Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Griffel på søndag 08. november 2015, klokken 01:01
Når det så kom noe data om motorene forstod de fleste av oss som fulgte med at disse data var kun for motor, og at batteri ville redusere effekten ut.
Imponerende at du har innsikt i hvordan flertallet av kjøperne tolker tall som Tesla presenterer.

Så alle stedene hvor Tesla markedsførte 700hk, så viste de fleste at dette bare var tull grunnet batteriet? Er det flertallets dype innsikt i batteriteknologi som kommer til syne her?

Hvor mange av kjøperne ser du i krystallkulen at han lest ytelsestester av tidligere modeller som viser at de yter mer enn markedsført?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Øyvind.h

Tipper det er noen som våkner med fylleangst i dag etter posting i denne tråden  :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Rav4_EV

Dette løser vi enkelt innenfor ebilmiljøet.
Avstanden mellom 85D og P85D er for liten i hvordan de presterer i forhold til prisdifferansen.
Foreslår at alle 85D eiere får en ekstraregning fra Tesla på 50 tusen. De har jo fått bedre bil enn forventet.
Disse pengene utbetales til P85D eiere, eventuelt inngår som betaling for Ludo oppgradering.

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

mnicolai

Jeg stiller meg 100 % bak Griffil og Elbil fundamentalist.  Jeg kjøpte P85D fordi jeg ville ha den råeste av Model S på det tidspunktet.  Det fikk jeg, og er fornøyd med det.  Vurderer Ludi oppgradering til halv pris - vi får se når endelig ( norsk) pris kommer en gang.  Og ellers synes jeg vi bør senke temperaturen noe i denne tråden her, vent å se til denne saken er avgjort i alle fall ;)
MNICOLAI
P85DL, 2015
TESLA Model 3

VL

Det skal ikke stå på underholdningen og innleggene i tråden her hvert fall  ;D :P
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

691

Sitat fra: Elbil fundamentalist på søndag 08. november 2015, klokken 01:23
Sitat fra: 691 på søndag 08. november 2015, klokken 00:19
Sitat fra: Elbil fundamentalist på lørdag 07. november 2015, klokken 22:42
Sitat fra: 691 på lørdag 07. november 2015, klokken 18:49
Sitat fra: o.b.lix på lørdag 07. november 2015, klokken 17:47
Sitat fra: Havebigfun på lørdag 07. november 2015, klokken 16:58
Her lurer jeg på hva som er motivasjonen til de få 85D-eiere som "troller" i denne tråden- skadefryd?
Ingen tar fra dere bilen eller dens ytelse- det er ingen grunn til å bruke så mye energi til å lage dårlig stemning her.

Jeg er vel et av "trollene" her.
Motivasjonen er enkel - jeg forstår dere (dvs sinte P85D-eiere) ikke. Jeg forstår ikke hvorfor 0,3 sekunder er kritisk.
Og det er derfor du købte en 85D og vi andre brugte 170.000 kr ekstra på en P85D, fordi 0,3 sekunder er kritisk for os :-) That simple
Dere er illojale mot elbilsatsingen. Dere trekker elbilsatsningen ned i dass med denne kampanjen deres. Dere har fått bilen ludicrously billig pga elbilfordelene andre har jobbet frem som dere nyter godt av. Dere er blitt en gjøkunge på forumet her med denne latterlige saken deres. J"#¤"# respektløst. DERE SKULLE EGENTIG BETALT 1.170.000,-MER FOR P85D. SÅ HOLD KJEFT FOR F.... thats simple!!



Du virker som en afbalanceret person der er god til at argumentere, du burde gå ind i politik, hvor jeg er sikker på at du vil have succes med at fremme elbil sagen
Dere har gjort nok skade i Danmark, så jeg forventer for skam skyld at dere viser litt ydmykhet og ikke minst litt refleksjon om hva som kunne vært gjort annerledes. Jeg påpeker at å gå ut i offentligheten med denne "bortskjemte drengerøv" saken er ett stort feilgrep. Spesielt når opinionen mener at "Vi har sponset disse folkene med en elbil med ekstreme ytelser med en million i subsider. Er de takknemmlige? NEI de klager over at det mangler 0.3 sekunder på 0-100. For en gjeng utakknemlige svin!!" DET er det saken dreier seg om. Hadde det vært BMW M5 som hadde underprestert, og eierne hadde gått berserk på bimmer.no/dk, så hadde det kun gått ut over BMW, men her trekker dere ned hele omdømmet til elbilsatsnigen ned. DET finner ikke jeg meg i, og du har ikke noen bedre motargumenter enn å være sarkastisk så jeg ser på det som svakhet. At du ikke kan motargumentere saklig. At jeg har rett. At dere i Damnark har bidratt til at de nye avgiftene effektivt tok livet av Tesla sin øverste produktlinje.

Tesla er nå ferdig med Model X og nå satser de 100% på å komme de brede folkemassene i møte. Først måtte de gjøre plass til S70D med å oppjustere S85D. Nå satser de 100% på Model III. At dere er så egosentriske at dere ikke kan se dette er utrolig. Kanskje på tide at det er noen andre på tråden her som bør idioterklæres.
Ingen sarkasme - du er god til at formulere dig og fremstille dit synspunkt på en sympatisk måde. Du burde også tage flygtningepolitik op

Cookie Monster

Virker som han virkelig tror at den saken er årsaken til at Tesla ble dyrere i Danmark ;D

Danmark har jo snakket om det en god stund og alle som har fulgt litt med på dansk bilpolitikk så den komme. Små elbiler som vw E-up har faktisk blitt billigere i Danmark med de nye avgiftene.
Danmark sine politikere liker bare ikke store biler til andre enn seg selv, så de skal ha høye avgifter uansett.
2015 P85D

Isbjørn

Sitat fra: mnicolai på søndag 08. november 2015, klokken 09:58
Vurderer Ludi oppgradering til halv pris - vi får se når endelig ( norsk) pris kommer en gang.

Prisen er 81000 kr.
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

Cookie Monster

Ja var den prisen jeg også fikk når jeg ble oppringt av Tesla med det super gode tilbudet som forbedrer tiden med 0.2 sek så den nesten klarer oppgitt tid.
2015 P85D

Hodetelefoner

81 for ludicrous. 260? For 90kw batteriet. Tesla ringte på fredag ang dette :)

Griffel

#1315
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 08. november 2015, klokken 09:37
Sitat fra: Griffel på søndag 08. november 2015, klokken 01:01
Når det så kom noe data om motorene forstod de fleste av oss som fulgte med at disse data var kun for motor, og at batteri ville redusere effekten ut.
Imponerende at du har innsikt i hvordan flertallet av kjøperne tolker tall som Tesla presenterer.

Så alle stedene hvor Tesla markedsførte 700hk, så viste de fleste at dette bare var tull grunnet batteriet? Er det flertallets dype innsikt i batteriteknologi som kommer til syne her?
Det er rart hvordan andre leser det en skriver, jeg skrev ikke om flertall. Jeg skrev "de fleste av oss som fulgte med". Noen her på forumet leverte gode estimater på effekt etter batteriet. Selv nøyde jeg meg meg med å gjøre oppmerksom på dette i kommentarfelt når journalister skrev over seg om hk og moment.

Jeg er enig i at reklamespesifkasjonen var mangelfull, det er den forsåvidt enda. Men jeg antar at de fleste vet at en heller ikke snakker om kontinuerlig effekt, at topfarten ikke er kontinuerlig toppfart, at rekkevidde er avhengig av kjørestil og hastighet osv.

Siden det ikke var hovedpoenget mitt som ble sitert, gjør jeg det selv:

"Det er altså ikke snakk om kun bremsekalipper. Flertallet av de som kjøper P har nok gjordt det fordi de ønsker den beste bilen, ikke fordi de ønsker å slite ut dekk ved å akselerere fra 0-100 3,3 eller 3,6 sek avhengig av målemetode og bilfører. Jeg er sikker på at flertallet er veldig fornøyd med bilen og at de i tillegg var klar over at rent objektivt ville 85D gi mer for pengene, men at bare det beste er godt nok.

En tommelfingerregel sier at dersom du vil heve kvaliteten på et produkt  20% dobles prisen."


P er vel bare 23% dyrere så den trenger bare å være litt beder for å forklare prisforskjellen.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

kos

Hva koker denne tråden ned til - den eneste forskjellen på en p 85 D og en 85 D er noen få sekunder og så under presterer P85 D med 0,3 sekunder - har noen i denne tråden tenkt over hvor lenge o,3 sekunder er og hva man skal bruke de 0,3 sek. til. Kan noen av de som hevder at dette er svindel og feil rapportering og holde kundene for narr osv. Kan noen forklare hva disse 0,3 sek gjør at man ønsker å følle dette rettens vei fordi at det er så utrolig at det har skjedd. Fakta er at bilen har en motor som kan yte 700 hk - bilen kjører fra 0-100 det produsenten sier med deres tolkning av målinger. men prøv å fortell hva der er man har blitt lurt med 0,3 sek og hva skal man si til en dommer, og tro meg han kommer til å spørre om det og svaret må gi mening.

Så kan dere gjerne i denne tråden si at dette er kverulering , og muligens mener noen det  - men ikke si det til en dommer - da har dere tapt.

Cookie Monster

Forskjellen mellom 85D og P85D er 0.6 sek til 100 km/t og ikke 1 sek eller 2 sek som de opprinnelig reklamerte med.

Akselerasjonsfølelsen mellom 0-100 på 3.7 mot 3.3 sek er vesentlig. Noe som også vises med at en bil ofte trenger ca 150-200hk mer for å forbedre tiden så mye.
Vi er flere som som kommer fra spreke biler fra før og derfor har kjøpt bilen basert på ytelser og ytelsen var jo hele poenget med å velge P utgaven eller hva? Jeg kjøpte en bil jeg trodde var like rask som bilen jeg hadde før men som ikke viste seg å stemme.

Bilen har også kun 40-50hk mer i hastighet og er derfor falsk markedsføring når de oppgir kun P85D med et effekttall som ikke stemmer og en 0-60mph tid målt slik motortrend måler biler og som ingen andre gjør.

At 0-100 skal måles fra 0 til 100 km/t kan jo umulig være mer klart? Er slik alle andre oppgir bilene som feks Audi, Porsche osv og selv Tesla har gjort og enda gjør på alle modellene utenom P85D og P90D i den hensikt om å få produktet til å framstå bedre enn hva det er.
2015 P85D

Havebigfun

Poenget for meg er at jeg har betalt 126 k mer enn nødvendig- basert på feil angivelse av ytrelse- da jeg valgte var det 2 sec mellom bilene fra 0-100, noe jeg synes var mye og verdt pengene- ytelsesforskjellen nå- not so much.
126k er mye penger for de fleste.
Det hadde vært et ok forlik å la 85D eiere(de som kjøpte på gammel spek) betale 63k mer eller oss 63k mindre  ::)

Griffel

Men at den i tillegg til røde bremsekalippere er sprekere er ikke til å komme ifra.
I følge TU var det noen som klarte 3.6 sek 0-100.

(Dette er jo avhengig av både underlag dekk og bilførere). Etter det jeg forstår bruker praktiskt talt alle biltestmagasiner i USA Roll out målinger i sine tester. I tillegg justere de for temperatur høyde over havet osv. (Alt sammen noe tull selvfølgelig). Men Tesla kommer etter det jeg forstår fra USA. Så når amerikanere sammenligner denne med biler testet av amerikanske magasiner er det dette de ser.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA