Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

Muffinman

Syting og klaging over at andre syter og klager er også syting og klaging.

mogu

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 29. september 2015, klokken 14:31
Syting og klaging over at andre syter og klager er også syting og klaging.

Men da har jeg vel kommet til riktig tråd allikevel? :)
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

691

#887
Sitat fra: kos på tirsdag 29. september 2015, klokken 14:18
Sitat fra: 691 på mandag 28. september 2015, klokken 20:01
Sitat fra: kos på mandag 28. september 2015, klokken 17:46
Sitat fra: Kalle Klovn på mandag 28. september 2015, klokken 15:17
Hadde bare Tesla oppgitt tallene pent og pyntelig slik som før hadde dette aldri blitt et problem:

Feks
http://my.teslamotors.com/node/21926/view

Eneste grunnen til at de sluttet med det må være for å få kjøperne til å tro at toppmodellen har mer effekt enn hva som er tilfelle. Og det sammen med at de har begynt å jukse på 0-100 tiden på kun topp modellene kommer til å bli vanskelig for Tesla å forsvare.


Nå har det gått 5 uker siden denne tråden kom i gang - og jeg lurer litt på hva Klovnen har gjort siden sist ?
Foruten hva man gjentar på denne siden ? Noe som kommer til å ta laaang tid og som ikke vil løse problemet. Utenom at P85D har fått en uberettiget redusert annenhåndsverdi. se andre tråder.
Hvis P85D har fået reduceret annenhåndsverdi, så er det vel fordi at det er rigtigt at den ikke kan det den skal - vil du hellere have at man skal følge Teslas løgn?

Kejsernes nye klæder ...

Du har et poeng der men hva gjør man med problemet ? Syter eller handler i et handlingsorientert mønster ?
Handling - Juridisk via FDM i Danmark
Handling - Påvirke Tesla til at tage ansvar for deres fejl via breve og omtale

VW Dieselgate eksploderede da de Amerikanske myndigheder sendte en pressemeddelelse ud efter at de i mere end 1 år via dialog har forsøgt at få VW til at tage ansvar.

Dialog og vidensdeling med andre P85D ejere på Tesla fora

Teslanewbie

Sitat fra: 691 på tirsdag 29. september 2015, klokken 15:39
Sitat fra: kos på tirsdag 29. september 2015, klokken 14:18
Sitat fra: 691 på mandag 28. september 2015, klokken 20:01
Sitat fra: kos på mandag 28. september 2015, klokken 17:46
Sitat fra: Kalle Klovn på mandag 28. september 2015, klokken 15:17
Hadde bare Tesla oppgitt tallene pent og pyntelig slik som før hadde dette aldri blitt et problem:

Feks
http://my.teslamotors.com/node/21926/view

Eneste grunnen til at de sluttet med det må være for å få kjøperne til å tro at toppmodellen har mer effekt enn hva som er tilfelle. Og det sammen med at de har begynt å jukse på 0-100 tiden på kun topp modellene kommer til å bli vanskelig for Tesla å forsvare.


Nå har det gått 5 uker siden denne tråden kom i gang - og jeg lurer litt på hva Klovnen har gjort siden sist ?
Foruten hva man gjentar på denne siden ? Noe som kommer til å ta laaang tid og som ikke vil løse problemet. Utenom at P85D har fått en uberettiget redusert annenhåndsverdi. se andre tråder.
Hvis P85D har fået reduceret annenhåndsverdi, så er det vel fordi at det er rigtigt at den ikke kan det den skal - vil du hellere have at man skal følge Teslas løgn?

Kejsernes nye klæder ...

Du har et poeng der men hva gjør man med problemet ? Syter eller handler i et handlingsorientert mønster ?
Handling - Juridisk via FDM i Danmark
Handling - Påvirke Tesla til at tage ansvar for deres fejl via breve og omtale

VW Dieselgate eksploderede da de Amerikanske myndigheder sendte en pressemeddelelse ud efter at de i mere end 1 år via dialog har forsøgt at få VW til at tage ansvar.

Dialog og vidensdeling med andre P85D ejere på Tesla fora

Hmmm Elon sier :
:-[ :-[


Elon Musk: – Juks var eneste utvei

http://e24.no/bil/elon-musk-juks-var-eneste-utvei-for-volkswagen-ingenioerene/23533543
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

HåkonE

Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 29. september 2015, klokken 12:23
Uansett hva du mener ECE R85 sier om at batteriet må regnes med (noe USA-forumet ikke er like enig i) så har Tesla alltid skrevet følgende.

** Tested in accordance with ECE R85 - This force measurement was taken without considering the battery.

Da kan det ikke være veldig mye spørsmål om at Tesla mente de målte uten batteriet. Saken er at de så fjernet notisen, men de har aldri skrevet at de målte den til 700hk MED batteriet heller. Dette er ikke min mening, det er fakta som jeg også har skrevet tidligere.

De har ikke bare fjernet batteriet, men også sikringer, kontaktorer og styreelektronikk som regulerer effekten til motorene. ECE R85 legger klare føringer på hva som skal inkluderes i en slik test.

Om det legges til grunn for 700 hk, så er Tesla på virkelig dyp sjø. Men det er nok heller den prosedyren som ligger til grunn for effekten som er oppgitt i vognkortet, og da faller bitene på plass.

700 hk er et fantasitall, og ikke resultatet av en anerkjent testprosedyre. Hadde det vært det, så hadde tallet fortsatt vært på trykk og Tesla hadde avsluttet diskusjonen en gang for alle ved å vise til standarden.

Nå har de heller slettet alle spor av 700 hk, nekter å svare eierne og svarer på helt andre ting når de blir spurt av media.

jensjacob

Ham der udtaler det her :

"– Jeg håper dette [dieselskandalen, red.anm.] fører til at bilprodusentene føler seg presset til å satse hardere på elbiler, sier han videre.
Inntil det skjer, trenger bilindustrien mer realistiske testmetoder, mener Tesla-toppen.
– Utslippstestene må bli tøffere, og det ideelle er at biler velges vilkårlig ut og testes for utslipp under virkelige forhold på vei"


burde tage et kig på egne testmetoder vedr. effekt og rækkevidde inden han udtaler sig ret meget mere...  ;D ;D ;D
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

TorAtle

Tabbe at Elon ikke brukte motoren bak foran også. Da kunne han ha skrytt på seg over 1000hk. Bilen hadde ikke vært noe raskere, men hvem bryr seg om bagateller som det?
2014 BMW i3

Hodetelefoner

Sitat fra: jensjacob på tirsdag 29. september 2015, klokken 19:58
Ham der udtaler det her :

"– Jeg håper dette [dieselskandalen, red.anm.] fører til at bilprodusentene føler seg presset til å satse hardere på elbiler, sier han videre.
Inntil det skjer, trenger bilindustrien mer realistiske testmetoder, mener Tesla-toppen.
– Utslippstestene må bli tøffere, og det ideelle er at biler velges vilkårlig ut og testes for utslipp under virkelige forhold på vei"


burde tage et kig på egne testmetoder vedr. effekt og rækkevidde inden han udtaler sig ret meget mere...  ;D ;D ;D
hva er galt med rekkevidden?

cirys1

Sitat fra: KristofferH på tirsdag 29. september 2015, klokken 20:42
hva er galt med rekkevidden?

Det er bare og prøve og få ut 491km det....
Grunnlaget for rekkevidden er helt feil uten og informere om det, alle vet at 5% er reservert i bunn og topp.
Altså er rekkevidden basert på veldig gunstige forhold, med konstant hastighet og strømtrekk, ingen start/stopp, de burde ha oppgitt. Deler du 75000 med 200 så har du 375km, optimistisk med din P85D del med 180 da får 417km, optimalt.

Så rekkevidden er absolutt "en pakke med bananer" visst ikke ditt navn er Bjørn og du gidder/orker/klarer og ligge i 40km/t i et døgn i verdens flateste land..  :)

kos

Sitat fra: mogu på tirsdag 29. september 2015, klokken 14:52
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 29. september 2015, klokken 14:31
Syting og klaging over at andre syter og klager er også syting og klaging.

Men da har jeg vel kommet til riktig tråd allikevel? :)

håper at denne tråden ikke får et 1. års jubileum.

cirys1

Sitat fra: kos på tirsdag 29. september 2015, klokken 21:59
Håper at denne tråden ikke får et 1. års jubileum.

Visst Tesla ordner opp så slipper den det...  :)

Øyvind.h

Sitat fra: cirys1 på tirsdag 29. september 2015, klokken 21:10
Sitat fra: KristofferH på tirsdag 29. september 2015, klokken 20:42
hva er galt med rekkevidden?

Det er bare og prøve og få ut 491km det....
Grunnlaget for rekkevidden er helt feil uten og informere om det, alle vet at 5% er reservert i bunn og topp.
Altså er rekkevidden basert på veldig gunstige forhold, med konstant hastighet og strømtrekk, ingen start/stopp, de burde ha oppgitt. Deler du 75000 med 200 så har du 375km, optimistisk med din P85D del med 180 da får 417km, optimalt.

Så rekkevidden er absolutt "en pakke med bananer" visst ikke ditt navn er Bjørn og du gidder/orker/klarer og ligge i 40km/t i et døgn i verdens flateste land..  :)
Rekkevidden er vel oppgitt ut fra en fast målesyklus? Den amerikanske syklusen EPA er dog mer korrekt enn den man benytter i Europa.

Jeg synes i utgangspunktet det er lett å kjøre 45 mil + om jeg vil. Ikke vanskeligere enn å kjøre på 0,4 på langkjøring som min forrige kreftbrakke skulle klare. Men faktum er at for en østlending så er det vanskelig å kjøre 500km i noen retning uten at forbruket blir for høyt.
Er det sommer (dvs lav rulle/luftmotstand og ingen bruk av varmeapparat) er gjerne kjøreforholdene gode og snitthastighet høyere.
Er det vinter og lav snitthastighet får man svi for varmeapparat og våt veibane.

I Danmark med flatt landskap og meget lav rullemotstand var hastigheten 140-150km/t.

Perfekte forhold er vanskelig å finne. Men om jeg holder meg til 90 i høyre felt og kjører økonomisk kommer jeg lett langt med bilen. Finner jeg en øde landevei med 60-70km/t fartsgrense skulle jeg nok klart 500km med en S85D. I sommer kjørte jeg sparsomt ca 50km på vei hjem fra Borlänge med min S85. Da falt forbruket til 154Wh/km. Eller 487km ved bruk av 75kWh.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cirys1

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 29. september 2015, klokken 22:14
Eller 487km ved bruk av 75kWh.

Ja det burde si sitt, 5 mill klarte du på et meget sparsom forbruk og da fikk du 487km, bilen er oppgitt med 528km, det er tall som er svært vanskelig og forsvare..

mogu

Sitat fra: cirys1 på tirsdag 29. september 2015, klokken 22:41
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 29. september 2015, klokken 22:14
Eller 487km ved bruk av 75kWh.

Ja det burde si sitt, 5 mill klarte du på et meget sparsom forbruk og da fikk du 487km, bilen er oppgitt med 528km, det er tall som er svært vanskelig og forsvare..

S90D er det ja. Ikke S85.. Hvis dere mener tesla er vrir og vender på tall bør dere i det minste opptrå pinlig nøyaktig selv.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Cookie Monster

EPA rekkevidden stemmer ganske så bra. At de tulle EU tallene er på bærtur er ikke Tesla sin feil og gjelder mange andre biler også.

kW/effekt derimot er ganske så likt uansett hvor og er hva denne tråden handler om. Så ta heller rekkevidde klaging i en annen tråd. Er selv fornøyd med hvor langt jeg kan kjøre med min P85D på langtur.
2015 P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA