Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Elektra, tirsdag 15. september 2015, klokken 18:15

« forrige - neste »

Diravi

#15
Et kinkig valg. Det er ikke aktuelt å gå tilbake til ren konvensjonell drift. Volvo V60 plug in Hybrid eller Golf/Audi tilsvarende som en mellomløsning til det kommer noe mer fremtidsrettet. Det smerter meg å skulle kjøpe tysk, men Volvoen er egentlig bare en stop-gap basert på lettere utdatert teknologi, så den er ikke det beste kjøpet. Dessverre for få hydrogenstasjoner til å teste en Toyota Mirai (som vel også er relativt kjedelig).

Budsjettvarianten blir akkurat den samme. Model S er i utgangspunktet for stor og rask til det vi trenger, men rekkevidden gjør at den står uten konkurrenter. Så uansett ikke behov for å slite på asfalten med en Panamera eller XC90 Hybrid.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

pej

- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

E_S

Måtte jeg gått tilbake til fossilbil hadde jeg kjøpt noe gamle, billige greier sånn jeg hadde før jeg kjøpte elbil. Mest sannsynlig noe Mercedes/BMW/Audi/Volvo fra rundt 2000. Skrur uansett alt selv på biler uten garanti, så da blir det ikke så ille dyrt med noe sånt. Eneste grunn til at jeg har brukt så mye penger på bil som jeg har er at det ikke finnes alternativer når man skal ha elbil med den rekkevidden.

Derimot vil jeg aldri igjen frivillig gå tilbake til fossilbil så lenge det finnes alternativer.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

fonberg

Vond problemstilling siden jeg ikke kunne tenkt meg å vært uten TMS-en. Men jeg ville nok valgt bensin, og ikke diesel som jeg hadde på siste bilen før jeg "så lyset". Ellers ønsker jeg meg at tilrettelegging for bruk av sykkel og kollektivløsninger blir kraftig forbedret fremover, slik at jeg kan bruke bilen stadig mindre (uansett hvilken bil jeg har).


PS. Veldig mange her som vil ha hybrid, men det er utenfor rammene som gis av TS: LiIon-batteri har blitt ulovlig  :)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

OleJA

Sitat fra: fonberg på søndag 16. august 2015, klokken 23:10
PS. Veldig mange her som vil ha hybrid, men det er utenfor rammene som gis av TS: LiIon-batteri har blitt ulovlig  :)

Nå er det stort sett utelukket Nikkel-Metall-Hybrid batterier som brukes i dagens hybridbiler, så dette er 'innenfor':

http://www.hybridcars.com/hybrid-car-battery/

Vet ikke helt hvorfor det er slik, men tror det kanskje har noe å gjøre med at et hybrid batteri utsettes for vesentlig flere ladesykler enn en fullelektrisk bil - Typisk flere 0-100% oppladinger pr. dag. Trolig så tåler NiMH dette bedre.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

rsomby

Passat GTE er et greit alternativ. Kommer meg frem og tilbake på jobb uten å bruke fossiler og slipper "rekkeviddeangst" og lading når jeg skal på langtur.

Muligens så hadde en av de nye premium suv'ene med hybrid vært et alternativ, men syntes de blir for dyre.

Elektra

#21
Batteriforbudet var jo bare en grunn til de som absolutt må ha en grunn hihi. Man kan så klart velge hvilken bil som helst. Det er jo ment som en (u)trivelig tanke....

Hej då...

Øyvind.h

Sitat fra: rsomby på mandag 17. august 2015, klokken 15:07
Passat GTE er et greit alternativ. Kommer meg frem og tilbake på jobb uten å bruke fossiler og slipper "rekkeviddeangst" og lading når jeg skal på langtur.

Muligens så hadde en av de nye premium suv'ene med hybrid vært et alternativ, men syntes de blir for dyre.
Kjørte fossilbil nylig. Rekkeviddeangst har jeg aldri hatt i Teslaen, men i fossilbilen fikk jeg akutt bensinstasjonsangst! Jo nærmere 0km rekkevidde jeg kom, jo mer angst fikk jeg.
Ikke uten grunn selv ventebilen måtte være elektrisk :)

Utrolig glad dette er et hypotetisk spørsmål!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Elektra på mandag 17. august 2015, klokken 15:19
Batteriforbudet var jo bare en grunn til de som absolutt må ha en grunn hihi. Man kan så klart velge hvilken bil som helst. Det er jo ment som en trivelig tanke....

I så fall hadde jeg nok tittet vel og lenge på en Passat GTE. Men om jeg kunne valgt en ren elbil så ville den nye Leafen med 30kWh batteri stilt sterkt. Det hadde nok vært godt nok til å kunne kjøre til hytta uten alt for mange stopp. Kjørte dit ofte med den gamle men følte alltid at batteriet var litt for lite i forhold til rekkevidde og ladehastighet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

auduny

Jeg hadde kjøpt en ny Citröen C4 Grand Picasasa med masasje i setene og panormatak. Så ville jeg brukt de ekstra pengene på en Klassisk Mini Cooper S. Hadde en slik en frem til vi fikk to barn. Da ble Det Peugeot 207 SW, som vi er/var enormt fornøyd med. Når vi fikk 3 barn ble det Tesla.
Panoramataket er overlegent på de franske bilene. De har bare et enormt glassvindu istedenfor tak, med blendingstak under om det blir for kalt eller for varmt. Genialt. Og mye lurere enn det taklukekombogreiene Tesla og andre driver med.

boppus

EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

Tai

Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

tesla007

Tesla model 3 15.04.16
Solgt: Model s90d
Rød model X P100DL med alt utstyr,6 ultrawhite seter og 22" black oynx. Mars 2017 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA