Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

kseitzberg

Dear fellow P85D owner. 

As you might have heard from different forums around the world, the Tesla Model S - P85D doesn't currently perform as stated by Tesla. For one the acceleration times is about 1/2 a second slower than advertised, secondly the stated 700 hp is nowhere near what we have seen from dyno tests. Also the data from the vehicle itself shows a far to low power consumption to be able to support a 700 hk (515 kW) performance. 

With your help we will now start to collect performance data from P85D owners world-wide, to see if this is a problem beyond for the P85D owner in Denmark that originally started this case (14 persons). We believe it is a world-wide issue but we want to know for certain and open up a more global discussion and data collection.

We have been in contact with Tesla for several months on this issue to open up the dialog, however Tesla has so fare refused to reply to our complaint letter #1 and # 2.

For more information, please refer to:

http://www.teslaforum.dk/p85d/

If you would like to be a part of the world-wide data collection and complaint letter #3 to Tesla, please sign up on the site with your VIN number, name and e-mail address.


We would like to state here that we are all satisfied with our incredible vehicles in almost every aspect and we are full of admiration for Tesla Motors. We see yourself as true ambassadors of Model S and enjoy the attention and discussion that we have with like-minded and "not so like-minded" people that we meet along the way.

Nonetheless we are disappointed that Tesla Motors has clearly not been able to deliver to us what was promised and marketed with the introduction of the P85D.

Our goal is simply to get what we bought and paid for.


On behalf of the Danish fourteen P85D users

Br


Torben, Henrik and Ken.

Dennis

#1
Bra dere tar tak i dette og håper at dette nå blir tatt seriøst av Tesla. En forskjell på 0.4 sek er en stor forskjell i opplevd akselerasjon når man er nede i under 4 sek og er veldig villende markedføring av Tesla å oppgi tider med rollout.
For å ikke nevnte effekten som ikke er i nærheten av de 700hk de skrev i starten.

Kan jo nevnte at Mazda endte med å tilby å kjøpe tilbake flere tusen RX8 siden de ga bare 5% mindre effekt enn de reklamerte for

http://usatoday30.usatoday.com/money/autos/2003-09-03-carbuyback_x.htm


jazzwheel

Hva skjer med bruktprisen på P85D når det blir kjent at den underpresterer, mens alle de andre modellene overpresterer?

Dennis

#3
85D leverer akkurat hva Tesla sier uten rollout som målt med gtech i den andre tråden her. Samme med P85 hvis den får maksimalt grep en sjelden gang. Så de over presterer ikke akkurat selv om det ser slik ut når mange av magasinene i USA bruker rollout når de tester samt at mange ikke forstår forskjellen på 0-60 mph og 0-100 km/t

Spinner

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 14. august 2015, klokken 13:08
85D leverer akkurat hva Tesla sier uten rollout som målt med gtech i den andre tråden her. Samme med P85 hvis den får maksimalt grep en sjelden gang. Så de over presterer ikke akkurat selv om det ser slik ut når mange av magasinene i USA bruker rollout når de tester samt at mange ikke forstår forskjellen på 0-60 mph og 0-100 km/t
Er denne testen med rollout, eller har det kommet en oppdatering som gjør bilene tregere?

Dennis

Den er med rollout ja, alt tidene til han dragtimes fyren er med rollout.

Dennis

#6
Se her:
http://www.dragtimes.com/blog/tesla-model-s-p85d-insane-vs-sport

Tok ut bilde under fra den tråden av den grafen fra gtech/vbox måleren. Som man ser viser grafen tiden uten rollout. Så selv om han oppgir 3.17 sek er faktisk tid til 60 mph et sted rett over 3.4

Og det er til 60 mph. Forskjellen på til 60 mph og til 100 km/t er ca 0.2 sek til.



Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

jazzwheel

Er autopilot i funksjon eller er det også et luftslott?

hookmaker


ELTesla

Hva kan utfallet av dette bli?
Hva er det som er ønsket å oppnå?

Gratis "Latterlig" modus på alle eksisterende P85D?
Tesla skal gi oss muligheten til å heve kjøpet?
Økonomisk kompensasjon?

Jeg er enig med trådstarter og hans argumenter. Blir spennende å følge.
Det spørs om jeg burde ta meg jobben med å signere dokumentet.

Teslanewbie

Sitat fra: ELTesla på fredag 14. august 2015, klokken 14:58
Hva kan utfallet av dette bli?
Hva er det som er ønsket å oppnå?

Gratis "Latterlig" modus på alle eksisterende P85D?
Tesla skal gi oss muligheten til å heve kjøpet?
Økonomisk kompensasjon?

Jeg er enig med trådstarter og hans argumenter. Blir spennende å følge.
Det spørs om jeg burde ta meg jobben med å signere dokumentet.

Kan det være at Tesla vurderer Ludicrous som gratis oppdatering på alle P85D og det er derfor de er så tilbakeholdne med info om ettermontering og pris?

Bare en tanke..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

#12
Forventer at bilen skal gå til 100 så raskt som de oppgir uten bruk av rollout. Siden det er ingen andre bilfabrikanter som selger biler her som oppgir 0-100 slik. Rollout er noe som hører hjemme på dragstripa.

Tesla bør komme på banen å vise oss hvordan vi skal få bilen til å gjøre 0-100 på 3.3 sek eller slutte å oppgi tall som ikke stemmer.
Tiden hvor det bare var en menighet som kjøpte bilen som fant seg i alt mulig tull er for lengst over.

Er ikke ute etter å få noe oppgradering gratis, men en bil som går slik de har sakt. Med Ludicrous skal bilen klare 0-100 på ca 3.3 sek hvis de 3.0 sek også er målt med rollout.

kanskje alle vi måler feil. Men da får Tesla som sakt vise oss hvordan vi skal oppnå disse ytelsene de skryter av. Med tanke på hvor stille Tesla har vært noen måneder nå rundt denne saken så tror jeg mer at de vet selv de kanskje har overdrevet litt.

Dette er noe som er satt igang lenge før Ludicrous ble lansert.

SitatFirmware/activity  timeline :

March 2015 – Vehicles delivered with 6.1 – 2.2.200 – Battery output 410 kW++ , 0-100 km/h in 3.4 sec – this has been verified by measurement (See videos in what is Insane" and notice the kWatt meter).

April 2015 – Upgrade to 2.4.68 – 410 kW++ battery output, accelleration time improves to 3.3 sec (and even below) and top speed upgraded to 250 kph.

End April 2015 – Performance suddenly drops – max output now at about 410 kW and accelleration time increases to above 3.8 sec. (See Bjørn's videos in what is Insane" and notice the kWatt meter).

Mid May – A few owners contact Tesla Motors, reporting limited performance.

End May – Tesla Motors DK order test equipment from Tesla Motors HQ

Start June – Tesla Motors DK test vehicles – awaits response from engineering – response was: "Everything works as designed and without any errors" (Note: it could be limited power by design!)

End July: Tesla Motors announces "Ludicrous mode" – the existing P85D owners still don't have any answer to their performance issues.

End July: Tesla Motors offer an "upgrade" to existing P85D owners, costing $5k + labor for "L-mode" – which will result in a max accelleration 0-100 kmh time in 3.0 sec. Still no fix for Insane mode.

29th of July.  15 Danish P85D owners file an official letter of complaint to Tesla Motors  Complaint #1

6th of August. Officially  filed to Tesla Motors. Complaint #2

As of today, the 14th of August, none of the two complaints have been responded to by Tesla Motors.
14th of August – This web-page has been opened for worldwide registration for P85D owners that find themselves in the same position as us. The purpose is as stated: to gather more performance information especially from other countries and regions.

Dennis

Er også lei av at Tesla gjør endringer som å feks fjerne sports understell fra P85D og next gen bakseter uten å nevne eller gi beskjed om hvorfor.

Har selv fått begge deler så klager ikke der. Men det er rotete av Tesla og skaper mye problemer slik de driver på uten å gi skikkelig info.

weld77

Sitat fra: Sven-E på fredag 14. august 2015, klokken 18:27
Er de opplysningene man må oppgi for at Tesla skal fjern-åpne og evt. fjernstarte bilen for deg.
Eller at det er 3/4 av info man trenger for å gjøre det samme selv fra app.

Skepsis er sunt, men å stjele en Tesla må være en av de mest meningsløse aktivitetene innen krimell virksomhet. Ditto å stalke noen i håp om at det skal være noe av verdi i bilen å stjele. Epost-adressen til noen er som regel ganske greit å finne og VIN-nummeret kan man se gjennom frontruten.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA