Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

691

Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 22. september 2015, klokken 22:44
Det er noe med hvordan man legger frem saken i media. Det er ikke veldig rart det oppfattes som sytete blant folk flest når man fokuserer på at den skulle vært enda raskere enn den gamle Teslaen. Hva om 85D ikke fantes, ville det da likevel ikke vært noe issue? Den er fortsatt den klart raskeste Tesla'en og for mellomlegget har man ikke bare fått bedre akselerasjonen, men en ett år nyere bil, nyere utstyr og AWD.

Folk betaler vel drøye halvmillionen for å få en Audi RS7 istedenfor Audi S7 og forskjellen der er 110hk og S7 har til og med AWD fra før.

Med Audi RS7 får du en bil der ser helt anderledes ud end S7, så ikke kun hk etc.

Men Audi holder hvad de lover med hk og acceleration, så der er valget du tager jo baseret på rigtige oplysninger :-)

SurSnasen

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 22. september 2015, klokken 22:54
"Lenge i dialog med eierene"...

Noen som vet hva han mener her?

Mulig han snublet litt i ordene, og egentlig skulle si "Lenge i monolog fra eierene".

RonnyØ

Sitat fra: wasted1980 på tirsdag 22. september 2015, klokken 21:44
Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 22. september 2015, klokken 21:37
Sitat fra: ELTesla på tirsdag 22. september 2015, klokken 14:14
Hva med en 85D og heller bruke 100K på noe fornuftig i stedet?

Jeg solgte min P85D av samme årsak, og kjøper nå heller en rimeligere Tesla.
Ja, ingen med hodet på rett plass vil vel nå kjøpe en P85D i stedet for en 85D.

Helt enig!
Hodet mitt sitter rett på, og jeg kjøper gjerne en P85D med røde calippere, carbonspoiler, Nextgen foran og bak, 21" felger i 8,5 foran og 9" bak samt pluss-understell. Gjerne i hvit eller grå :)

Husqvarna Automower 320

Cookie Monster

#738
Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 22. september 2015, klokken 22:44
Det er noe med hvordan man legger frem saken i media. Det er ikke veldig rart det oppfattes som sytete blant folk flest når man fokuserer på at den skulle vært enda raskere enn den gamle Teslaen. Hva om 85D ikke fantes, ville det da likevel ikke vært noe issue? Den er fortsatt den klart raskeste Tesla'en og for mellomlegget har man ikke bare fått bedre akselerasjonen, men en ett år nyere bil, nyere utstyr og AWD.

Folk betaler vel drøye halvmillionen for å få en Audi RS7 istedenfor Audi S7 og forskjellen der er 110hk og S7 har til og med AWD fra før.

Jeg har aldri sammenlignet med tidligere Teslaer siden jeg hadde ikke før. Kjøpte bilen mye basert på effekttallet og 0-100 ytelse og så for meg at bilen skulle gå i ca samme liga som hva jeg var vant med fra før, basert på hk/vekt. Uten å måtte betale masse avgifter til staten samt få en bil som er mer brukbar til det vanlige.

Er som sakt mye større forskjeller på en RS7 og S7 enn bare effekt og farge på bremserkaliptere. Man får blant annet bedre understell, interiør, girkasse, differensialer, motor og andre eksteriør detaljer for å nevne noe ;) En RS7 koster 200 000 mer en S7 i feks USA og Tyskland. Kan ikke gå ut ifra tulle prisene i Norge når man snakker om en sammenligning som ikke bare gjelder Norge :)
2015 P85D

Mao

Sitat fra: P85pluss på tirsdag 22. september 2015, klokken 22:28
http://m.tu.no/samferdsel/2015/09/22/tesla-eieren-morten-mener-han-har-fatt-farre-hestekrefter-enn-lovet

"Teslas kommunikasjonssjef for Skandinavia, Esben Pedersen, sier i en kort kommentar til Teknisk Ukeblad at selskapet ikke har gjort noe galt.
– Vi følger alle regler og har lenge vært i dialog med eierne. Mesteparten av dem, med unntak av en håndfull, forstår forklaringene våre, sier han."

Denne Esben Pedersen er jammen ikke sann. Dette er jo ren løgn. Kanskje på tide at alle vi som i månedsvis har forsøkt å få et svar fra Tesla i denne saken, både i Norge, Danmark og andre land, står frem i media og forteller sannheten. Tesla har jo ikke svart på en eneste av disse henvendelsene før de aller siste dagene, og da gjør de det gjennom media og kaster skylden over på oss. Jeg mangler ord.....
Og at eierne "forstår forklaringene" er vel så langt fra sannheten som det er mulig å komme  >:(
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Cookie Monster

SitatOverfor Ingeniøren utdyper Pedersen:

– Problemet med elbiler er at de er presset inn i et system som er utformet til biler med forbrenningsmotorer. Hvis man ser på typegodkjennelsen vår vil man se at vi er nødt til å oppgi den maksimale effekten. Dette er ikke en kontinuerlig effekt, men en effekt som er kortvarig tilgjengelig, blant annet under akselerasjon, sier han.

Hadde effekten vær kortvarlig tilgjengelig hadde jo Tesla vært innafor. Men er jo bare løgn han serverer der også. Den er jo aldri over 420kW (560hk) en eneste gang og det er effekt før tap i motor.
Er jo ingen som har trodd vi skulle ha 700hk fra 0-250
2015 P85D

Slettet profil

Jeg har fulgt denne tråden med en viss interesse en stund, og må bare si at jeg synes mange av innleggene er ganske håpløse. Dere fremstår som en retthaversk gjeng som i stedet burde ta dere sammen og nyte den herlige bilen dere har.

Slik dere nå holder på skader dere både Tesla og alle Tesla-eiere. Se bare på kommentarene nedenfor artikkelen i TU i går: http://www.tu.no/samferdsel/2015/09/22/tesla-eieren-morten-mener-han-har-fatt-farre-hestekrefter-enn-lovet  Det er ingen mennesker i verden som synes synd på "Tesla-eieren Morten", og han fremstår som en bortskjemt sutregutt.

Meldola

Sitat fra: Teslamats på onsdag 23. september 2015, klokken 09:01
Jeg har fulgt denne tråden med en viss interesse en stund, og må bare si at jeg synes mange av innleggene er ganske håpløse. Dere fremstår som en retthaversk gjeng som i stedet burde ta dere sammen og nyte den herlige bilen dere har.

Slik dere nå holder på skader dere både Tesla og alle Tesla-eiere. Se bare på kommentarene nedenfor artikkelen i TU i går: http://www.tu.no/samferdsel/2015/09/22/tesla-eieren-morten-mener-han-har-fatt-farre-hestekrefter-enn-lovet  Det er ingen mennesker i verden som synes synd på "Tesla-eieren Morten", og han fremstår som en bortskjemt sutregutt.


Jeg har en god avtale til deg. Du tar min P85D mot at du gir meg din 85D og 150 000 siden det er en så bra deal.
På kjøpet får du røde bremsecaliper, en spoiler i carbon og en rød P.

Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Trustno1

Sitat fra: Teslamats på onsdag 23. september 2015, klokken 09:01
Jeg har fulgt denne tråden med en viss interesse en stund, og må bare si at jeg synes mange av innleggene er ganske håpløse. Dere fremstår som en retthaversk gjeng som i stedet burde ta dere sammen og nyte den herlige bilen dere har.

Slik dere nå holder på skader dere både Tesla og alle Tesla-eiere. Se bare på kommentarene nedenfor artikkelen i TU i går: http://www.tu.no/samferdsel/2015/09/22/tesla-eieren-morten-mener-han-har-fatt-farre-hestekrefter-enn-lovet  Det er ingen mennesker i verden som synes synd på "Tesla-eieren Morten", og han fremstår som en bortskjemt sutregutt.
Enig i at hverken Tesla eller bileiere er tjent med at dette kommer til media. Derimot har Tesla lagt opp til dette helt på egenhånd. De har drevet falsk markedsføring og har ikke vist noen form for interesse for å imøtekomme kundene.
Utrolig trist at det har kommet dithen at man må gå til media.
Men da utfordrer jeg deg kjære Teslamats til å komme med en konstruktiv tilbakemelding på hvilke andre alternativer man har når man har betalt 150k overpris for en vare som ikke har blitt levert.

Sjøhyene

Sitat fra: Teslamats på onsdag 23. september 2015, klokken 09:01
Jeg har fulgt denne tråden med en viss interesse en stund, og må bare si at jeg synes mange av innleggene er ganske håpløse. Dere fremstår som en retthaversk gjeng som i stedet burde ta dere sammen og nyte den herlige bilen dere har.

Slik dere nå holder på skader dere både Tesla og alle Tesla-eiere. Se bare på kommentarene nedenfor artikkelen i TU i går: http://www.tu.no/samferdsel/2015/09/22/tesla-eieren-morten-mener-han-har-fatt-farre-hestekrefter-enn-lovet  Det er ingen mennesker i verden som synes synd på "Tesla-eieren Morten", og han fremstår som en bortskjemt sutregutt.

Er bare 100+ tusen ekstra for en oppgradering som er langt dårligere enn hva den ble solgt som.
Noen har tydeligvis for mye penger sånn jeg ser det. For meg er 100 tusen mye penger og jeg hadde vært pissed jeg og, akkurat som Morten.

En god løsning som jeg i ihvertfall ville foreslått er å fått byttet inn bilen i en 85D og så få tilbakebetalt differansen for de som ønsker det. Ville nok tatt mye av lufta ut av ballongen, og dermed spart Tesla for mye negativ PR.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Undertegnede

Sitat fra: Trustno1 på onsdag 23. september 2015, klokken 09:18
Sitat fra: Teslamats på onsdag 23. september 2015, klokken 09:01
Jeg har fulgt denne tråden med en viss interesse en stund, og må bare si at jeg synes mange av innleggene er ganske håpløse. Dere fremstår som en retthaversk gjeng som i stedet burde ta dere sammen og nyte den herlige bilen dere har.

Slik dere nå holder på skader dere både Tesla og alle Tesla-eiere. Se bare på kommentarene nedenfor artikkelen i TU i går: http://www.tu.no/samferdsel/2015/09/22/tesla-eieren-morten-mener-han-har-fatt-farre-hestekrefter-enn-lovet  Det er ingen mennesker i verden som synes synd på "Tesla-eieren Morten", og han fremstår som en bortskjemt sutregutt.
Enig i at hverken Tesla eller bileiere er tjent med at dette kommer til media. Derimot har Tesla lagt opp til dette helt på egenhånd. De har drevet falsk markedsføring og har ikke vist noen form for interesse for å imøtekomme kundene.
Utrolig trist at det har kommet dithen at man må gå til media.
Men da utfordrer jeg deg kjære Teslamats til å komme med en konstruktiv tilbakemelding på hvilke andre alternativer man har når man har betalt 150k overpris for en vare som ikke har blitt levert.

Heve kjøpet? Kjøpe 85D? RS7?

Må si at jeg synes også det er blitt mye syting... I Norge har jo folk fått P85D til 800.000,- (billigst i verden og rundt 100-150.000,- billigere en i USA)

Og nå vil man ha en gratis oppgradering som koster 80-100.000,- ekstra for alle andre...

Tesla har helt klart opptrådd klønete og gjort en del feil men dette synes jeg blir for dumt...

Selv har jeg jo 85D så da har vel ikke jeg noe jeg skulle sagt...  :-X

Martinius

Sitat fra: Teslamats på onsdag 23. september 2015, klokken 09:01
Jeg har fulgt denne tråden med en viss interesse en stund, og må bare si at jeg synes mange av innleggene er ganske håpløse. Dere fremstår som en retthaversk gjeng som i stedet burde ta dere sammen og nyte den herlige bilen dere har.

Slik dere nå holder på skader dere både Tesla og alle Tesla-eiere. Se bare på kommentarene nedenfor artikkelen i TU i går: http://www.tu.no/samferdsel/2015/09/22/tesla-eieren-morten-mener-han-har-fatt-farre-hestekrefter-enn-lovet  Det er ingen mennesker i verden som synes synd på "Tesla-eieren Morten", og han fremstår som en bortskjemt sutregutt.

+1

Jeg eier ikke P85D, så jeg har vel ikke lov til å ytre meg i denne tråden. Uansett, alle dere P85D kjøpere her inne må vel være i overkant interessert i bil. Min interesse for bil er begrenset til random zapping innom top gear og dette forumet. En bilinteressert person bør vel vite at biler med to motorer (EL + Fuel) ikke gir maks effekt samtidig på noen eksisterende modeller, være seg Porsche, Lexus, Merc etc. Jeg forstår frustrasjonen angående 0-100 på 3.4 sek, som vel viser seg kun å gå på 3.6 sek, men jeg kan ikke forstå at det skal være grunn til å heve kjøpet akkurat. Mitt spørsmål, finnes det ingen P85D kjøper som tenkte før bestilling at bilen ikke vil kunne gi 700 hk til hjulene, når markedsføringen tydelig sa at installert effekt er 700 hk fordelt på to motorer?

ELTesla

Hva bilen koster i Norge vs andre land har ingen betydning...
Tesla holder ikke hva de har lovet og de har selv skyld i at dette har endt opp i media.
Dette er ikke syting men en kamp for å rettferdiggjøre at P85D eiere har blitt lurt av Tesla.
Jeg tar av meg hatten for innsatsen til danskene i denne saken.

Markedsføringen om 700HK har endret seg siden launch dato for de som ikke har fått med seg dette....

Cookie Monster

Sitat fra: Martinius på onsdag 23. september 2015, klokken 09:41
Sitat fra: Teslamats på onsdag 23. september 2015, klokken 09:01
Jeg har fulgt denne tråden med en viss interesse en stund, og må bare si at jeg synes mange av innleggene er ganske håpløse. Dere fremstår som en retthaversk gjeng som i stedet burde ta dere sammen og nyte den herlige bilen dere har.

Slik dere nå holder på skader dere både Tesla og alle Tesla-eiere. Se bare på kommentarene nedenfor artikkelen i TU i går: http://www.tu.no/samferdsel/2015/09/22/tesla-eieren-morten-mener-han-har-fatt-farre-hestekrefter-enn-lovet  Det er ingen mennesker i verden som synes synd på "Tesla-eieren Morten", og han fremstår som en bortskjemt sutregutt.

+1

Jeg eier ikke P85D, så jeg har vel ikke lov til å ytre meg i denne tråden. Uansett, alle dere P85D kjøpere her inne må vel være i overkant interessert i bil. Min interesse for bil er begrenset til random zapping innom top gear og dette forumet. En bilinteressert person bør vel vite at biler med to motorer (EL + Fuel) ikke gir maks effekt samtidig på noen eksisterende modeller, være seg Porsche, Lexus, Merc etc. Jeg forstår frustrasjonen angående 0-100 på 3.4 sek, som vel viser seg kun å gå på 3.6 sek, men jeg kan ikke forstå at det skal være grunn til å heve kjøpet akkurat. Mitt spørsmål, finnes det ingen P85D kjøper som tenkte før bestilling at bilen ikke vil kunne gi 700 hk til hjulene, når markedsføringen tydelig sa at installert effekt er 700 hk fordelt på to motorer?

Tesla har endret markedsføringen senere.
En Lexus osv slår ikke sammen effekten når det er to motorer som ikke kan levere effekten samtidig. Feks Lexus IS 300h skulle hatt godt over 300hk hvis man slo sammen effekten fra bensin og elmotor. Men Lexus oppgir motoren til 220hk siden de ikke kan yte maks samtidig.
På feks 85D går effekten an å slå sammen og komme til maks effekten, noe Tesla også enda gjør. Er nå kun P85D og P90D Tesla ikke oppgir noe samlet effekt på lengre siden de har innsett at det var helt på bærtur siden batteri ikke kan levere effekten.

Slik så det ut når de fleste av oss bestilte bilen
2015 P85D

TeslaSvein63

Det er da utrolig for en mentalitet mange blotter seg for i denne saken. Hva har det med sakenå gjøre at noen har mye penger? Eller for my penger, så de kan bare ha det så godt. For en simpel tankegang. Fokuset er ikke på den reele situasjonen i det hele tatt. Det er avundsjuka som rår. Det er da mange som har jobbet og slitt og spart penger store deler av sitt liv, med det som mål å kjøpe seg en grom bil. Da skal bilen være slik som forespeilet. Det spiller i grunn ingen rolle hvilken bil det er. Utrolig hvor simple og kortenkt enkelte individer blir i missunnelseståka.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA