Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

Muffinman

Sitat fra: jazzwheel på lørdag 15. august 2015, klokken 13:39
Sitat fra: Muffinman på lørdag 15. august 2015, klokken 11:11
Sitat fra: Trustno1 på lørdag 15. august 2015, klokken 05:02
De fleste hadde heller ikke tatt det så tungt om man kjøpte en en leilighet til 3-4 mill som er oppgitt til 100kvm, som deretter viste seg å kun være 85kvm.

Det er jo bare skarve 15kvm mindre uansett, påvirker sikkert ikke bruktverdien. 85kvm er selvfølgelig mer enn nok, så derfor bør man heller ikke klage på dette i ettertid.
Helt enig, og siden mange andre har kjøpt leiligheter på 60kvm som senere viste seg å være 70, har ikke de som kjøpte 100kvm leilighetene noe å klage over. Vi elsker "Notar", og må beskytte dem fra å stå til ansvar for feilaktig markedsføring. Kundene vil med 100% sikkerhet ikke handle hos Eiendomsmegler 1 neste gang.

Interessant med NAF/Nissan. For eksempel så er areal oppgitt av takstmann/prospekt når man kjøper en leilighet ikke noe man kan forvente at er nøyaktig, det kan være inntil 10% avvik uten at du vinner noen rettsak.
Regner med at de fleste skjønte at dette var et forsøk på å flytte logikken enkelte bruker om tema over i en annen setting for å tydeliggjøre hvor forkvaklet den er :)

Dennis

Sitat fra: o.b.lix på lørdag 15. august 2015, klokken 13:46
Se f.eks. NAF/Nissan-saken:
Sitat- Bilfabrikantene måler motoreffekten på svinghjulet, altså direkte fra motoren i en testbenk

Da har jo P85D 691 hk???

Nei P85D har maks 420 kW (560hk) ut fra batteriet. Så kommer tap i motor/inverter og drivverk i tillegg.

snurrehue

Sitat fra: afitch80 på lørdag 15. august 2015, klokken 12:10
Tesla Motors er ikke en bilprodusent med dype lommer og lang erfaring. Det er en 12 år gammel bedrift som fortsatt går med underskudd. Det som oppnås med å tvinge Tesla til å trekke tilbake bilene/gi prisavslag/tilby Ludicrous gratis er vel at Tesla Motors går konkurs. Og der er det vel ingen av oss som vil..?

At Tesla er en ung bilprodusent unnskylder på ingen måte at de bedriver villedende markedsføring og lyver om ytelser/pynter på sannheten. Hadde de vært ærlig hele veien, hadde de sluppet denne runden, og likevel solgt biler i fleng.

Teslanewbie

Må si at jeg støtter TS 100% i dette . Man må komme til bunns i saken. At tesla ikke svarer på 2 skriftlige henvendelser fra noen som representerterer en så stor gruppe av eiere av deres toppmodell  er rett og slett toppen av arroganse !
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

weld77

Ingeniørene hos Tesla vet selvsagt alt om dette. Hva de som prøver å selge bilene vet og ikke vet og koker sammen er en annen sak. Tesla i Norge har neppe hatt den fjerneste anelse med mindre en eller annen fra US of A har fortalt de hva som faktisk er tilfelle.


afitch80

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 15. august 2015, klokken 13:42
Hvor lenge skall disse beta test argumentene brukes ? I så fall er jo alle som eier en bil som er mindre enn 3 år gammel en beta tester ... blir litt dumt .. man må kunna forvente mer av en produsent som tangerer milionstreket  i pris på produkten de selger ..

Tesla Model S er den andre bilen den noen gang har gitt ut. Som jeg skrev tidligere er firmaet kun 12 år gammelt. Alle andre bilprodusenter har mange tiår med erfaring.
Tesla Roadster er jo bygget en del på Lotus Elise. Så egentlig er Model S den første bilen Tesla har designet og bygget fra grunnen. Derfor er det en betatest. Ja, det har kommet flere oppgraderingen til Model S. Men det kommer jo alltid mer enn en betaversjon av software og. Det tar og mye lengre tid å utvikle en helt ny type bil enn å videreutvikle en.
Tesla har vel sagt selv at Roadster, Model S og Model X er til for å bevise konseptet, teste produksjon, utvikle konseptet og tjene penger for å realisere målet: En elbil med rekkevidde for massen, Model 3.
Prisen har alltid vært høy når man er først ute med ny teknologi. Nei, det er ikke den første elbilen. Men det er den første elbilen med sportsbilkrefter og god rekkevidde.
Prisen er heller ikke gale med tanke på hva man får egentlig. Går du til hvilken som helst annen bilprodusent med kr 900.000,- og sier at du vil ha en bil med plass til 5, en masse bagasje og som gjør 0-100 km/t på under 4 sek, så blir du nok bare ledd av.
Før amerikansk, nå tysk.

Dennis

#81
I andre land ligger den rundt samme pris som Audi Rs7, Porsche Panamera turbo osv. Så at den er "billig" gjelder bare Norge så dårlig argument.

Denne saken er ikke bare om P85D. Samme gjelder nok 100% sikkert også P90D/Ludicrous  at tidene er med rollout.

SigX

#82
Hør hva Musk sier ca. 2:08 ut i dette intervjuet:

691

Sitat fra: SigX på lørdag 15. august 2015, klokken 20:46
Hør hva Musk sier ca. 2:08 ut i dette intervjuet:


Good find - case closed. The cars has 691 hp or it should have according to Elon Musk

Softblue

SAE eller DIN hester, eller hvilken norm gjelder for elektriske hester? Kw?
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.


Softblue

Sitat fra: 691 på lørdag 15. august 2015, klokken 21:13
Sitat fra: Softblue på lørdag 15. august 2015, klokken 21:04
SAE eller DIN hester, eller hvilken norm gjelder for elektriske hester? Kw?

https://en.wikipedia.org/wiki/Horsepower

Electrical horsepower
The horsepower used for electrical machines is defined as exactly 746 W. [19] In the US, nameplates on electrical motors show their power output in hp, not their power input. Outside the United States watts or kilowatts are generally used for electric motor ratings and in such usage it is the input power that is stated.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

OleJA

Sitat fra: Softblue på lørdag 15. august 2015, klokken 22:04
Sitat fra: 691 på lørdag 15. august 2015, klokken 21:13
Sitat fra: Softblue på lørdag 15. august 2015, klokken 21:04
SAE eller DIN hester, eller hvilken norm gjelder for elektriske hester? Kw?

https://en.wikipedia.org/wiki/Horsepower

Electrical horsepower
The horsepower used for electrical machines is defined as exactly 746 W. [19] In the US, nameplates on electrical motors show their power output in hp, not their power input. Outside the United States watts or kilowatts are generally used for electric motor ratings and in such usage it is the input power that is stated.
Nå er det relativt veldokumentert  at P85D trekker maks 420kW fra batteriet. Minus litt tap i konverter, så er dette da maks input power. Såfremt Elon Musk ikke også har oppfunet en perteuum mobile, så er det utelukket at motoreffekt kan være mer enn ca 550hk, uavhengig av om dette defineres på amerikansk eller europeisk måte.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

P85pluss

Det er frekt av Tesla å ta betalt for en oppgradering som gjør at den skal klare de ytelsene som ble lovet da vi bestilte bilene våre høsten 2014.
Støtter trådstarter 100% at Tesla ikke holder hva de lovet oss.

Har du ikke P85D syne jeg du bør holde meningene dine for deg selv eller starte en ny tråd.
Calling P85D owners,  ikke 85D, 70D owners  ;)
P85d
P85+ solgt

Tesla-man

Sitat fra: P85pluss på søndag 16. august 2015, klokken 13:58
Det er frekt av Tesla å ta betalt for en oppgradering som gjør at den skal klare de ytelsene som ble lovet da vi bestilte bilene våre høsten 2014.
Støtter trådstarter 100% at Tesla ikke holder hva de lovet oss.

Har du ikke P85D syne jeg du bør holde meningene dine for deg selv eller starte en ny tråd.
Calling P85D owners,  ikke 85D, 70D owners  ;)

tommel opp
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA