Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjøre Kristiansand - Fornebu, og retur

Startet av pberg, onsdag 16. september 2015, klokken 09:43

« forrige - neste »

bromm


pberg

BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

LMOR

Sitat fra: pberg på mandag 28. september 2015, klokken 09:31
Production Date    2014-03-13
2 av 2 så langt med "USA" versjon og vindusproblemer.
Har du fått byttet noen komponenter?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

GelpMan


LMOR

Sitat fra: GelpMan på tirsdag 29. september 2015, klokken 10:37
   Prod. date    2014-02-19
Det var på kanten. Må nok tilbake til gamle notater for å se om det er før eller etter de startet den nye produksjonslinjen.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

pberg

Jeg hadde en feil ganske tidlig med at den ikke ladet 12V-batteriet. Hva de byttet for å fikse det vet jeg ikke. Men det før sommeren 2014. Har ikke hatt noe annet enn sw-oppdateringer siden da.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

GelpMan

Bilen var inne for feilsøk for et par uker siden. BMW tekniker fant ingen feil.... Men oppdaget at ledningen til 12v batteriet var løs. Han la også inn ny software.

Har ikke oppdaget noen problemer etter dette (Drivetrain Error) som er den opprinnelige grunnen til at den var inne for feilsøk.

Kan jo tenkes at bilen blir lettere forvirret hvis den mister kontakt med 12v batteriet  noen få millisekunder i tite og utide...?

bromm

Sitat fra: GelpMan på mandag 19. oktober 2015, klokken 09:59
Bilen var inne for feilsøk for et par uker siden. BMW tekniker fant ingen feil.... Men oppdaget at ledningen til 12v batteriet var løs....
Det er vel nettopp det som er FEIL ;) Kan nesten love deg at akkurat det er årsaken til alt mulig du har hatt av trøbbel...

LMOR

Hadde en interessant hendelse i dag, men vet ikke om det er samme årsak som andre i denne tråden, men det var regnvær...

Jeg skulle parkere, men kom bort i vindusheis knappen når jeg åpnet døren. Derfor kjørte jeg opp vinduet igjen med døren åpen, fordi jeg regnet med at bilen selv ville forstå at døren var åpen og stoppe i normal døråpen høyde.

Hadde det travelt, så jeg slengte døren igjen og var kommet rundt bilen før jeg hørte en unormal lyd. Det viste seg altså at vinduet sikkert var rullet helt opp, og når døren slo igjen, reagerte sensoren på trykket det da blir, og rullet vinduet ned ca 50%... Ikke bra med storm og regn... Godt jeg oppdaget det.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

moonbuggy

LMOR:
Interessant observasjon :)
Du testet flere ganger antar jeg. Repeterte det seg ?

Demented_Genius

Da har vi hatt to slike hendelsen med bilen. Første var no på torsdag. Madamen hadde vert ute å kjørt å skulle sett den på lading. Da går plutselig vindu og takluke opp.. Ho hadde nøkkel i handa og kan mest sannsynlig utelukke trykk på knapp. Den andre gangen var no i dag tidlig. Skulle kjøre oss en tur og da sto alt opent. Da må det ha skjedd en gang mellom i går kveld og dag tidlig. Vi har nøkklene på fast plass inne. Hadde nøkkelen min ei stund i lomma etter parkering i går, så kan ikke utelukke utilsikta trykk på knapp. Men trolig ikke. Begge dagane har det vert nedbør. Vi står heldigvis inne i garasje...
BMW X5 2011
BMW I3 2016

LMOR

Sitat fra: moonbuggy på lørdag 14. november 2015, klokken 19:01
LMOR:
Interessant observasjon :)
Du testet flere ganger antar jeg. Repeterte det seg ?
Takk for tilliten, men som nevnt hadde jeg det travelt, og har ikke fått sjekket etterpå. Skal prøve å huske å teste om jeg klarer det igjen.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Prøvde i dag, fikk det ikke til å feile igjen. Men nå stoppet vinduet i riktig stilling, mens det gikk for langt opp i går.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

Sitat fra: LMOR på søndag 15. november 2015, klokken 18:26
Prøvde i dag, fikk det ikke til å feile igjen. Men nå stoppet vinduet i riktig stilling, mens det gikk for langt opp i går.
Alt tyder på at du har "ukalibrert" vindusheis - dvs. at motormekanismen tror at det er en fysisk hindring (f.eks en hand) i det den når topp-stilling, og dermed kjører vinduet ned igjen. Dette bør kalibreres på verksted - skjer av og til på de fleste BMW'er...

LMOR

Sitat fra: bromm på mandag 16. november 2015, klokken 10:45
Sitat fra: LMOR på søndag 15. november 2015, klokken 18:26
Prøvde i dag, fikk det ikke til å feile igjen. Men nå stoppet vinduet i riktig stilling, mens det gikk for langt opp i går.
Alt tyder på at du har "ukalibrert" vindusheis - dvs. at motormekanismen tror at det er en fysisk hindring (f.eks en hand) i det den når topp-stilling, og dermed kjører vinduet ned igjen. Dette bør kalibreres på verksted - skjer av og til på de fleste BMW'er...
Tja, når dette har skjedd 1 gang på 19 mnd, og det var en situasjon jeg også oppfattet som unik, og som ikke er reproduserbar, så tviler jeg på at det er rette medisin.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA