Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

cirys1

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 16. september 2015, klokken 22:17
Sitat fra: cirys1 på onsdag 16. september 2015, klokken 21:57
Sitat fra: RSR911 på onsdag 16. september 2015, klokken 21:46
Hvor mye effekt har P85D hvis målt etter gjeldende standarder?   400...500hk ?  Eller er det enda mindre?

Den ligger nok på rundt 500hk, En RS7 med 560 drar fint ifra den med rullende start..
Ingen av disse kan vel sies å dra noe særlig fra, utfra videoene å dømme.  Porschen drar vel fra først når Teslaen nærmer seg maks-hastigheten sin (den gamle).  Og alle er vel klar over at Model S ikke er spesielt sprek fra 150 og oppover.
Ojojoj.  Visst du virkelig mener at Porchen ikke drar ifra fra start her så må du se den om igjen.  P85D vinner gjerne vanlige drag mot 450-550hk biler med en billengde eller to.

jazzwheel

Sitat fra: HåkonN på onsdag 16. september 2015, klokken 22:13
Og fra start er det bare flaut for P85+. Under dårlige forhold står P85+ igjen å spinner, mens P85D fyker i fra som en snøskuter.

Det har da kun med AWD å gjøre, og ikke hestekrefter.

HåkonE

Sitat fra: jazzwheel på onsdag 16. september 2015, klokken 22:43
Sitat fra: HåkonN på onsdag 16. september 2015, klokken 22:13
Og fra start er det bare flaut for P85+. Under dårlige forhold står P85+ igjen å spinner, mens P85D fyker i fra som en snøskuter.

Det har da kun med AWD å gjøre, og ikke hestekrefter.

Førstnevnte en kombinasjon av AWD og moment, sistnevnte AWD.

Selvsagt har P85D mer krefter enn P85. Saken her handler jo ikke om det.

Tuxedo

Sitat fra: cirys1 på onsdag 16. september 2015, klokken 22:40
Sitat fra: Tuxedo på onsdag 16. september 2015, klokken 22:17
Sitat fra: cirys1 på onsdag 16. september 2015, klokken 21:57
Sitat fra: RSR911 på onsdag 16. september 2015, klokken 21:46
Hvor mye effekt har P85D hvis målt etter gjeldende standarder?   400...500hk ?  Eller er det enda mindre?

Den ligger nok på rundt 500hk, En RS7 med 560 drar fint ifra den med rullende start..
Ingen av disse kan vel sies å dra noe særlig fra, utfra videoene å dømme.  Porschen drar vel fra først når Teslaen nærmer seg maks-hastigheten sin (den gamle).  Og alle er vel klar over at Model S ikke er spesielt sprek fra 150 og oppover.
Ojojoj.  Visst du virkelig mener at Porchen ikke drar ifra fra start her så må du se den om igjen.  P85D vinner gjerne vanlige drag mot 450-550hk biler med en billengde eller to.
Ja, så den om igjen.  Og de første 20 sekundene ligger jo bilene ved siden av hverandre.  Eller ser du noe annet?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

jazzwheel

Uansett er det ikke slik at den bilen med mest hestekrefter er raskest i høy hastighet. Porschen har gir og det har ikke Teslaen så den vil aldri kunne yte som en annen bilen med omtrent tilsvarende effekt.

HåkonE

Ingen har påstått noe annet.

Bilen er annonsert med 700 hk. 700 hk er ikke levert. Der står saken.

jazzwheel

Sitat fra: HåkonN på onsdag 16. september 2015, klokken 23:05
Ingen har påstått noe annet.

Bilen er annonsert med 700 hk. 700 hk er ikke levert. Der står saken.

Det er forøvrig et viktig poeng som Tesla også bør svare på når de nå endelig har begynt å snakke. Dagens nettside sier faktisk at P85D har enda høyere effekt enn tidligere, selv om man ikke kjøper Ludicrous. (Om ikke de prøver å skjule det med at effekten står under 0-100 tiden på Ludicrous, noe som igjen er utenfor kanten av godkjent markedsføring)

jazzwheel

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 16. september 2015, klokken 14:06
Regner med att dette inkluderer de gamle P85 modellene også:

There is a software update in V 7.0 (only for performance versions of the Model S)

Selv om det står det så tviler jeg en hel del.

Samtidig så lurer jeg litt på hva de egentlig gjorde i bilen min på sist service, når de tok ut batteriet og blant annet byttet kontaktor. Hva slags potensielle konsekvenser eller muligheter følger?

cirys1

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 16. september 2015, klokken 22:52
Ja, så den om igjen.  Og de første 20 sekundene ligger jo bilene ved siden av hverandre.  Eller ser du noe annet?

Har du aldri sett en rullende start?? I begynnelsen så "liner" de opp, der alle kjeglene er så skal de kjøre side om side i ca 40-50km/h når kjeglene tar slutt eller når man kommer til avtalt sted så gir man full gass.

Så det stemmer at de kjører ved siden av hverandre til og begynne med, men da har ikke racet begynt ennå..  :P

cirys1

Sitat fra: HåkonN på onsdag 16. september 2015, klokken 22:13
En motorsykkel legger RS7 bak seg som den skulle stått stille, med bare 150 hk.

Dette er jo bare vås, verstringsykklene i dag har ca 200 hk, 150hk er midt på treet i MC verden.
Jeg har selv eid gsx-r1000 i to år, man må være mye dyktigere for og kjøre/akselerere fort på MC enn i en bil, der det bare er og gi flat pedal. Gjør man det på en gsx-r1000 så ligger man på ryggen, 1-2gir er igangsettingsgir, sykkelen drar rett opp på hjulet i 190 i 3 gir, bare med gass.

satheesh.net

 
Sitat fra: hookmaker på onsdag 16. september 2015, klokken 17:57
Super om TOCN kan gjøre noe, men under mig over at dere først kommer på banen nu??

Jeg tror ikke folk er klar over hvor mye arbeid som gjøres i kulissene. Vi går ikke ut med informasjon før vi vet noe helt konkret eller antydning til en løsning ligger på bordet.

Det er altså ikke korrekt at vi først kommer på banen nå. Men har vært her "hele tiden".

Sitat fra: jazzwheel på onsdag 16. september 2015, klokken 18:12
Det er vel ikke sikkert at så mange P85D eiere som føler urett er medlem av TOCN og har klaget til de.

Det virker for eksempel ikke som det er veldig mange NAF-medlemmer her.

Det er korrekt. De aller fleste er godt fornøyde med bilen og ikke ytret noen ønsker om å bringe dette videre. Når det er sagt, har vi på eget initiativ jobbet med denne saken en god stund. Nettopp fordi det er en viktig sak.

Sitat fra: 691 på onsdag 16. september 2015, klokken 19:05
:-) Offisiell Tesla fanboy uttalelse? Har I talt med danskerne og set deres dokumentation? Eller er I bare budbringer for Esben ligesom e24.no?

Tror ikke du (og enkelte andre som frekventerer med slike uttalelser) helt har skjønt poenget med TOCN. Det stemmer at vi ønsker Tesla godt rykte, men vi stiller også kritiske spørsmål når det trengs. Vi vil våre medlemmer godt også, det er nettopp derfor vi er engasjerer oss i slike saker som dette. For å finne en løsning som vi alle er tjent med.

La meg gjøre én ting klinkende klart; vi representerer Teslaeiere og ikke Tesla Motors Inc. Medlemmene er altså vår prioritert.

Vi er så heldige at vi har stor slagkraft innad i Tesla. Hadde det ikke vært for oss så hadde Tesla fortsatt holdt seg tause. Møte med "toppledelsen" i Tesla sentralt ble nettopp fullført for et par dager siden og nå kommer de altså med et svar.

Ergo; vi får fortgang i ting som trengs å belyses og som krever et (nogenlunde) korrekt svar.

Vi skal som nevnt ha møte med Tesla igjen idag, der vi får deres offisielle uttalelser. Er ikke dere enig i dette svaret, så anbefaler jeg å ta dette videre med korrekte kanaler. Forbrukerrådet o.l.

Cookie Monster

#596
For all del veldig bra at dere kommer på banen :)

Men vil nå gi det meste av takken til danskene, vi som har sendt inn reklamasjonbrev til Tesla, brevet som ble sendt fra TMC forumet til Elon og ikke minst at det kommer enda sak om dette i VG i morgen som hovedgrunnen til at de begynner å svare for seg. Så at TOCN er årsaken til at Tesla svarer for seg er å dra den litt vell langt. Danskene har hatt kommunikasjon ganske høyt opp i systemet i noen uker nå.

Hvis det bare ender med en knapp for batterivarme som er en funksjon som ble innført for en stund siden på P90D ser jeg ikke på det som noe løsning i det hele tatt og går videre med heving av kjøpet.

2015 P85D

Muffinman

Jeg er ihvertfall skuffet, men ikke overrasket selv om jeg ikke eier en P85D. Hadde faktisk håpet at dette kunne bli håndtert på en skikkelig måte.

1. Det at man i beste amerikanske stil klarer å smette inn selvskryt når man svarer på kritikk får nok mange til å reagere i dette landet. Rart at de enda ikke har lært det.

2. Man addresserer ikke problemstillingen, men prater forbi den og tåkelegger med irrelevant informasjon.

3. Tesla kan ikke oppdatere hardware OTA. Det er vel mye som tyder på at det er svakhet i hardware som gjør at bilene nå ikke yter det de skulle, eller gjorde til å begynne med.

4. Men man lover fremdeles å rette det i en softwareopptatering man i vanlig stil ikke kan tidfeste.

5. Man svarer ikke på saken med markedsføringen som i beste fall har vært utydelig, og i verste fall ulovlig.


Konklusjon: Ut over at man nå har fått Tesla i tale er det som så langt har kommet ut helt verdiløst. Taktikken er tydeligvis å hale ut i total stillhet så lenge som mulig, og bagatellisere problemstillingen/vri fokus/tåkelegge når man blir tvunget på banen. Ikke imponert.

Teslanewbie

#598
Sitat fra: Muffinman på torsdag 17. september 2015, klokken 09:54
Jeg er ihvertfall skuffet, men ikke overrasket selv om jeg ikke eier en P85D. Hadde faktisk håpet at dette kunne bli håndtert på en skikkelig måte.

1. Det at man i beste amerikanske stil klarer å smette inn selvskryt når man svarer på kritikk får nok mange til å reagere i dette landet. Rart at de enda ikke har lært det.

2. Man addresserer ikke problemstillingen, men prater forbi den og tåkelegger med irrelevant informasjon.

3. Tesla kan ikke oppdatere hardware OTA. Det er vel mye som tyder på at det er svakhet i hardware som gjør at bilene nå ikke yter det de skulle, eller gjorde til å begynne med.

4. Men man lover fremdeles å rette det i en softwareopptatering man i vanlig stil ikke kan tidfeste.

5. Man svarer ikke på saken med markedsføringen som i beste fall har vært utydelig, og i verste fall ulovlig.


Konklusjon: Ut over at man nå har fått Tesla i tale er det som så langt har kommet ut helt verdiløst. Taktikken er tydeligvis å hale ut i total stillhet så lenge som mulig, og bagatellisere problemstillingen/vri fokus/tåkelegge når man blir tvunget på banen. Ikke imponert.

Tesla fremstår nå mer og mer som en useriøs aktør som slenger med leppen i ny og ne men ikke leverer.

Hva ble det Ludicrous oppdatering for eksisterende P85D eiere??

Begynner å bli patetisk med at det fremdeles ikke er annosert hvor mye det vil koste, når dette kan gjennomføres og hvor mye forbedring i effekt en ombygging medfører for p85d biler..



ikke et ord om dette nå på nesten 3 måneder. Useriøst!


For å ikke snakke om P85 biler som nærmest er avskrevne av tesla, her skjer det ikke noe foruten stendige DU bytten og  OTA effektjusteringer som ikke går i forbedringens vei...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Teslanewbie: Tror ikke du skal dra inn P85 i denne saken. Ja, det var en kastrering forrige vinter når det stormet som mest i DU-saken, men dette ble jo rettet til sommerdekkene skulle på. Jeg er fornøyd med min bil selv om den ikke helt ble som den var og at justeringen ble gjort uten mitt samtykke. Men at det nå skal være en skjult reduksjon på gang igjen har vi ikke grunnlag for å hevde. Det er ETT tilfelle på forumet her som synes ganske åpenbart, men det tilskriver jeg at det er gjort en feil og ikke en overordnet policy for alle P85 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA