Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

hookmaker



Teslanewbie

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 03. desember 2015, klokken 07:04
Jeg tolker det at i denne reklamasjonssaken skal ikke Esben Pedersen være med lenger, saken er nok overlatt til annen avdeling enn markedsføring og presse, mest sannsynlig juridisk avdeling.

Esben Pedersen lever fortsatt videre i samme jobb i Tesla mot media som før.

Du husker vårt veddemål :-))

1) Pedersen får sparken
2) ludicrous til p85d eiere
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

SCI

Da er svaret kommet.. og Tesla innrømmer som forventet intet.
Tesla P85D
Nissan GTR
Solgt Tesla P85+

Cookie Monster

Bare svada svar fra Tesla ja hvor de selv bruker grafer som klart viser at bilen ikke klarer oppgitt 0-100 tid som bevis på at den gjør det.

Tesla unngår å svare det mange faktisk har klaget på og de har funnet fram en klage som de i hovedsak svarer på som ikke har samme nøyaktige info som noen av de andre bedre skrevne klagene som faktisk inneholder masse bevis mot de, som de nå kommer med å sier vi ikke har.

For å si det mildt så koker det på den lukkede facebook gruppa og blir nok innsamling av penger nå for å leie inn advokater.
2015 P85D

Teslanewbie

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 03. desember 2015, klokken 13:02
Bare svada svar fra Tesla ja hvor de selv bruker grafer som klart viser at bilen ikke klarer oppgitt 0-100 tid som bevis på at den gjør det.

Tesla unngår å svare det mange faktisk har klaget på og de har funnet fram en klage som de i hovedsak svarer på som ikke har samme nøyaktige info som noen av de andre bedre skrevne klagene som faktisk inneholder masse bevis mot de, som de nå kommer med å sier vi ikke har.

For å si det mildt så koker det på den lukkede facebook gruppa og blir nok innsamling av penger nå for å leie inn advokater.

Hvor kan dette leses?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Cookie Monster

Sender info til deg på PM her Teslanewbie. Inneholder info om personer som har klaget osv som ikke bør legges ut offentlig.
2015 P85D

orjan

Kan kanskje legges ut her hvis all sensitiv informasjon fjernes?
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Cookie Monster

#1508
Skal høre.

Tesla bruker bevis som motortrend, dragtimes (som alle bruker 1 ft rollout) og at folk gliser i youtube videoer som bevis på ytelser i svaret sitt ;

Alle de som har testet med vbox samt consumer reports, edmunds +++ som ikke er i nærheten når man faktisk måler 0-60 mph eller 0-100 km/t fra stillestående sier de ikke noe om. Og mener at det er ok å bruke rollout siden det er en godkjent standard på dragstripa uten å vise til noe annet eller svare på hvorfor bare P85D er oppgitt slik.
2015 P85D

HåkonE

#1509
Kort oppsummert: Tesla "mener" de har opplyst om at det er samlet motoreffekt for de 2 motorene som gir 700hk.

Noe bevis på at de har informert om det, fremlegger de ikke. At nettsidene til Tesla i senere tid er flere ganger revidert for å fylle på med informasjon rundt faktiske hk, kommenterer Tesla ikke.

Tesla mener også kundene ikke har fremlagt noe dokumentasjon på en "påstått mangel" ved produktet, og at kundene ikke har opplevd mangelen med eget produkt - men har oppdaget dette via andre "kan" ha opplevd det med "lignende biler".

Tesla mener også ytelsen er dokumentert, av Tesla, av andre og av kunder. Som dokumentasjon på det vises det da til gleden kunder og passasjerer opplever i en Model S, nærmere bestemt ansiktsutrykkene på en klikk.no-artikkel.

Det vises også til noen testpapir som demonstrerer at motorene hver for seg klarer oppgitt effekt.

Forbrukerrådet mener nå bevisbyrden ligger hos klager(e), da Tesla nå visstnok har oppfylt sin bevisbyrde i saken.

Mao. så må kunden(e) bevise at Tesla tar feil når de mener at de har informert om hvordan dette henger sammen. En oppgave alà "bevis at jeg ikke kunne gå på vannet på fjordårets julebord".

Ang. 0-100 ingen har klart å oppnå på oppgitt tid. Klarer ikke kunde å oppnå de samme tallene ved en 0-100 test, da kan det ha vært noe feil med dekk, veiforhold eller været. P85D klarer 0-100 på 3,3 sekunder, og det er bekreftet av Tesla``s egne ingeniører. Altså ikke rollout-60mph, men 0-100.

Som dokumentasjon på dette vises det til 5-96km/ testen til uavhengige Motortrend som fikk teste P85D av Tesla lenge før alle andre, og et langt kommentarfelt under Motortrend der det kommenteres om alt fra orgasmer til lading.

Konklusjon, Tesla mener klagene er grunnløse, og bør avvises.

Forbrukerrådet mener i sum at Tesla har oppfylt bevisbyrden. Kunde har derfor ikke sannsynligjort sine påstander, og siden Tesla heller ikke viser noen forhandlingsvilje, så ser ikke Forbrukerrådet noe poeng i å fortsette meglingen.

Forbrukerrådet har mottatt 193 klager.

o.b.lix

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 03. desember 2015, klokken 11:57

Du husker vårt veddemål :-))

1) Pedersen får sparken
2) ludicrous til p85d eiere

Såklart!
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Øyvind.h

Skuffende holdning fra Tesla. Da er det bare å gå i gang med søksmål? Med et par hundre overkjørte kunder bør det være mulig å dra Tesla for retten. Basert på patetisk svar fra Tesla tipper jeg det å fikse bilen slik at den yter iht markedsføring er så kostnadsdrivende at de ikke har råd til å innrømme villedende markedsføring?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

weld77

Det er vel strengt tatt ikke mulig å fikse bilen til å være iht til markedsføring. Aksen kan vel i teorien fikses ved å oppgradere sikringen og bytte til 90kWh-pakken, men 700HK vil aldri bilen være i nærheten av å kunne levere.

Som forventet fra Tesla, jeg er faktisk mer skuffet over at Forbrukerrådet mener at de har "oppfyllt bevisbyrden" sin (basert på hva som er referert her, jeg har ikke lest svaret selv).

Øyvind.h

Sitat fra: weld77 på torsdag 03. desember 2015, klokken 14:40
Som forventet fra Tesla, jeg er faktisk mer skuffet over at Forbrukerrådet mener at de har "oppfyllt bevisbyrden" sin (basert på hva som er referert her, jeg har ikke lest svaret selv).

Jeg skulle også gjerne lest det fulle svaret, men oppsummeringen her er forsåvidt helt i tråd med svar Tesla har servert tidligere. Dvs. svar som i all hovedsak er svært enkelt å tilbakevise, og det virker relativt lett å dokumentere at bilen ikke yter det som er markedsført.

Og wayback-machine gir god tilgang til hvordan Tesla har markedsført bilen før de begynte å justere denne, så de kan rett og slett ikke gjemme seg.

Men min konklusjon når de fortsetter med samme vås er at de har konkludert med at de ikke har råd til å rette opp feilen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

ksandal

syns det er i overkant mye sutring her om dette, bilen er mongo rask, og tesla har hele tiden snakket om samlet motoreffekt og med liten skrift har det hele tiden stått at den ikke leverer 700hk samtidig.

Bilen selges like mye som før med samme effekt og de har moderert seg med og skrevet samlet effekt.
Tror neppe noen får noe tilbake via søksmål. kanskje rabatt på ludder oppgradering for de trengende som trenger mer guff...

klage på verdens raskeste familebil.... usj... lavmål.

Hvorfor er det ingen som saksøker alle andre fabrikanter som lyger? om forbruk f.eks....der 99,99% av fosilbil produsenter lyger.

nei livet er for kort til og syte om uviktige ting. NYT verdens feteste bil og ha det gøy og push for enda mer morro i kommende generasjoner.




mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA