Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

Toonster

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 23. oktober 2015, klokken 14:27
Google translate av base option acceleration :p

Det vil si at de mener nok en bil uten panotak, ekstra lyd osv som gjør at bilen veier mer. Feks bare panotak veier ca 60kg

Mao: 0-100 er basert på grunnmodell m/rollout

Havebigfun

Tesla bekrefter på den måten at P85D eiere- har en god sak når de føler seg villedet av tidligere info på nettsiden.
Det er fortsatt rart at P85D er målt med rollout mens 85D fra 0 :o.
Glasstaket spiller da en underordnet rolle- mange av oss gikk for P fordi 85D virket direkte treg med de tekniske data som lå ute på nettet da vi valgte å grave dypere i lommen enn nødvendig.

Teslanewbie

Sitat fra: Havebigfun på fredag 23. oktober 2015, klokken 15:03
Tesla bekrefter på den måten at P85D eiere- har en god sak når de føler seg villedet av tidligere info på nettsiden.
Det er fortsatt rart at P85D er målt med rollout mens 85D fra 0 :o.
Glasstaket spiller da en underordnet rolle- mange av oss gikk for P fordi 85D virket direkte treg med de tekniske data som lå ute på nettet da vi valgte å grave dypere i lommen enn nødvendig.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.

Mahatma Gandhi


P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

#1113
Ser som om  de danske P85D eierne vinner frem steg for steg...

Tesla har nå fjernet samtlige HK referanser på hjemmesiden, endringene er World Wide.
Hvorfor endre hvis bilen i deres øyne yter 700Hk????



P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Kan vel tenkes at det har foregått konsultasjoner med en og annen advokaten her. Eller de kan mene å fremdeles har rett, men at kundene "ikke forstår" opplysningene.

Akselerasjonstidene består, og da kan man jo enkelt regne ut effekten hvis bilens vekt er kjent. Så da koker det vel egentlig ned til om bilene klarer oppgitte akselerasjonstider :)

Teslanewbie

Sitat fra: Muffinman på onsdag 28. oktober 2015, klokken 12:25
Kan vel tenkes at det har foregått konsultasjoner med en og annen advokaten her. Eller de kan mene å fremdeles har rett, men at kundene "ikke forstår" opplysningene.

Akselerasjonstidene består, og da kan man jo enkelt regne ut effekten hvis bilens vekt er kjent. Så da koker det vel egentlig ned til om bilene klarer oppgitte akselerasjonstider :)

Bare for nye kjøpere koker det ned til aksellerasjonstider , de som kjøpte bilen frem til igår kan hevde at de kjøpte på grunnlag av de HK som er fremsatt på bestillingssiden...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

kos

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 28. oktober 2015, klokken 12:28
Sitat fra: Muffinman på onsdag 28. oktober 2015, klokken 12:25
Kan vel tenkes at det har foregått konsultasjoner med en og annen advokaten her. Eller de kan mene å fremdeles har rett, men at kundene "ikke forstår" opplysningene.

Akselerasjonstidene består, og da kan man jo enkelt regne ut effekten hvis bilens vekt er kjent. Så da koker det vel egentlig ned til om bilene klarer oppgitte akselerasjonstider :)

Akselerasjonen består - men det handler mye om underlag og metode - og så er det høna og egget - dette blir spennende - nå ser det ut til at denne saken nærmer seg et handlingsorientert mønster.

Bare for nye kjøpere koker det ned til aksellerasjonstider , de som kjøpte bilen frem til igår kan hevde at de kjøpte på grunnlag av de HK som er fremsatt på bestillingssiden...
Akselerasjonen består - men det handler mye om underlag og metode - og så er det høna og egget - dette blir spennende - nå ser det ut til at denne saken nærmer seg et handlingsorientert mønster.

Cookie Monster

Ryktene sier at Tesla setter ned prisen for Ludicrous oppgradering av P85D fra 81 000 til ca 40 000 kr.

2015 P85D

Teslanewbie

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 28. oktober 2015, klokken 13:22
Ryktene sier at Tesla setter ned prisen for Ludicrous oppgradering av P85D fra 81 000 til ca 40 000 kr.

Er jo en begynnelse .. så mye styr denne lederen for skandinaviske tesla  har skapt forTesla med å ignorere brevene fra de danske eierne isteden for å ha gått i dialog tidlig ..

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Han er nok ikke leder for Tesla i Skandinavia, men kommunikasjonssjef. Ansiktet utad om du vil. Ledelsen har vi ikke sett noe til.

Softblue

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 28. oktober 2015, klokken 13:22
Ryktene sier at Tesla setter ned prisen for Ludicrous oppgradering av P85D fra 81 000 til ca 40 000 kr.
Prisen er fortsatt Ludicrous
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

P85pluss

Anbefaler alle å sende inn klage på www.forbrukerrådet.no

Fikk denne på msil fra noen dager side:


Hei,

I forbindelse med at vi pr i dag har 52 saker som omhandler klager på Tesla, har Forbrukerrådet vært i kontakt med Tesla v/ adv. Boye. Ettersom vi har såpass mange like saker har vi bedt om en dialogmøte med Tesla for å tilrettelegge sakene som igjen vil bidra til en mer effektiv saksbehandling.

Møte avholdes 02.11.

Vi vil etter møte se om det er behov for ytterligere dokumentasjon i sakene og om det blir utsendt et skriftlig svar fra Tesla om deres syn i saken.

Dere vil høre fra meg i løpet av neste uke.


Vennlig hilsen
Ingrid Stokkeland
Rådgiver i Forbrukerrådet  Rogaland
T: 23682386
P85d
P85+ solgt

Teslanewbie

Sitat fra: P85pluss på onsdag 28. oktober 2015, klokken 23:21
Anbefaler alle å sende inn klage på www.forbrukerrådet.no

Fikk denne på msil fra noen dager side:


Hei,

I forbindelse med at vi pr i dag har 52 saker som omhandler klager på Tesla, har Forbrukerrådet vært i kontakt med Tesla v/ adv. Boye. Ettersom vi har såpass mange like saker har vi bedt om en dialogmøte med Tesla for å tilrettelegge sakene som igjen vil bidra til en mer effektiv saksbehandling.

Møte avholdes 02.11.

Vi vil etter møte se om det er behov for ytterligere dokumentasjon i sakene og om det blir utsendt et skriftlig svar fra Tesla om deres syn i saken.

Dere vil høre fra meg i løpet av neste uke.


Vennlig hilsen
Ingrid Stokkeland
Rådgiver i Forbrukerrådet  Rogaland
T: 23682386

Over 52st norske P85D eiere som har klaget frem til nå. I tillegg har mange danske eierer klaget.
Blir interessante å følge med på saken utvikling .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

hookmaker

Da kom det fra Tesla officielt! Faan vilken skuffelse!

Hodetelefoner

Skuffelse? Har du kjørt bilen?  Ingen overraskelse :)

Men nå vil vi ga fortgang i batteri utviklingen. Så vi får gitt disse motorene noe å jobbe med  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA