Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

Toonster

Hvorfor kjører dere ikke bare saken i retten?

Det er jo på mange måter en blindgate å bygge opp en bevegelse mot Tesla, som truer med media om dere ikke får det slik dere vil. Ingen konsern i verden vil vel gå med på en slik strategi.

Hadde det ikke vært smartere å varslet saken for rettssystemet (virker som dere har mye fakta som peker til deres fordel), Tesla har jo alle muligheter med å komme frem til et forlik før det blir rettsak.

weld77

Sitat fra: Toonster på onsdag 23. september 2015, klokken 13:22
Hvorfor kjører dere ikke bare saken i retten?

Nå er ikkje jeg av de som tar det tyngst at jeg har betalt for mindre enn jeg var lovet, men for min egen del er interessen for å bruke tid, penger, energi for et ustikkert utfall for noe som dreier seg om litt over  100.000 kroner (prisforskjellen på 85D og P85D) sånn ca lik null.

Regner med at det er dette Tesla spekulerer i. De fleste kundene er ganske velbemidlede og har andre ting å bruke tid og penger på og mister ikke nattesøvnen over ca 100.000 kroner.

Spinner

Sitat fra: weld77 på onsdag 23. september 2015, klokken 10:10Telsa har sannsynligvis verdensrekord i avvik i effekt for en bil som ruller på veiene.
Jeg vet ikke jeg... som nevnt tidligere her, så er Mercedes SLS AMG Electric oppgitt med 751 hk og 1000 nm, og med et batteri på 60 kWh... Med mindre de belaster dette batteriet med over 9C, så har de oppgitt effekt på samme måte som Tesla. Og spørsmålet da, er om de har fulgt samme retningslinjer som Tesla hevder de fulgte i starten, lyver de, villeder de eller leverer de faktisk dette?

Hvis det er noen lover som sier at man skal oppgi makseffekten til el-motorene samlet, uavhengig av om de klarer å levere det samtidig, er det jo her problemet ligger når det gjelder dette punktet, ikke hos Tesla.

Er det bare svada at det finnes slike lover i EU, er Straubel på tynn is... Og SLS Electric eiere har vel da også en god sak mot Mercedes.

Teslanewbie

Sitat fra: mogu på onsdag 23. september 2015, klokken 13:10
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 23. september 2015, klokken 12:56
Så mange idiotiske motargument fra folk som ikke er berørt av saken . At dere gidder når så mange solide fakta ligger på bordet ...

Nei . Det er ikke stor forskjell i denne sak og VW saken.  Begge er SW styrt og begge har endret bilens egenskaper eller reklamert for egenskaper som bilen ikke har . P85d eierene har en  sterk sak her .

Jeg sier bare : just put your foot on the pedal and go :-) :-)

Det er jo nettopp det at nå blir vi også berørt Newbie, den sytingen som kommer frem i F.eks. TU skaper holdninger til Teslaeiere generelt som vi blir berørt av, og dere skader renommeet til en hel gruppe mennesker som ikke har noe med denne saken å gjøre. Hold oppgulpene deres i lukkede medier og ta kampen i de instansene som kan hjelpe dere, istedet for å satse på at det ordner seg for den som skriker og syter høyest.

Danskene har gjort alt korrekt her . De har bedt om dialog, sendt 3 brev uten å få svar . Først nå kommer tesla med svar etter 6 måneder og da svarer de med svada. Nei , til og med den mest innbitte tesla fanatiker burde det gå opp et lys for ved dette laget. Dette er ikke annet enn svindel med tall for å oppnå bedre salg og det min venn er straffbart.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

691

Sitat fra: jazzwheel på onsdag 23. september 2015, klokken 13:17
Sitat fra: 691 på onsdag 23. september 2015, klokken 13:11
Ja, masser af danske test med 19" ikke bedre.

Elon anbefaler selv 21" pga traction, som er vigtigere end vægt med det moment en P85D har

Elon sier mye rart og er ikke akkurat noen racingsjåfør.

Interessant at hjul tilsynelatende ikke gjør forskjell på Tesla, men likevel på andre biler. Under normale omstendigheter vil også 19" gi bedre traction under rett frem akselerasjon enn større felger som 21".
19" vil ALDRIG give bedre traction end 21" ved acceleration, der er jo mindre berøringflade. Hvem er det som ikke er racerkører :-)

Teslanewbie

Sitat fra: weld77 på onsdag 23. september 2015, klokken 13:25
Sitat fra: Toonster på onsdag 23. september 2015, klokken 13:22
Hvorfor kjører dere ikke bare saken i retten?

Nå er ikkje jeg av de som tar det tyngst at jeg har betalt for mindre enn jeg var lovet, men for min egen del er interessen for å bruke tid, penger, energi for et ustikkert utfall for noe som dreier seg om litt over  100.000 kroner (prisforskjellen på 85D og P85D) sånn ca lik null.

Regner med at det er dette Tesla spekulerer i. De fleste kundene er ganske velbemidlede og har andre ting å bruke tid og penger på og mister ikke nattesøvnen over ca 100.000 kroner.

Er vel bare å sende over alle papirene til advokatfirmaet som kjør saken mot VW i USA ,   ser de penger i saken kan de evt følge dette videre .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

691

Sitat fra: Sbr på onsdag 23. september 2015, klokken 13:26
Sitat fra: weld77 på onsdag 23. september 2015, klokken 10:10Telsa har sannsynligvis verdensrekord i avvik i effekt for en bil som ruller på veiene.
Jeg vet ikke jeg... som nevnt tidligere her, så er Mercedes SLS AMG Electric oppgitt med 751 hk og 1000 nm, og med et batteri på 60 kWh... Med mindre de belaster dette batteriet med over 9C, så har de oppgitt effekt på samme måte som Tesla. Og spørsmålet da, er om de har fulgt samme retningslinjer som Tesla hevder de fulgte i starten, lyver de, villeder de eller leverer de faktisk dette?

Hvis det er noen lover som sier at man skal oppgi makseffekten til el-motorene samlet, uavhengig av om de klarer å levere det samtidig, er det jo her problemet ligger når det gjelder dette punktet, ikke hos Tesla.

Er det bare svada at det finnes slike lover i EU, er Straubel på tynn is... Og SLS Electric eiere har vel da også en god sak mot Mercedes.
Så en P85D med et almindeligt 9v batteri har stadig 700 hk?
Hvorfor annoncerer Tesla så ikke alle modeller med max motoreffekt? Det skal de jo i følge Europæisk lov, siger de

jazzwheel

Sitat fra: 691 på onsdag 23. september 2015, klokken 13:28
Sitat fra: jazzwheel på onsdag 23. september 2015, klokken 13:17
Sitat fra: 691 på onsdag 23. september 2015, klokken 13:11
Ja, masser af danske test med 19" ikke bedre.

Elon anbefaler selv 21" pga traction, som er vigtigere end vægt med det moment en P85D har

Elon sier mye rart og er ikke akkurat noen racingsjåfør.

Interessant at hjul tilsynelatende ikke gjør forskjell på Tesla, men likevel på andre biler. Under normale omstendigheter vil også 19" gi bedre traction under rett frem akselerasjon enn større felger som 21".
19" vil ALDRIG give bedre traction end 21" ved acceleration, der er jo mindre berøringflade. Hvem er det som ikke er racerkører :-)

Der tar du feil og dette har vi diskutert hundre ganger. Større felger gir med styringsrespons, ikke traction rett frem. Du vil heller ikke ha brede dekk annet enn for sideveis grep i sving.

Toonster

Sitat fra: weld77 på onsdag 23. september 2015, klokken 13:25
Sitat fra: Toonster på onsdag 23. september 2015, klokken 13:22
Hvorfor kjører dere ikke bare saken i retten?

Nå er ikkje jeg av de som tar det tyngst at jeg har betalt for mindre enn jeg var lovet, men for min egen del er interessen for å bruke tid, penger, energi for et ustikkert utfall for noe som dreier seg om litt over  100.000 kroner (prisforskjellen på 85D og P85D) sånn ca lik null.

Regner med at det er dette Tesla spekulerer i. De fleste kundene er ganske velbemidlede og har andre ting å bruke tid og penger på og mister ikke nattesøvnen over ca 100.000 kroner.

Regner ikke med at en og en kjører sin sak, men et gruppesøksmål burde vel være veien å gå?

Tipper du har rett i at Tesla spekulerer i at de fleste ikke vil bruke penger og tid på noe som kan ende med ekstra kostnad, i tillegg til "bomkjøpet".

weld77

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 23. september 2015, klokken 13:31
Er vel bare å sende over alle papirene til denadvokatfirmaet som kjør saken mot VW i USA ,   ser de penger i saken kan de evt følge dette videre .

Sist jeg sjekket bor jeg i Norge og det er norsk lov om forbrukerkjøp som evt gjelder.

Tror du bare å leve med at det blir generell sutring og så evt hva som skjer om noen gidder å ta den videre - det ser jo ut som så er tilfelle i Danmark i alle fall, og sannsynligvis også noen i Norge.

Toonster

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 23. september 2015, klokken 13:27
Sitat fra: mogu på onsdag 23. september 2015, klokken 13:10
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 23. september 2015, klokken 12:56
Så mange idiotiske motargument fra folk som ikke er berørt av saken . At dere gidder når så mange solide fakta ligger på bordet ...

Nei . Det er ikke stor forskjell i denne sak og VW saken.  Begge er SW styrt og begge har endret bilens egenskaper eller reklamert for egenskaper som bilen ikke har . P85d eierene har en  sterk sak her .

Jeg sier bare : just put your foot on the pedal and go :-) :-)

Det er jo nettopp det at nå blir vi også berørt Newbie, den sytingen som kommer frem i F.eks. TU skaper holdninger til Teslaeiere generelt som vi blir berørt av, og dere skader renommeet til en hel gruppe mennesker som ikke har noe med denne saken å gjøre. Hold oppgulpene deres i lukkede medier og ta kampen i de instansene som kan hjelpe dere, istedet for å satse på at det ordner seg for den som skriker og syter høyest.

Danskene har gjort alt korrekt her . De har bedt om dialog, sendt 3 brev uten å få svar . Først nå kommer tesla med svar etter 6 måneder og da svarer de med svada. Nei , til og med den mest innbitte tesla fanatiker burde det gå opp et lys for ved dette laget. Dette er ikke annet enn svindel med tall for å oppnå bedre salg og det min venn er straffbart.

Tror kanskje at danskene har valgt feil strategi med å være "snille". Det signalet de sender til Tesla er at man ikke er fornøyd hva man har fått, men samtidig er usikker på om det holder til medhold i en rett. Med tanke på at de har holdt på med henvendelser og "trusler" på forum i 6 mnd.

Teslanewbie

#791
Sitat fra: weld77 på onsdag 23. september 2015, klokken 13:35
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 23. september 2015, klokken 13:31
Er vel bare å sende over alle papirene til denadvokatfirmaet som kjør saken mot VW i USA ,   ser de penger i saken kan de evt følge dette videre .

Sist jeg sjekket bor jeg i Norge og det er norsk lov om forbrukerkjøp som evt gjelder.

Tror du bare å leve med at det blir generell sutring og så evt hva som skjer om noen gidder å ta den videre - det ser jo ut som så er tilfelle i Danmark i alle fall, og sannsynligvis også noen i Norge.

Nå er det slik at gruppen som har klaget på manglende effekt også har mange amerikanske følgere i tillegg til p85d eiere som er norske , danske , polske , tyske etc ..  :-)

De har nok større oppbakking enn hva jeg tror tesla er klar over .  De hadde nok ikke kjørt saken så sterkt hvis de ikke har en sterk sak og det veit tesla .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Sjøhyene

Sitat fra: 691 på onsdag 23. september 2015, klokken 13:32
Så en P85D med et almindeligt 9v batteri har stadig 700 hk?
Hvorfor annoncerer Tesla så ikke alle modeller med max motoreffekt? Det skal de jo i følge Europæisk lov, siger de
Ja, jeg tror det handler om en bevisst strategi fra Tesla sin side om å få maks hype rundt hva som er mulig med elektriske biler.
Samtidig ønsker de nok også å dysse ned viktigheten av batteriet, som jo uten tvil er alle elbilers store akilleshæl.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Toonster

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 23. september 2015, klokken 13:38
Sitat fra: weld77 på onsdag 23. september 2015, klokken 13:35
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 23. september 2015, klokken 13:31
Er vel bare å sende over alle papirene til denadvokatfirmaet som kjør saken mot VW i USA ,   ser de penger i saken kan de evt følge dette videre .

Sist jeg sjekket bor jeg i Norge og det er norsk lov om forbrukerkjøp som evt gjelder.

Tror du bare å leve med at det blir generell sutring og så evt hva som skjer om noen gidder å ta den videre - det ser jo ut som så er tilfelle i Danmark i alle fall, og sannsynligvis også noen i Norge.

Nå er det slik at gruppen som har klaget på manglende effekt også har mange amerikanske følgere i tillegg til p85d eiere som er norske , danske , polske , tyske etc ..  :-)

De har nok større oppbakking enn hva jeg tror tesla er klar over .  De hadde nok ikke kjørt saken så sterkt hvis de ikke har en sterk sak og det veit tesla .

Hvor har de kjørt denne saken sterkt? I forum?

Spinner

Sitat fra: 691 på onsdag 23. september 2015, klokken 13:32Så en P85D med et almindeligt 9v batteri har stadig 700 hk?
Hvorfor annoncerer Tesla så ikke alle modeller med max motoreffekt? Det skal de jo i følge Europæisk lov, siger de
::)
Maks motoreffekt med installert batteri... En P85D klarer å gi 221 hk til frontmotor, og 470 hk til bakmotor (gamle tall), dog ikke samtidig. Tallene stemmer jo på andre modeller og, det er maks effekt med installert batteri/sikring/fw, ikke hva motorene yter med ekstern kraftkilde.
Jeg sier ikke at det rikitig i forhold til kundene og da oppgi 691 hk, men hvis det er en lov som tillater det, så har man ikke sak mot Tesla på dette punktet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA