Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Calling P85D owners world-wide

Startet av cstromme, onsdag 16. september 2015, klokken 13:43

« forrige - neste »

RonnyØ

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 22. august 2015, klokken 07:45
Sitat fra: Tuxedo på lørdag 22. august 2015, klokken 02:12
Sitat fra: Trustno1 på lørdag 22. august 2015, klokken 01:59
På tide på å finne frem sølvfoliehattene?
Dette er vel allerede anbefalt daglig antrekk for alle som følger med på den Facebook-gruppen.

Filmen er slettet fra YouTube .. lurer på hva tesla bruker av pressmiddel ?
Nedgradering til 105hk!
Husqvarna Automower 320

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

ksandal

6 uker valet mode som straff for og røpe noe? ... 8)he he
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Muffinman

2 Tesla-uker i Valetmode, så blir de fleste samarbeidsvillige :)

OddB

Like viktig som å hva som er der, er å se hva som IKKE er der. Effektmeteret er fjernet fra senterseksjonen som medfører at du må bruke ett av sidepanelene til det . I tillegg er dato, klokkeslett og temperatur fjernet.  Ikkje bra !
Hvordan selve designet er bryr meg lite..

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Spinner

Jeg liker det minimalistiske designet på den lille skjermen, men ikke at de har fjernet overnevnte detaljer.

På den store skjermen synes jeg designet ser beta ut, fremfor minimalistisk og nytt. Ser ut som om noe av det er laget i MS Paint.
Men må se dette med egne øyne før jeg dømmer det :p

jkirkebo

Sitat fra: OddB på lørdag 22. august 2015, klokken 16:52
Like viktig som å hva som er der, er å se hva som IKKE er der. Effektmeteret er fjernet fra senterseksjonen som medfører at du må bruke ett av sidepanelene til det . I tillegg er dato, klokkeslett og temperatur fjernet.  Ikkje bra !
Hvordan selve designet er bryr meg lite..

Klokke og temperatur finnes forhåpentligvis øverst på den store skjermen? Men effektmeteret bruker jeg hele tiden, det samme med triptellere/gjennomsnittsforbruk. Dermed kan jeg med det nye designet ikke lengre ha navi-kart oppe på den lille skjermen uten å miste noe av det andre :(

Om dette blir endelig resultat kommer jeg nok til å drøye denne oppdateringen så lenge som mulig. Håper den ikke kommer ut før jeg har service-time i november, det nytter vel ikke å be Tesla om ikke å installere siste versjon...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Blir nok å se an før denne eventuelt installeres. Om jeg finner endringene ufordelaktige kommer jeg faktisk be Tesla ligge unna programvaren i bilen min ved service. De har ingen rett til å endre funksjonaliteten på min bil til det verre uten tillatelse. Da får de heller legge inn 6.2 final.

Men vi får se hvordan det blir.

OddB

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 22. august 2015, klokken 18:14
Sitat fra: OddB på lørdag 22. august 2015, klokken 16:52
Like viktig som å hva som er der, er å se hva som IKKE er der. Effektmeteret er fjernet fra senterseksjonen som medfører at du må bruke ett av sidepanelene til det . I tillegg er dato, klokkeslett og temperatur fjernet.  Ikkje bra !
Hvordan selve designet er bryr meg lite..

Klokke og temperatur finnes forhåpentligvis øverst på den store skjermen? Men effektmeteret bruker jeg hele tiden, det samme med triptellere/gjennomsnittsforbruk. Dermed kan jeg med det nye designet ikke lengre ha navi-kart oppe på den lille skjermen uten å miste noe av det andre :(

Om dette blir endelig resultat kommer jeg nok til å drøye denne oppdateringen så lenge som mulig. Håper den ikke kommer ut før jeg har service-time i november, det nytter vel ikke å be Tesla om ikke å installere siste versjon...
Klokke og temp på den store skjermen, ikke dato... Temp og klokke er kjekt å ha lett synlig...
Blir nok effektmeter til venstre og "Since last charge" til høyre fast hos meg hvis jeg skulle være så uheldig å bli oppgradert..
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway


HåkonE

#55
Ser ut til å bli et renere UI. Helt i tiden.  :)

Å prøve å skape 3D-effekter på en 2D-skjerm er veldig 90-talls, og det gjør det visuelle preget mer rotete. Min erfaring er at de som liker slikt er ofte de samme som elsker å bruke WordArt på alt fra epost til økonomiske rapporter.

Se for eksempel på knappene til musikk-avspilleren. Der var det dobbelt "ille", da designet på de store knappene ikke finnes igjen ellers i designet.



I et kjøretøy der liv står på spill kan ryddighet også være relevant for sikkerheten.

Oppgraderingen tas i mot med takk.  8)

twinpeaks

Det har åpenbart kommet en oppdatert versjon 2.0 av v7 ut til beta-testerne.
Mest spennende å lese 'release notes':

http://electrek.co/2015/09/18/tesla-releases-second-version-of-its-beta-v7-0-software-update-with-autopilot/

Min første skepsis begynner å avta noe. Selvom jeg er ikke enig med designendringer (klokke og temp og vel også energi-meter burde være hele tid synlig), så gleder jeg meg veldig på de nye funksjoner, blant annet får bilen vel en slags auto-hold som jeg tolkes kan brukes ved traffiklys etc.
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

OleJA

Ser at TMC forum også nevner 'torque sleep' for 'gamle' RWD biler - spennende at vi også får noen godsaker  :)
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Dag A.

Her er videoen:
http://www.teslarati.com/leaked-video-of-tesla-firmware-7-0/

Dersom man ser i toppen av skjermen så kan man se navnet Frode Joh....
Høres veldig norskt (Skandinavisk) ut.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Havebigfun

Sitat fra: Dag A. på lørdag 19. september 2015, klokken 06:09
Her er videoen:
http://www.teslarati.com/leaked-video-of-tesla-firmware-7-0/

Dersom man ser i toppen av skjermen så kan man se navnet Frode Joh....
Høres veldig norskt (Skandinavisk) ut.
Ja det er vel knapt noen andre enn nordmenn som hører på P3  :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA