Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Problemer med klimaanlegg

Startet av Teslanewbie, torsdag 17. september 2015, klokken 01:35

« forrige - neste »

HelectriC

Med tanke på hva det allerede koster Tesla Motors når alle surfer rundt med bilene sine på nett i inn- og utland, så tviler jeg på nettleseren vil bli bedre med de første. Da vil folk surfe enda mer og det vil koste TM enda mer.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

thilo

Sitat fra: HelectriC på fredag 04. september 2015, klokken 19:30
Med tanke på hva det allerede koster Tesla Motors når alle surfer rundt med bilene sine på nett i inn- og utland, så tviler jeg på nettleseren vil bli bedre med de første. Da vil folk surfe enda mer og det vil koste TM enda mer.

Går mye mer trafikk med musikk streamingen, og noe på google-maps, å surfe litt på nett utgjør da lite (i hvert fall så lenge den støtter ikke video).
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

HelectriC

Sitat fra: thilo på fredag 04. september 2015, klokken 19:34
Sitat fra: HelectriC på fredag 04. september 2015, klokken 19:30
Med tanke på hva det allerede koster Tesla Motors når alle surfer rundt med bilene sine på nett i inn- og utland, så tviler jeg på nettleseren vil bli bedre med de første. Da vil folk surfe enda mer og det vil koste TM enda mer.

Går mye mer trafikk med musikk streamingen, og noe på google-maps, å surfe litt på nett utgjør da lite (i hvert fall så lenge den støtter ikke video).

Akkurat, hadde nettleseren blitt bedre hadde folk begynt å surfe mer, sjekke YouTube etc etc og da hadde forbruket gått opp enda mer.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

petersv

Har nok ikke så mye å si, tviler på at de betaler pr. MB. Er nok en kvote per bil per mnd. så strupes hastigheten. Mange som opplevde det første sommeren etter lansering (2014.)

Dag A.

Dette med kostnader omkring roaming forsvinner innen EU i 2017 uansett.

I USA har de ikke problemet i det hele tatt da teleselskapene er nationwide.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Trustno1

Sitat fra: petersv på lørdag 05. september 2015, klokken 17:56
Har nok ikke så mye å si, tviler på at de betaler pr. MB. Er nok en kvote per bil per mnd. så strupes hastigheten. Mange som opplevde det første sommeren etter lansering (2014.)
Tesla bruker ett m2m-abonnement fra netcom. Man har en total mengde data som fordeles ut på alle biler. Bruker noen mindre så kan andre bruke mer.

satheesh.net

Sitat fra: Trustno1 på søndag 06. september 2015, klokken 10:05
Sitat fra: petersv på lørdag 05. september 2015, klokken 17:56
Har nok ikke så mye å si, tviler på at de betaler pr. MB. Er nok en kvote per bil per mnd. så strupes hastigheten. Mange som opplevde det første sommeren etter lansering (2014.)
Tesla bruker ett m2m-abonnement fra netcom. Man har en total mengde data som fordeles ut på alle biler. Bruker noen mindre så kan andre bruke mer.

Har de byttet til Netcom? Når skjedde dette? Sist jeg sjekket var det Telenor. ???

Trustno1

#52
Sitat fra: satheesh.net på søndag 06. september 2015, klokken 12:20
Sitat fra: Trustno1 på søndag 06. september 2015, klokken 10:05
Sitat fra: petersv på lørdag 05. september 2015, klokken 17:56
Har nok ikke så mye å si, tviler på at de betaler pr. MB. Er nok en kvote per bil per mnd. så strupes hastigheten. Mange som opplevde det første sommeren etter lansering (2014.)
Tesla bruker ett m2m-abonnement fra netcom. Man har en total mengde data som fordeles ut på alle biler. Bruker noen mindre så kan andre bruke mer.

Har de byttet til Netcom? Når skjedde dette? Sist jeg sjekket var det Telenor. ???

Når sjekket du? Er forholdsvis sikker på de bruker netcom fortsatt, men har ikke sjekket i det siste. De har brukt Telenor i de øvrige nordiske landene, men Netcom i Norge

Edit: Når jeg tenker meg om, så er det mulig jeg husker feil, og at det var motsatt. Telenor i Norge, og Teliasonera i øvrige nordiske land.

HelectriC

Sitat fra: Dag A. på lørdag 05. september 2015, klokken 18:00
Dette med kostnader omkring roaming forsvinner innen EU i 2017 uansett.

I USA har de ikke problemet i det hele tatt da teleselskapene er nationwide.

Det er vel ikke helt riktig, roamingen forsvinner nok ikke helt. Har hørt det er opp til en maksgrense (som man kommer opp i ganske raskt dersom man streamer musikk f.eks.)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Dag A.

Sitat fra: HelectriC på søndag 06. september 2015, klokken 18:44
Sitat fra: Dag A. på lørdag 05. september 2015, klokken 18:00
Dette med kostnader omkring roaming forsvinner innen EU i 2017 uansett.

I USA har de ikke problemet i det hele tatt da teleselskapene er nationwide.

Det er vel ikke helt riktig, roamingen forsvinner nok ikke helt. Har hørt det er opp til en maksgrense (som man kommer opp i ganske raskt dersom man streamer musikk f.eks.)

Det du siterer er gjeldende regelverk hvor det settes en maksgrense for hvor mye du kan belastes pr dag/uke/mnd etc

Det jeg snakker om er noe helt nytt:

"European Commission - Press release
Commission welcomes agreement to end roaming charges and to guarantee an open Internet"


  • The end of roaming charges in June 2017. When travelling in the EU, mobile phone users will pay the same price as at home, with no extra charges.
  • Strong net neutrality rules protecting the right of every European to access Internet content, without discrimination.

Hele pressemeldingen ligger her (engelsk)

http://europa.eu/rapid/press-release_IP-15-5265_en.htm

Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

ToWalkOrDrive

Sitat fra: petersv på torsdag 03. september 2015, klokken 18:27
Er jo ingen bekreftede nyheter overhodet på X, med mindre dere vil ha 22" turbin eller falkevingedører da.

To fjær og ti høns, noen? Rykter er og forblir rykter... Vi får se i slutten av måneden, jeg har mine tvil om det er flere sensorer til AP og LED hovedlys. Men har tatt feil tidligere. Vedder en sekser med brus, noen som vedde imot? ;)

Er det satt en lanseringsdato? En hvor alle ballene blir kastet ut av hatten, og alle som ikke har reservert kan bestille? En dato hvor en kan bestille uten kråke-vinger og 3. Rad seter
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Øyvind.h

Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 06. september 2015, klokken 21:38
Sitat fra: petersv på torsdag 03. september 2015, klokken 18:27
Er jo ingen bekreftede nyheter overhodet på X, med mindre dere vil ha 22" turbin eller falkevingedører da.

To fjær og ti høns, noen? Rykter er og forblir rykter... Vi får se i slutten av måneden, jeg har mine tvil om det er flere sensorer til AP og LED hovedlys. Men har tatt feil tidligere. Vedder en sekser med brus, noen som vedde imot? ;)

Er det satt en lanseringsdato? En hvor alle ballene blir kastet ut av hatten, og alle som ikke har reservert kan bestille? En dato hvor en kan bestille uten kråke-vinger og 3. Rad seter
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

HelectriC

Sitat fra: Dag A. på søndag 06. september 2015, klokken 21:14
Sitat fra: HelectriC på søndag 06. september 2015, klokken 18:44
Sitat fra: Dag A. på lørdag 05. september 2015, klokken 18:00
Dette med kostnader omkring roaming forsvinner innen EU i 2017 uansett.

I USA har de ikke problemet i det hele tatt da teleselskapene er nationwide.

Det er vel ikke helt riktig, roamingen forsvinner nok ikke helt. Har hørt det er opp til en maksgrense (som man kommer opp i ganske raskt dersom man streamer musikk f.eks.)

Det du siterer er gjeldende regelverk hvor det settes en maksgrense for hvor mye du kan belastes pr dag/uke/mnd etc

Det jeg snakker om er noe helt nytt:

"European Commission - Press release
Commission welcomes agreement to end roaming charges and to guarantee an open Internet"


  • The end of roaming charges in June 2017. When travelling in the EU, mobile phone users will pay the same price as at home, with no extra charges.
  • Strong net neutrality rules protecting the right of every European to access Internet content, without discrimination.

Hele pressemeldingen ligger her (engelsk)

http://europa.eu/rapid/press-release_IP-15-5265_en.htm

nei, det jeg tenker på er dette:

In September 2014, Reuters noted that the details of the law were somewhat controversial, but still has broad support. To avoid end users abusing the system by subscribing in the cheapest country, and then using the phone mainly or solely in another country, Italy proposed to set a "fair use" limit for how much of an end user's phone usage may be in other countries, an idea "well received by all member states".[1] As of January 2015, IDG reports that the Council might try to delay the elimination of roaming from the original start date of 15 December 2015.[10] As of May 2015, the latest leaked proposal would give users up to 100MB of data, 100 minutes of calls, and 50 texts at domestic rates while roaming, per year. Any roaming charges thereafter would not be allowed to exceed the EU limits for wholesale prices.[11]

men det er mulig det er endret etter mai 2015? 100 MB kommer man nok raskt opp i.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 06. september 2015, klokken 22:46
Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 06. september 2015, klokken 21:38
Sitat fra: petersv på torsdag 03. september 2015, klokken 18:27
Er jo ingen bekreftede nyheter overhodet på X, med mindre dere vil ha 22" turbin eller falkevingedører da.

To fjær og ti høns, noen? Rykter er og forblir rykter... Vi får se i slutten av måneden, jeg har mine tvil om det er flere sensorer til AP og LED hovedlys. Men har tatt feil tidligere. Vedder en sekser med brus, noen som vedde imot? ;)

Er det satt en lanseringsdato? En hvor alle ballene blir kastet ut av hatten, og alle som ikke har reservert kan bestille? En dato hvor en kan bestille uten kråke-vinger og 3. Rad seter
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

jkirkebo

Sitat fra: HelectriC på mandag 07. september 2015, klokken 08:59
nei, det jeg tenker på er dette:

In September 2014, Reuters noted that the details of the law were somewhat controversial, but still has broad support. To avoid end users abusing the system by subscribing in the cheapest country, and then using the phone mainly or solely in another country, Italy proposed to set a "fair use" limit for how much of an end user's phone usage may be in other countries, an idea "well received by all member states".[1] As of January 2015, IDG reports that the Council might try to delay the elimination of roaming from the original start date of 15 December 2015.[10] As of May 2015, the latest leaked proposal would give users up to 100MB of data, 100 minutes of calls, and 50 texts at domestic rates while roaming, per year. Any roaming charges thereafter would not be allowed to exceed the EU limits for wholesale prices.[11]

men det er mulig det er endret etter mai 2015? 100 MB kommer man nok raskt opp i.

100MB er håpløst lite, når vi var på Kypros i sommer gikk det med 700MB på en uke, dvs. 100MB på en eneste dag. Kostet dog ikke stort, når man reiser med Norwegian og har Talkmore-abonnement koster roamingen bare 0,50 pr. MB.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA