Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Snøgglading i heimen

Startet av haro, onsdag 16. september 2015, klokken 23:14

« forrige - neste »

haro

Hei!

Tenker å bytte ut 12V batteriet foran på think'en.
Er det noen som kan legge ut link til hva slags batteri jeg skal kjøpe? Biltema? Jula?

mvh Hans
Think 2001 - Gjøvik

cra

Ligger noen forslag samt mål på eksisterende mål på elbilwiki: http://www.elbil.no/wiki/Think:Deler#12V_batteri
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Bent Vium Johannesen

#2
Hei Jeg har nettop monteret nyt i min Think købt online hos jemogfix dog i Danmark, om de sender til Norge ved jeg ikke
http://www.jemogfix.dk/Autobatterier__1620/Batteri-til-golftrolley-og-fejemaskine_9033777

Caspar

Det er veldig god plass og hvis du er lei av å høre på at vannpumpen starter ofte fordi DC/DC konverteren starter opp og lader 12V mens bilen går så kjøper du et gult Optimabatteri eller lignende. Selv har jeg et 80Ah fra en elektrisk rullestol. Har du Webasto er det enda viktigere
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Matheus

Hei Caspar,

Det er fint om noen gi tips om hvilken batteri passer (men navn, link og pris).
Det er veldig forivrende og vanskelig for oss som leter etter en batteri for første gong.
Eg bor nær Ålesund. Har tilgang til Jula, Biltema, Bilextra, Mekonomen.
På elbilwiki fins det noen forslag, men det mangler linker til butikkene, den ene link som er der er uaktuelt.
Det ser ut for oss nye som veldig vanskelig å finne en batteri som passer til Think.

Håper at gode folk hjelper til som alltid :)
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

Caspar

Da skrur du ut det som sitter der og tar det med til Biltema. De har batterier som er til hagetraktorer etc. som passer greit. Du må vri litt på den ene ledningen, men ikke noe mer fiks enn det. (Men jeg anbefaler fremdeles å oppgradere til et større)
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

thinkfink

Det var forholdsvis vanskelig å finne riktig batteri, siden man ikke kan noe om saken, men dette ser ut til å være samme som i originalen:

http://batterionline.no/yuasa-npc24-12-12v-24ah-m5-cyklisk?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Yuasa+NPC24-12+-+12V+-+24Ah+%28M5%29+Cyklisk

bortsett fra at det er "cyklisk".

Kan man fortsatt bruke det?

elektrolux

Det ville neppe tålt startstrømmen på en diesel, men siden der ikke er noen startstrøm på en Think er dette perfekt.

Løp og kjøp, og husk å lade det opp fra 80% til 100% før bruk, og hver annen måned mens det står i Think.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

thinkfink

Tusen takk Electrolux.
Endelig skal det (forhåpentligvis) bli liv i thinken igjen.

Begynner å skjønne entusiasmen bak prosjektet :)

Matheus

#9
Biltema har 43Ah batteri for 549kr
Mål 211 x 175 x 175 (L x B x H)
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Elektrisk-anlegg/Batteri/Vedlikeholdsfritt-batteri-2000018834/
Den er for stor for å passe inni den originale innfesting, men noen anbefaler en større batteri.
Hva dere synes. Skal eg satse på det? Montere den for eksempel med flere strips eller på en annen god måte? :)
Pris og stor kapasitet er fristende :)
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

thinkfink

#10
Se der.
Penger å spare.
Har noen strips liggende også. Interessant.

(redigert pga: kan ikke regne :D)

Caspar

Batterier monteres ikke med strips  ;)
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

thinkfink

Lol ;D

Oki, har bestilt det som passet. Takk Caspar ;)

Matheus

Strips eller ikkje strips. Ikkje viktig. Spørsmål var om dokke anbefaler å satse på biltema batteri.
Sitat fra: Caspar på søndag 22. november 2015, klokken 12:57
Da skrur du ut det som sitter der og tar det med til Biltema. De har batterier som er til hagetraktorer etc. som passer greit. Du må vri litt på den ene ledningen, men ikke noe mer fiks enn det. (Men jeg anbefaler fremdeles å oppgradere til et større)
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA