Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

jazzwheel

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 22. september 2015, klokken 13:58
Dog har en en lille håndfuld set dette som en mulighed for at få en gratis opdatering, som de ikke er berettiget til. De har truet os med at gå til medierne, hvis ikke vi rettede ind, dette har vi nægtet," fastslår pressechefen

Konstruktivt og sjarmerende trekk å true med medier. Er det danskene som gjorde dette?

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Flaago

Jeg ble irritert av Tesla sitt svar i avisene, så jeg sendte denne mailen til de;

Hei, jeg er interessert i å oppgradere til den nye L mode, har ringt om dette før, men har stadig ikke hørt noe om pris og tidspkt.


Jeg er en av de som ikke har gått aktivt ut og protestert og signert diverse underskriftskampanjer, da jeg ville gi Tesla mulighet for å svare på kritikken omkring dette temaet.
Men når jeg nå leser i diverse aviser at dere uttaler at det er et lite fåtall som føler seg snytt, så tenkte jeg at jeg ville ta det opp i denne mailen.

Jeg tror det store flertall som kjøpte P85D synes det fikk svært lite igjen for de 100 000-150 000  de betalte ekstra i forhold til å kjøpe en S85D. At vi ikke skriver under på kampanjer betyr ikke at vi ikke er misfornøyd.

P85D er en meget god bil, men forskjellen til en S85D er svært mye mindre en det vi ble forespeilet ved kjøpstidspunktet.

Og problemet her er at Tesla visste dette utmerket godt da, men villedet oss kjøpere.
Angivelse av for høy motoreffekt , bruk av rollout kun på P85D og ikke på S85D viser jo at Tesla forsøkte å skape en oppfatning om  stor forskjell mellom de to modellene slik at vi betalte over 100 000 ekstra for å få den sprekeste modellen.

Jeg synes det er trist at Tesla på denne måten har lurt mange kjøpere. Det er ikke på denne måten man bygger seg goodwill.

Jeg håper virkelig at prisen på L oppgraderingen viser at dere forstår denne frustrasjonen som nå begynner å vise seg. Jeg tror det vil være klokt.

Teslanewbie

Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 22. september 2015, klokken 14:26
Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 22. september 2015, klokken 13:58
Dog har en en lille håndfuld set dette som en mulighed for at få en gratis opdatering, som de ikke er berettiget til. De har truet os med at gå til medierne, hvis ikke vi rettede ind, dette har vi nægtet," fastslår pressechefen

Konstruktivt og sjarmerende trekk å true med medier. Er det danskene som gjorde dette?

Det er jo nettopp dette de danske p85d eierne  ikke ønsket..
Ser dette som et forsøk fra teslas sin side å sverte sine beste kunder ved å anklage dem for å drive  med utpressing.. Ikke lurt.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Danskene sendte vel flere høflige henvendelser hvor de gav uttrykk for at de nettopp ville unngå at dette havnet i media, men søkte en minnelig løsning eller i det minste en forklaring på under hvilke betingelser bilen gav markedsførte ytelser. Gjentatte henvendelser over flere måneder ikke besvart, og dermed ble tonen skjerpet. Usikker på om de truet med å gå til media, men synes at det er arrogant av Tesla å selv svare med en slik drittpakke om egne kunder i nettopp media all den tid de ikke engang tok seg bryderiet med å gå i dialog.

Tesla har rotet fælt ved en rekke anledninger, men dette tror jeg er det aller verste eksempelet jeg har sett på kundeforakt - noensinne.

Teslanewbie

#710
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 22. september 2015, klokken 14:34
Danskene sendte vel flere høflige henvendelser hvor de gav uttrykk for at de nettopp ville unngå at dette havnet i media, men søkte en minnelig løsning eller i det minste en forklaring på under hvilke betingelser bilen gav markedsførte ytelser. Gjentatte henvendelser over flere måneder ikke besvart, og dermed ble tonen skjerpet. Usikker på om de truet med å gå til media, men synes at det er arrogant av Tesla å selv svare med en slik drittpakke om egne kunder i nettopp media all den tid de ikke engang tok seg bryderiet med å gå i dialog.

Tesla har rotet fælt ved en rekke anledninger, men dette tror jeg er det aller verste eksempelet jeg har sett på kundeforakt - noensinne.

1+

Ja , ikke lurt
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Sjøhyene

Må dere ikke glemme at det er et beta produkt dere har kjøpt da. Slikt som dette må man forvente av en fersk bilprodusent. Hvis dere ikke like biler så er det jo bare å selge den!










Sorry, båre måtte ;D
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

SurSnasen

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 22. september 2015, klokken 13:58
" Dog har en en lille håndfuld set dette som en mulighed for at få en gratis opdatering, som de ikke er berettiget til. De har truet os med at gå til medierne, hvis ikke vi rettede ind, dette har vi nægtet," fastslår pressechefen og fortsætter:

Hva i huleste er dette for slags svar???
Kan virkelig den selveste presseansvarlig ha sagt dette? Alt eierne ber om er jo å få de ytelsene Tesla hevdet bilen skulle klare da de kjøpte sine biler. Ytelser som Tesla først leverer gjennom oppdateringen de nå tar seg klekkelig betalt for.

Hadde troa på at Tesla skulle rydde opp i denne saken på en minnelig måte. Men dette? Lavmål.

Flaago

Ja det svaret var akkurat så arrogant at jeg gidder å være med i en fellesklage eller sak til forbrukerrådet eller hva nå folk vil finne på.

Det minner skremmende om Apple.

Teslanewbie

#714
Sitat fra: StianSalG på tirsdag 22. september 2015, klokken 15:18
Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 22. september 2015, klokken 13:58
" Dog har en en lille håndfuld set dette som en mulighed for at få en gratis opdatering, som de ikke er berettiget til. De har truet os med at gå til medierne, hvis ikke vi rettede ind, dette har vi nægtet," fastslår pressechefen og fortsætter:

Hva i huleste er dette for slags svar???
Kan virkelig den selveste presseansvarlig ha sagt dette? Alt eierne ber om er jo å få de ytelsene Tesla hevdet bilen skulle klare da de kjøpte sine biler. Ytelser som Tesla først leverer gjennom oppdateringen de nå tar seg klekkelig betalt for.

Hadde troa på at Tesla skulle rydde opp i denne saken på en minnelig måte. Men dette? Lavmål.

Kan tro at de fleste p85d eiere er resurssterke individer med inntekt i det øvre toppskiktet ,idioti å anklage dem for å drive utpressing mot tesla for å få en oppgradering gratis som ikke ens tesla veit når den kommer og hva den kommer å koste ...

Blir enda mer idiotisk fra tesla når de veit at P85D eierne i Danmark tok kontakt og sendte sitt første brev innen Ludicrous ble annonsert..
Dette er hva man kaller selvmål fra tesla..

Får håpe at de får et par ord med Elon Musk når han er i Danmark :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

teslade

#715
Irriterende og dumt svar av Esben Pedersen, dra fram typegodkjenning rett etter en har fått en påminnelse hvor mye juks som foregår, det er nok ikke bare typegodkjenning av NOx-utslipp det jukses med. Norske myndigheter har målt 40 ganger høyere utslipp (hørt på tv2) uten å reagere (en skandale i seg selv), bra at amerikanske myndigheter rydder opp.

Og bra at danskene har tatt tak i dette, er det mulig for P85D-eier å signere/melde seg på noe nå?

Den sikringen/oppdateringen som gir ytelse opp mot det P85D er oppgitt å yte skulle det bare mangle samtlige P85D-eiere får tilbud om å oppgradere gratis. Og at tilbudet først går til de (danskene etc.) som har drevet fram dette.

Havebigfun


hookmaker

Ja, da kom vi så langt. Et par kommentarer bare:

1) Vi har fått otrolig mange tilbakemeldinger fra folk som lest vores brev til Tesla og som samtidig sier, att vi har været allt for tålmodige i vores kommunikasjon med dem.

2) Esben snakker direkte usant og griper efter strå. Vi har ALDRIG truet Tesla med noe, hverken media eller noe annet, vi har hele tiden bare bet om dialog, den har vi på skrift at han hele tiden har nektet. Han snakker også direkte usandt (jeg holder mig sjøl fast for ikke att anklage ham for at lyve!) når han sier vi har bet om/forsøkt å true os til en gratis oppgradering. Vi har bet dem komme med en teknisk løsning.

3) Esben snakker envidere usant, når han sier at de har været i dialog med en lille gruppe som acceptert deres forklaring. Med mindre han mener TOCN, så har ingen været i dialog med Tesla og ingen har acceptert noen løsning/forklaring.

PS! Nu har Brabus satt til salgs sin P90D (L) på tysk side til 213.000 Euro, med 765 HK, kanske de veit noe vi ikke veit....? ::)

jazzwheel

JB Straubel, Chief Technical Officer September 21, 2015

An electric motor converts electricity into motion. Think of electric power as flowing much like fuel flows from a tank to an engine. Various situations (low state of charge, cold temperatures, etc.) can reduce this flow of electrons below the ultimate capability of the electric motor. In other cases, the potential flow of electricity may exceed the capability of the electric motor (warm battery, short duration accelerations, etc.). Since the battery electric horsepower rating varies it is not a precise number to use for specifying the physical capability of an EV. The motor shaft horsepower, when operating alone, is a more consistent rating. In fact, it is only this (single or combined) motor shaft horsepower rating that is legally required to be posted in the European Union.

Her mener de vel at de har belegg for å si 700hk

Cookie Monster

#719
Tesla må ha missforstått veldig da.

Feks på hybrider som har to motorer så skal det oppgis kombinert hk. Men da maks effekten de klarer å oppnå sammen slik de står i bilen.

Det er årsaken til at Toyta/Lexus osv ikke bare slår sammen effekten av elmotor og bensinmotor og skriver det som maks effekt.
Feks Lexus IS 300h har en 140hk elmotor og 181 hk bensinmotor. Lexus oppgir ikke bilen med 321hk men 223 hk siden det er maks hva de yter peak sammen. Og det er eneste riktige metoden å måle på og er også det som er standarden.
2015 P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA