Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva savner vi på e-Golfene våre?

Startet av tessy, onsdag 16. september 2015, klokken 22:53

« forrige - neste »

tessy

Hei

Jeg har kjøpt meg en BMW i3 i Kristiansand, og skal kjøre tilbake til Bergen. Siden jeg ikke er sikker på rekkevidden så godt som dere, så hadde det vært kjekt å vist hvor dere anbefaler å stoppe å lade, det er jo to vei valg slik jeg ser det og det er jo via Haukeli, og via Stavanger til Bergen.

Dette blir min 3 elbil, så jeg er ikke helt ny i gamet. Så spent på hvor lang rekkevidde jeg får på den :-)

Rapid

Jeg har kjørt strekningen Stavanger- Kristiansand-Stavanger. Null problem da laderne ligger tett. Første stopp for deg blir sikkert Lyngdal eller Flekkefjord. Derfra er det grei skuring til Ålgård (Kiwi) eller McDonalds på Mariero. Fra Stavanger til Bergen kan også gå. Men....mellom Stavanger og Leirvik er det ingen hurtigladere som passer i3 såvidt jeg vet. For min del er dette såpass langt at det blir litt nærme grensen. Men det finnes jo endel muligheter for semi og sakte i Haugesund området. Så med litt tid bør det gå greit.

Fra Leirvik og til Bergen er det ingen problem. Nå på sommeren kjører jeg ca. 14 mil uten å tenke noe særlig på sparekjøring. Så Stavanger - Leirvik er nok mulig for de som tør.... ;)   Det er sikkert andre her som kan bekrefte/avkrefte....

tessy

Ser det skal være en lader på Randaberg, men så er det lite ladere før leirvik, så er nok der som blir lengste strekket...

Rapid

Ca 12mil fra Randaberg til Leirvik. Med fullt batteri herfra så bør det være OK. Tunnellene er ingenting å frykte. Med cruisekontroll på så regenererer du nesten det samme nedover som du bruker oppover. Jeg har testet de to første 8)

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20167.msg336694.html#msg336694

zbk

Har kjørt Sola-Leirvik med Zoe uten problemer, men da med fullt batteri fra start. Hadde den gang kommet meg helt til ferja om jeg måtte. Fra Randaberg bør det gå veldig greit. Jeg havner typisk på ca 15kWt/100km gjennom tunellene, bare 10% over det jeg ellers typisk bruker på strekningene rundt nå på sommerstid.

Mener Møller bil i Haugesund skal sette opp en Combo-lader, men jeg tror ikke denne er på plass ennå. Du kan jo ringe dem og sjekke. Bavaria har Type2-lader som sikker kan brukes til å fylle litt om rekkeviddeangsten blir for stor.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

EinarV

Hvis du skal bruke brikken fra elbilforeningen så er det Fortum lader hos McDonalds på Mariero, Flekkefjord til Mariero skal gå (eventuelt stå noen minutter på Kiwi Ålgård), da skal du klare Heiane på Stord greit. Det er nå kommet en CCS lader hos Møller i Haugesund, er litt usikker, men tror dette også er en Fortum lader.
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

LMOR

Det skal komme en på Møller i Haugesund. Den er ikke satt opp enda.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

snippet

Jeg kjørte Stavanger - Bergen i helgen. Startet nesten fulladet fra Stavanger og hadde litt under 25 % igjen da jeg kom til Leirvik.
BMW i3 - Bergen

EinarV

Sitat fra: LMOR på onsdag 19. august 2015, klokken 06:56
Det skal komme en på Møller i Haugesund. Den er ikke satt opp enda.

Ahaa, se der. Noen som har en dato og eventuelt vet om det blir En Fortum betalings løsning på den?
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

tessy

Sitat fra: snippet på onsdag 19. august 2015, klokken 13:42
Jeg kjørte Stavanger - Bergen i helgen. Startet nesten fulladet fra Stavanger og hadde litt under 25 % igjen da jeg kom til Leirvik.

Då burde det ikke være noen bekymringer på det strekket :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA