Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Calling P85D owners world-wide

Startet av cstromme, onsdag 16. september 2015, klokken 13:43

« forrige - neste »

Cookie Monster

Ikke jeg heller. Men forstår det slik at stripene på siden vises når den ser sidelinjene. Den skulle vel hatt et ratt symbol når filholder er på så han tester vel kanskje ikke den.
2015 P85D

snappy

Han sier vel at den delen ikke er tilgjengelig i NL ennå. Burde vel skaffe seg en proxy så de tror han er i US :-)
2014 e-UP
2015 85D

felix

Eller kjører han gjerne ikke på motorvei.

Sandvika

120 i 80 sonen, mens han filmer (og prater i mikrofonen.) ser ut som om han har tiltro til systemet.  ::)

Amoss

Sitat fra: Sandvika på fredag 02. oktober 2015, klokken 23:29
120 i 80 sonen, mens han filmer (og prater i mikrofonen.) ser ut som om han har tiltro til systemet.  ::)

Hadde han ikke en i passasjersetet som filmet mens han kjørte?  Men korrekt nok holdt han vist i mikrofonen selv....
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

petersv

Han sier autopilot er aktivert i Belgia, men ikke i Nederland. Han sier også at autoparkering ikke er aktivert, noe som er litt rart, men sikkert av juridiske årsaker det og.

Proxy ville not ikke fungert, GPS har jo bilen ;)

Bushy

angående godkjennelse i forskjellige land..
en kompis som har bestillt seg den nye mercedes glc eller noe lignende. han var å pratet med selgeren i forrige uke. og den bilen har vist autostyring. men vil ikke bli aktivert før 2017 med en norsk oppdatering. pga det ikke er noe godkjennelse i norge på auto kjøring i høye hastigeter før 2017?? han klarer ikke å finne noe eget info om dette da men....:P noen som har hørt noe lignende?
S75D sept. 17

AndreS

I3 i bestilling

krl

Og ikke minst Mercedes S-klasse. Men det er nødvendig å holde i rattet. Hvis Tesla-en ikke har sensorer for å fange opp dette, så spørs det..

o.b.lix

Sitat fra: krl på mandag 05. oktober 2015, klokken 19:34
Og ikke minst Mercedes S-klasse. Men det er nødvendig å holde i rattet. Hvis Tesla-en ikke har sensorer for å fange opp dette, så spørs det..
I følge denne testen http://electrek.co/2015/09/28/i-rode-in-a-model-s-equipped-with-teslas-beta-autopilot-heres-how-it-works-part-1/ så føler Tesla om man holder i rattet eller ikke.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Trustno1

Sitat fra: krl på mandag 05. oktober 2015, klokken 19:34
Og ikke minst Mercedes S-klasse. Men det er nødvendig å holde i rattet. Hvis Tesla-en ikke har sensorer for å fange opp dette, så spørs det..

Tesla'n kan oppfatte dette. Enhver berøring vil gi ett lite moment mot rattet som vil oppfattes av elektronikken.
Det ble kommentert av noen som testet AP at bilen vil be deg ta i rattet dersom den er usikker på vegmerkingen. Om du ikke da gjør dette vil den stoppe og kjøre ut til siden.

Er nok en smal sak å omprogrammere dette slik at man blir påkrevd å røre rattet med jevne mellomrom. Forhåpentligvis så blir ikke dette tilfellet i Norge

Hodetelefoner

Rattsensoren reagerer bare du legger en finger på den.  Veldig sensetiv sensor

Lynet

VW Passat kom med autostyring i fjor vinter, og man trenger ikke å holde i rattet.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Bushy

Godt å høre.  Selgere er... Ja, selgere :P har sikkkert ikke programvaren klar til vike for 2017 vel:)
S75D sept. 17

N00b

Er det noen her som har prøvd bil med 7.0?  Kan nesten virke slik når jeg leser postinger her

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA