Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

LASOL

Her kommer det dessverre innlegg fra enda en som er misfornøyd. Og det er ikke bare p85d som ikke holder det den lover. Jeg kjøpte en std 85 modell som Tesla sier skal gå 0-100 på 4,4 sekunder. Min bruker i hvert fall 5,5 på en god dag . Tesla sier alt er ok og at det ikke er noe feil. Jeg får også noen feilmeldinger de ikke finner ut av men de tror frontmtor blir for varm uten at de har gjort noe med det. Jeg har klaget og tenker å forfølge saken ut fra at det også var mange andre småfeil på bilen ved overlevering og ved bruk de første dagene. Jeg er rett og slett lite imponert over kvaliteten på bilen og dessverre også servicen. Har noen engasjert et advokatselskap som forbereder et "massesøksmål" mot Tesla så kan jeg tenke meg å bli med på finansieringen av det.
S 85d ap1 oktober 2015

Geirr

#1471
Sitat fra: LASOL på torsdag 19. november 2015, klokken 15:06
Jeg kjøpte en std 85 modell som Tesla sier skal gå 0-100 på 4,4 sekunder. Min bruker i hvert fall 5,5 på en god dag.

Standard 85, eller 85D?

[Ser av innlegget under at jeg hadde en brain-fart der...vennligst overse....]
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Teslanewbie

Sitat fra: SKH på torsdag 19. november 2015, klokken 16:04
Sitat fra: LASOL på torsdag 19. november 2015, klokken 15:06
Jeg kjøpte en std 85 modell som Tesla sier skal gå 0-100 på 4,4 sekunder. Min bruker i hvert fall 5,5 på en god dag.

Standard 85, eller 85D?

Han nevner frontmotor så jeg tror vi kan utgå ifra at det er en 85d ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

LASOL

#1473
Ja jeg har en 85d som på en god dag bruker 5,5 sek fra 0 - 100 mens Tesla oppgir 4,4. Bilen min dabber veldig av fra rundt 60 km/t og oppover.

Jeg har brukt den knappe to uker. Nå har den stått på verksted siden forrige mandag! for å fikse diverse feil alt fra vann inn i regnvær/vask til låser som ikke virker og speil som ikke feller seg inn + + som de ikke hadde oppdaget før bilen ble utlevert 22. oktober.
En av feilene som jeg fortsatt håper kan ha med prestasjonen å gjøre er at når bilen har blitt kjørt over 4 -5 mil uten stans kommer det opp feilmelding i form av en gul varseltrekant som sier at bilen må på service og effekten er redusert for å unngå skade. Den går ikke bort ved resetting men blir borte når bilen står parkert noen timer.
S 85d ap1 oktober 2015

Mippen

#1474
Sitat fra: LASOL på torsdag 19. november 2015, klokken 16:52
Ja jeg har en 85d som på en god dag bruker 5,5 sek fra 0 - 100 mens Tesla oppgir 4,4. Bilen min dabber veldig av fra rundt 60 km/t og oppover.

Jeg har brukt den knappe to uker. Nå har den stått på verksted siden forrige mandag! for å fikse diverse feil alt fra vann inn i regnvær/vask til låser som ikke virker og speil som ikke feller seg inn + + som de ikke hadde oppdaget før bilen ble utlevert 22. oktober.
En av feilene som jeg fortsatt håper kan ha med prestasjonen å gjøre er at når bilen har blitt kjørt over 4 -5 mil kommer det opp gul varseltrekant som sier at bilen må på service og effekten er redusert for å unngå skade.

Høres ut som du har fått en mandagsbil. Har selv testet 85D 0-100 flere ganger og har aldri vært over 5 sekunder. Har faktisk klart under 4 sekunder under helt optimale forhold. Før noen sier det ikke går an så er det fakstisk helt sant. Jeg kjente stor forskjell på bilen når den gjorde det på den tiden og rundt 4,4 som vanlig, og det var før jeg så målingen også.
Fremtiden er elektrisk.

LASOL

de lånebilene jeg prøvde før kjøp gikk mye bedre enn den jeg har fått, så jeg håper fortsatt forklaringen på at min bruker fra 5,5 og oppover mot 6!, 0-100 løses av Tesla. Hvis ikke så har de skaffet seg en ny svært misfornøyd kunde som kommer til å forfølge saken. Jeg liker ikke å bli lurt. 
S 85d ap1 oktober 2015

Teslanewbie

Sitat fra: LASOL på torsdag 19. november 2015, klokken 16:52
Ja jeg har en 85d som på en god dag bruker 5,5 sek fra 0 - 100 mens Tesla oppgir 4,4. Bilen min dabber veldig av fra rundt 60 km/t og oppover.

Jeg har brukt den knappe to uker. Nå har den stått på verksted siden forrige mandag! for å fikse diverse feil alt fra vann inn i regnvær/vask til låser som ikke virker og speil som ikke feller seg inn + + som de ikke hadde oppdaget før bilen ble utlevert 22. oktober.
En av feilene som jeg fortsatt håper kan ha med prestasjonen å gjøre er at når bilen har blitt kjørt over 4 -5 mil uten stans kommer det opp feilmelding i form av en gul varseltrekant som sier at bilen må på service og effekten er redusert for å unngå skade. Den går ikke bort ved resetting men blir borte når bilen står parkert noen timer.

Lekker panotaket inn vann ?? Regner med at du har den nye typen panotak? Krise hvis også disse lekker inn vann !  Snakket med en p85d eier som nylig fikk sin bil der panotaket ikke var tett . Han hadde en stor pytt med vann i baksetet med misfarging av skinnet etterpå. Han var svært skuffet ! Hørte om en i Trondheim som fikk hevet kjøpet etter 4 forsøk på å få taket tett  ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

GOS

Sitat fra: LASOL på torsdag 19. november 2015, klokken 15:06
Her kommer det dessverre innlegg fra enda en som er misfornøyd. Og det er ikke bare p85d som ikke holder det den lover. Jeg kjøpte en std 85 modell som Tesla sier skal gå 0-100 på 4,4 sekunder. Min bruker i hvert fall 5,5 på en god dag . Tesla sier alt er ok og at det ikke er noe feil. Jeg får også noen feilmeldinger de ikke finner ut av men de tror frontmtor blir for varm uten at de har gjort noe med det. Jeg har klaget og tenker å forfølge saken ut fra at det også var mange andre småfeil på bilen ved overlevering og ved bruk de første dagene. Jeg er rett og slett lite imponert over kvaliteten på bilen og dessverre også servicen. Har noen engasjert et advokatselskap som forbereder et "massesøksmål" mot Tesla så kan jeg tenke meg å bli med på finansieringen av det.

Har du prøvd å teste med varmt og fulladet batteri? Hvor stor effekt viser watt-meteret?
På min S85 RWD så får jeg 333 kW ved varmt batteri og mellom 85 og 100% SOC. Er jeg nede på under 50% SOC så er det "bare" 283 kW igjen og det kjennes stor forskjell. Når batteriet er varmt så virker det også som om tiden den tar på "å bygge opp effekten" er mye kortere, altså mye hissigere.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

hookmaker

Sitat fra: Sven-E på torsdag 19. november 2015, klokken 19:16
Det annonseres fortsatt med 3,3 sekunder fra 0-100 for P85D ser jeg.
(PrintScreen fra i dag 19.11.15 fra siden om supercharging)
Det er inkludert 1 foot rollout. Uten dette blir det 3,6 S.

jazzwheel

Det er de første 30cm bilen beveger seg.

P85D eiere her har testet og den bruker 0,3 sekunder på de første 0,3 meterne, da har bilen en hastighet på rundt 5km/t.

LASOL

Sitat fra: GOS på torsdag 19. november 2015, klokken 19:49
Sitat fra: LASOL på torsdag 19. november 2015, klokken 15:06
Har du prøvd å teste med varmt og fulladet batteri? Hvor stor effekt viser watt-meteret?
På min S85 RWD så får jeg 333 kW ved varmt batteri og mellom 85 og 100% SOC. Er jeg nede på under 50% SOC så er det "bare" 283 kW igjen og det kjennes stor forskjell. Når batteriet er varmt så virker det også som om tiden den tar på "å bygge opp effekten" er mye kortere, altså mye hissigere.

Hei bilen har stått på verkstedet siden mandag 9. november så vanskelig for meg å teste det du foreslår nå. Men om de ikke finner feil kan jeg prøve det du foreslår mht effekt. Mht vann inn i min bil så skal det sies at jeg tror soltaket er tett men det kom vann inn på alle fire dører. Det skal bemerkes at etter at jeg gikk manuelt over listene og vred litt på de så løste dette seg 99%. Sist gang jeg vasket i børsteløs maskin kom det bare inn noen dråper på hver dør/vindu.

S 85d ap1 oktober 2015

Griffel

Sitat fra: Sven-E på fredag 20. november 2015, klokken 00:13
Jeg finner ikke det om rollout i teksten.  Er 0-100 noe annet enn 0-100?
F.eks. 2-100?
http://www.motortrend.com/news/motor-trend-testing/

Sitat
Acceleration Testing
We typically switch off traction-control systems and experiment with launch-control systems when offered, but we do not pull fuses to deactivate any such systems.We run from zero to the maximum practical speed increment above the quarter mile. We subtract a one-foot rollout from the launch to simulate dragstrip performance (dragstrip runs started the whole quarter-mile acceleration craze and remain the only practical way for most owners to test their own cars, so we want our numbers to match those acquired in this way).
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Mr.Hansen

Skal man legge med en ide på en kompensasjon som mann ville godta i en klage?
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Tuxedo

Sitat fra: Mr.Hansen på mandag 23. november 2015, klokken 18:03
Skal man legge med en ide på en kompensasjon som mann ville godta i en klage?
Nei, det er helt unødvendig i dette tilfellet.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Torpedo Ted

Litt off-topic, men er det noen som vet hvorfor det tydeligvis trekkes fra en "1-foot rollout" på drag strips? Finner litt info om at det er forholdsvis vanlig praksis på drag strips, men finner absolutt ingenting om forklaringen. Jeg klarer rett og slett ikke skjønne hvordan det kan være logisk å måle NULL til 100 på den måten.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA