Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

kos

Sitat fra: Kalle Klovn på søndag 04. oktober 2015, klokken 18:28
Sitat fra: kos på søndag 04. oktober 2015, klokken 18:00
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 04. oktober 2015, klokken 17:44
Sitat fra: kos på søndag 04. oktober 2015, klokken 16:22
Det ser ut som noen har en enorm mengde med reklamasjoner - de fleste av oss som har kjøpt tesla har den erfaringen med tesla at de reparerer de feil og mangler som er. Samtidig så får vi låne tesla når bilene våre er til reparasjon eller service. Samtidig må man forvente at med et nytt merke et nytt produkt med en vare som verden ikke har sett før så vil noe ta lengre tid enn andre merker som er innarbeidet og som har eksistert i årevis for ikke å snakke om i over 100 år. Men de fikser det til slutt.

Så kommer man med denne saken og da er det ikke grense for hva som er gale. Enkelt og greit reklamer på produktet - oppfør deg som folk og bruk lovverket, forbrukerombudet og forliksrådet i første omgang.

Om dette ikke er tilstrekkelig så vurder rettssak - nå har man etter sigende stevnet Tesla og der vil saken stå inntil en dom er gyldig. Det kan ta tid samtidig som man har forspilt en hurtigere avgjørelse i saken via forliksrådet eller forbrukerombudet.

Og for de som kjenner til rettsapparatet - det tar år - så lykke til - men så har man jo anledning til å sutre og klage på alle media sidene i evigheter. Som en klok man sa - i mangel for sex lyst kan man kompensere med en god krangel.


Så så , huff så sinte ...
Du skjønner jo ikke ens hva du ikke skjønner .... Sitter du dypt i tesla aksjer eller arbeider du for tesla da du så krampaktig og barnslig angriper alle som ikke deler din mening ? Få deg en banan !

Nei ikke sint - men noen har trollet tesla siden før de kjøpte sin første tesla. Og det er ikke rart at det er kø om det er slike som er før meg i service køen - det blir kø av slikt.

Flere av de som skriver så blekket spruter på disse sidene har trollet på disse sidene før de kjøpte sin første tesla og beskriver at de skal kjøpe enda flere. Disse får ikke stå for 90 % av diskusjonene her inne inkludert at de har flere brukernavn og jeg stiller faktisk i tvil om de er tesla eiere. Ser mer ut som noen som ønsker å skade tesla sitt navn og henger seg på disse sidene. Disse skader de som har seriøse krav og som oppfører seg som det høver seg i forhold til en uenighet.

Noen bør faktisk vurdere om disse seiler under falsk flagg og er eiere av fossil interesser.

Meg du sikter til nå? Kan gjerne sende deg bilde av bilen med regnummer og så kan du bruke regnummer til å finne eier via statens vegvesen og tlf nummer for så å ringe meg så skal jeg bekrefte at jeg har en P85D :)

Så du føler deg truffet - sjekk opp noe av de som er på sidene her så vil du se at de reklamerte negativt før de kjøpte bilen - Hvem er det som oppfører seg slik ? Og at de selger bilen sin tror jeg ingenting på - da blir det bare flere billige biler på Finn - og det er sikkert mange som ønsker seg en slik - selv med denne historien i bunn.

Teslanewbie

#976
Sitat fra: kos på søndag 04. oktober 2015, klokken 18:41
Sitat fra: Kalle Klovn på søndag 04. oktober 2015, klokken 18:28
Sitat fra: kos på søndag 04. oktober 2015, klokken 18:00
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 04. oktober 2015, klokken 17:44
Sitat fra: kos på søndag 04. oktober 2015, klokken 16:22
Det ser ut som noen har en enorm mengde med reklamasjoner - de fleste av oss som har kjøpt tesla har den erfaringen med tesla at de reparerer de feil og mangler som er. Samtidig så får vi låne tesla når bilene våre er til reparasjon eller service. Samtidig må man forvente at med et nytt merke et nytt produkt med en vare som verden ikke har sett før så vil noe ta lengre tid enn andre merker som er innarbeidet og som har eksistert i årevis for ikke å snakke om i over 100 år. Men de fikser det til slutt.

Så kommer man med denne saken og da er det ikke grense for hva som er gale. Enkelt og greit reklamer på produktet - oppfør deg som folk og bruk lovverket, forbrukerombudet og forliksrådet i første omgang.

Om dette ikke er tilstrekkelig så vurder rettssak - nå har man etter sigende stevnet Tesla og der vil saken stå inntil en dom er gyldig. Det kan ta tid samtidig som man har forspilt en hurtigere avgjørelse i saken via forliksrådet eller forbrukerombudet.

Og for de som kjenner til rettsapparatet - det tar år - så lykke til - men så har man jo anledning til å sutre og klage på alle media sidene i evigheter. Som en klok man sa - i mangel for sex lyst kan man kompensere med en god krangel.


Så så , huff så sinte ...
Du skjønner jo ikke ens hva du ikke skjønner .... Sitter du dypt i tesla aksjer eller arbeider du for tesla da du så krampaktig og barnslig angriper alle som ikke deler din mening ? Få deg en banan !

Nei ikke sint - men noen har trollet tesla siden før de kjøpte sin første tesla. Og det er ikke rart at det er kø om det er slike som er før meg i service køen - det blir kø av slikt.

Flere av de som skriver så blekket spruter på disse sidene har trollet på disse sidene før de kjøpte sin første tesla og beskriver at de skal kjøpe enda flere. Disse får ikke stå for 90 % av diskusjonene her inne inkludert at de har flere brukernavn og jeg stiller faktisk i tvil om de er tesla eiere. Ser mer ut som noen som ønsker å skade tesla sitt navn og henger seg på disse sidene. Disse skader de som har seriøse krav og som oppfører seg som det høver seg i forhold til en uenighet.

Noen bør faktisk vurdere om disse seiler under falsk flagg og er eiere av fossil interesser.

Meg du sikter til nå? Kan gjerne sende deg bilde av bilen med regnummer og så kan du bruke regnummer til å finne eier via statens vegvesen og tlf nummer for så å ringe meg så skal jeg bekrefte at jeg har en P85D :)

Så du føler deg truffet - sjekk opp noe av de som er på sidene her så vil du se at de reklamerte negativt før de kjøpte bilen - Hvem er det som oppfører seg slik ? Og at de selger bilen sin tror jeg ingenting på - da blir det bare flere billige biler på Finn - og det er sikkert mange som ønsker seg en slik - selv med denne historien i bunn.


Åhhh så sinte :-)

Rett og slett ikke mye å forlange at produkten det reklameres for er produkten som kunden får. Dette er du uenig i. Rett og slett ikke mye å forlange at kundene ikke lyves til, dette er du uenig i. Rett og slett ikke mye å forlange at når man etterspør hvordan tallene det reklameres for er målt at det da legges frem bevis og at man kan reprodusere disse , men dette klarer ikke tesla og dette synes du er ok. Etc etc...

Det eneste trollet her er du .. Og jeg tror du sprekker snart :-)



P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

RonnyØ

Husqvarna Automower 320

kos

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 04. oktober 2015, klokken 18:56
Sitat fra: kos på søndag 04. oktober 2015, klokken 18:41
Sitat fra: Kalle Klovn på søndag 04. oktober 2015, klokken 18:28
Sitat fra: kos på søndag 04. oktober 2015, klokken 18:00
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 04. oktober 2015, klokken 17:44
Sitat fra: kos på søndag 04. oktober 2015, klokken 16:22
Det ser ut som noen har en enorm mengde med reklamasjoner - de fleste av oss som har kjøpt tesla har den erfaringen med tesla at de reparerer de feil og mangler som er. Samtidig så får vi låne tesla når bilene våre er til reparasjon eller service. Samtidig må man forvente at med et nytt merke et nytt produkt med en vare som verden ikke har sett før så vil noe ta lengre tid enn andre merker som er innarbeidet og som har eksistert i årevis for ikke å snakke om i over 100 år. Men de fikser det til slutt.

Så kommer man med denne saken og da er det ikke grense for hva som er gale. Enkelt og greit reklamer på produktet - oppfør deg som folk og bruk lovverket, forbrukerombudet og forliksrådet i første omgang.

Om dette ikke er tilstrekkelig så vurder rettssak - nå har man etter sigende stevnet Tesla og der vil saken stå inntil en dom er gyldig. Det kan ta tid samtidig som man har forspilt en hurtigere avgjørelse i saken via forliksrådet eller forbrukerombudet.

Og for de som kjenner til rettsapparatet - det tar år - så lykke til - men så har man jo anledning til å sutre og klage på alle media sidene i evigheter. Som en klok man sa - i mangel for sex lyst kan man kompensere med en god krangel.


Så så , huff så sinte ...
Du skjønner jo ikke ens hva du ikke skjønner .... Sitter du dypt i tesla aksjer eller arbeider du for tesla da du så krampaktig og barnslig angriper alle som ikke deler din mening ? Få deg en banan !

Nei ikke sint - men noen har trollet tesla siden før de kjøpte sin første tesla. Og det er ikke rart at det er kø om det er slike som er før meg i service køen - det blir kø av slikt.

Flere av de som skriver så blekket spruter på disse sidene har trollet på disse sidene før de kjøpte sin første tesla og beskriver at de skal kjøpe enda flere. Disse får ikke stå for 90 % av diskusjonene her inne inkludert at de har flere brukernavn og jeg stiller faktisk i tvil om de er tesla eiere. Ser mer ut som noen som ønsker å skade tesla sitt navn og henger seg på disse sidene. Disse skader de som har seriøse krav og som oppfører seg som det høver seg i forhold til en uenighet.

Noen bør faktisk vurdere om disse seiler under falsk flagg og er eiere av fossil interesser.

Meg du sikter til nå? Kan gjerne sende deg bilde av bilen med regnummer og så kan du bruke regnummer til å finne eier via statens vegvesen og tlf nummer for så å ringe meg så skal jeg bekrefte at jeg har en P85D :)

Så du føler deg truffet - sjekk opp noe av de som er på sidene her så vil du se at de reklamerte negativt før de kjøpte bilen - Hvem er det som oppfører seg slik ? Og at de selger bilen sin tror jeg ingenting på - da blir det bare flere billige biler på Finn - og det er sikkert mange som ønsker seg en slik - selv med denne historien i bunn.


Åhhh så sinte :-)

Rett og slett ikke mye å forlange at produkten det reklameres for er produkten som kunden får. Dette er du uenig i. Rett og slett ikke mye å forlange at kundene ikke lyves til, dette er du uenig i. Rett og slett ikke mye å forlange at når man etterspør hvordan tallene det reklameres for er målt at det da legges frem bevis og at man kan reprodusere disse , men dette klarer ikke tesla og dette synes du er ok. Etc etc...

Det eneste trollet her er du .. Og jeg tror du sprekker snart :-)

Da blir det nok for meg denne gangen - du for ha lykke til videre med å spa deg nedover i humøret.

o.b.lix

Sitat fra: Kalle Klovn på søndag 04. oktober 2015, klokken 16:22
Ser ut som eiere av P90D med og uten Ludicrous bør hive seg på også. Leverer langt fra lovet på kvartmila

www.dragtimes.com/blog/tesla-model-s-p90d-ludicrous-14-mile-test

Jaja here we go again.

Antar bilen det er bilde av som er testet - og: Tesla sine tester er utført med basic versjon uten pano tak osv. Denne bilen har pano tak.

Hvis dette er malen for folk som tester P-biler, blir noen veldig skuffet når de skal teste X med full tilhenger 0-100 og ikke klarer tidene sine...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Cookie Monster

#980
Han som driver dragtimes.com har Tesla selv og vet veldig godt hvordan man tester. Hvis du tror 55-60kg panotak er nok til gjøre tiden 11.4 mot 10.9 bør du virkelig sette deg litt mer inn i hvordan det fungerer. Kan jo si så mye som at de 0.3 den den klarte bedre er til 60mph og er i starten vekt har stort å si. Slutthastigheten er ikke noe bedre som tyder på at den ikke leverer.
10.9 mot 11.4 krever ca 120hk mer og ca 55-60kg glasstak stjeler ikke 120hk som må flytte den vekta. 11.4 krever 620hk som igjen stemmer veldig bra med hva P90D eiere logger av effekt fra rest api. 60kg ekstra øker 402 meter tiden med ca 0.05 sek

Men kommer vel en slik fw oppdatering som øker ytelsen i høy hastighet slik som det sto på nettsiden før om P85D men som vi aldri fikk. Tesla har et stort problem når man ikke kan stole på tallene de kommer med. Før stemte i det minste kvartmils tiden.
2015 P85D

EJ

Taket er vel ikke så monster tungt? Trodde det var rundt 60 kg dvs litt under 3% ekstra vekt

Men tidsdifferanse er jo ikke så enorm her heller, litt over 4% i forhold til hva de lover.

Så er kanskje mulig å få det til med god bane og skikkelig varmede dekk osv osv

Var litt større differanse på hva de mente de kunne levere til P85D

Men men Tesla har jo sagt at tider og data som stod på nettsiden deres i starten ikke er reelle så føler meg ganske sikker på at dette ordner seg på 1 eller annen måte.

Så er bare å vente på tilbakemelding fra Forbruker rådet og NAF hva Tesla har å si



jazzwheel

#982
Når 67 sider på det norske forumet ikke har klart å skape noe mer enighet blant Tesla-eiere ser jeg egentlig frem til at det kan komme en avklaring i retten.

Er det ulovlig å ikke oppgi at tiden måles med roll-out, eller å referere til at målingen er gjort av et bilmagasin? Er det ulovlig å oppgi samlet effekt på motor foran og bak på elbiler når man likevel klart og tydelig hele tiden har oppgitt at energikilden er på 85kW og er den samme som i tidligere RWD biler.

At Tesla har brukt tvilsom markedsføring og at de har fått flere P85D-kunder til å føle seg lurt er det ikke lenger tvil om, men de er altså ikke villig til å innrømme at dette er for drøyt eller at det er ulovlig.

Edit: Altså, jeg ser frem til en avklaring i retten slik at Tesla må legge frem alle fakta på bordet - de stoler tydeligvis på at har alt sitt på det rene.

jazzwheel

Sitat fra: Kalle Klovn på søndag 04. oktober 2015, klokken 20:01
Han som driver dragtimes.com har Tesla selv og vet veldig godt hvordan man tester. Hvis du tror 55-60kg panotak er nok til gjøre tiden 11.4 mot 10.9 bør du virkelig sette deg litt mer inn i hvordan det fungerer. Kan jo si så mye som at de 0.3 den den klarte bedre er til 60mph og er i starten vekt har stort å si. Slutthastigheten er ikke noe bedre som tyder på at den ikke leverer.
10.9 mot 11.4 krever ca 120hk mer og ca 55-60kg glasstak stjeler ikke 120hk som må flytte den vekta. 11.4 krever 620hk som igjen stemmer veldig bra med hva P90D eiere logger av effekt fra rest api. 60kg ekstra øker 402 meter tiden med ca 0.05 sek

Men kommer vel en slik fw oppdatering som øker ytelsen i høy hastighet slik som det sto på nettsiden før om P85D men som vi aldri fikk. Tesla har et stort problem når man ikke kan stole på tallene de kommer med. Før stemte i det minste kvartmils tiden.

Det er så himla rart, for når P85D kom så skrek alle at den var så sinnsykt mye kjappere enn de gamle Tesla'ene. Når P90DL kom så kom denne på det amerikanske forumet "   "Holy cow!!" A P90D Ludicrous test drive report from a P85D owner" og mange som prøvekjørte P90DL sa seg enig.

Det er litt det samme med alle som kjørte turbodiesel for første gang som lot seg lure av følelsen kraftig dreiemomentet gir og derfor trodde bilen var så himla rask fra 0-100km/t av den grunn.

Dragtimes skriver altså at P90DL er 0,2 sek raskere på kvartmila enn P85D?

Øyvind.h

Sitat fra: jazzwheel på søndag 04. oktober 2015, klokken 20:17
Er det ulovlig å ikke oppgi at tiden måles med roll-out, eller å referere til at målingen er gjort av et bilmagasin? Er det ulovlig å oppgi samlet effekt på motor foran og bak på elbiler når man likevel klart og tydelig hele tiden har oppgitt at energikilden er på 85kW og er den samme som i tidligere RWD biler.
Om man selger flere produkter og oppgir spesifikasjoner for disse uten å opplyse om at en av modellene måles på en annen måte enn de andre så må det kunne anse som villedende
At alle bilene har samme batteri er uvesentlig. Det er ikke kunden som skal sørge for at energilageret leverer tilstrekkelig mengde strøm til motorene.

Tilsvarende ville nok E65 AMG kunder blitt snurt om biler leverte 500 og ikke 650hk fordi bensintanken hadde for tynne rør, eller dysene kom fra en E500 og ikke kunne levere de markedsførte 650hk``ene.
Fordi kunden burde forstått at bensintilførselen kunne være underdimensjonert. Det er rett og slett ikke kundens ansvar at bilen presterer som den skal.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cookie Monster

#985
Sitat fra: jazzwheel på søndag 04. oktober 2015, klokken 20:27
Sitat fra: Kalle Klovn på søndag 04. oktober 2015, klokken 20:01
Han som driver dragtimes.com har Tesla selv og vet veldig godt hvordan man tester. Hvis du tror 55-60kg panotak er nok til gjøre tiden 11.4 mot 10.9 bør du virkelig sette deg litt mer inn i hvordan det fungerer. Kan jo si så mye som at de 0.3 den den klarte bedre er til 60mph og er i starten vekt har stort å si. Slutthastigheten er ikke noe bedre som tyder på at den ikke leverer.
10.9 mot 11.4 krever ca 120hk mer og ca 55-60kg glasstak stjeler ikke 120hk som må flytte den vekta. 11.4 krever 620hk som igjen stemmer veldig bra med hva P90D eiere logger av effekt fra rest api. 60kg ekstra øker 402 meter tiden med ca 0.05 sek

Men kommer vel en slik fw oppdatering som øker ytelsen i høy hastighet slik som det sto på nettsiden før om P85D men som vi aldri fikk. Tesla har et stort problem når man ikke kan stole på tallene de kommer med. Før stemte i det minste kvartmils tiden.

Det er så himla rart, for når P85D kom så skrek alle at den var så sinnsykt mye kjappere enn de gamle Tesla'ene. Når P90DL kom så kom denne på det amerikanske forumet "   "Holy cow!!" A P90D Ludicrous test drive report from a P85D owner" og mange som prøvekjørte P90DL sa seg enig.

Det er litt det samme med alle som kjørte turbodiesel for første gang som lot seg lure av følelsen kraftig dreiemomentet gir og derfor trodde bilen var så himla rask fra 0-100km/t av den grunn.

Dragtimes skriver altså at P90DL er 0,2 sek raskere på kvartmila enn P85D?

Den største forskjellen på de var i hovedsak effekt fra stillestående ja som fikk P85D til å virke mye raskere siden den dro greit ifra helt i starten. Resten av stykke er det vel maks 40hk forskjell.

Her er P85D mot P90D Ludicrous hvor P85D er bilen med kamera til venstre og fikk et lite forsprang. P90D bruker hele 10 sek på å hente seg inn, så forskjellen er minimal som også bekreftes av bare 0.2 sek forskjell på 1/4 mil tiden.

2015 P85D

lunitiks

#986
Svar nr 1000  ;D
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Teslanewbie

#987
Sitat fra: lunitiks på søndag 04. oktober 2015, klokken 20:54
Svar nr 1000  ;D

HE he dette er svar nummer 1000:-)


Synes det står 999 ovenfor ditt svar :-)




P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Maximus

#988
Denne tråden er en aldri så liten "guilty pleasure" å følge med på.

Ble tilstrekkelig fristet til å hive meg på etter å ha sett den siste videoen klovnen linket til. Dragtimes har nylig også lagt ut en sammenligning mellom Mclaren 650S og Ferrari 458, 640 hk mot 570 hk (oppgitt i video), turbomotor mot selvpustende motor.

Videoen viser omtrentlig de samme scenarioene som i de to p90dl vs p85d akserelasjonsvideoene dragtimes også har lagt ut.

Så Elon, dette er vel omtrent det p90dl burde gjort med p85d:




 

Kilroy

Jeg har blitt litt mer oppmerksom på 0-100 tider etter at denne tråden dukket opp, og har sett litt på dette i biltester bla fra Auto Motor & Sport. Det som ofte går igjen er at tidene er høyere enn fabrikktallene. Jeg sjekket ca 10 tester og der var det 2 stk som hadde samme eller bedre, resten var ofte 10 % feil eller mere. For meg virker det som om det er mange som synder her, men det er selvfølgelig ikke noen unnskyldning. Men det er alltids lettere å kunne komme unna når mange andre gjør det samme.
Når det gjelder antall HK så er det vel ikke tvil om at Tesla eierne har fått for lite.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA