Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Varmepumpe .

Startet av Goonz, torsdag 17. september 2015, klokken 19:56

« forrige - neste »

Svk


Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Svk på mandag 13. juni 2016, klokken 14:13
Er det bare 5år garanti på batteri? De fleste andre har 8år
Leaf 24kWh har også bare 5 år (i starten hadde Nissan ingen garanti på Leaf batteriene faktisk, vi måtte skrive under på en erklæring om at dette ble gjort på egen risiko...)

Dessverre har ikke Nissan prøvd å være gode i klassen på garantier, men de diltet etter de andre på 30kWh batteriet til Leaf.

Simen1

Hvis man kjøper en e-NV200 med 5 seter nå, er det mulig å få ettermontert de to siste setene? Eller må det gjøres på fabrikk?

Hva med ettermontering av hengerfeste? Diesel-utgaven har jo det så det bør være strukturelt dimensjonert for hengerfeste på el-versjonen også.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Hansi

Jeg tror det kommer nyheter om dette mot slutten av 2016 og at det forhåpentligvis blir tilgjengelig en gang i løpet av neste år, enten med 40kWh eller 60kWh
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

Matheus

Hei, noen nyheter om større batteri på denne bilen?
Leaf 2.0 kommer i hausten med 60kW batteri...
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

Lars C. Krogenæs

Det er ikke til høsten Leafen kommer. Det er til høsten Nissan vil presentere bilen. Levering av ny Leaf starter nok ikke før i slutten av januar 2018.

Så kommer vel eNV200 humpende 6-12 måneder etter...

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

rolandvg99

Begynner å gi opp hele Nissan-prosjektet. Det går rett og slett for tregt.
"I like soul with a capital S"

kaiat

NV200 begynner å dra litt på årene, den er faktisk eldre enn Leaf. Jeg mistenker at Nissan har en helt ny varebil på tegnebrettet og at vi derfor ikke vil se så store endringer før den kommer.

nr1rayner

Hmm, varebilmodeller holder gjerne vesentlig lenger enn personbiler, så jeg ville ikke holdt pusten og ventet på en helt ny NV..
F.eks. Boxer/Jumper/Ducato kom i -95, facelift i -03, ny modell i -07 og vel ny modell igjen i -16/-17.
Og da finner jeg ikke det verste eksempelet, Toyota Hiace  :P Den gikk vel fra tidlig -90 til for noen år siden med strengt tatt kun facelifter under veis.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

kaiat

Ja, varebiler produseres i et lenger tidsrom før de skiftes ut. Men det er mulig at siden NV200-konstruksjonen er såpass gammel at det derfor er begrenset hvor store muligheter en har til å lage elbil med stort batteri av den. Da Nissan konstruerte NV200, tenkte de kanskje ikke på at dette skulle bli elbil.

Husk på at det ble gjort ganske store endringer på e-NV200 for å få inn Leaf-drivverket. Blant annet har batteriet i e-NV200 væskekjøling, noe Leaf ikke har. Det ble blant annet gjort fordi batteriet er mer "innpakket" i e-NV200 og fordi Nissan mener at denne typen bil med mye kjøring hit og dit vil oftere bli hurtigladet enn Leaf. Vi vet jo at 30 kWh-batteriet blir varmere enn 24 kWh-batteriet ved hurtiglading - kan det hende at dette blir et større problem i e-NV200 enn i Leaf?

nr1rayner

Kan det være pga dette kjøleproblemet at 30kWh ikke har funnet veien i NV?
Skulle tro det levde bedre tett pakket, men med aktiv kjøling, men det er jo ikke sikkert..

Så spørs det jo også hva Nissan ser for seg som aktuelt marked for bilen. De har jo heller ikke nevneverdig konkurranse pr.d.d., så ingen vesentlig grunn til å gjøre noe pga det..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Carl Anton Stenling

Hovedårsaken til at e-NV200 ikke blir oppgradert med alle batterigenerasjonene er nok at den produseres i lite antall. Det er sannsynlig at e-NV200 tilpasses ved hver hovedversjon av batteriløsningen, mens at den holdes uendret ved mindre justeringer i personbildrivlinjen den har lånt.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

sven erik


rolandvg99

"I like soul with a capital S"


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA