Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

OleJA

Sitat fra: P85pluss på søndag 16. august 2015, klokken 13:58
Har du ikke P85D syne jeg du bør holde meningene dine for deg selv eller starte en ny tråd.
Calling P85D owners,  ikke 85D, 70D owners  ;)
Vet ikke om dette var tiltenkt mitt innlegg ovenfor, men selv som P85 eier så støtter jeg tråstarter 100% i den grad det evt kunne misforstås.
Tesla har etterhvert fått et ganske frynsete rykte i mine øyne ned å slenge rundt seg med feilaktige opplysninger og halvsannheter. I tillegg til ytelsene til P85D, så kommer jeg ifarten på automatisk ladeluke, pris oppgitt med inkludert drivstoff besparelse, en autopilot og autopark som ingen riktig vet om kommer til å virke.
Selv om jeg er Tesla fan og ønsker at Tesla skal lykkes, så er vi alle tjent med at de rydder opp i dette og forholder seg til norsk / europeisk markedsføringslov.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Teslanewbie

#91
ser at danskene får nok så hard medfart på TMC forum fra teslafolk. Amerikanerne overgår hverandre i ignorante innlegg.
Støtter denne sak 100%, denne dustete rekordjakten som tesla bedriver uten nok substans må opphøre . Går ikke å slenge flosker og falske data rundt seg uten å behøve stå til svars . Dette blir for dumt !
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

Sitat fra: OleJA på søndag 16. august 2015, klokken 15:12
Sitat fra: P85pluss på søndag 16. august 2015, klokken 13:58
Har du ikke P85D syne jeg du bør holde meningene dine for deg selv eller starte en ny tråd.
Calling P85D owners,  ikke 85D, 70D owners  ;)
Vet ikke om dette var tiltenkt mitt innlegg ovenfor, men selv som P85 eier så støtter jeg tråstarter 100% i den grad det evt kunne misforstås.
Tesla har etterhvert fått et ganske frynsete rykte i mine øyne ned å slenge rundt seg med feilaktige opplysninger og halvsannheter. I tillegg til ytelsene til P85D, så kommer jeg ifarten på automatisk ladeluke, pris oppgitt med inkludert drivstoff besparelse, en autopilot og autopark som ingen riktig vet om kommer til å virke.
Selv om jeg er Tesla fan og ønsker at Tesla skal lykkes, så er vi alle tjent med at de rydder opp i dette og forholder seg til norsk / europeisk markedsføringslov.

Kan jo også slenge på at de tok bort Michelin PS2 dekk med bredere dekk/felg bak på P85D uten å si noe om det. P85D bygget etter 30 april har ikke lengre performance understell, det ble gjort i stillhet. Next gen seter bak ble også tatt bort i stillhet uten noe info om hvorfor.

Når man kjøper biler i denne prisklassen og da spesielt ytelse på toppmodellene bør man forvente at man får riktig info om bilen og at Tesla plutselig ikke nedgraderer utstyr på bilen uten å gi informasjon om det en gang.

Dennis

#93
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 16. august 2015, klokken 15:31
ser at danskene får nok så hard medfart på TMC forum fra teslafolk.
Støtter denne sak 100%, denne dustete rekordjakten som tesla bedriver uten nok substans må opphøre . Går ikke å slenge flosker og falske data rundt seg uten å behøve stå til svars . Dette blir for dumt !

Virker nå som mange også er enig med danskene der det selv om det er noen innimellom som ikke er det.

Tar nok ikke lang tid før dette kommer i media nå og da blir nok Tesla tvunget til å svare for seg.
Synd at det blir slikt siden Tesla kunne løst dette for flere måneder siden i stillhet.

Teslanewbie

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 16. august 2015, klokken 15:37
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 16. august 2015, klokken 15:31
ser at danskene får nok så hard medfart på TMC forum fra teslafolk.
Støtter denne sak 100%, denne dustete rekordjakten som tesla bedriver uten nok substans må opphøre . Går ikke å slenge flosker og falske data rundt seg uten å behøve stå til svars . Dette blir for dumt !

Virker nå som mange også er enig med danskene der det selv om det er noen innimellom som ikke er det.

Ja , fanboysene har gått tom for argument.. Men herreminjesus hvilke argument noen av fanboysene bruker .. Man får bakoversveis..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 16. august 2015, klokken 15:40
Sitat fra: Cookie Monster på søndag 16. august 2015, klokken 15:37
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 16. august 2015, klokken 15:31
ser at danskene får nok så hard medfart på TMC forum fra teslafolk.
Støtter denne sak 100%, denne dustete rekordjakten som tesla bedriver uten nok substans må opphøre . Går ikke å slenge flosker og falske data rundt seg uten å behøve stå til svars . Dette blir for dumt !

Virker nå som mange også er enig med danskene der det selv om det er noen innimellom som ikke er det.

Ja , fanboysene har gått tom for argument.. Men herreminjesus hvilke argument noen av fanboysene bruker .. Man får bakoversveis..

Ja har blitt litt mer stille der fra den kanten når ingen der klarer å hoste opp tall på at P85D faktisk klarer oppgitt tid.
Er ingen bilmagasiner, tester utført av dragtimes osv som har klart Tesla sin 0-60 mph på 3.1 sek uten rollout.

Teslanewbie

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 16. august 2015, klokken 15:35
Sitat fra: OleJA på søndag 16. august 2015, klokken 15:12
Sitat fra: P85pluss på søndag 16. august 2015, klokken 13:58
Har du ikke P85D syne jeg du bør holde meningene dine for deg selv eller starte en ny tråd.
Calling P85D owners,  ikke 85D, 70D owners  ;)
Vet ikke om dette var tiltenkt mitt innlegg ovenfor, men selv som P85 eier så støtter jeg tråstarter 100% i den grad det evt kunne misforstås.
Tesla har etterhvert fått et ganske frynsete rykte i mine øyne ned å slenge rundt seg med feilaktige opplysninger og halvsannheter. I tillegg til ytelsene til P85D, så kommer jeg ifarten på automatisk ladeluke, pris oppgitt med inkludert drivstoff besparelse, en autopilot og autopark som ingen riktig vet om kommer til å virke.
Selv om jeg er Tesla fan og ønsker at Tesla skal lykkes, så er vi alle tjent med at de rydder opp i dette og forholder seg til norsk / europeisk markedsføringslov.

Kan jo også slenge på at de tok bort Michelin PS2 dekk med bredere dekk/felg bak på P85D uten å si noe om det. P85D bygget etter 30 april har ikke lengre performance understell, det ble gjort i stillhet. Next gen seter bak ble også tatt bort i stillhet uten noe info om hvorfor.

Når man kjøper biler i denne prisklassen og da spesielt ytelse på toppmodellene bør man forvente at man får riktig info om bilen og at Tesla plutselig ikke nedgraderer utstyr på bilen uten å gi informasjon om det en gang.

Spesiell hvis dette er fakta som noen kjøpte bilen på..
Staggered wheels og nextgen bakseter og + understell sto i info om p85d ganske lenge og dette er den info noen kjøpte bilen på .. Dette plikter tesla å levere til den som ønsker det eller kompensere på annen måte .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 16. august 2015, klokken 15:44
Sitat fra: Cookie Monster på søndag 16. august 2015, klokken 15:35
Sitat fra: OleJA på søndag 16. august 2015, klokken 15:12
Sitat fra: P85pluss på søndag 16. august 2015, klokken 13:58
Har du ikke P85D syne jeg du bør holde meningene dine for deg selv eller starte en ny tråd.
Calling P85D owners,  ikke 85D, 70D owners  ;)
Vet ikke om dette var tiltenkt mitt innlegg ovenfor, men selv som P85 eier så støtter jeg tråstarter 100% i den grad det evt kunne misforstås.
Tesla har etterhvert fått et ganske frynsete rykte i mine øyne ned å slenge rundt seg med feilaktige opplysninger og halvsannheter. I tillegg til ytelsene til P85D, så kommer jeg ifarten på automatisk ladeluke, pris oppgitt med inkludert drivstoff besparelse, en autopilot og autopark som ingen riktig vet om kommer til å virke.
Selv om jeg er Tesla fan og ønsker at Tesla skal lykkes, så er vi alle tjent med at de rydder opp i dette og forholder seg til norsk / europeisk markedsføringslov.

Kan jo også slenge på at de tok bort Michelin PS2 dekk med bredere dekk/felg bak på P85D uten å si noe om det. P85D bygget etter 30 april har ikke lengre performance understell, det ble gjort i stillhet. Next gen seter bak ble også tatt bort i stillhet uten noe info om hvorfor.

Når man kjøper biler i denne prisklassen og da spesielt ytelse på toppmodellene bør man forvente at man får riktig info om bilen og at Tesla plutselig ikke nedgraderer utstyr på bilen uten å gi informasjon om det en gang.

Spesiell hvis dette er fakta som noen kjøpte bilen på..
Staggered wheels og nextgen bakseter og + understell sto i info om p85d ganske lenge og dette er den info noen kjøpte bilen på .. Dette plikter tesla å levere til den som ønsker det eller kompensere på annen måte .

Tesla fjernet i det stille ordene om performance understell på P85D på nettsiden. Men enda får folk beskjed fra selgere hos Tesla at P85D/P90D har det.

jazzwheel

Det er fortsatt ikke til å komme unna at de fleste P85D-eiere ikke opplevde dette som et stort problem før L-mode kom. Videoene hvor P85D ikke kjører fra P85 nevneverdig over 50km/t, dynotestene på 450hk det nå refereres til, tidtaging med roll-out - alt sammen har vært diskutert og kjent i et halvår. Det samme med at motoreffekt regnes på en måte som gjør at 1+1 ikke blir 2. For de fleste fossilbiler er det uvanlig at man selv klarer å oppnå produsentenes 0-100km/t så det bør heller ikke være den store overraskelsen for noen.

Når det er sagt så har Tesla over lengre tid brukt alle triksene i boka når det kommer til markedsføring så jeg er helt enig i at de nå bør rydde opp i dette og tilby en form for kompensasjon, men at det skal være L-mode er jeg uenig i siden P85D ble markedsført med 3,4sek fra 0-100km/t og ikke 3,0.

jazzwheel

Glemte å ta med at det alltid har stått noe slikt som fotnote under spesifikasjonene på motorkraft:


** Tested in accordance with ECE R85 - This force measurement was taken without considering the battery.

SigX

Selv blir jeg ganske oppgitt over alle de som forsvarer at Tesla ikke leverer som de har annonsert, men velger å tro at enkelte av disse troller (eller jobber hos Tesla).
Et punkt som skuffer meg, i tillegg til manglende ytelse, er at ladeluken ikke har automatisk lukking. For oss med flere Teslaer i samme garasje så var dette et stort pluss, slik at vi slipper å lukke luken på bilen som er parkert ved siden av når vi åpner ladeluken fra UMC. (Selv ikke han som leverte ut bilen til oss i februar var klar over at det ikke var på de europeiske modellene.)
Når da enkelte forvarer Tesla med at automatisk ladeluke er unødvendig, enkelt å lukke når en tar ut ladepistolen, bruk fob så åpner ikke andre ladeluker seg osv., så har de virkelig ikke forstått poenget.

Teslanewbie

#101
Sitat fra: jazzwheel på søndag 16. august 2015, klokken 16:02
Det er fortsatt ikke til å komme unna at de fleste P85D-eiere ikke opplevde dette som et stort problem før L-mode kom. Videoene hvor P85D ikke kjører fra P85 nevneverdig over 50km/t, dynotestene på 450hk det nå refereres til, tidtaging med roll-out - alt sammen har vært diskutert og kjent i et halvår. Det samme med at motoreffekt regnes på en måte som gjør at 1+1 ikke blir 2. For de fleste fossilbiler er det uvanlig at man selv klarer å oppnå produsentenes 0-100km/t så det bør heller ikke være den store overraskelsen for noen.

Når det er sagt så har Tesla over lengre tid brukt alle triksene i boka når det kommer til markedsføring så jeg er helt enig i at de nå bør rydde opp i dette og tilby en form for kompensasjon, men at det skal være L-mode er jeg uenig i siden P85D ble markedsført med 3,4sek fra 0-100km/t og ikke 3,0.

Danskene startet prosessen en god tid siden og godt innen Ludicrous ble introdusert . De ville ikke ta dette offentlig , de har forsøkt alle de vanlig kanalene uten respons , det var derfor de gikk offentlig .
Tesla kan bare takke seg selv , de trodde dette skulle blåse over og feilkalkulerte . Nå er dette all over .


P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

jazzwheel

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 16. august 2015, klokken 16:11
Danskene startet prosessen en god tid siden og godt innen Ludicrous ble introdusert . Det ville ikke ta dette offentlig , de har forsøkt alle de vanlig kanalene uten respons , det var derfor de gikk offentlig .
Tesla kan bare takke seg selv , de trodde dette skulle blåse over og feilkalkulerte . Nå er dette all over .

Slik jeg forstår det så er ikke problemet at P85D ikke bilen leverer det samme som L-mode, men heller at flere opplever at den nå går 0,5 sekunder saktere enn ved levering? Altså noe lignende P85 eiere opplevde en periode for en stund siden.

Teslanewbie

#103
Sitat fra: jazzwheel på søndag 16. august 2015, klokken 16:13
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 16. august 2015, klokken 16:11
Danskene startet prosessen en god tid siden og godt innen Ludicrous ble introdusert . Det ville ikke ta dette offentlig , de har forsøkt alle de vanlig kanalene uten respons , det var derfor de gikk offentlig .
Tesla kan bare takke seg selv , de trodde dette skulle blåse over og feilkalkulerte . Nå er dette all over .

Slik jeg forstår det så er ikke problemet at P85D ikke bilen leverer det samme som L-mode, men heller at flere opplever at den nå går 0,5 sekunder saktere enn ved levering? Altså noe lignende P85 eiere opplevde en periode for en stund siden.

Ja men  i kjent stil så ble vi som bemerket dette  med nedsatt effekt på P85 latterliggjort til dess at  tesla i en bisetning i anledning med DU problemene på P modellene konfirmerte det vi hevdet .

Danskene var de første som merket økte aksellerasjonstider på P85D  etter SW oppdatering etter at bilene ble levert de begynte å registrere 0-100 tider og noterte en forskjell mellom angitt prestanda og prestanda i virkeligheten .


De ønsket ikke å gå offentlig med dette uten isteden løse dette sammen med tesla men tesla respondere ikke på deres gjentatte henvendelser.

Fikk selv en melding fra en danske når jeg tok opp dette med manglende effekt i en av trådene:


Hejsa,
Så dit indlæg
http://elbilforum.no/forum

Det er mig der samler de danske indlæg. Vi er nu gået offsite og kører kommunikationen udenfor forum, da vi ikke ønsker pressen skal involveres.

Mvh

Xxx Xxxxxx
+45 xxxxxx
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

hookmaker

Korrekt, vi har kjørt denne saken med Tesla lenge og lang tid innen noen kjente til L-mode. L-mode interesserer mig overhovedet ikke og for att det skal være helt klart, så BER eg IKKE om L-mode. Eg ber Tesla fixe min P85D til det eg har køpt og betalt for. That simple.
For reference: Jeg kommer at overvåke L-mode bilene når de kommer ut - eg tror nemlig IKKE på att de kommer at levere som de sier (men det skulle glede mig om de gjør det).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA