Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

Havebigfun

De som bestillte bil for et år siden bestillte også med automatisk ladeluke som forsvant uten kommentar fra Tesla.
Her har vi noe tilfelles med 85D-eierne :)
Er det noen som har klaget på denne mangelen?

Hodetelefoner

Hvor på de norske sidene kunne man lese om den automatiske ladeluken? Eller sikter du til en presentasjon av de amerikanske utgavene?  Da burde vi kanskje klage på at vi ikke har us markeringslys etc også?

Thor2014

Jeg så det på pressekonferansen til Musk ved lansering av D modellene. Det ble ikke nevnt at automatisk ladeluke var forbehold enkelte kontinent.
Når ladeluken spretter opp rett etter man lukker den, er det relativt behagelig at den lukker seg selv.

twinpeaks

Sitat fra: Havebigfun på søndag 15. november 2015, klokken 09:17
De som bestillte bil for et år siden bestillte også med automatisk ladeluke som forsvant uten kommentar fra Tesla.
Her har vi noe tilfelles med 85D-eierne :)
Er det noen som har klaget på denne mangelen?

Det var et tema på det tyske forum rundt omkring utlevering av de første D-modeller. Det var vel en del der som fikk skrevet i overleveringspapirene at denne funksjonen mangler. Men nå tror jeg at til og med de som var mest bestemt å klage på dette har skjønt at det blir ingen slik løsning på europeiske biler innen overkommelig tid og har gitt opp å fokusere på det.
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

Teslanewbie

Sitat fra: KristofferH på søndag 15. november 2015, klokken 10:34
Hvor på de norske sidene kunne man lese om den automatiske ladeluken? Eller sikter du til en presentasjon av de amerikanske utgavene?  Da burde vi kanskje klage på at vi ikke har us markeringslys etc også?

Når p85d ble lansert ble automatisk ladeluke lansert som standard på alle D modeller . Dette var også å lese på den norske siden der man lenket til den amerikanske  siden . Det var ALDRI snakk om at dette bare var forbeholdt usa . Jeg etterlyste dette tidlig da dette også var en av årsakene som lå til grunn til at jeg bestilte p85d . Dette og de lovete 700hk...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Griffel

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 15. november 2015, klokken 13:01
Når p85d ble lansert ble automatisk ladeluke lansert som standard på alle D modeller . Dette var også å lese på den norske siden der man lenket til den amerikanske  siden . Det var ALDRI snakk om at dette bare var forbeholdt usa . Jeg etterlyste dette tidlig da dette også var en av årsakene som lå til grunn til at jeg bestilte p85d . Dette og de lovete 700hk...
Klage skal framsettes så snart en mangel oppdages. De som klaget på dette rett etter overtagelse kan ha et poeng. De som ikke oppdaget dette i løpet av noen mnd, og klaget vil nok få problemer
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Hodetelefoner

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 15. november 2015, klokken 13:01
Sitat fra: KristofferH på søndag 15. november 2015, klokken 10:34
Hvor på de norske sidene kunne man lese om den automatiske ladeluken? Eller sikter du til en presentasjon av de amerikanske utgavene?  Da burde vi kanskje klage på at vi ikke har us markeringslys etc også?

Når p85d ble lansert ble automatisk ladeluke lansert som standard på alle D modeller . Dette var også å lese på den norske siden der man lenket til den amerikanske  siden . Det var ALDRI snakk om at dette bare var forbeholdt usa . Jeg etterlyste dette tidlig da dette også var en av årsakene som lå til grunn til at jeg bestilte p85d . Dette og de lovete 700hk...

Venter på linken til den norske teksten :)

jensjacob

Links har det med at blive opdaterede og ændrede. Det er ikke en selvfølge at et gammelt link kan findes i uændret form. Jeg siger det bare. Teslas egen hjemmeside har vel været temmelig dynamisk på det sidste.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Havebigfun

Sitat fra: Griffel på søndag 15. november 2015, klokken 13:30
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 15. november 2015, klokken 13:01
Når p85d ble lansert ble automatisk ladeluke lansert som standard på alle D modeller . Dette var også å lese på den norske siden der man lenket til den amerikanske  siden.
Klage skal framsettes så snart en mangel oppdages. De som klaget på dette rett etter overtagelse kan ha et poeng. De som ikke oppdaget dette i løpet av noen mnd, og klaget vil nok få problemer
Et godt poeng, Griffel. Jeg skrev om " bestillte" for et år siden fordi det også har blitt bestillt biler et år frem i tid- det betyr at noen biler antakelig nettopp har blitt levert og noen biler ikke er levert enda, eks 85D til Muffinman. Det er altså fortsatt en aktuell sak.
Noen som har en skjermdump fra de dagene??

Ove Alset

I det minste tilbyr Tesla ikke en fiks for automatisk lade luke for XX kroner - slik som de gjør med manglende power. Jeg ville heller ikke blitt overrasket dersom det viser seg at Tesla har skrudd ned effekten noe gjennom software oppdateringer for å beskytte denne bryteren som ikke klarte å håndtere strømmengden.
De utvikler så ny hardware, men istedenfor å rulle dette ut til kundene som allerede har betalt over 100.000 for disse ytelsene tilbyr de det som en oppgradering til ca. 80- 90.000.  Dersom du er heldig nok til å få plass på et servicesenter i løpet av det neste året da....
De vittige tungene som harselerer med at batteribiler er lekebiler har i hvert fall rett når det gjelder Tesla.

Trond.Strom

Sitat fra: Ove Alset på mandag 16. november 2015, klokken 09:40
I det minste tilbyr Tesla ikke en fiks for automatisk lade luke for XX kroner - slik som de gjør med manglende power. Jeg ville heller ikke blitt overrasket dersom det viser seg at Tesla har skrudd ned effekten noe gjennom software oppdateringer for å beskytte denne bryteren som ikke klarte å håndtere strømmengden.
De utvikler så ny hardware, men istedenfor å rulle dette ut til kundene som allerede har betalt over 100.000 for disse ytelsene tilbyr de det som en oppgradering til ca. 80- 90.000.  Dersom du er heldig nok til å få plass på et servicesenter i løpet av det neste året da....
De vittige tungene som harselerer med at batteribiler er lekebiler har i hvert fall rett når det gjelder Tesla.

Nå stilles det vel en del spørsmål til om ny contactor for P85D vil gi noe særlig bedre effekt.
Mye kan vel tyde på at å trekke noe særlig mere enn 5c eller ca 425KW fra batteriet er vanskelig uansett contactor.



lunitiks

Sitat fra: Ove Alset på mandag 16. november 2015, klokken 09:40
I det minste tilbyr Tesla ikke en fiks for automatisk lade luke for XX kroner - slik som de gjør med manglende power.


Jeg mistenker at det er knyttet en teknisk begrensning til motorisert ladeluke for biler med "type 2"-port (plassmangel?). Mener Sateesh skrev noe om det her inne for en tid tilbake, samt at en Tesla-ansatt hadde sendt en kunde en e-post om dette. Etter hva jeg har skjønt, leveres nå alle US/Japan-biler med motorisert luke; tror disse har den amerikanske inngangen... Eller så roter jeg bare nå.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Teslanewbie

Sitat fra: lunitiks på mandag 16. november 2015, klokken 13:07
Sitat fra: Ove Alset på mandag 16. november 2015, klokken 09:40
I det minste tilbyr Tesla ikke en fiks for automatisk lade luke for XX kroner - slik som de gjør med manglende power.


Jeg mistenker at det er knyttet en teknisk begrensning til motorisert ladeluke for biler med "type 2"-port (plassmangel?). Mener Sateesh skrev noe om det her inne for en tid tilbake, samt at en Tesla-ansatt hadde sendt en kunde en e-post om dette. Etter hva jeg har skjønt, leveres nå alle US/Japan-biler med motorisert luke; tror disse har den amerikanske inngangen... Eller så roter jeg bare nå.

det er korrekt, det er bare type2 porten som ikke har dette, når jeg bemerket dette i våres ble det sagt at bilene levert i Europa fra høsten 2015 skulle få aut ladeport ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

weld77

Noen som har en epost-adresse man kan sende klage til i Oslo/Drammen?

Amoss

http://learnbonds.com/125037/tesla-motors-inc-hooked-by-norwegian-false-advertising-claims/

Sitat
Tesla Motors Inc (TSLA) Hooked By Norwegian False Advertising Claims

Tesla Motors Inc is on the radar of the Consumer Council in Norway, and the firm is being brought into mediation in order to answer to accusations of false advertising. The case centers around the way that the firm calculated the horsepower on its P85D Model S. The advertised horsepower, though defended by the firm, could not be met with any consistency in real life.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA