Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

Cookie Monster

Beste jeg har sett har vært 3.68 sek.

Consumer reports klarte 3.5 sek til 60 mph som stemmer veldig bra med 3.7 til 100 km/t også. Og de tester mange! ganger med proft utstyr under optimale forhold.

At de fleste magasiner i usa bruker rollout stemmer ikke. Er i hovedsak bare Motortrend. Consumer reports bruker ikke det. Og edmunds.com, car and driver og mange flere oppgir begge deler.

Edmunds mener å benytte rollout er juks så er ikke en uoffisielt standard en gang for magasiner i usa.

http://www.edmunds.com/car-reviews/features/how-we-test-cars-and-trucks.html

SitatOn the other hand, the use of rollout with 0-60 times is inappropriate in our view. For one, 0-60-mph acceleration is not a drag-racing convention. More important, it's called ZERO to 60 mph, not 3 or 4 mph to 60 mph, which is what you get when you apply rollout. While it is tempting to use rollout in order to make 0-60 acceleration look more impressive by 0.3 second, thereby hyping both the car's performance and the apparent skill of the test driver, we think it's cheating.
2015 P85D

EJ

For min del går det mer på hva Tesla har gjort for å få meg å andre til å betale ekstra for en P85D

Andre måle metoder for akslerasjon på P modeller (Uten å oppgi dette)

Andre måter å oppgi effekt på P modell selv om det så likt ut på siden deres, jeg ble infomert av selger på SC flere ganger hva HK den hadde
og det samme stod på nettsidene (Så det finnes ingen som helst grunn til at folk skulle tro batteriet ikke kunne levere strøm til motorene)

Har fått med meg at det er mange 85D eiere som mener eneste grunnet til at vi Teslarykte og elbil ødeleggende monster P85D eiere sutrer å griner over er for liten forskjell på P og ikke P
det har også blitt uttalt at akslerasjon/Effekt ikke har noe å si siden det er en så fin bil

Hvis dette hadde vært tilfelle så kunne jo Tesla bare nedjustert effekten på alle andre modeller med 20-30%
Så ville alle oss grinete P85D eiere fått forskjellen sin :)

Dette ville jo fikset Tesla rykte (De kunne gått ut i media og uttalt at alle Tesla eiere er happy)

Tror nok det kunne hjulpet på Janteloven/Tesla hatet i Norge også hvis det kom frem at alle Tesla eiere mistet 30% effekt (Tror ikke det var noen som ble lei seg når det stod 469hk i stedet for 700 på fremsiden av avisa)

Tenk på gleden over at vi også bidrar til billigere forsikring for andre med å overbetale for HK som ikke finnes

Og for å fikse aksjekurser og inntekter til Tesla så kunne de jo tilbudt folk å få kjøpt tilbake litt av den opprinnelige oppgitte effekten for 80-100k hvis det mot formodning skulle være noe eiere av vanlig modeller som faktisk bryr seg litt om aks/effekt

Saken er mer viktig enn 0,3 sec, Tesla må forstå at de ikke kan gjøre som de vil selv om de akkurat nå er de eneste som kan tilby produktet de har.

Hvis de ikke blir holdt ansvarlige for opplysningene de oppgir så er det ingen ting som stopper dem fra å feks nedjustere alle Modeller hvis de får skikkelige problemer med DU.(Er mye billigere det enn å bytte)
Motorene vil jo fremdeles kunne yte det samme, så de ville hatt sitt på det tørre ref diverse muppets her på forum.

cirys1

Sitat fra: Isbjørn på søndag 08. november 2015, klokken 15:06
Sitat fra: mnicolai på søndag 08. november 2015, klokken 09:58
Vurderer Ludi oppgradering til halv pris - vi får se når endelig ( norsk) pris kommer en gang.

Prisen er 81000 kr.
Ja pluss MVA vell, så over 100 lapper..

Balrog

Hele denne tråden bør bli oversatt til alle språk og publisert under tittelen "I-landsproblemer".

Det ene innlegget mer slitsomt enn det andre, omtrent på samme nivå som når noen barn i barnehagen krangler om fordeling av en pose nonstop.... Det virker jo som Tesla har klart å lokke til seg kundene fra helvete, og nok bør ta selvkritikk det.

Kunder som dette: http://www.dinside.no/934682/martin-ble-nektet-elkjop-garanti

S85, P85, 70D, 85D, P85D osv er alle biler med fantastiske ytelser bedre enn alt av konkurrenter i samme prisleie, og med utrolig lave driftskostnader og gratis supercharging. Ikke rart folk går fullstendig av hengslene for å klage.

Denne sytinga og sutringa gjør at mange ikke orker å følge med og bidra på dette forumet. Her er troll helt overflødig.

Jeg irriterer meg ihvertfall sterkt over de som gjør det de kan for å ødelegge for Tesla, elbiler generelt og ikke minst miljøet ved å gå til media med denne masinga. Det reduserer verdien av min bil, det gjør at jeg møter flåsete vitsing fra miljøsvin som diesel-suv-eiere om hvor dårlig Tesla er og det gjør at Tesla selger færre biler og derved setter opp færre superchargere.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Cookie Monster

Sitat fra: cirys1 på søndag 08. november 2015, klokken 17:13
Sitat fra: Isbjørn på søndag 08. november 2015, klokken 15:06
Sitat fra: mnicolai på søndag 08. november 2015, klokken 09:58
Vurderer Ludi oppgradering til halv pris - vi får se når endelig ( norsk) pris kommer en gang.

Prisen er 81000 kr.
Ja pluss MVA vell, så over 100 lapper..

Nei 81 000 er ink alt. Så det er hva Tesla mener 0.2 sek er verdt i kroner og øre.
2015 P85D

Cookie Monster

#1325
Sitat fra: Balrog på søndag 08. november 2015, klokken 17:14
Hele denne tråden bør bli oversatt til alle språk og publisert under tittelen "I-landsproblemer".

Det ene innlegget mer slitsomt enn det andre, omtrent på samme nivå som når noen barn i barnehagen krangler om fordeling av en pose nonstop.... Det virker jo som Tesla har klart å lokke til seg kundene fra helvete, og nok bør ta selvkritikk det.

Kunder som dette: http://www.dinside.no/934682/martin-ble-nektet-elkjop-garanti

S85, P85, 70D, 85D, P85D osv er alle biler med fantastiske ytelser bedre enn alt av konkurrenter i samme prisleie, og med utrolig lave driftskostnader og gratis supercharging. Ikke rart folk går fullstendig av hengslene for å klage.

Denne sytinga og sutringa gjør at mange ikke orker å følge med og bidra på dette forumet. Her er troll helt overflødig.

Jeg irriterer meg ihvertfall sterkt over de som gjør det de kan for å ødelegge for Tesla, elbiler generelt og ikke minst miljøet ved å gå til media med denne masinga. Det reduserer verdien av min bil, det gjør at jeg møter flåsete vitsing fra miljøsvin som diesel-suv-eiere om hvor dårlig Tesla er og det gjør at Tesla selger færre biler og derved setter opp færre superchargere.

Likevel orker du å legge tid i å poste og lese poster her selv om du tilsynelatende er fornøyd og ikke har en P85D som har blitt lurt av falske spesifikasjoner fra Tesla?

Du er sikkert den samme typen som gikk rundt å vitset om VW jukset, men tåler ikke det samme tilbake når Tesla har jukset med tall?
Ser du gladelig ytrer din misnøye over Nissan Norge i din signatur.
2015 P85D

turfsurf

#1326
Sitat fra: Cookie Monster på søndag 08. november 2015, klokken 16:30
Beste jeg har sett har vært 3.68 sek.

Og du har overhodet ikke noe ekstrautstyr i bilen? Jeg tviler på at noen av de som febrilsk måler 0-100 har en "base" P85D. Det gjør jo hele greia morsomt, er ekstremt opptatt av 2-3 tideler 0-100, men slenger på ekstrautstyr som øker 0-100 tiden med like mange tideler... Ironien er stor her. Forstår godt at mange føler seg lurt, men fakta er vel som Griffel skriver, at hvis man fulgte med litt så skjønte man fort hva som var realiteten. Det var i mine øyne krystallklart at Tesla opererte med summert maks motoreffekt fra  og med lansering.

Bare for å presisere, jeg tror alle, inklusiv Tesla, hadde vært tjent med litt klarere spesifikasjoner fra dag en. Men det spørs om de var klare på lanseringsdagen...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

kos

Det som er det rare i denne diskusjonen er kun 0,3 sek fra 0-100. Og det var noen villig til å betale 150 000 kroner for. Og så skal di ikke bruke det til noe - eller det er faktisk ikke brukende til noe som helst  på veien i Norge - så hva skal man si til dommeren - jeg er lurt på 0,3 sek. Og nå vil jeg ha enten pengene tilbake eller få bilen ytterlig oppgradert uten å betale - men da krever man jo også et dyrere produkt uten å betale for det og hva skal de andre si til det. I verdens billigste land å kjøpe en tesla. Danskene har jo klart det - var jeg Tesla hadde jeg trenert saken til Tesla eierne i Danmark kun har et alternativ, levere bilen inn eller godta dagens ståsted. Bilen stiger noe helt sykt om en mnd. eller to i Danmark. For bilen vil de fortsatt ha - snakk om dårlig sak. 

Mao

Det som er det rare i denne diskusjonen er at "trollene" skal ha dette til en diskusjon om tideler 0-100. De tidelene som P85D er bedre enn f.eks. min gamle P85+ kommer jo i intervallet 0-50 km/t. Over 50 er forskjellen nær null, til tross for at effekten ble oppgitt å være hele 66 % høyere på P85D (noe ingen normal forbruker hadde noen som helst grunn til å mistro i oktober/november for ett år siden). Så når man realiserer et tap på P85(+) på 150-200 000 og betaler et mellomlegg på en kvart million eller så for å få økt ytelse f.eks. ved forbikjøringer, og denne ytelsen ikke viser seg å være tilstede overhode, så skal man liksom bare finne seg i det?
Og at Tesla stikker hodet i sanden og nekter å svare kunder som reiser spørsmål rundt ytelsen er vel også OK?
Foreslår at de som ikke har kjøpt P85D og som irriterer seg over oss som vil forfølge våre rettigheter som forbrukere, umiddelbart donerer et par hundre tusen til Tesla. Bare for å fremme elbilsaken  :)
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Cookie Monster

Sitat fra: turfsurf på søndag 08. november 2015, klokken 18:06
Sitat fra: Cookie Monster på søndag 08. november 2015, klokken 16:30
Beste jeg har sett har vært 3.68 sek.

Og du har overhodet ikke noe ekstrautstyr i bilen? Jeg tviler på at noen av de som febrilsk måler 0-100 har en "base" P85D. Det gjør jo hele greia morsomt, er ekstremt opptatt av 2-3 tideler 0-100, men slenger på ekstrautstyr som øker 0-100 tiden med like mange tideler... Ironien er stor her. Forstår godt at mange føler seg lurt, men fakta er vel som Griffel skriver, at hvis man fulgte med litt så skjønte man fort hva som var realiteten. Det var i mine øyne krystallklart at Tesla opererte med summert maks motoreffekt fra  og med lansering.

Bare for å presisere, jeg tror alle, inklusiv Tesla, hadde vært tjent med litt klarere spesifikasjoner fra dag en. Men det spørs om de var klare på lanseringsdagen...

Har faktisk ikke panotak som er det som legger på mest vekt. Sparer man 100kg så er det ca 0.1 sek. Panotak veier 55kg. Så veier ekstra bass for premium lyd og skinnsenter 245-300kg?

Og uansett som nevnt over ytelsen i hastighet som er det største problemet hvor den ikke leverer mot de andre i forhold til effekten som ble fremstilt av Tesla.

2015 P85D

o.b.lix

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 08. november 2015, klokken 15:15
Ja var den prisen jeg også fikk når jeg ble oppringt av Tesla med det super gode tilbudet som forbedrer tiden med 0.2 sek

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 08. november 2015, klokken 16:00
Forskjellen mellom 85D og P85D er 0.6 sek til 100 km/t

Akselerasjonsfølelsen mellom 0-100 på 3.7 mot 3.3 sek er vesentlig.
Så 0,3 eller 0,4 sekunder er vesentlig, mens 0,6 sekunder er ikke vesentlig?

Ludi på 0,2 er verdt 81.000 - dvs 0,6 må være verdt 243.000??? Og dere har bare betalt 130.000???

Jeg - og mange med meg - forstår ikke logikken.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Øyvind.h

Nå er det på tide at kunnskapsløse troll finner noe annet å gjøre.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

kos

Saken er den at P85 D ikke bare er 0,3 sek fra 0 - 100. Det er noe mer utstyr i den bilen enn en vanlig 85D.
Så derav prisen også - om ikke så er det helt bort i skoddeheimen å betale 150 - 200 000 kroner for 0,7 sekunder som har krympet til 0,4.

Og om de som fører saken sin for en dommer ikke tåler disse spørsmålene så er jeg redd at i rettssaken så vil de samme spørsmålene komme som her på forumet - og da nytter det ikke å snakke om troll.

Dessuten så er det slik at jo mer utstyr du spar inn i en bil jo seinere vil den faktisk akselerere.

Øyvind.h

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 08. november 2015, klokken 19:06
Sitat fra: turfsurf på søndag 08. november 2015, klokken 18:06
Sitat fra: Cookie Monster på søndag 08. november 2015, klokken 16:30
Beste jeg har sett har vært 3.68 sek.

Og du har overhodet ikke noe ekstrautstyr i bilen? Jeg tviler på at noen av de som febrilsk måler 0-100 har en "base" P85D. Det gjør jo hele greia morsomt, er ekstremt opptatt av 2-3 tideler 0-100, men slenger på ekstrautstyr som øker 0-100 tiden med like mange tideler... Ironien er stor her. Forstår godt at mange føler seg lurt, men fakta er vel som Griffel skriver, at hvis man fulgte med litt så skjønte man fort hva som var realiteten. Det var i mine øyne krystallklart at Tesla opererte med summert maks motoreffekt fra  og med lansering.

Bare for å presisere, jeg tror alle, inklusiv Tesla, hadde vært tjent med litt klarere spesifikasjoner fra dag en. Men det spørs om de var klare på lanseringsdagen...

Har faktisk ikke panotak som er det som legger på mest vekt. Sparer man 100kg så er det ca 0.1 sek. Panotak veier 55kg. Så veier ekstra bass for premium lyd og skinnsenter 245-300kg?

Og uansett som nevnt over ytelsen i hastighet som er det største problemet hvor den ikke leverer mot de andre i forhold til effekten som ble fremstilt av Tesla.
Du vet - det er ikke bare Tesla som er kreative og griper etter halmstrå for å forsvare villedende markedsføring.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cirys1

Sitat fra: o.b.lix på søndag 08. november 2015, klokken 19:08
Sitat fra: Cookie Monster på søndag 08. november 2015, klokken 15:15
Ja var den prisen jeg også fikk når jeg ble oppringt av Tesla med det super gode tilbudet som forbedrer tiden med 0.2 sek

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 08. november 2015, klokken 16:00
Forskjellen mellom 85D og P85D er 0.6 sek til 100 km/t

Akselerasjonsfølelsen mellom 0-100 på 3.7 mot 3.3 sek er vesentlig.
Så 0,3 eller 0,4 sekunder er vesentlig, mens 0,6 sekunder er ikke vesentlig?

Hvor mange ganger må du bli fortalt at det ikke er 0.6sekunder det står på her, men en gedigen feilinformering. En bil med 700hk (P85D) ville ha parkert en P85 (422 hk) ifra 60-150 men istedet så siger den sakte ifra, noe som helt klart tyder på 50hk forskjell og ikke 350hk forskjell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA