Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

Teslanewbie

Diskusjonen går nå også  på TMC etter at dragtimes publiserte sine skuffende tall for P90D

Saken begynner å få momentum, når den når den kritiske massen eksploderer dette ... dessverre

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/55133-Who-is-still-upgrading-to-Ludicrous-in-their-P85D-after-hearing-Drag-times
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Sjøhyene

kos, kan virkelig ikke forstå hvorfor du gidder å bruke såpass mye tid på denne tråden.
La nå de som er rammet få lov til å ha denne tråden for seg selv. Er en helt legitim tråd om et helt legitimt problem.

Hvorfor prøver du så hardt å motarbeide og forkludre denne saken?
Ansatt i Tesla? Satt all sparepengene i Tesla aksjer? Hva er din agenda egentlig?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

kos

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 08. oktober 2015, klokken 11:02
Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 08. oktober 2015, klokken 10:56
kos, kan virkelig ikke forstå hvorfor du gidder å bruke såpass mye tid på denne tråden.
La nå de som er rammet få lov til å ha denne tråden for seg selv. Er en helt legitim tråd om et helt legitimt problem.

Hvorfor prøver du så hardt å motarbeide og forkludre denne saken?
Ansatt i Tesla? Satt all sparepengene i Tesla aksjer? Hva er din agenda egentlig?

Hans agenda:

https://sml.snl.no/kverulantparanoia

Nå venter jeg bare på alle som forsøker å projisere tilbake...

Å ja - den så jeg ikke komme - leke verden heter det. Om du ikke har fått det med deg Tesla er ingen reserbil - det er en familiebil . Med 7 seter. Du har kjøpt feil bil.

Og det er fossil gutta som ligger bak. - de med feite seine motorer. Som føler seg forbikjørt av en familiebil med barneseter.

kos

Sitat fra: Muffinman på torsdag 08. oktober 2015, klokken 07:28
Sitat fra: kos på onsdag 07. oktober 2015, klokken 22:45
Nå har jeg lest tråden din - du bør selv lese den
Har jeg en tråd? Så fint :)

EDIT: Og bestilt en P85D også? Jøss, alt jeg ikke vet. Seriøst, nå må du snart slutte å fantasere opp ting å trolle over. En god start er å lese innleggene du forsøker å svare på.

Normal folkeskikk er også en fin bil.

Så du er en av de som har bestilt tesla med dine referanser - les tråden din - rart at du ikke har kvittet deg med hele bilen, og hvorfor har du en i bestilling når du omtrent hater bilen og servicen til tesla. Les din egen tråd - se hva du skriver om bilen og om dine feil. Finnes ikke et menneske i verden som ikke ville forlangt pengene igjen og samtidig aldri kjøpt en til. - men det finnes en altså.

691

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 08. oktober 2015, klokken 09:05
Sitat fra: kos på torsdag 08. oktober 2015, klokken 00:53
Sitat fra: Toonster på torsdag 08. oktober 2015, klokken 00:37
Helt enig med deg om at de som har en bil i bestilling nå, og likevel gjennomfører kjøpet for så å klage/gå til sak mot Tesla har en enormt dårlig sak.

Men for alle de som har bestilt og mottatt bilen under falske premisser mener jeg har en god sak.

Og jeg er fullstendig uenig med deg om at denne tråden her vil påvirke noe dom i noen retning. Man er helt avhengig av å forholde seg til fakta i saken. Da må Tesla bevise at bilen leverer varene, som lovet.

Etter min mening er det jo Tesla som har gjort en feil(ved å fremstille bilene bedre enn den er), så da kan man jo umulig klandre kjøpere av bilen for å prate bilens verdi ned - den får Tesla ta alene på sin kappe.
Det er jo galskap å sitte og ikke si noe, bare fordi man er redd for at verdien på bilen reduseres - Dette ville jo kommet ut på en eller annen måte uansett! Nok av bilinteresserte folk/blader/tv som tester biler og ville avdekket dette, selv om man ikke eier en slik bil selv. Så denne informasjonen som nå kommer ut er jo strengt tatt uunngåelig.

Tror ikke vi er så uenig at det betyr så mye - som sakt eiere av P85Dhar en sak  - det er helt klart. Men her stopper min sans for saken - ingen i Norge har bedt forbrukerombudet eller tvistet saken for eventuelt forliksrådet.
Hvorfor.

1. De har ikke fått bilen enda.
2. De er ikke interessert i å heve kjøpet - antar at tesla hadde krevd dette om de mener at de har en god sak.
3. Utfallet blir uansett penger og så lenge man beholder bilen så vil en eventuell innlevering få et fratrekk for slitasje  - skalder og kjørt distanse.
4. man kan ikke sitte og sutre samtidig som man er fornøyd med produktet - da faller det på sin egen urimelighet.

Som eier bør man derfor om man er misfornøyd;
1. kreve kjøpet hevet grunnet mangler. Eller få manglene utført.
2. Kreve det så snart manglene er oppdager
3. Ikke bruke bilen - da dette medfører avregning ( sannsynligheten for at Tesla tar bilen tilbake er stor)
4. Bilen kan uansett omsettes i resten av verden da Norge er billigste stedet å handle bil.

Jo lenger dette går og man ikke har krevd manglene utført jo dårligere står man ved en eventuell dom eller klagesak.

Så ja - jeg er litt undrende til denne siden  - med mindre noen av de som har vært aktiv på disse sidene kan dokumentere at de har tvistet saken og forholder seg der etter.

- men er redd at flere må krype til korset og innrømme at de ikke har mottatt bilen og at de faktisk i løpet av de siste mnd har mottatt bilen med kjente feil.

- eller at de ikke har reklamert på mangelen de hevder bilen har og har oppført seg der etter. slik man skal i en tvistesak.

- om du spiser et dårligt måltid på en kafe så klager man med en gang og ikke etter at du har spist hele måltidet og klager på siste biff bit. - den middagen må du betale . Man skal gi beskjed med en gang mangelen er kjent.

Du er meget klog !!!

Tesla kan IKKE kræve at tage bilen tilbage. Det er forbrugeren som har retten til at vælge om;

1: At fejlen udbedres
2: At der gives økonomisk kompensation
3: At det defekte produkt byttes ud med et som fungerer som solgt
4: At produktet leveres tilbage

Tesla kan så vælge at sige at de ikke er enige og derfor ikke ønsker at følge kundens ønske og så kommer det i retten. Her kan en dommer vælge hvad der sker, men en dommer kan heller ikke tvinge en kunde til at aflevere bilen tilbage, selv hvis det er den eneste løsning, så vil kunden stadig kunne vælge at beholde den.

Jeg tror at NAF, FDM i Danmark og forbrugerrådet i både Danmark og Norge arbejder på sager i øjeblikket som Tesla vil modtage breve om inden kort tid, derfra kan der gå laaang tid før det kommer i retten, hvis ikke fornuften sejre hos Tesla inden da.

Dette er ikke et teknisk spørgsmål, det er et markedsføringsspørgsmål og et meget nemt et, uanset hvor meget du måtte mene andet.

Sjøhyene

Sitat fra: kos på torsdag 08. oktober 2015, klokken 11:10
Å ja - den så jeg ikke komme - leke verden heter det. Om du ikke har fått det med deg Tesla er ingen reserbil - det er en familiebil . Med 7 seter. Du har kjøpt feil bil.

Og det er fossil gutta som ligger bak. - de med feite seine motorer. Som føler seg forbikjørt av en familiebil med barneseter.

Har bare en skarve S85 med 7 syter og masse ekstra vekt jeg, men jeg har allikevel fått akkurat det jeg betalte for. I motsetning da til de som kjøper P85D.
Er kun med her for å holde meg oppdatert, da jeg syns det er interessant hvordan Tesla nå ser ut til å ta i bruk stadig mer shady strategier for å selge mer.

Også har vi da sånne som deg som tilsynelatende syns det er helt OK at bilfabrikanter bruker slike strategier. Er da jeg begynner å lure på agenda, for det virker ganske sprøtt for meg.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

kos

Tesla må juble med slike kunder som atpåtil bestiller flere etter at de har oppdaget manglene ved bilen. Høflighet er vel ikke det som er tema da. Heller ikke smart -

kos

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 08. oktober 2015, klokken 11:21
Sitat fra: kos på torsdag 08. oktober 2015, klokken 11:10

Har bare en skarve S85 med 7 syter og masse ekstra vekt jeg, men jeg har allikevel fått akkurat det jeg betalte for. I motsetning da til de som kjøper P85D.
Er kun med her for å holde meg oppdatert, da jeg syns det er interessant hvordan Tesla nå ser ut til å ta i bruk stadig mer shady strategier for å selge mer.

Også har vi da sånne som deg som tilsynelatende syns det er helt OK at bilfabrikanter bruker slike strategier. Er da jeg begynner å lure på agenda, for det virker ganske sprøtt for meg.
Du bør lese hva jeg skriver i tråde - jeg mener at man skal reklamere på mangler - og så har man et system for disse reklamasjonene - det er her jeg er uenig.

Men om du mener at en mangel  skal man ikke gi produsenten opplysning om.
Men om du mener at en mangel som er kjent før man får bilen automatisk skal medføre erstatning.
Men om du mener at forbrukerombudet og forliksrådet er for alle andre enn tesla eiere
Men om du mener at bare "min advokat holder med meg" uten en sak til motparten

Ja så er jeg helt uenig med deg.

Muffinman

Sitat fra: kos på torsdag 08. oktober 2015, klokken 11:22
Høflighet er vel ikke det som er tema da. Heller ikke smart -
Høflighet er ikke bare smart, men alltid en forutsetning for å bli tatt seriøst. Anbefaler å prøve det.

kos

Sitat fra: Muffinman på torsdag 08. oktober 2015, klokken 11:29
Sitat fra: kos på torsdag 08. oktober 2015, klokken 11:22
Høflighet er vel ikke det som er tema da. Heller ikke smart -
Høflighet er ikke bare smart, men alltid en forutsetning for å bli tatt seriøst. Anbefaler å prøve det.

Hei da skulle de fleste problemer være løst - for meg fungerer det helt fint og har ingenting å klage over.
men ser at om det er mål for denne tråden så er det flere som trenger en oppfrisking i høflighet. Og ikke minst et kurs i konflikt håndtering - lytt til konfliktene det er der løsningen ligger. Kan ikke se at denne tråden løser konflikter eller uenigheter heller at man lager et jordskjelv i egent hi.

Teslanewbie

Lov om straff (straffeloven).

371. Bedrageri
Med bot eller fengsel inntil 2 år straffes den som med forsett om å skaffe seg eller andre en uberettiget vinning

a) fremkaller, styrker eller utnytter en villfarelse og derved rettsstridig forleder noen til å gjøre eller unnlate noe som volder tap eller fare for tap for noen, eller
b) bruker uriktig eller ufullstendig opplysning, endrer data eller datasystem, disponerer over et kredittkort eller debetkort som tilhører en annen, eller på annen måte uberettiget påvirker resultatet av en automatisert databehandling, og derved volder tap eller fare for tap for noen.

0 Tilføyd ved lov 19 juni 2009 nr. 74.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Cookie Monster

Er nå litt forskjell på svindel/bedrageri enn å oppgi uriktig informasjon om et produkt man selger.
2015 P85D

kos

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 08. oktober 2015, klokken 13:14
Lov om straff (straffeloven).

371. Bedrageri
Med bot eller fengsel inntil 2 år straffes den som med forsett om å skaffe seg eller andre en uberettiget vinning

a) fremkaller, styrker eller utnytter en villfarelse og derved rettsstridig forleder noen til å gjøre eller unnlate noe som volder tap eller fare for tap for noen, eller
b) bruker uriktig eller ufullstendig opplysning, endrer data eller datasystem, disponerer over et kredittkort eller debetkort som tilhører en annen, eller på annen måte uberettiget påvirker resultatet av en automatisert databehandling, og derved volder tap eller fare for tap for noen.

0 Tilføyd ved lov 19 juni 2009 nr. 74.

Joda - sikkert riktig det - men om du mener at denne saken hører hjemme i straffeloven så er det kun en politi anmeldelse som trengs - resten ordner staten.

Men dette hører nok ikke hjemme her. Først må man faktisk ta kontakt med tesla. Og skal ikke bli forundret om de tar bilen tilbake.  - som beskrevet før. Og gjett om de ønsker deg som kunde.

kos

Om norsk rett er det same som i ditt hjemland er jeg ikke den rette til å svare på. Men til opplysning om noen mener at det er en mangel ved et produkt så må du enten beholde bilen eller som i Norge heve kjøpet. Alle andre muligheter faller inn under forhandlinger.

Så er det slik at ønsker du dette opp for retten så må jeg beklage , det tar flere år. Om du har tid til det da. Nå er en bil ikke fast eiendom og kalkulerer med hevet kjøp blir resultatet. Enten du vill eller ikke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA