Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

SigX

#420
Om en sammenlikner med 85D, så er det ikke tvil at Tesla her har ført kundene bak lyset.
Under 85D så står det 2x190HK, sum 380HK (Noe som senere viste seg å være 422HK samlet effekt.)
Så da er det naturlig at kundene også vil tro at P85D skulle kunne levere 700HK samlet effekt.
Jeg er overbevist om at Tesla bevist har annonsert en lavere effekt for 85D, samt en høyere effekt for P85D for å stimulere kundene til å velge P85D.
Det er jo selvfølgelig en mulighet for at Tesla hadde en plan om at P85D skulle få 700HK, men at de oppdaget at enkelte komponenter ikke ville tåle belastningen (sikringer). Om så er tilfelle burde Tesla handle raskt for å rette opp i dette for slippe å tape anseelse blant kundene.

Cookie Monster

Sitat fra: cirys1 på onsdag 09. september 2015, klokken 08:58
Sitat fra: HåkonN på onsdag 09. september 2015, klokken 08:29
Jeg leser på TMC forumet at de skriver at P85D aller først stod oppført med "700 hk motorkraft".

Jeg mener å huske at det kun sto "700hk" på den norske bestillingssiden.

Husker jeg feil? Sliter med å finne noe screenshot av det....

Du husker feil.. :) 
Alt ligger i arkivet så det blir vanskelig for Tesla og påstå at de hadde annonsert noe annet.

Mars 2015

Ja var de spesifikasjonene jeg gikk etter når jeg bestilte bilen og skulle velge hva jeg skulle ha.
Så Tesla klarer ikke å sno seg unna denne med at de mente en annen type effekt bare for P85D.

De har lurt oss P85D kunder både på effekt og også 0-100 tider som de nå har innrømmet med å oppdatere Usa siden med ny info.
2015 P85D

kos

Sitat fra: Kalle Klovn på onsdag 09. september 2015, klokken 09:59
Sitat fra: cirys1 på onsdag 09. september 2015, klokken 08:58
Sitat fra: HåkonN på onsdag 09. september 2015, klokken 08:29
Jeg leser på TMC forumet at de skriver at P85D aller først stod oppført med "700 hk motorkraft".

Jeg mener å huske at det kun sto "700hk" på den norske bestillingssiden.

Husker jeg feil? Sliter med å finne noe screenshot av det....

Du husker feil.. :) 
Alt ligger i arkivet så det blir vanskelig for Tesla og påstå at de hadde annonsert noe annet.

Mars 2015

Ja var de spesifikasjonene jeg gikk etter når jeg bestilte bilen og skulle velge hva jeg skulle ha.
Så Tesla klarer ikke å sno seg unna denne med at de mente en annen type effekt bare for P85D.

De har lurt oss P85D kunder både på effekt og også 0-100 tider som de nå har innrømmet med å oppdatere Usa siden med ny info.

Hvorfor tar du ikke dette opp med " tesla" Må da være bedre det enn å brenne alt kruttet på disse sidene - og samtidig alt det dumme du skriver, kan bare bli brukt mot deg i en sak. Av og til er det lurt å holde kjeft.
Men slike råd hører du ikke på - lurer på om du i det hele tatt har en tesla - Navnet Kalle klovn har du valgt selv..

kos

Sitat fra: Kalle Klovn på onsdag 09. september 2015, klokken 10:47
Tror du ikke jeg har kontaktet Tesla???? Jo flere ganger, svarer de? NEI.

Er du som skriver dumme ting her og kom vel fram tidligere her at du ikke eier en P85D, så forstår ikke hvorfor du er inne i en tråd som heter Calling P85D! owners world-wide.

Hva mener du er dumt av hva jeg skriver? At Tesla har lurt oss om kjøpet P85D?

Kan gjerne sende bevis til deg på PM hvis du ikke tror jeg eier en P85D.

Trodde du skulle heve kjøpet  -jeg. Slik som du holder på nå må du bli kjempe frustrert. Og bedre blir det ikke om du ikke kommer deg inn i et handlingsorientert mønster. Det heter en avklaring. Det som skjer på disse sidene heter depresjoner.

kos

Sitat fra: Kalle Klovn på onsdag 09. september 2015, klokken 10:56
Når man har prøvd å få svar fra Tesla i mange måneder er det ikke rart man blir frustrert.

Du har prøvd i mange mnd? Du har penger nok til å kjøpe en kostbar bil - og så klarer du ikke å få hjelp til denne saken?.

1. Råder deg til å søke hjelp av en proff. Er du medlem av Naf / elbilforeningen eller gjennom forsikringsselskaper så får du det til lommerusk.
2. Bruk forbrukerombudet eller forliksrådet.
3. Slutte å føre saken på disse sidene.

Etter sigende har du en god sak - motparten vil muligens hevde det samme.

Trenger ikke å bli frustrert, men trenger en avgjørelse.

Begge mine forslag vil ende med en avgjørelse - samtidig som man kan ha en god tone med Tesla og ikke minst deg selv.

Om tesla fortsatt ikke svarer/møter opp vil du få en avgjørelse uansett. Da er det tesla som må ta hele ansvaret og du kan bestille time til oppgradering og du kan drite i å betale¨

Men min erfaring er at selger stort sett er enig i en slik tredje part løsning og følger den.

Rettstvister blir det bare tull av. Du kommer til å ha en gammel bil før du får en avgjørelse - Muligens mange år. Og i mellomtiden har du fått magesår. Og tror ikke tesla er tjent med en slik løsning heller.

Samtidig er det slik at det ikke tar lang tid noen av delene utenom rettstvister.

Så kan jeg bekrefte at det hjelper og ja det er ikke alltid man får medhold. Men er saken objektiv og ikke subjektiv så får du rett. Dette er ingen subjektiv kontrakt. Les på kontrakten din, og se hva som står der. Det kan nemlig hende at dere har forskjellige kontrakter også. Og da er det bare likelydende kontrakter som danner presidens. Det er nemlig den som blir konfliktens kjerne. Ikke hva som står på nettsider og andre sider , som ukeblader og journalister.



Om alt dette er klart - så får du nok fikset problemet gratis. Om ikke så er det greit å ha en så god tone at man fortsatt er ønskelig som kunde. - Tesla lager jo biler som ingen andre lager og er unike sådan.

tkjoerlaug

Sitat fra: Kalle Klovn på onsdag 09. september 2015, klokken 11:54
Helt klart riktig framgangsmåte du skriver der ja og er også den veien jeg har gått. Men det stopper opp også der med at Tesla ikke svarer dessverre.
Gir de 1 uke til og så tror jeg bare jeg gir opp hele greia og selger bilen.

Har du ringt dem eller send brev/e-mail? Har du prøvd å møte opp på et service senter?

691

Sitat fra: Kalle Klovn på onsdag 09. september 2015, klokken 11:54
Helt klart riktig framgangsmåte du skriver der ja og er også den veien jeg har gått. Men det stopper opp også der med at Tesla ikke svarer dessverre.
Gir de 1 uke til og så tror jeg bare jeg gir opp hele greia og selger bilen.
Har du haft fat i NAF?

hookmaker

Join the club Kalle, vi skal HELT SIKKERT få noe ut av denne saken med Tesla, - gruppen av klagere er ikke helt resursesvake...;-)

HåkonE

#428
Dere med kompetanse/erfaring, har man i Norge noen fordeler av å stå sammen i en slik sak? Eller har det ingen praktisk betydning?

Har snart skrevet ferdig et omfattende brev til Tesla (har vært igjennom en runde med de før). Sitter litt på gjerdet ift. hvordan vi som forbrukere kan stille oss sterkest her, og det krever naturligvis litt å organisere oss også. 


P85pluss

Jeg blir gjerne med på en organisert klage mot Tesla :)
P85d
P85+ solgt

kos

Sitat fra: Kalle Klovn på onsdag 09. september 2015, klokken 13:55
Har sendt epost og ringt. Når man snakker med de får man bare svada svar.
Han ene jeg snakket med sa at bilen helt klart hadde 700hk og de hadde selv målt P85D til 2.9 sek. Jeg sa at det er ingen som har fått bedre enn rett under 3.7 sek til 100 målt med vboks. Samt consumer reports, edmunds osv bekrefter det samme. Spurte om det bare er noe feil med min bil og alle oss andre som ikke oppnår i nærheten av tidene. Hadde ikke noe svar på det.

Spurte også hvordan de har fått til å hente ut rett over 515kw fra motor når logger og dashbord viser at man får ut maks 420kw før tap i motor/inverter. Hadde ikke noe svar på det og ba meg sende mail. (Som de aldri svarte på)

Virket ikke som han viste forskjell på verken 0-100km/t og 0-60mph samt at han blandet inn Ludicrous sine oppgitte tider som er tatt ved bruk av 1 ft rollout.

Har kontaktet forbrukerrådet og tar det videre fra der.

Naf synes jeg er et helt tafatt forbund med tanke på hva de har fått igjennom for bilistene opp igjennom tiden. Så de er jeg verken medlem hos eller gidder å ha noe med å gjøre. Men noen andre får gjerne kontakte de.

Da ser det ut som du sitter igjen i klisteret her på siden og sutre - dette kommer ikke til å gå i din favør - det er ikke slik man vinner en tvistesak. heller oppskriften på et realt tap.
Så lykke til med veien. Du vet at når  man skal ønske noen til Helvete så er det greit å si det på en slik måte at de gleder seg til turen.

Muffinman

Dette var veldig usammenhengende, men jeg tror ikke det var særlig hyggelig.

kos

Sitat fra: Muffinman på onsdag 09. september 2015, klokken 23:07
Dette var veldig usammenhengende, men jeg tror ikke det var særlig hyggelig.

Ja kan lett tro det - men sannheten trenger ikke å være det man ønsker å høre. Man bygger ikke tvistesaker i disse mediene - og man snakker ikke sin egen bil ned i pris. Lenger oppe i tråden har jeg kommet med et forslag til løsning. Noe som er den eneste farbare måten å løse en tvistesak på. Havner der før eller siden - men da skal man helst ikke ha en tråd som denne som motparten kan bruke mot deg.

Samtidig er dette såre enkelt å avklare  - forbrukerrådet eller forliksrådet - men først må man skaffe seg en bil advokat - som man leser i tråden så ligger det masse følelser i dette, men jussen tar ikke høyde for hva du føler - beklager. 

Teslanewbie

Sitat fra: kos på onsdag 09. september 2015, klokken 23:02
Sitat fra: Kalle Klovn på onsdag 09. september 2015, klokken 13:55
Har sendt epost og ringt. Når man snakker med de får man bare svada svar.
Han ene jeg snakket med sa at bilen helt klart hadde 700hk og de hadde selv målt P85D til 2.9 sek. Jeg sa at det er ingen som har fått bedre enn rett under 3.7 sek til 100 målt med vboks. Samt consumer reports, edmunds osv bekrefter det samme. Spurte om det bare er noe feil med min bil og alle oss andre som ikke oppnår i nærheten av tidene. Hadde ikke noe svar på det.

Spurte også hvordan de har fått til å hente ut rett over 515kw fra motor når logger og dashbord viser at man får ut maks 420kw før tap i motor/inverter. Hadde ikke noe svar på det og ba meg sende mail. (Som de aldri svarte på)

Virket ikke som han viste forskjell på verken 0-100km/t og 0-60mph samt at han blandet inn Ludicrous sine oppgitte tider som er tatt ved bruk av 1 ft rollout.

Har kontaktet forbrukerrådet og tar det videre fra der.

Naf synes jeg er et helt tafatt forbund med tanke på hva de har fått igjennom for bilistene opp igjennom tiden. Så de er jeg verken medlem hos eller gidder å ha noe med å gjøre. Men noen andre får gjerne kontakte de.

Da ser det ut som du sitter igjen i klisteret her på siden og sutre - dette kommer ikke til å gå i din favør - det er ikke slik man vinner en tvistesak. heller oppskriften på et realt tap.
Så lykke til med veien. Du vet at når  man skal ønske noen til Helvete så er det greit å si det på en slik måte at de gleder seg til turen.

Her var det mye psykiatri .. huff ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

cirys1

Sitat fra: kos på onsdag 09. september 2015, klokken 23:21
Ja kan lett tro det - men sannheten trenger ikke å være det man ønsker å høre. Man bygger ikke tvistesaker i disse mediene - og man snakker ikke sin egen bil ned i pris. Lenger oppe i tråden har jeg kommet med et forslag til løsning. Noe som er den eneste farbare måten å løse en tvistesak på. Havner der før eller siden - men da skal man helst ikke ha en tråd som denne som motparten kan bruke mot deg.

Samtidig er dette såre enkelt å avklare  - forbrukerrådet eller forliksrådet - men først må man skaffe seg en bil advokat - som man leser i tråden så ligger det masse følelser i dette, men jussen tar ikke høyde for hva du føler - beklager.

Er ikke hele hovedsaken med de som er missfornøyd eller klager er at de ikke får noen respons ifra Tesla, de vill ikke uttale seg. Normalt så skulle det holdt med en henvendelse, ikke alle som har råd eller tid til og engasjere advokat osv. Er problemet så "stort" som forespeilet så ligger vell ballen på Tesla , en uttalelse derifra.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA