Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Problemer med klimaanlegg

Startet av Teslanewbie, torsdag 17. september 2015, klokken 01:35

« forrige - neste »

MrBacardi

Sitat fra: TRM på onsdag 02. september 2015, klokken 09:17
Er det bekreftet at X får adaptive LED-lys og oppgradert "PC"?
Autopilot 2.0?
Er ikke bekreftet nei, men jeg kan ikke tenke meg at de lanserer en ny bil i 2015 med ordinære xenon som ikke er adaptive.

"PCen"/SoC blir nok høyst sannsynligvis oppgradert samtidig, det er naturlig å tenke seg det, siden den som sitter i Model S (Nvidia Tegra 3) er fra 2011.

Når det gjelder Autopilot 2.0 er det naturlig å tenke seg at Tesla stadig jobber videre mot autonom kjøring. Jeg tenker da at Model X sannsynligvis har autopilot-hardware som på sikt kan brukes til mer enn kun filholder på motorvei.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

cairnz

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 03. september 2015, klokken 13:15
Sitat fra: cairnz på torsdag 03. september 2015, klokken 13:06
Norge er greit dekket.
Sverige sender stort sett kun i hovedstaden.
Danmark har relativt god dekning (langs hovedveier).
Tyskland er litt fra og til, rundt byer er det bedre enn i skogen.
Nederland og Belgia har DAB, med stort sett ok dekning.
Frankrike sender DAB og dekker deler av Paris.

Flott oppsummering - Men Norge mangler dekning i tunnelene (nesten alle) - på vestlandet hvor det nesten er mer tunneler enn vanlig vei, er dette merkbart.

Kommer sakte men sikkert, se f.eks. http://radio.no/2015/02/vegvesenet-tunneler-i-region-ost-far-dab/
Elbilist

Amoss

Sitat fra: MrBacardi på torsdag 03. september 2015, klokken 13:36
Er ikke bekreftet nei, men jeg kan ikke tenke meg at de lanserer en ny bil i 2015 med ordinære xenon som ikke er adaptive.

Ikke for å motsi deg eller noe slikt, men greit å huske på at da Model S kom i 2012 manglet den en del som "ingen kunne tenke seg at noen nylansert (premium) bil i 2012 skulle mangle" :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

MrBacardi

Sitat fra: Amoss på torsdag 03. september 2015, klokken 13:44

Ikke for å motsi deg eller noe slikt, men greit å huske på at da Model S kom i 2012 manglet den en del som "ingen kunne tenke seg at noen nylansert (premium) bil i 2012 skulle mangle" :p

Godt poeng  ;) Vi får vel fasiten nå snart ved lanseringen, så det blir spennende å se! Sikkert spennende teknologi i X-en som mange ikke forventer også
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

o.b.lix

Sitat fra: cairnz på torsdag 03. september 2015, klokken 13:43
Flott oppsummering - Men Norge mangler dekning i tunnelene (nesten alle) - på vestlandet hvor det nesten er mer tunneler enn vanlig vei, er dette merkbart.

Kommer sakte men sikkert, se f.eks. http://radio.no/2015/02/vegvesenet-tunneler-i-region-ost-far-dab/

Bare sakte, men ikke sikkert, og kun i Riksveitunneler, ikke i fylkesveitunneler. http://www.tk.no/nyheter/trafikk/more-og-romsdal/dod-dab-radio-i-mange-tunneler/s/5-51-82840

Dessuten ligges det langt etter skjema fortsatt.
SitatVed nyttårstider eller et lite stykke ut i 2015 bør vi være ferdige med DAB-utbyggingen i tunnelene i region Sør, sier Egil Grønskei, ansvarlig for DAB-utbyggingen i region Sør.

Han legger til at da er det tatt inn tre måneders forsinkelse i forhold til de opprinnelige målene.
http://www.tu.no/it/2014/03/10/snart-blir-det-dab-dekning-i-tunnelene
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Teslanewbie

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 03. september 2015, klokken 16:47
Sitat fra: cairnz på torsdag 03. september 2015, klokken 13:43

Bare sakte, men ikke sikkert, og kun i Riksveitunneler, ikke i fylkesveitunneler. http://www.tk.no/nyheter/trafikk/more-og-romsdal/dod-dab-radio-i-mange-tunneler/s/5-51-82840

Dessuten ligges det langt etter skjema fortsatt.
SitatVed nyttårstider eller et lite stykke ut i 2015 bør vi være ferdige med DAB-utbyggingen i tunnelene i region Sør, sier Egil Grønskei, ansvarlig for DAB-utbyggingen i region Sør.

Han legger til at da er det tatt inn tre måneders forsinkelse i forhold til de opprinnelige målene.
http://www.tu.no/it/2014/03/10/snart-blir-det-dab-dekning-i-tunnelene

Kan dere Dab-be av denne diskusjonen takk !
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

petersv

Er jo ingen bekreftede nyheter overhodet på X, med mindre dere vil ha 22" turbin eller falkevingedører da.

To fjær og ti høns, noen? Rykter er og forblir rykter... Vi får se i slutten av måneden, jeg har mine tvil om det er flere sensorer til AP og LED hovedlys. Men har tatt feil tidligere. Vedder en sekser med brus, noen som vedde imot? ;)

Teslanewbie

Sitat fra: petersv på torsdag 03. september 2015, klokken 18:27
Er jo ingen bekreftede nyheter overhodet på X, med mindre dere vil ha 22" turbin eller falkevingedører da.

To fjær og ti høns, noen? Rykter er og forblir rykter... Vi får se i slutten av måneden, jeg har mine tvil om det er flere sensorer til AP og LED hovedlys. Men har tatt feil tidligere. Vedder en sekser med brus, noen som vedde imot? ;)

Ok . Tipper led lys og surround kamera ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

petersv

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 03. september 2015, klokken 18:37

Tør ikke vedde, bare tippe og spre rykter altså? :P

Teslanewbie

Sitat fra: petersv på torsdag 03. september 2015, klokken 19:45
Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 03. september 2015, klokken 18:37

Tør ikke vedde, bare tippe og spre rykter altså? :P

Når noen vedder noe så tipper man imot . Men ja den kommer med nye led og surround kamera . Dette er bankers ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

petersv

IV tippe v1 (av III tipp)
1 gjette, spå, tenke seg valgresultatet ble ikke slik jeg hadde t-t / jeg t-r at du får problemer med den fyren

vedde v1 (norr. veðja) gjøre veddemål; satse (penger eller lignende ), våge
v- med en om noe / skal vi v-? / v- 100 kr på noe / v- ti mot en / v- på at en har rett

krl

Veddeløp. Tippekamp. Det er i praksis ikke så stor forskjell på å vedde og å tippe. Definisjonen (fra en eller annen ordbok?) ser noe ufullstendig ut.

Teslanewbie

Sitat fra: petersv på torsdag 03. september 2015, klokken 21:50
IV tippe v1 (av III tipp)
1 gjette, spå, tenke seg valgresultatet ble ikke slik jeg hadde t-t / jeg t-r at du får problemer med den fyren

vedde v1 (norr. veðja) gjøre veddemål; satse (penger eller lignende ), våge
v- med en om noe / skal vi v-? / v- 100 kr på noe / v- ti mot en / v- på at en har rett

Ok  Mr besserwisser :-) tilbake til tråden nå .
Blir spennende å se hva Musk drar opp ur hatten .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

HKS

"PCen"/SoC blir nok høyst sannsynligvis oppgradert samtidig, det er naturlig å tenke seg det, siden den som sitter i Model S (Nvidia Tegra 3) er fra 2011.
Fikk halvveis bekreftet etter å snakke med Tesla-ansatte under Nvidia sin GTC-konferanse tidligere i år at de jobber med Nvidia Tegra K1 i neste generasjons system.
Tesla Model S 90D

HåkonE

Tvilsomt at vi ser noe neste generasjon system i de første Model X.

Hadde flere bilprodusenter benyttet seg av plattformen, så hadde utviklingen gått raskere. Enheten Tesla kjøper inn er en helt egen Tegra 3 platform helt på siden av Nvidia sine andre produkter.

Det eneste Tesla trenger mer kraft til, er funksjonalitet de fortsatt ikke har.

Syntes alt går smooth i Model S, med unntak av nettleseren. Det ser dog ut til å handle vel så mye om optimalisering. Hele nettleser-modulen virker ikke prioritert, og da vil ikke mer kraft hjelpe så mye.

Bedre at de bruker ressursene på innhold og optimalisering, og det tipper jeg de er klar over selv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA