Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

691

Sitat fra: jazzwheel på mandag 07. september 2015, klokken 02:32
Sitat fra: sigurdi på mandag 07. september 2015, klokken 00:04
Konstruktive løsninger fører oftere frem en bare å stange hodet i veggen, prøve å rope høyest, eller stå standhaftig på det en mener er retten sin.
Skulle dette ende i retten tar det fort 1-3 år++ før/om en blir ferdig og det er kommet mange biler og oppgraderinger i mellomtiden.

+1

Om Tesla gir alle P85D kjøpere Ludicrous upgrade så er det bare å vente på et nytt brev med samme argumentasjon som P85D vs 85D. Altså hvor alle som nå har kjøpt Ludicrous føler seg svindlet fordi gamle P85D med Insane viser seg å bli/være like rask som Ludicrous og man da har betalt mellomlegg uten å få de 0,3 sekundene ekstra vs Insane som man ble lovet...

Enig, men det er jo kun en konsekvens af at Tesla har valgt at fortsætte med at vildlede folk. Og hvis de ikke stopper det nu, så kommer der bare endnu flere sager fremover.

691

Sitat fra: HåkonN på mandag 07. september 2015, klokken 07:57
Om det står Jackie Chan eller Ridiculous på knappen er nok fullstendig likegyldig for de fleste. Det ble solgt 700 hk, 0-100 på 3 sekunder og det kom lovnader om en OTA-oppgradering som ga bilene høyere ytelser i høy fart.

Nå viser det seg at sikringen som Tesla satte inn smelter om den skal levere effekten som ble solgt, og da kan vi naturligvis også glemme ytelsene vi betalte for og noen som helst OTA-oppgraderinger ift. ytelsene.

Dette er forsøkt kamuflert i form av andre målemetoder på P85D enn alle de andre modellene (uten at dette har vært opplyst) og flere revisjoner av tekniske spesifikasjoner i ettertid. 

Konstruktive løsninger er nok det alle vil. Men det er ikke så lett når selger ikke en gang svarer på gjentatte skriftlige forespørsler (fra danskene vel og merke).

Tesla Danmark er ikke det samme som Tesla Norge. Står vi sterkere om vi organiserer oss også her? Hva tenker andre P85D kunder om det?  :)

+1

Jeg har i dag spurgt danske FDM til råds. Jeg vil foreslå at der er en af jer der spørger NAF til råds.

mj

Til info så er selgerne ikke informert noe her. Snakket med en på lørdag som prøvde å selge inn 0-100 på 3,1 sek til en kunde. Og hjemmesiden sier vel 3,3 sek
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

cirys1

Sitat fra: mj på mandag 07. september 2015, klokken 08:46
Til info så er selgerne ikke informert noe her. Snakket med en på lørdag som prøvde å selge inn 0-100 på 3,1 sek til en kunde. Og hjemmesiden sier vel 3,3 sek

Dette er det mange som roter med (meg selv inkludert) 3,1 er 0-60mph med rolout.

OleJA

Sitat fra: sigurdi på mandag 07. september 2015, klokken 00:04
Hva med en oppgradering til 90kWh batteri (og kunde betaler 22900kr for selve batteri byttet)

Tesla leverer software oppgradering slik at bilene får 0-100 tider som stemmer med oppgitte verdier i utgangspunktet, men en får ikke Ludicrous knapp i softwaren.

95% av effekten fra Ludicrous oppgraderingen får man med nye sikringer og kontaktorer. Noe mer enn dette synes jeg ikke man skal forvente at Tesla leverer som en fiks på manglende effekt. Evt en økonomisk kompensasjon som tilsvarer at man i realiteten kun fikk ca 50% av Insane effekten som man kunne forvente utfra spesifikasjonene på P85D

Oppgradering til 90kWh blir IMHO et urimelig krav som nok bare vil ødelegge mulighetene for å finne en løsning med Tesla.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Sjøhyene

Hadde jeg vært en av de med P85D så hadde jeg nok krevd å få byttet bilen inn i en S85D og så få utbetalt mellomlegget cash. Hadde vært en fair løsning på problemet sånn jeg ser, ihvrertfall for mitt vedkommende som ikke såå opptatt av å ha supersportsbil akselerasjon.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Cookie Monster

#396
For min del er det 2 løsninger som gjelder hvor nr1 er det jeg ønsker skjer. Men hvis det ikke blir tilfelle går jeg videre med nr 2.

1. Få oppgradert slik at den går like rask som oppgitt 0-100 tid samt at den blir noe raskere fra 60 km/t og videre oppover, som i det minste står i still med at  den var så mye dyrere enn 85D og liksom skulle ha over 50% mer effekt.

2. Heve kjøpet

Hvis det går til at jeg må heve kjøpet så gjør det meg ikke noe om det blir basert på at man aldri får kjøpe bil av Tesla igjen. For hvis det ender med det har jeg uansett ikke noe interesse av å handle med Tesla igjen.

2015 P85D

hookmaker

Sitat fra: HåkonN på mandag 07. september 2015, klokken 07:57
..........
Konstruktive løsninger er nok det alle vil. Men det er ikke så lett når selger ikke en gang svarer på gjentatte skriftlige forespørsler (fra danskene vel og merke).

Tesla Danmark er ikke det samme som Tesla Norge. Står vi sterkere om vi organiserer oss også her? Hva tenker andre P85D kunder om det?  :)

Precis. Vi søker bare en konstruktiv DIALOG og løsning med Tesla Motors. FYI; så er det ikke bare Danskere, vi startet forsøk med dialog med Tesla allerede for 4 måneder siden, deretter ble vi 18 danske og nu er vi ju over 60 P85D eiere, hvoraf flere er fra Norge. MEN det skulle helt sikkert hjelpe endda mere om alle misfornøyede norske eiere var med - det er trots allt her de fleste P85D bilene er solgt. 

Dag A.

Sitat fra: hookmaker på mandag 07. september 2015, klokken 14:50
Sitat fra: HåkonN på mandag 07. september 2015, klokken 07:57
..........
Konstruktive løsninger er nok det alle vil. Men det er ikke så lett når selger ikke en gang svarer på gjentatte skriftlige forespørsler (fra danskene vel og merke).

Tesla Danmark er ikke det samme som Tesla Norge. Står vi sterkere om vi organiserer oss også her? Hva tenker andre P85D kunder om det?  :)

Precis. Vi søker bare en konstruktiv DIALOG og løsning med Tesla Motors. FYI; så er det ikke bare Danskere, vi startet forsøk med dialog med Tesla allerede for 4 måneder siden, deretter ble vi 18 danske og nu er vi ju over 60 P85D eiere, hvoraf flere er fra Norge. MEN det skulle helt sikkert hjelpe endda mere om alle misfornøyede norske eiere var med - det er trots allt her de fleste P85D bilene er solgt.

Mulig jeg er dum, blind og døv ??? (min frue vil sikkert bekrefte alle), men er det noen link til dette som jeg har oversett ???

Hvor kan man melde seg på dette ?

Ikke at jeg er misfornøyd med bilen, for det er jeg overhodet ikke, men å betale en latterlig sum (jeg var nok dum i utgangspunktet) for noe man i ettertid ikke har fått, det blir en tanke surt  >:(

Når man da i tillegg betaler en økt årlig forsikringspremie pga ytelse (som ikke eksisterer) så blir dette enda surere  >:( >:( >:(

Ikke at jeg har prøvd enda, men jeg tviler sterkt på at mitt forsikringselskap (if) vil gå med på at bilen har dårligere ytelser enn reklamert og dermed redusere forsikringspremien uten at Tesla gjør dette offisielt.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen


HåkonE

Er det noen andre (nordmenn) som har vært i kontakt med Tesla Norge om denne saken?

Hvis ja, hva fikk dere så til svar? 




EJ

Har vært i kontakt med det lokale Tesla kontoret, men fikk ikke så mye svar.

De skulle sjekke litt rundt (De hadde fått med seg at det var mye som skjedde på sosiale medier om ikke annet)

Stikker innom i neste uke, da har de hatt 3 uker på seg.

Burde ha nok tid til å finne ut noe da.

Så blir det å finne ut om jeg må levere noen form for formell klage eller slikt, og eventuelt kontakte forbruker ombudet


Mao

Jeg sendte en skriftlig klage til Tesla Norge 23. juli. Har ikke hørt et kvekk fra dem ennå, så nå går det straks ut en litt kvassere klage fra meg, med relativt kort svarfrist  :-\
Jeg vet også om to andre P85D-eiere her i Trondheim som klagde på manglende effekt allerede i mai/juni. De har heller ikke fått svar fra Tesla ennå...
At bilene våre har kjøpsrettslige mangler er ille, men arrogansen Tesla viser ved ikke å svare på henvendelser er enda verre. Så det er vel bare å koble inn NAF og forbrukerrådet like godt først som sist. Begynner å tvile på at Tesla ønsker å rydde opp frivillig  >:(
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

jazzwheel

Sitat fra: Kalle Klovn på mandag 07. september 2015, klokken 13:35
1. Få oppgradert slik at den går like rask som oppgitt 0-100 tid samt at den blir noe raskere fra 60 km/t og videre oppover, som i det minste står i still med at  den var så mye dyrere enn 85D og liksom skulle ha over 50% mer effekt.

Tesla sa 50% mer dreiemoment, ikke effekt. "The P85D combines the performance of the P85 rear motor with an additional 50 percent of torque available from our new front drive unit."

Cookie Monster

#404
Tenkte ikke på momentet men det som sto på nettsiden om 700hk. Som er ca 50% mer en hva 85D er oppgitt til.
Tesla har vel ikke oppgitt noe moment på nettsiden siden P85.
2015 P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA