Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

cirys1

Sitat fra: KristofferH på mandag 31. august 2015, klokken 05:09
Det holdt ikke med en 700hk sterk dodge hellcat? :D

Denne kjører ifra Tesla når som helst, men en 2wd bil vill aldri klare og slå den på akserelasjon.

Dennis

#226
Må ha Ludicrous oppdaterignen for å klare Mclaren nivå på 0-100. Det burde man jo vite :P

Test av Wired av P90D med Ludicrous.
http://www.wired.com/2015/08/tesla-model-s-p90d-review/

SitatThe best electric car ever made, with road trip range and acceleration to match the legendary McLaren F1.

Sitatclocked a personal best of 3.2 seconds. As much as I would have liked to match Musk's claim, it's worth remembering 3.2 seconds is exactly what the legendary McLaren F1 delivered. In a sedan weighing more than two tons, it is stupid quick.

Så 3.2 sek til 60 mph klarer P90D Ludicrous. Den tiden stemmer også bra med alle Vbox testene på TMC forumet av P90D til nå.
Altså 0.1 sek tregere enn hva P85D skulle gjøre etter den 0.1 sek oppgraderingen fra Tesla.

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om å sammenligne med andre biler, jeg ønsker en bil som gjør 0-60 mph på 3.1 sek eller 3.3 sek til 100. Samt har betydelig mer effekt enn en hva den gir nå også høyere hastighet.
Nå ser det ut til at Ludicrous klarer oppgitte tall som P85D egentlig skulle gjort fra dag 1.

Hallo dette er latterlig Tesla! Må jo sette Tesla i veldig dårlig lys nå som 3 nyere tester sier de ikke er i nærheten av oppgitte ytelses tall og setter spørsmålstegn ved det.

Fikser ikke Tesla opp i dette så man får ytelsen man har blitt lovet så selger jeg bilen og skal aldri ha noe Tesla igjen. For en bilfabrikant som juger på seg ytelse gidder ikke jeg å ha noe med å gjøre.
Er også ekstra råtten at de nå prøver seg å ta betalt 60-70 000 for en oppgradering som gjør bilen nesten like rask som den først ble reklamert for.

Teslanewbie

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 31. august 2015, klokken 08:57
Må ha Ludicrous oppdaterignen for å klare Mclaren nivå på 0-100. Det burde man jo vite :P

Test av Wired av P90D med Ludicrous.
http://www.wired.com/2015/08/tesla-model-s-p90d-review/

SitatThe best electric car ever made, with road trip range and acceleration to match the legendary McLaren F1.

Sitatclocked a personal best of 3.2 seconds. As much as I would have liked to match Musk's claim, it's worth remembering 3.2 seconds is exactly what the legendary McLaren F1 delivered. In a sedan weighing more than two tons, it is stupid quick.

Så 3.2 sek til 60 mph klarer P90D Ludicrous. Den tiden stemmer også bra med alle Vbox testene på TMC forumet av P90D til nå.
Altså 0.1 sek tregere enn hva P85D skulle gjøre etter den 0.1 sek oppgraderingen fra Tesla.

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om å sammenligne med andre biler, jeg ønsker en bil som gjør 0-60 mph på 3.1 sek eller 3.3 sek til 100. Samt har betydelig mer effekt enn en hva den gir nå også høyere hastighet.
Nå ser det ut til at Ludicrous klarer oppgitte tall som P85D egentlig skulle gjort fra dag 1.

Hallo dette er latterlig Tesla! Må jo sette Tesla i veldig dårlig lys nå som 3 nyere tester sier de ikke er i nærheten av oppgitte ytelses tall og setter spørsmålstegn ved det.

Fikser ikke Tesla opp i dette så man får ytelsen man har blitt lovet så selger jeg bilen og skal aldri ha noe Tesla igjen. For en bilfabrikant som juger på seg ytelse gidder ikke jeg å ha noe med å gjøre.
Er også ekstra råtten at de nå prøver seg å ta betalt 60-70 000 for en oppgradering som gjør bilen nesten like rask som den først ble reklamert for.

Ja , uvanlig taust fra tesla om dette. De svarer ikke på henvendelser og ignorerer dette totalt. Tror de taper på dette i lengden.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Spinner

Tre garanterte reaksjoner dersom dette blir slått opp stort i media her i landet:
1. "Folk" kommer til å godte seg over at Tesla ikke leverer det de annonserer.
2. P85D eiere blir sett på som furtne rikfolk som klager over mangel av noen tideler fra 0-100.
3. Trollene får mat i årevis framover :)

Dennis

4. Tesla lærer seg forhåpentligvis å oppgi riktige tall i framtiden :)

mogu

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 31. august 2015, klokken 12:33
4. Tesla lærer seg forhåpentligvis å oppgi riktige tall i framtiden :)

Skulle saken gå til mediene og de faktisk velger å skrive om det tror jeg tesla på mange måter er tjent med å ikke svare kundene i media, men heller si at de har mottatt klage fra et fåtall kunder, at det hele beror seg på en misforståelse, og at de ønsker å ta denne dialogen direkte med kundene og ikke gjennom media. Jeg tviler på at media har særlig stor interesse av å skrive om saken og minst av alt drive heksejakt på bakgrunn av tideler.

Om det derimot skulle være noen som føler for å gå til søksmål så vil nok den bli dekket av media, men jeg ser ikke helt for meg at det blir den store forsidesaken enkelte her ser for seg.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

jazzwheel

Sitat fra: kenseitzberg på søndag 30. august 2015, klokken 23:41
Sitat fra: o.b.lix på lørdag 29. august 2015, klokken 19:40
Motorene kan levere 700 hk i benk - vanlig måte å oppgi hk på.
Bilen kan klare 0-100 på oppgitt tid - dersom man bruker måte som var vanlig i USA å måle på ("rollout").


Lad os spole tiden tilbage til launch dagen på P85D - her sagde Musk helt nødagtigt at målet med P85D var at matche alle tiders "top of the line" - the McLaren F1 for så hvidt angår accelleration. Og da denne går 0-60 på 3,2 sekunder - er det altså denne tid der er relevant. Som det ses på P85D performance sitet - er netop tiden for McLaren F1 opgivet UDEN rollout, hvorfor alle sammengligningstider derfor må være uden rollout - lad os en gang for alle få naglet dette fast!

Jeg syns det er å trekke det litt langt, teksten sier: "We combined our new front drive unit and our P85 rear motor with the objective of outperforming one of the greatest supercars of all time, the McLaren F1. With P85D's 0 to 60 mph performance of 3.2 seconds, we have succeeded."

"Outperforming" kan like gjerne sikte til traction på grunn av AWD. Spørsmålet er vel om den klarer øvelsen på 3.2 sec, ikke om den slår en F1 i dragrace.


Dennis

#233
Snakker om 0-60 mph eller 0-100 km/t ikke 5-100km/t slik som med rollout. Alle de andre modellene til Tesla klarer 0-100 på oppgitt tid uten rollout.

Så tider med det rollout tullet er bare å se helt bort ifra.
Vi er ikke på noe dragstripe i Usa. Så 0 er altså 0 km/t, 0mph, helt stillestående, ingen bevegelse til 100 km/t eller 60 mph :P

Fra den samme tråden er altså fra stillestående til 60 mph på 3.255s
Så da er nok 0-100 km/t på ca 3.4 sek

Så selv P90D med ludicrous er enda ikke helt på oppgitt tall for P85D på 3.1 sek for 0-60 mph som den står oppgitt til på Tesla sin Usa nettside.

Så Tesla har lansert en ny modell eller en dyr oppgradering som klarer 0-100 km/t eller 0-60 mph på nesten samme tid som P85D egentlig er oppgitt til. Gratulerer Tesla ;D

mogu

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 31. august 2015, klokken 14:51
Snakker om 0-60 mph eller 0-100 km/t ikke 5-100km/t slik som med rollout. Alle de andre modellene til Tesla klarer 0-100 på oppgitt tid uten rollout.

Så tider med det rollout tullet er bare å se helt bort ifra.
Vi er ikke på noe dragstripe i Usa. Så 0 er altså 0 km/t, 0mph, helt stillestående, ingen bevegelse til 100 km/t eller 60 mph :P

Fra den samme tråden er altså fra stillestående til 60 mph på 3.255s
Så da er nok 0-100 km/t på ca 3.4 sek

Så selv P90D med ludicrous er enda ikke helt på oppgitt tall for P85D på 3.1 sek for 0-60 mph som den står oppgitt til på Tesla sin Usa nettside.

Så Tesla har lansert en ny modell eller en dyr oppgradering som klarer 0-100 km/t eller 0-60 mph på nesten samme tid som P85D egentlig er oppgitt til. Gratulerer Tesla ;D

Hva skal til for at du blir fornøyd da, annet enn cookies?
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Teslanewbie

#235
Sitat fra: jazzwheel på mandag 31. august 2015, klokken 14:24
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/52587-P90D-Performance-Power-Data

"- 2.895s with 0% slope, 1ft rollout"

tulling, hvis du gjengir data vis da alle data også de uten rollout ( beste uten rollout er 3.23s når nullmph er null , dvs stillestående og ikke fra 3mph -60mph!) :


Best of tonight:
- 3.255s with 0% slope, no rollout (0-60mph)
- 2.895s with 0% slope, 1ft rollout (3-60mph)

Here was the other night
- 3.236s with 1.689% slope, no rollout (0-60mph)
- 2.901s with 1.689% slope, 1ft rollout  (3-60mph)
 
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

Sitat fra: mogu på mandag 31. august 2015, klokken 15:08
Hva skal til for at du blir fornøyd da, annet enn cookies?

Blir fornøyd når P85D gjør 0-100 på nærmere 3.3 sek slik som oppgitt og en effekt som i det minste er noe i nærheten av de 700hk de oppga tidligere.

En offentlig beklagelse, en pakke nybakte cookies og at autopilot viser seg å være så bra som de sier vil hjelpe mye på også hvis det ikke blir slik :P

Lurer også på hvor den ytelse i høy hastighet ble av osv. Så det største problemet er egentlig kommunikasjonen fra Tesla, at de unngår å svare, fjerner ting fra nettsiden osv uten at de gir info om det er det som irriterer meg mest.


jazzwheel

@Teslanewbie:

Tulling? Jeg gir deg jo linken som du utmerket klarte å finne ut av selv. Tesla har da ikke nektet for at de oppgir 0-60mph med roll-out så hva diskuterer du egentlig?

@CookieMonster:

Nå finner du på ting. Det er helt vanlig å oppgi 0-60mph med roll-out i USA. Man sier aldri 5-60mph istedenfor.

Dennis

#238
Er ingen bilfabrikanter her i Europa som oppgir 0-100 km/t med rollout. Og er ingen standard på at det skal måles ved bruk av rollout i usa. 0-60mph er fra 0 uansett åssen man vrir og vender på det. Med rollout er bilen i bevegelse og er derfor ikke lengre fra 0.

Er derfor feks modeller fra Porsche, Bmw osv plutselig har bedre 0-60mph tid enn hva de selv oppgir når de blir testet av feks Motortend som oppgir tidene med det rollout tullet.

Noe link til et dokument eller noe fra USA om at 0-60mph kan man oppgi med rollout?


mogu

nærmere 3,3 sek eller under 3,3? Hva er isåfall nært nok?
Effekten i dag er i nærheten av 700hk, avhengig av hvordan du oppgir den.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA