Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

cirys1

Sitat fra: kos på søndag 06. desember 2015, klokken 17:10
Hadde vært greit med noen faktiske data på hva som feiler P85D enn alt dette tullet om svindel, bedrag, holder som ikke holder mål og mangler og feil , men ellers ønsker jeg å beholde bilen.

Jeg skal sitte helt i ro og ikke kommentere noe som helst - om det kom noe dokumenterte faktiske påstander som kan verifiseres og som en domstol eller forbruker rådet klarer å forholde seg til. Til nå har det kun komt påstander som ikke holder mål. DOKUMENTER TAKK så skal jeg sitte i ro å se på. denne tråden runner 6 mnd til jul - sier litt om seriøsitet når ikke et eneste dokumentasjon på påstandene er lagt frem.

Det er jo tatt utallige 0-100 tester med v.box av danskene, og consumer raports har også testet med proft utstyr og kommet fram til at P85D ikke akselerer på tidene som Tesla oppgir.
http://www.hybridcars.com/consumer-reports-and-edmunds-clock-tesla-p85d-0-60-in-3-5-not-3-1-seconds/

Roolout har aldri vært nevnt hos Tesla, men det kom som notis på amerikanske sider bare et par dager etter consumer raports slapp sin test.

Mr.Tesla

Etter å ha lest en del i denne tråden virker det fortsatt som om det er mange som ikke egentlig skjønner hvorfor mange av P85D kundene er oppgitt. Siden de fleste sier at de er fornøyd med bilen er det ikke nødvendigvis de siste 0,2 sekundene som er så veldig viktig, men hvordan tesla åpenbart har lekt seg med fremstilling av data slik at flest mulig skulle kjøpe performance fremfor vanlig 85D. Da valget om å kjøpe ble tatt hadde ingen fått prøvekjøre en 85D og med informasjonen som var tilgjengelig så stod man mellom valget mellom en Tesla som gjorde 0-100 på 3,4 og 5,2 sekunder. For mange var det da verdt å betale de 100 000+ kronene for å få bilen som gjør 0-100 på 3,4. Det er også mange av de som kjøpe bilen som eide eksisterende p85 og ønsket og oppgradere til firehjulsdrift. For mange var det da uaktuelt å nedgradere til en tregere bil. Når bilene så blir levert viser det seg altså at 85D har identiske ytelser som tidligere P85 mens P85D ikke greier å levere de aksellerasjonstidene man kunne forvente mtp Tesla sin tidligere praksis mtp rapportering av effekt og aksellerasjonstider. Jeg kan godt forstå at kundene da føler seg lurt. For mange handler det altså ikke om bilen faktisk har 700 hk og gjør 0-100 på 3,4 sekunder, for jeg tror det er få som egentlig mener at  den ikke er rask nok, det handler mer om villedende markedsføring.

La meg prøve å illustrere med et annet eksempel. Du skal kjøpe deg en ny iPhone og vurderer om du skal kjøpe 16 eller 32 GB. Du betaler de ekstra 1000 kr fordi de 32 gigabytene er  verdt pengene for deg. Når du så får utlevert telefonen blir du litt skuffet fordi den kun har 25 gb tilgjengelig kapasitet.  Kanskje greit nok i seg selv, men det som virkelig gjør det uakseptabelt er at 16 gb telefonen viser seg å gi over 20 GB ledig kapasitet. Blir det da feil å klage for å faktisk få den ytelsen man forventet? Det synes i hvert fall ikke jeg, når man i tillegg vet at de greier å levere denne ytelsen ved å oppgradere en sikring.

jazzwheel

Hadde jeg visst at jeg ikke trengte å betale for Performance-pakka i fjor, men i stedet kunne kjøpt en 85D som hadde like ytelser som P85 så hadde jeg heller gjort det. Om Tesla hadde skrudd 85D tilbake til 5+sek så hadde det liksom ikke hjulpet. Jeg skjønner at det er bittert, men jeg skjønner ikke hva man skal oppnå med å klage på at 85D var bedre enn forventet.

Om de nevnte telefonene hadde vært for eksempel Android 32GB mot Apple 16GB, kunne man da saksøkt Android for å levere dårligere forventede GB-målinger enn Apple?

TeslaK

Sitat fra: Mr.Tesla på søndag 06. desember 2015, klokken 19:38
Etter å ha lest en del i denne tråden virker det fortsatt som om det er mange som ikke egentlig skjønner hvorfor mange av P85D kundene er oppgitt. Siden de fleste sier at de er fornøyd med bilen er det ikke nødvendigvis de siste 0,2 sekundene som er så veldig viktig, men hvordan tesla åpenbart har lekt seg med fremstilling av data slik at flest mulig skulle kjøpe performance fremfor vanlig 85D. Da valget om å kjøpe ble tatt hadde ingen fått prøvekjøre en 85D og med informasjonen som var tilgjengelig så stod man mellom valget mellom en Tesla som gjorde 0-100 på 3,4 og 5,2 sekunder. For mange var det da verdt å betale de 100 000+ kronene for å få bilen som gjør 0-100 på 3,4. Det er også mange av de som kjøpe bilen som eide eksisterende p85 og ønsket og oppgradere til firehjulsdrift. For mange var det da uaktuelt å nedgradere til en tregere bil. Når bilene så blir levert viser det seg altså at 85D har identiske ytelser som tidligere P85 mens P85D ikke greier å levere de aksellerasjonstidene man kunne forvente mtp Tesla sin tidligere praksis mtp rapportering av effekt og aksellerasjonstider. Jeg kan godt forstå at kundene da føler seg lurt. For mange handler det altså ikke om bilen faktisk har 700 hk og gjør 0-100 på 3,4 sekunder, for jeg tror det er få som egentlig mener at  den ikke er rask nok, det handler mer om villedende markedsføring.

La meg prøve å illustrere med et annet eksempel. Du skal kjøpe deg en ny iPhone og vurderer om du skal kjøpe 16 eller 32 GB. Du betaler de ekstra 1000 kr fordi de 32 gigabytene er  verdt pengene for deg. Når du så får utlevert telefonen blir du litt skuffet fordi den kun har 25 gb tilgjengelig kapasitet.  Kanskje greit nok i seg selv, men det som virkelig gjør det uakseptabelt er at 16 gb telefonen viser seg å gi over 20 GB ledig kapasitet. Blir det da feil å klage for å faktisk få den ytelsen man forventet? Det synes i hvert fall ikke jeg, når man i tillegg vet at de greier å levere denne ytelsen ved å oppgradere en sikring.

Bra oppsummert! Det er slik jeg og tenker.
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

Mr.Hansen

Sitat fra: Mr.Tesla på søndag 06. desember 2015, klokken 19:38
Etter å ha lest en del i denne tråden virker det fortsatt som om det er mange som ikke egentlig skjønner hvorfor mange av P85D kundene er oppgitt. Siden de fleste sier at de er fornøyd med bilen er det ikke nødvendigvis de siste 0,2 sekundene som er så veldig viktig, men hvordan tesla åpenbart har lekt seg med fremstilling av data slik at flest mulig skulle kjøpe performance fremfor vanlig 85D. Da valget om å kjøpe ble tatt hadde ingen fått prøvekjøre en 85D og med informasjonen som var tilgjengelig så stod man mellom valget mellom en Tesla som gjorde 0-100 på 3,4 og 5,2 sekunder. For mange var det da verdt å betale de 100 000+ kronene for å få bilen som gjør 0-100 på 3,4. Det er også mange av de som kjøpe bilen som eide eksisterende p85 og ønsket og oppgradere til firehjulsdrift. For mange var det da uaktuelt å nedgradere til en tregere bil. Når bilene så blir levert viser det seg altså at 85D har identiske ytelser som tidligere P85 mens P85D ikke greier å levere de aksellerasjonstidene man kunne forvente mtp Tesla sin tidligere praksis mtp rapportering av effekt og aksellerasjonstider. Jeg kan godt forstå at kundene da føler seg lurt. For mange handler det altså ikke om bilen faktisk har 700 hk og gjør 0-100 på 3,4 sekunder, for jeg tror det er få som egentlig mener at  den ikke er rask nok, det handler mer om villedende markedsføring.

Helt eni med Mr.Tesla her.
Etter mine erfaringer med P85, brugte jeg de tallene som denne var oppgitt med til og sammenligne de med den nye P85D. Så jeg antok de datene kunne sammenlignes med hver andre når jeg bestilte den nye Model S P85D. Men om hvor mange HK den har er ikke så nøye, så lenge den klarer de tidene som den er oppgitt med på 0-100km/t.

Ja, jeg er fornøyd med bilen min, men føler meg litt snytt at Tesla misinformert kundene sine på den måten.

Nei, jeg vil ikke ha hevet kjøpet av bilen. Men ville godta en oppgradering til Ludicrous så bilen klarer tilnærmende de tidene som de reklamerte med i oktober 2014.


PS. De reklamere stadig vekk med 0-100km/t på 3 sekunder, uten at de sier det er med rollout.
"Trå på gasspedalen og på så lite som 3,0 sekunder, kjører Model S i 100 km/t"
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

691

Læs lige den norske markedsføringslov §8

§ 8. Villedende utelatelser
En handelspraksis er villedende dersom den, i sin konkrete sammenheng og etter en helhetsvurdering, utelater eller skjuler vesentlige opplysninger som forbrukerne ut fra sammenhengen trenger for å kunne ta en informert økonomisk beslutning eller presenterer opplysningene på en uklar, uforståelig, tvetydig eller uhensiktsmessig måte. Ved vurderingen av om opplysninger er utelatt, skal tas i betraktning plass- eller tidsmessige begrensninger ved mediet som brukes til å formidle handelspraksisen, og eventuelle tiltak fra den næringsdrivende for å gjøre opplysningene tilgjengelige for forbrukerne på annen måte.

Praksisen anses likevel bare som villedende dersom den er egnet til å påvirke forbrukerne til å treffe en økonomisk beslutning som de ellers ikke ville ha truffet.

Ved oppfordring til kjøp regnes følgende opplysninger som vesentlige hvis de ikke allerede fremgår av sammenhengen:

a) opplysninger om ytelsens hovedegenskaper, i relevant omfang for mediet og ytelsen,

b) opplysninger om den næringsdrivendes geografiske adresse og identitet og om relevant, geografisk adresse og identitet til den næringsdrivende som vedkommende opptrer på vegne av,

c) opplysninger om vilkår for betaling, levering, utførelse og klagebehandling, dersom disse avviker fra kravene til god forretningsskikk overfor forbrukere,

d) for ytelser og transaksjoner som omfattes av angrerett eller avbestillingsrett, opplysninger om at det foreligger en slik rett.

Det samme gjelder opplysninger om prisen inklusive avgifter, eller, hvis ytelsens art gjør at prisen ikke med rimelighet kan utregnes på forhånd, hvordan prisen beregnes. Der det er relevant, skal alle ytterligere omkostninger vedrørende frakt, levering eller porto oppgis. Hvis omkostningene ikke med rimelighet kan utregnes på forhånd, skal det opplyses om at det kan forekomme slike ytterligere omkostninger.

Med oppfordring til kjøp menes en kommersiell kommunikasjon som angir ytelsens egenskaper og pris på en egnet måte for den anvendte kommersielle kommunikasjonen og dermed setter forbrukerne i stand til å foreta et kjøp.
I kraft 1 juni 2009.

Teslanewbie

Samme her 85d var uaktuell med den prestanda som var angitt initialt . Dvs 5.2 s 
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

N00b

5.2 tregt? For noe svada!  Her snakker vi virkelig subsidiære argumenter.

Feilen til Tesla er at de lagde 85D for god i forhold til P85D. 
Personlig kunne jeg fint greid meg med tregere akselerasjon, det var jo det jeg bestilte for nøyaktig 1 år siden idag.

Nå fikk jeg mer! Og da sier jeg selvsagt ikke nei til det og hadde blitt litt sur om Tesla skrudde den ned til 5.2, fått er fått.

Cookie Monster

2015 P85D

Teslanewbie

#1659
Sitat fra: N00b på søndag 06. desember 2015, klokken 22:42
5.2 tregt? For noe svada!  Her snakker vi virkelig subsidiære argumenter.

Feilen til Tesla er at de lagde 85D for god i forhold til P85D. 
Personlig kunne jeg fint greid meg med tregere akselerasjon, det var jo det jeg bestilte for nøyaktig 1 år siden idag.

Nå fikk jeg mer! Og da sier jeg selvsagt ikke nei til det og hadde blitt litt sur om Tesla skrudde den ned til 5.2, fått er fått.

Jeg gikk fra p85 og hadde ikke lyst til å gå ned i akselerasjon .  Jeg makset min p85d med alt unntatt interiørpakke men med nextgen, 7 s ,21" og dobbeltlader . Priset ble 852000kr med det gamle priset .

Når bilen ble levert syntes jeg ikke det  var stor forskjell og jeg syntes den var midte "leken"  valgte derfor å selge p85d og beholde den gamle.   

Når tesla kom med oppgradert prestanda på 85d  så synes jeg at dette er et fornuftigere valg og har derfor bestilt en 90D som bil nr 2 . Hadde ikke bestilt 90D hvis den hadde en prestanda som var dårligere enn den bil jeg har nå.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

kos

Sitat fra: Te$la på søndag 06. desember 2015, klokken 17:39
Sitat fra: kos på søndag 06. desember 2015, klokken 17:10
Hadde vært greit med noen faktiske data på hva som feiler P85D enn alt dette tullet om svindel, bedrag, holder som ikke holder mål og mangler og feil , men ellers ønsker jeg å beholde bilen.

Jeg skal sitte helt i ro og ikke kommentere noe som helst - om det kom noe dokumenterte faktiske påstander som kan verifiseres og som en domstol eller forbruker rådet klarer å forholde seg til. Til nå har det kun komt påstander som ikke holder mål. DOKUMENTER TAKK så skal jeg sitte i ro å se på. denne tråden runner 6 mnd til jul - sier litt om seriøsitet når ikke et eneste dokumentasjon på påstandene er lagt frem.


At du ikke er i stand til å prosessere det som blir lagt frem gjør bare at du spamer ned tråden med gjentagelser, så vær så snill å ta den pausen slik at vi som faktisk eier en P85D kan komme innom tråden og vurdere reelle argumenter i saken

Joda du kan få slippe til bar kom med fakta - men alle dine innlegg gir faktisk flere spørsmål enn svar - les din egen tråd.

Elbil fundamentalist

#1661
Sitat fra: Mr.Tesla på søndag 06. desember 2015, klokken 19:38
, men det som virkelig gjør det uakseptabelt er at 16 gb telefonen viser seg å gi over 20 GB ledig kapasitet. Blir det da feil å klage for å faktisk få den ytelsen man forventet?
At 16gb'n oppgraderes til 20 gb (eller mer korrekt 18gb) ett halvt år etterpå er uinteressant. Forstår at det kan være sterkt opprivende for selvmedlidne sjeler, men juridisk er det fullstendig irrelevant, og alle dyktige advokater vil umiddelbart legge den ballen død for å ikke gjøre seg selv til latter i en ev rettssak.

Forventer dere at verden står stille i ett halvt år hos bilindustriens mest innovative selskap??
2 uker etter jeg mottok min 85D kom 70D. En bil som helt fint holder til mitt bruk, men jeg føler meg ikke svindlet av Tesla av den grunn: -At jeg ikke info om 70D i mitt beslutningsunderlag, når jeg bestilte i oktober.

Å slippe løs og omfavne følelsen av å bli snytt pga oppgraderingen av 85D (42hk ::)) gir åpenbart flere av dere mye energi til å gyve løs på Tesla, men dette er grunnløst og gir dere ikke på noen måte en bedre sak, annet enn å lulle dere inn i sinnsyke konspirasjonsteorier.

Jeg er rimelig sikker på at dette ender i en skikkelig blåmandag og sviende nederlag med skyhøye advokatutgifter, og iom at initiativtakerne deres har trukket dette ut for full offentlighet i ren skadefro, så har ikke Tesla noe å vinne på å komme dere i møte. Tvert i mot: -Å vinne en slik rettsak vil være det beste for Tesla sitt omdømmet.

For de av dere som er villig å gå videre rettslig, kan ikke være dette være ett godt utgangspunkt. Spesielt ikke med de finansene Tesla har. Men bevares det blir interessant å følge fra sidelinjen. -Finn frem popcorn!

Og til slutt: Å henvise andre som ikke har en P85D om å la være å kommentere i denne tråden er meningløst så lenge dere hele tiden trekker 85D inn i tråden, samt at dere trekker ned omdømmet til Tesla med en sak mange Teslaeiere hverken sympatiserer med eller synes er riktig.

Minner om at dette forumet driftes av elbilforeningen som jobber for å fremme elbilsaken, og i den sammenhengen synes jeg det er helt korrekt og oppfordrer alle, også de som ikke deler trådstarters syn i denne saken, at man står helt fritt til å poste sine meninger her.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

kos

Noen bør faktisk vurdere hva siste innlegg sier i denne tråden. For noen har rotet seg langt ut på viddene med et problem på 0.2 sekunder - om det stemmer.

Cookie Monster

#1663
Blabla elbil fundementalist.

Ble 85D solgt med 33% mer effekt enn den har? NEI! Og er i hovedak dette det fokuseres på i klagen.
Så dette har jo ikke noe med 85D å gjøre selv om du er så fjern å tror det.

Tesla gadd ikke å snakke eller høre på noen i flere måneder så derfor kom det i media. Tror du vi bare gikk rett til media?

Uansett hvor mye tull dere skriver her kommer saken til å forsette for fult, for vi har nok av bevis og har også tatt med andre ting som at Tesla bare har utstyrt P85D bygget etter enn viss dato med samme dempere som 85D og 70D. Så har nok dokumentasjon til å bevise at Tesla driver på med juks og villedende markedsføring så er ikke bekymret. Sier igjen etter siste brevet fra Tesla ble jeg mer sikker på saken, siden Tesla selv har ikke noen bevis på at bilen yter som den skal eller på at 1 ft rollout er noe godkjent standard og de har ikke papirer på at motorene yter 700hk tilsammen hvis man legger sammen effekt av motor foran og bak. For med dynopapirene de viser til havner man på langt over 700hk så de 700hk er noe de har funnet på slik det ser ut nå.
Og de kan ikke vise til dokumentasjon som sier at det er ok å legge sammen effekten av to stk motorer uansett.
2015 P85D

dotten

Sitat fra: Elbil fundamentalist på mandag 07. desember 2015, klokken 00:59
Sitat fra: Mr.Tesla på søndag 06. desember 2015, klokken 19:38
, men det som virkelig gjør det uakseptabelt er at 16 gb telefonen viser seg å gi over 20 GB ledig kapasitet. Blir det da feil å klage for å faktisk få den ytelsen man forventet?
At 16gb'n oppgraderes til 20 gb (eller mer korrekt 18gb) ett halvt år etterpå er uinteressant. Forstår at det kan være sterkt opprivende for selvmedlidne sjeler, men juridisk er det fullstendig irrelevant, og alle dyktige advokater vil umiddelbart legge den ballen død for å ikke gjøre seg selv til latter i en ev rettssak.

Forventer dere at verden står stille i ett halvt år hos bilindustriens mest innovative selskap??
2 uker etter jeg mottok min 85D kom 70D. En bil som helt fint holder til mitt bruk, men jeg føler meg ikke svindlet av Tesla av den grunn: -At jeg ikke info om 70D i mitt beslutningsunderlag, når jeg bestilte i oktober.

Å slippe løs og omfavne følelsen av å bli snytt pga oppgraderingen av 85D (42hk ::)) gir åpenbart flere av dere mye energi til å gyve løs på Tesla, men dette er grunnløst og gir dere ikke på noen måte en bedre sak, annet enn å lulle dere inn i sinnsyke konspirasjonsteorier.

Jeg er rimelig sikker på at dette ender i en skikkelig blåmandag og sviende nederlag med skyhøye advokatutgifter, og iom at initiativtakerne deres har trukket dette ut for full offentlighet i ren skadefro, så har ikke Tesla noe å vinne på å komme dere i møte. Tvert i mot: -Å vinne en slik rettsak vil være det beste for Tesla sitt omdømmet.

For de av dere som er villig å gå videre rettslig, kan ikke være dette være ett godt utgangspunkt. Spesielt ikke med de finansene Tesla har. Men bevares det blir interessant å følge fra sidelinjen. -Finn frem popcorn!

Og til slutt: Å henvise andre som ikke har en P85D om å la være å kommentere i denne tråden er meningløst så lenge dere hele tiden trekker 85D inn i tråden, samt at dere trekker ned omdømmet til Tesla med en sak mange Teslaeiere hverken sympatiserer med eller synes er riktig.

Minner om at dette forumet driftes av elbilforeningen som jobber for å fremme elbilsaken, og i den sammenhengen synes jeg det er helt korrekt og oppfordrer alle, også de som ikke deler trådstarters syn i denne saken, at man står helt fritt til å poste sine meninger her.



Jeg erforbannet fordi;
Jeg har kjøpt en bil og gitt 150.000 for en kjappere, bedre bil enn lillebror til min, det har jeg ikke fått i den grad jeg ble lovet det.

Bilen mangler 230 hk, som jeg ble overbevist av selger/tesla osv om at hadde 700, da skal den gå ye bedre enn 85d selv i høy fart.

Forsikringen min ble grisedyr pga dette.

Hadde jeg visst det jeg vet i dag, hadde jeg aldri kjøpt bilen. Det er ikke greit å selge en vare og deretter si at "Nei du sorry, du kjøpte en iphone 5s, men vi hadde den ikke inne, så vi sendte deg en 5er".. Enkelte ting er uakseptabelt.


Samt at det tilsvaret tesla har gitt eierne er så fullt av faktafeil, begreper som aldri brukes av bilindustrien, og dokumentasjon fra youtube og eget forum... Det er direkte forkastelig at sjefene i tesla norge lager slike brev, det viser litt om kunskapen og seriøsiteten de tok på 200 klagende.

Hvis du syns det er greit å bli lurt for masse penger, har jeg en leilighet i kabul jeg kan selge deg, kun 100.000,- .... Send meg en PM om du ønsker det... :P
S85

P85D fra mars 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA