Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

Toonster

Sitat fra: Griffel på onsdag 04. november 2015, klokken 23:53
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 04. november 2015, klokken 19:32
Mange P85D eiere er enige med dine betraktninger overfor- mange av oss valgte P85D pga feil informasjon fra Tesla
mtp hvilke ytelser 85D og P85D skulle ha.
Å være missfornøyd med P85D på grunn av at 85D er bedre enn spesifisert, er ikke et argument som vil imponere en meglingsmann.

Det er jo helt klart et poeng at de har "manipulert" tallene for P85D, slik at den skal fremstå råere enn 85D.

Det er ikke 85D som er problemet, men fremstillingen av at P85D er en betydelig bedre bil enn 85D (mtp ytelse).

Dette kan da umulig være så vanskelig å forstå, at de som har betalt 120' mer for en bil som ikke kan levere som markedsført er misfornøyd og etter mitt syn helt berettiget en kompensasjon.



Elbil fundamentalist

#1246
Sitat fra: Griffel på onsdag 04. november 2015, klokken 23:53
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 04. november 2015, klokken 19:32
Mange P85D eiere er enige med dine betraktninger overfor- mange av oss valgte P85D pga feil informasjon fra Tesla
mtp hvilke ytelser 85D og P85D skulle ha.
Å være missfornøyd med P85D på grunn av at 85D er bedre enn spesifisert, er ikke et argument som vil imponere en meglingsmann.
+1 Enig med Griffel her...

S85D hadde på bestillingspunktet 380HK. Ble først oppgradert i midten av April med 42HK. Ikke allverden uansett. Selv S70D er helt rå. Bjørn Nylan sier at den er sammenliknbar med "Millenium Falcon" pga 4WD og momentet. Kanskje jeg som kjøpte S85D skulle begynne å deppe over at Tesla kom med en S70D så kort tid etter? Jeg vurderte S60 som litt for liten rekkevidde. I dag hadde jeg valgt S70D. Har Tesla har lurt meg med hensikt også?? ::)
Anbefaler alle inne i tråden her meg å lage en ny pompøs "Calling S85D owner world wide" tråd??

*Jeg fikk dyrere forsikring
*Kona mi blir forbanna bare jeg skumper borti wattpedalen
*Jeg har tapt de pengene jeg heller kunne kjøpt en billigere S70D for
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

cowboyroy

Er det mulig å argumentere så dumt! Alle andre Teslaer har levert mer enn lovet og det er det bare å ta av seg hatten for... MEN på P85D virker det som de med overlegg har kødda med både tall på hestekrefter, måte å måle 0-100 på og forskjellen ifra andre modeller! Bilen har rett og slett en mangel som vi klager på. At Tesla så kommer med en delvis fiks med en Ludi oppgradering i tillegg til alle endringer på websida gjør hele saken latterlig og dessverre oxo litt tragisk for de som har betalt bortimot 150.000kr ekstra for røde bremsecalipere!

o.b.lix

Sitat fra: cowboyroy på torsdag 05. november 2015, klokken 03:37
dessverre oxo litt tragisk for de som har betalt bortimot 150.000kr ekstra for røde bremsecalipere!

Så om jeg kjøper http://www.teslafied.eu/product/caliper-covers-6-pcs-set/, så kan jeg kalle meg P85D-eier?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

SitatDu må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer dig selv!

Sjelden har vel salige Arnulf Øverland``s berømte ord passet bedre. Veldig fint at det ryddes jevnlig i tråden i det minste.

Øyvind.h

Sitat fra: Muffinman på torsdag 05. november 2015, klokken 07:24
SitatDu må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer dig selv!

Sjelden har vel salige Arnulf Øverland``s berømte ord passet bedre. Veldig fint at det ryddes jevnlig i tråden i det minste.

Kloke ord. Selv entusiaster som meg som har fulgt Tesla tett i flere år er skuffet over hvordan de har håndtert P85D.
Dokumentasjonen taler for seg selv. At noen forsøker å forsvare, bortforklare og sågar legge skylden over på kjøpere er helt ufattelig.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Balrog

https://tv.nrk.no/serie/forbrukerinspektoerene/MDHP11004515/04-11-2015

Jeg anbefaler veldig sterkt at ALLE som tror at spesifikasjoner på biler stemmer overens med hva som realiseres i praksis, ser på dette programmet i sin helhet (kanskje med unntak av klovnen Jan-Erik Larsens kunnskapsløse synsing om leasing, hydrogen- og hybridbiler på slutten av programmet). Det bør gi mye stoff for refleksjon som er relevant i saken sure P85D-kunder vs Tesla. Kanskje kan de saksøke samtlige bilselgere i landet i samme slengen for laaaangt mer vesentlige avvik enn hva Tesla har bidratt med i sin info.

Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Sjøhyene

Sitat fra: Balrog på torsdag 05. november 2015, klokken 11:32
https://tv.nrk.no/serie/forbrukerinspektoerene/MDHP11004515/04-11-2015

Jeg anbefaler veldig sterkt at ALLE som tror at spesifikasjoner på biler stemmer overens med hva som realiseres i praksis, ser på dette programmet i sin helhet (kanskje med unntak av klovnen Jan-Erik Larsens kunnskapsløse synsing om leasing, hydrogen- og hybridbiler på slutten av programmet). Det bør gi mye stoff for refleksjon som er relevant i saken sure P85D-kunder vs Tesla. Kanskje kan de saksøke samtlige bilselgere i landet i samme slengen for laaaangt mer vesentlige avvik enn hva Tesla har bidratt med i sin info.

Regner med at du snakker om forbrukstallene. I så fall er det skikkelig skivebom da ingen ting tyder på at disse tallene som oppgis er umulig å oppnå i praksis. Ja, de gjør såklart alle triks i boka for å oppnå dem, men de følger fortsatt regelverket sånn det er per i dag.
Effekten på P85D derimot er ikke under noen omstendigheter mulig å oppnå, men mindre man plukker bilen fra hverandre, bytter ut en hele masse komponenter, inkludert batteriet, og setter alt samme igjen.
Men da er det strengt tatt ikke en P85D mer. Det er i hvertfall min påstand.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

o.b.lix

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 05. november 2015, klokken 12:44
Ja, de gjør såklart alle triks i boka for å oppnå dem, men de følger fortsatt regelverket sånn det er per i dag.
Er kun mulig å gjennomføre i laboratoriet. Men det er altså greit ...

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 05. november 2015, klokken 12:44
Effekten på P85D derimot er ikke under noen omstendigheter mulig å oppnå,
Er kun mulig å gjennomføre i laboratoriet. Men det er altså ikke greit ...

Så er det en ting som slår meg:
P85D mangler 0,3 sekunder i 0-100 fordi det brukes rollout, og dette tallet er ekstremt stort, som kvalifiserer til heving av kjøp eller erstatning.

Mens differansen mellom P85D og 85D er 0,7 sekunder i 0-100 og dette tallet er så lite at det eneste som skiller bilene er røde bremsekaliptere?

Men o.b.lix er bare et troll en tegneseriefigur, ikke hør på han...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

SCI

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 05. november 2015, klokken 08:03
Sitat fra: Muffinman på torsdag 05. november 2015, klokken 07:24
SitatDu må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer dig selv!

Sjelden har vel salige Arnulf Øverland``s berømte ord passet bedre. Veldig fint at det ryddes jevnlig i tråden i det minste.

Kloke ord. Selv entusiaster som meg som har fulgt Tesla tett i flere år er skuffet over hvordan de har håndtert P85D.
Dokumentasjonen taler for seg selv. At noen forsøker å forsvare, bortforklare og sågar legge skylden over på kjøpere er helt ufattelig.

+100
Tesla P85D
Nissan GTR
Solgt Tesla P85+

Sjøhyene

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 05. november 2015, klokken 14:35
Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 05. november 2015, klokken 12:44
Effekten på P85D derimot er ikke under noen omstendigheter mulig å oppnå,
Er kun mulig å gjennomføre i laboratoriet. Men det er altså ikke greit ...

I hva slags laboratorium er det mulig å oppnå noe i nærheten av 700hk i en P85D?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

691

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 05. november 2015, klokken 14:35
Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 05. november 2015, klokken 12:44
Ja, de gjør såklart alle triks i boka for å oppnå dem, men de følger fortsatt regelverket sånn det er per i dag.
Er kun mulig å gjennomføre i laboratoriet. Men det er altså greit ...

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 05. november 2015, klokken 12:44
Effekten på P85D derimot er ikke under noen omstendigheter mulig å oppnå,
Er kun mulig å gjennomføre i laboratoriet. Men det er altså ikke greit ...

Så er det en ting som slår meg:
P85D mangler 0,3 sekunder i 0-100 fordi det brukes rollout, og dette tallet er ekstremt stort, som kvalifiserer til heving av kjøp eller erstatning.

Mens differansen mellom P85D og 85D er 0,7 sekunder i 0-100 og dette tallet er så lite at det eneste som skiller bilene er røde bremsekaliptere?

Men o.b.lix er bare et troll en tegneseriefigur, ikke hør på han...

Funny - men et troll svar :-)

Hvis nogen har et problem med km/l så læg sag an, på samme måde som P85D ejerne har taget aktion på det de mener er forkert.

jazzwheel

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 05. november 2015, klokken 15:02
Sitat fra: o.b.lix på torsdag 05. november 2015, klokken 14:35
Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 05. november 2015, klokken 12:44
Effekten på P85D derimot er ikke under noen omstendigheter mulig å oppnå,
Er kun mulig å gjennomføre i laboratoriet. Men det er altså ikke greit ...

I hva slags laboratorium er det mulig å oppnå noe i nærheten av 700hk i en P85D?

Ved å måle hver motor for seg, slik JB Straubel mente at var den korrekte måten i følge forskrifter de forholdt seg til.

Cookie Monster

#1258
Sitat fra: jazzwheel på torsdag 05. november 2015, klokken 15:22
Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 05. november 2015, klokken 15:02
Sitat fra: o.b.lix på torsdag 05. november 2015, klokken 14:35
Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 05. november 2015, klokken 12:44
Effekten på P85D derimot er ikke under noen omstendigheter mulig å oppnå,
Er kun mulig å gjennomføre i laboratoriet. Men det er altså ikke greit ...

I hva slags laboratorium er det mulig å oppnå noe i nærheten av 700hk i en P85D?

Ved å måle hver motor for seg, slik JB Straubel mente at var den korrekte måten i følge forskrifter de forholdt seg til.

Bare noen problemer med den. nr 1 de andre modellene er ikke oppgitt slik samlet. nr2 slår man sammen effekten av motor foran og bak som er målt etter ECE R85 så er det 543 kw eller 728hk. Så hvor kommer 700hk fra da?

P85D certificate of conformity:
27.2 Maximum hourly output: 66kW
27.3 Maximum net power: 193kW (front), 350kW (rear)
27.4 Maximum 30min power: 79kW (front), 90kW (rear)


Eneste jeg får til å komme i nærheten av 700hk er hvis man tar 400V * 1300A som blir 520kW eller 697.3hk.
Men det vet vi jo også er helt på bærtur :)
2015 P85D

Griffel

#1259
Ikke det at det gjør saken noe bedre, men 543kW er 738hk (728hp), 515kW er 700hk, 522kW er 700hp.
Helst glem de foreldede enhetene for effekt hk og hp.

Men ved å teste en motor av gangen før en summerer motoreffekt kommer en greit nok over 700hk.
(262 + 469 =731hk = 721hp =538kW)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA