Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

Muffinman

Wow, 5 sider med offtopic svada, forsøpling og krangling?  Totalt uninteressant lesning. Fint om noen kan rydde litt her.

Tr0047

Sitat fra: jazzwheel på lørdag 05. september 2015, klokken 23:09
Sitat fra: Tr0047 på lørdag 05. september 2015, klokken 23:00
Litt rart at mange som er uenig med oss p85d eiere som føler oss lurt, selv ikke har p85d...men derimot 85d ;)
Kan de være at disse teslakjøperne egentlig ønsket seg p85d, men av ulike årsaker måtte nøye seg med 85d.  Og så i misunnelsens lys nå koser seg for att vi ikke fikk annonsert effekt, slik at deres 85d kjøp fremstår som enda bedre??
Må jo være en grunn til at noen mener at 20 % mangel på effekt er uvesentlig;).   
Jeg kjøpte bilen basert på oppgitte ytelser, og forventet å få det jeg betalte for!  Folk som er over snittet bilinteressert, og har kjørt og eiet biler med stor motor tidligere, skjønner problemet.  De som derimot har surret rundt i 120 hk tdi familiebiler i alle år, evner ikke å se at Tesla har sviktet med sin toppmodell. 
Som "P85D" skriver, er det aksen fra 100 og oppover jeg savner. Det har vært et savn fra dag 1.

Heh... Jeg skrev allerede fra annonseringen at med fast utveksling så kan jeg ikke skjønne hvordan Tesla kan gå mye fortere i høyere hastighet så lenge motoren bak var den samme som før. Jeg påpekte også det samme med at effekten neppe var 700hk, men at markedsføringen la sammen foran + bak. Til og med når videoen av P85 vs P85D fra rolling start dukket opp og det ikke engang var en billengde forskjell etter 6-7 sekunder så argumenterte folk med man tydelig kunne se at P85D "parkerte" alle andre Teslaer. Da ble kortet brukt motsatt og P85D kjøperne mente at det var de som satt med en gammel Tesla som var misunnelige... Virker dessverre som alle diskusjoner på dette forumet ender på den måten.
Skulle visst hørt på deg ;).  Istedet stolte jeg på teslas oppgitte data på " teslashop" , mens seg lyttet imponert til Elons tale som lå på youtube! 
Han sa noe om at p85d var like rask som en McLaren, og det stemte jo...nesten;)
Men vi lærer alle så lenge vi lever, å vi vet heldigvis litt mere om teslas produkt markedsføring idag en vi gjorde for et år siden !
Ps vennligst opplys oss også neste gang du ser tesla kommer med noe som ikke holder vann :)
Mars 2015 P85D

jazzwheel

Jeg forsøker så godt jeg kan å være saklig og ikke la følelsene styre innlegg, men det blir av og til litt vanskelig... Jeg kan si det samme som jeg har sagt før og det er at på pressemeldingen til P85D så nevnte ikke Elon eller Tesla 691hk eller at den kjørte fra en McLaren F1. De skrev at "den på grunn av AWD var bedre". Jeg er heller ikke 110% enig i at det Tesla farer med løgn og svindel så lenge man faktisk klarer å oppnå 0-60mph med rollout på 3,2 sec ved optimale forhold. At bilen ikke henger med en RS7 over 100km/t syns jeg blir helt feil å fjernt å bruke som argumentasjon da Tesla'en ikke har gir og derfor teorien om vekt/hestekrefter blir feil. Men, jeg er helt enig i at Tesla er altfor entusiastisk og kreativ i sin egen markedsføring og at de generelt bør skjerpe seg.

kos

Sitat fra: jazzwheel på søndag 06. september 2015, klokken 00:01
Jeg forsøker så godt jeg kan å være saklig og ikke la følelsene styre innlegg, men det blir av og til litt vanskelig... Jeg kan si det samme som jeg har sagt før og det er at på pressemeldingen til P85D så nevnte ikke Elon eller Tesla 691hk eller at den kjørte fra en McLaren F1. De skrev at "den på grunn av AWD var bedre". Jeg er heller ikke 110% enig i at det Tesla farer med løgn og svindel så lenge man faktisk klarer å oppnå 0-60mph med rollout på 3,2 sec ved optimale forhold. At bilen ikke henger med en RS7 over 100km/t syns jeg blir helt feil å fjernt å bruke som argumentasjon da Tesla'en ikke har gir og derfor teorien om vekt/hestekrefter blir feil. Men, jeg er helt enig i at Tesla er altfor entusiastisk og kreativ i sin egen markedsføring og at de generelt bør skjerpe seg.

Flott med et oppklarende innlegg - og så må vi slutte å snakke bilen ned - det finnes ikke alternativer i markedet - men handler det om fart og aks etter 100 km kan vi bare glemme konseptet - tesla er langt mer enn en fartsbil. Først og fremst en svært anvendelig bil. Så lærer nok tesla folkene markedsføring, men de må jo være lov å bli revet med på et slikt unikt produkt.

Cookie Monster

Sitat fra: jazzwheel på søndag 06. september 2015, klokken 00:01
Jeg forsøker så godt jeg kan å være saklig og ikke la følelsene styre innlegg, men det blir av og til litt vanskelig... Jeg kan si det samme som jeg har sagt før og det er at på pressemeldingen til P85D så nevnte ikke Elon eller Tesla 691hk eller at den kjørte fra en McLaren F1. De skrev at "den på grunn av AWD var bedre". Jeg er heller ikke 110% enig i at det Tesla farer med løgn og svindel så lenge man faktisk klarer å oppnå 0-60mph med rollout på 3,2 sec ved optimale forhold. At bilen ikke henger med en RS7 over 100km/t syns jeg blir helt feil å fjernt å bruke som argumentasjon da Tesla'en ikke har gir og derfor teorien om vekt/hestekrefter blir feil. Men, jeg er helt enig i at Tesla er altfor entusiastisk og kreativ i sin egen markedsføring og at de generelt bør skjerpe seg.

Finnes flere intervjuer med Elon Musk hvor 691hk og like rask som mclaren F1 nevnes.

Men akkurat den biten henger ikke jeg meg opp i. Er det at det sto spesifisert på nettsiden at P85D hadde over 50% mer effekt enn 85D samt oppgitte 0-100 tider som er 0-100 og ikke trekke fra tiden som bilen brukr til ca 5 km/t
2015 P85D

Teslanewbie

#380
Sitat fra: kos på søndag 06. september 2015, klokken 00:16
Sitat fra: jazzwheel på søndag 06. september 2015, klokken 00:01
Jeg forsøker så godt jeg kan å være saklig og ikke la følelsene styre innlegg, men det blir av og til litt vanskelig... Jeg kan si det samme som jeg har sagt før og det er at på pressemeldingen til P85D så nevnte ikke Elon eller Tesla 691hk eller at den kjørte fra en McLaren F1. De skrev at "den på grunn av AWD var bedre". Jeg er heller ikke 110% enig i at det Tesla farer med løgn og svindel så lenge man faktisk klarer å oppnå 0-60mph med rollout på 3,2 sec ved optimale forhold. At bilen ikke henger med en RS7 over 100km/t syns jeg blir helt feil å fjernt å bruke som argumentasjon da Tesla'en ikke har gir og derfor teorien om vekt/hestekrefter blir feil. Men, jeg er helt enig i at Tesla er altfor entusiastisk og kreativ i sin egen markedsføring og at de generelt bør skjerpe seg.

Flott med et oppklarende innlegg - og så må vi slutte å snakke bilen ned - det finnes ikke alternativer i markedet - men handler det om fart og aks etter 100 km kan vi bare glemme konseptet - tesla er langt mer enn en fartsbil. Først og fremst en svært anvendelig bil. Så lærer nok tesla folkene markedsføring, men de må jo være lov å bli revet med på et slikt unikt produkt.

Alvorlig , hvor naive går det an å være ?
Folk har blitt påført ekstra utgifter og lurt til å kjøpe en produkt som ikke holder  det som ble annonsert og du anbefaller at de ska bare sette seg ned å synge kumbaya , samtidig som du selv har fått mer enn du har betalt for og  og ikke ens eier det som diskuteres og du synes dette er helt greit. Frekkhetens nådegave ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

kos

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 06. september 2015, klokken 00:33
Sitat fra: kos på søndag 06. september 2015, klokken 00:16
Sitat fra: jazzwheel på søndag 06. september 2015, klokken 00:01
Jeg forsøker så godt jeg kan å være saklig og ikke la følelsene styre innlegg, men det blir av og til litt vanskelig... Jeg kan si det samme som jeg har sagt før og det er at på pressemeldingen til P85D så nevnte ikke Elon eller Tesla 691hk eller at den kjørte fra en McLaren F1. De skrev at "den på grunn av AWD var bedre". Jeg er heller ikke 110% enig i at det Tesla farer med løgn og svindel så lenge man faktisk klarer å oppnå 0-60mph med rollout på 3,2 sec ved optimale forhold. At bilen ikke henger med en RS7 over 100km/t syns jeg blir helt feil å fjernt å bruke som argumentasjon da Tesla'en ikke har gir og derfor teorien om vekt/hestekrefter blir feil. Men, jeg er helt enig i at Tesla er altfor entusiastisk og kreativ i sin egen markedsføring og at de generelt bør skjerpe seg.

Flott med et oppklarende innlegg - og så må vi slutte å snakke bilen ned - det finnes ikke alternativer i markedet - men handler det om fart og aks etter 100 km kan vi bare glemme konseptet - tesla er langt mer enn en fartsbil. Først og fremst en svært anvendelig bil. Så lærer nok tesla folkene markedsføring, men de må jo være lov å bli revet med på et slikt unikt produkt.

Alvorlig , hvor naive går det an å være ?
Folk har blitt påført ekstra utgifter og lurt til å kjøpe en produkt som ikke holder  det som ble annonsert og du foreslår at de ska bare sette seg ned å synge kumbaya , samtidig som du selv har fått mer enn du har betalt for og  og ikke ens eier det det diskuteres og du synes dette er helt greit. Frekkhetens nådegave ..

Nå har jeg gjentatt meg mange ganger i kveld - om du mener at du har rett så ta ut en sak i forliksrådet eller forbrukerrådet og få en konstruktiv løsning på uenigheten. Det du driver med nå er bare brønnpissing i egen brønn.

samtidig så kan jeg ikke si at det du nå bedriver er konstruktivt og rett - men da må du faktisk akseptere at det er flere syn på saken noe det også vil være med henhold på videre saksgang. For meg er dette slutt, videre oppfølging av en sak får du gjøre selv jeg gidder ikke mer av dette tullet..


jkirkebo

Sitat fra: mogu på lørdag 05. september 2015, klokken 23:03
Men aksen fra over 100 vil du da aldri få i en el-bil. Det er liksom litt av konseptet, og poenget. Skal du ha brutal akselerasjon der må du ha en girkasse og en helt annen utveksling, og momentkurve enn det en el-bil har.

Nja, det er da ikke noe problem å gire en elbil til god akselerasjon fra 100 og oppover, uten bruk av girkasse. Dog vil det gå kraftig ut over akselerasjonen 0-50.

Tesla kunne om de ville godt hatt to valg på utveksling. Ett som gir rå aks 0-50, toppfart 200, og ett som gir god aks fra 60 og oppover med toppfart 275 eller noe sånt. Så kunne folk kjøpe den utgaven som passet bruksmønsteret best.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

HåkonE

Det er enkelte som virker mer opptatt av at fakta om Tesla``s kundebehandling i denne saken ikke må komme frem i lyset, enn at forbrukere skal få levert argument numero uno nevnte selskap i reneste Steve Jobs-stil overbeviste de om var verdt kosten av en ekstra nybil...



De berørte kundene forventes nå legge en summen av en god bruktbil på bordet for å få en oppgradert sikring som da gir de ytelser tett opp mot de opprinnelige lovnadene....



Man bør nok ikke spekulere i hvorfor Tesla velger å ikke svare sine beste kunder i denne saken. De har sikkert en god grunn.


Mr.Hansen

Sitat fra: jkirkebo på søndag 06. september 2015, klokken 01:11
Sitat fra: mogu på lørdag 05. september 2015, klokken 23:03
Men aksen fra over 100 vil du da aldri få i en el-bil. Det er liksom litt av konseptet, og poenget. Skal du ha brutal akselerasjon der må du ha en girkasse og en helt annen utveksling, og momentkurve enn det en el-bil har.

Nja, det er da ikke noe problem å gire en elbil til god akselerasjon fra 100 og oppover, uten bruk av girkasse. Dog vil det gå kraftig ut over akselerasjonen 0-50.

Tesla kunne om de ville godt hatt to valg på utveksling. Ett som gir rå aks 0-50, toppfart 200, og ett som gir god aks fra 60 og oppover med toppfart 275 eller noe sånt. Så kunne folk kjøpe den utgaven som passet bruksmønsteret best.

Tesla prøvde og lage en girkasse med 2 gir til Roaster'n, men de fikk ikke den til å holde med det voldsomme momentet fra motoren. Det var noe med overgangen fra første til andre som den ikke klarte.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

EJ

Bilen er grei den, men ville helst hatt det jeg bestilte når jeg betalte for det.

Så hadde vært fint hvis Tesla fikset det, og de kan ordne bilen slik at den klarer hva som ble lovet med Ludi uppgrade. kan til nøds gå med på å måtte betale for batteri uppgrade hvis den trengs for å få Ludi til å virke.

Har klaget på performance til mitt lokale Tesla kontor men har bare fått svada svar så langt.

Skal innrømme at de har fikset de fleste feil å mangler relativt raskt, men gjenstår noen større ting nå.

Pakkning i taket som ikke er på plass Performance issues + og holder jeg rattet helt rett så svinger bilen til høyre.

Ville nok byttet til en 85 d hvis jeg fikk muligheten til noe slikt (Hvis vi ender opp med å måtte betale for Ludi)

Noe jeg ikke tror vi kommer til å måtte gjøre

Er ikke verd dobbel forsikring for noen få tideler (Forsikrings selskapene er også overbevist om at P har dobbel ytelser av 85D)


sigurdi

#386
Hva med en oppgradering til 90kWh batteri (og kunde betaler 22900kr for selve batteri byttet)

Tesla leverer software oppgradering slik at bilene får 0-100 tider som stemmer med oppgitte verdier i utgangspunktet, men en får ikke Ludicrous knapp i softwaren.

Kunde får 6% størrer batteri og ytelsen som originalt var oppgitt og betaler da "kostpris for selve batteriet"
Tesla spanderer arbeid for å bytte samt ny software, men ikke Ludicrous knappen slik at det blir en diferanse på Insane kunder og Ludicous kunder.

Konstruktive løsninger fører oftere frem en bare å stange hodet i veggen, prøve å rope høyest, eller stå standhaftig på det en mener er retten sin.
Skulle dette ende i retten tar det fort 1-3 år++ før/om en blir ferdig og det er kommet mange biler og oppgraderinger i mellomtiden.
Er bare å se på Nissan saken som først var oppe i 2005 der NAF vant, men pga anke ble den ikke avgjort før i 2008 og Nissan trakk det lengste strået.

Regner ikke med at saken kom opp første uka etter at NAF gikk til sak, så må vel regne med at den startet i 2004, det er lenge å vente for å se om en kanskje får en løsning.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Trustno1

Har jeg forstått rett at den nye sikringen sitter som en del av batteripakken? Isåfall burde det jo ikke bli alt for dyrt for Tesla å sette nye batteripakker i alle P85D'ne, og gjennbruke eksisterende pakker til replacement packs for 85/85D og eventuelt til S60 som ønsker å betale for oppgradering

Hadde jeg fått 90kWh på min bil med ny sikring slik at jeg får effekten den skal ha, så hadde jeg ikke hatt noe problem med å betalt mellomlegget 85->90kWh

jazzwheel

Sitat fra: sigurdi på mandag 07. september 2015, klokken 00:04
Konstruktive løsninger fører oftere frem en bare å stange hodet i veggen, prøve å rope høyest, eller stå standhaftig på det en mener er retten sin.
Skulle dette ende i retten tar det fort 1-3 år++ før/om en blir ferdig og det er kommet mange biler og oppgraderinger i mellomtiden.

+1

Om Tesla gir alle P85D kjøpere Ludicrous upgrade så er det bare å vente på et nytt brev med samme argumentasjon som P85D vs 85D. Altså hvor alle som nå har kjøpt Ludicrous føler seg svindlet fordi gamle P85D med Insane viser seg å bli/være like rask som Ludicrous og man da har betalt mellomlegg uten å få de 0,3 sekundene ekstra vs Insane som man ble lovet...

HåkonE

Om det står Jackie Chan eller Ridiculous på knappen er nok fullstendig likegyldig for de fleste. Det ble solgt 700 hk, 0-100 på 3 sekunder og det kom lovnader om en OTA-oppgradering som ga bilene høyere ytelser i høy fart.

Nå viser det seg at sikringen som Tesla satte inn smelter om den skal levere effekten som ble solgt, og da kan vi naturligvis også glemme ytelsene vi betalte for og noen som helst OTA-oppgraderinger ift. ytelsene.

Dette er forsøkt kamuflert i form av andre målemetoder på P85D enn alle de andre modellene (uten at dette har vært opplyst) og flere revisjoner av tekniske spesifikasjoner i ettertid. 

Konstruktive løsninger er nok det alle vil. Men det er ikke så lett når selger ikke en gang svarer på gjentatte skriftlige forespørsler (fra danskene vel og merke).

Tesla Danmark er ikke det samme som Tesla Norge. Står vi sterkere om vi organiserer oss også her? Hva tenker andre P85D kunder om det?  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA