Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

Øyvind.h

#1275
Nei den er ikke misforstått. Den er uriktig kommunisert.
Og det er nå veldokumentert (introduksjon av ny målemetode for aks eksempelvis) at Tesla bevisst har fremstilt bilen som noe annet enn den er.

Man skal være ganske ekstrem for å forsøke å dytte ansvaret over på kjøpere her....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Havebigfun

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 07. november 2015, klokken 16:42
Nei den er ikke misforstått. Den er uriktig kommunisert.
Og det er nå veldokumentert (introduksjon av ny målemetode for aks eksempelvis) at Tesla bevisst har fremstilt bilen som noe annet enn den er.
Helt enig- jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at Tesla bevisst har manipulert tallene ved å angi falsk for dårlige verdier for den ene bilen mange av oss vurderte å kjøpe og falsk for høye verdier for den andre bilen. Motivasjonen er vel at  det er en ren gevinst på ca 110k av de 126k mellomlegg- det blir svært mange penger i sum- hvor mange P85D ble solgt?

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 07. november 2015, klokken 16:42
Man skal være ganske ekstrem for å forsøke å dytte ansvaret over på kjøpere her....
Her lurer jeg på hva som er motivasjonen til de få 85D-eiere som "troller" i denne tråden- skadefryd?
Ingen tar fra dere bilen eller dens ytelse- det er ingen grunn til å bruke så mye energi til å lage dårlig stemning her.


Toonster

Egentlig irrelevant om Tesla har feilinformert med eller uten vilje, det er deres ansvar å formidle riktig data.


Cookie Monster

#1278
Her er slik Tesla oppga effekt før P85D kom. (på Finsk men var likt på den norske siden)
Der står maks motoreffekt og maks effekt med hensyn til batteri enkelt å greit og man fikk som kjøper servert riktig info.

Men når P85D kom så endret de på dette og oppga kun feil på det som var toppmodellen da. Både på effekt og 0-100 tid. Blir opp til forbrukerrådet å avgjøre dette. Men vet hva jeg tror utfallet blir :)
Er ikke tvil om at at eneste årsak til at de har gjort det er fordi det så ikke like bra ut med 469hk mot resten av bilene som er oppgitt riktig!.

En annen ting er at jeg tror momentet som står på siden enda er feil og er slik som tidligere at det er momentet målt etter ECE R85 uten hensyn til batteri. Men er mulig at maks momentet er såpass lavt at det ikke har noe å si. Men tallet på moment på bakre motor på 600nm er målt etter ECE R85 og momenttallet som står nå har de brukt det + momenttallet for motor foran som også er etter ECE R85.
2015 P85D

o.b.lix

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 07. november 2015, klokken 16:58
Her lurer jeg på hva som er motivasjonen til de få 85D-eiere som "troller" i denne tråden- skadefryd?
Ingen tar fra dere bilen eller dens ytelse- det er ingen grunn til å bruke så mye energi til å lage dårlig stemning her.

Jeg er vel et av "trollene" her.
Motivasjonen er enkel - jeg forstår dere (dvs sinte P85D-eiere) ikke. Jeg forstår ikke hvorfor 0,3 sekunder er kritisk. Hvordan disse 0,3 sekundene kan gjøre en bil dårlig.

Min bil går godt. Men deres biler går bedre. Men likevel er dere ikke fornøyde. Og det er ganske ekstremt å si at dette var en bevisst svindel på linje med VW sitt jukseprogram - etter min mening.

Men at dere går til forbrukerombudet og klager må være helt greit. Å ta det via VG synes jeg blir feil. Men min mening er at 0,3 sekunder ikke er nok til å vinne en rettsak. Jeg har endatil veddet en flaske god brennevin på mitt syn her.

Jeg er ikke ute etter å lage dårlig stemning. Jeg er ikke ute etter å være ufin. Derimot er jeg ute etter diskusjonen rundt dette temaet, for dette er et diskusjonsforum, slik at jeg kan forstå ting bedre. Jeg ønsker å lære.
Derfor er sak og saklighet, istedet for person og personangrep en viktig ting, ikke sant?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Cookie Monster

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 07. november 2015, klokken 16:58
Her lurer jeg på hva som er motivasjonen til de få 85D-eiere som "troller" i denne tråden- skadefryd?
Ingen tar fra dere bilen eller dens ytelse- det er ingen grunn til å bruke så mye energi til å lage dårlig stemning her.

De unner nok ikke oss som har kjøpt P85D og få noe i nærheten av hva vi har blitt lovet siden da blir bilen bedre.
De var selv kjempe glad for at 85D ble bedre enn når de kjøpte den uten å ha betalt for det en gang og hadde nok blitt helvete fra de samme folkene,  hvis Tesla hadde nedgradert bilen igjen slik de opprinnelig ble solgt hvis de feks fant ut at Drive unit ikke tålte det.

Eller så er de så høy på Tesla og seg selv og synes det er helt greit at man blir jugd til og får biler som ikke leverer som lovet og med masse feil. Så lenge de sitter å tror de redder verden med en bil som ramler fra hverandre og trenger flere deler flydd inn med jumbojet i året enn hva en vanlig bil bruker på 10år.
2015 P85D

Cookie Monster

Sitat fra: o.b.lix på lørdag 07. november 2015, klokken 17:47
Sitat fra: Havebigfun på lørdag 07. november 2015, klokken 16:58
Her lurer jeg på hva som er motivasjonen til de få 85D-eiere som "troller" i denne tråden- skadefryd?
Ingen tar fra dere bilen eller dens ytelse- det er ingen grunn til å bruke så mye energi til å lage dårlig stemning her.

Jeg er vel et av "trollene" her.
Motivasjonen er enkel - jeg forstår dere (dvs sinte P85D-eiere) ikke. Jeg forstår ikke hvorfor 0,3 sekunder er kritisk. Hvordan disse 0,3 sekundene kan gjøre en bil dårlig.

Min bil går godt. Men deres biler går bedre. Men likevel er dere ikke fornøyde. Og det er ganske ekstremt å si at dette var en bevisst svindel på linje med VW sitt jukseprogram - etter min mening.

Men at dere går til forbrukerombudet og klager må være helt greit. Å ta det via VG synes jeg blir feil. Men min mening er at 0,3 sekunder ikke er nok til å vinne en rettsak. Jeg har endatil veddet en flaske god brennevin på mitt syn her.

Jeg er ikke ute etter å lage dårlig stemning. Jeg er ikke ute etter å være ufin. Derimot er jeg ute etter diskusjonen rundt dette temaet, for dette er et diskusjonsforum, slik at jeg kan forstå ting bedre. Jeg ønsker å lære.
Derfor er sak og saklighet, istedet for person og personangrep en viktig ting, ikke sant?

Så P90D eller Ludi oppgradering for 81 000,- for å få 0.3 sek bedre eller den faktiske tiden til 100 som P85D var reklamert med er svindel?
0.3 sek er mye når man er nede på slike tider. En vanlig bil måtte hatt ca 150hk mer for å klare 3.3 mot 3.7 sek.
2015 P85D

o.b.lix

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 07. november 2015, klokken 17:54
Så P90D eller Ludi oppgradering for 81 000,- for å få 0.3 sek bedre eller den faktiske tiden til 100 som P85D var reklamert med er svindel?
0.3 sek er mye når man er nede på slike tider. En vanlig bil måtte hatt ca 150hk mer for å klare 3.3 mot 3.7 sek.

Svindel?
Før forstod jeg ingenting, nå forstår jeg ikke det heller...

Retrofit av ludi skal koste $5000 som er vel dryge 40.000.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Toonster

Hvis jeg hadde kjøpt en P85D så hadde jeg følt meg snytt som faen!

Hele poenget med P-modellene er jo at de er litt ekstraordinære i forhold til den vanlige 85D - hele markedsføringen er jo bygget rundt dette.

Da er det jo nærmest patetisk å mene at disse egenskapene ikke har noe å si - Det er jo kun denne forskjellen på ytelse som differensierer P85D og 85D (i tillegg til røde bremsecaliper), og da seriøst mene at P85D eiere overreagere - jeg blir matt. Fryktelig dyre calipere spør du meg!

(Jeg er rimelig sikker på at Tesla må innfinne seg i å gi en kompensasjon - det er min spådom  :)  )

o.b.lix

Går ikke P85D fortere enn 85D???

Hva er det jeg ikke har får med meg?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Cookie Monster

Sitat fra: o.b.lix på lørdag 07. november 2015, klokken 18:03
Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 07. november 2015, klokken 17:54
Så P90D eller Ludi oppgradering for 81 000,- for å få 0.3 sek bedre eller den faktiske tiden til 100 som P85D var reklamert med er svindel?
0.3 sek er mye når man er nede på slike tider. En vanlig bil måtte hatt ca 150hk mer for å klare 3.3 mot 3.7 sek.

Svindel?
Før forstod jeg ingenting, nå forstår jeg ikke det heller...

Retrofit av ludi skal koste $5000 som er vel dryge 40.000.

81 000,- er prisen vi har fått av Tesla. kommer moms på samt alt er dyrere i Norge.
Hvis du mener at 0.3 sek ikke har noe å si og bare er tull så må jo Ludricrous være et tulleprodukt?
2015 P85D

Cookie Monster

#1286
Sitat fra: o.b.lix på lørdag 07. november 2015, klokken 18:08
Går ikke P85D fortere enn 85D???

Hva er det jeg ikke har får med meg?

Den er raskere til 100 ja, men ikke så mye raskere som oppgitt og i hastighet er ikke forskjellen spesielt stor som man fikk innrykk av den skulle være med over 50% mer effekt.

Hvor går grensen til at det er greit å klage? Hadde den vært 10ms raskere så hadde det også vær greit?
2015 P85D

691

Sitat fra: o.b.lix på lørdag 07. november 2015, klokken 17:47
Sitat fra: Havebigfun på lørdag 07. november 2015, klokken 16:58
Her lurer jeg på hva som er motivasjonen til de få 85D-eiere som "troller" i denne tråden- skadefryd?
Ingen tar fra dere bilen eller dens ytelse- det er ingen grunn til å bruke så mye energi til å lage dårlig stemning her.

Jeg er vel et av "trollene" her.
Motivasjonen er enkel - jeg forstår dere (dvs sinte P85D-eiere) ikke. Jeg forstår ikke hvorfor 0,3 sekunder er kritisk.
Og det er derfor du købte en 85D og vi andre brugte 170.000 kr ekstra på en P85D, fordi 0,3 sekunder er kritisk for os :-) That simple

Elbil fundamentalist

Sitat fra: 691 på lørdag 07. november 2015, klokken 18:49
Sitat fra: o.b.lix på lørdag 07. november 2015, klokken 17:47
Sitat fra: Havebigfun på lørdag 07. november 2015, klokken 16:58
Her lurer jeg på hva som er motivasjonen til de få 85D-eiere som "troller" i denne tråden- skadefryd?
Ingen tar fra dere bilen eller dens ytelse- det er ingen grunn til å bruke så mye energi til å lage dårlig stemning her.

Jeg er vel et av "trollene" her.
Motivasjonen er enkel - jeg forstår dere (dvs sinte P85D-eiere) ikke. Jeg forstår ikke hvorfor 0,3 sekunder er kritisk.
Og det er derfor du købte en 85D og vi andre brugte 170.000 kr ekstra på en P85D, fordi 0,3 sekunder er kritisk for os :-) That simple
Dere er illojale mot elbilsatsingen. Dere trekker elbilsatsningen ned i dass med denne kampanjen deres. Dere har fått bilen ludicrously billig pga elbilfordelene andre har jobbet frem som dere nyter godt av. Dere er blitt en gjøkunge på forumet her med denne latterlige saken deres. J"#¤"# respektløst. DERE SKULLE EGENTIG BETALT 1.170.000,-MER FOR P85D. SÅ HOLD KJEFT FOR F.... thats simple!!
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Øyvind.h

Sitat fra: 691 på lørdag 07. november 2015, klokken 18:49
Sitat fra: o.b.lix på lørdag 07. november 2015, klokken 17:47
Sitat fra: Havebigfun på lørdag 07. november 2015, klokken 16:58
Her lurer jeg på hva som er motivasjonen til de få 85D-eiere som "troller" i denne tråden- skadefryd?
Ingen tar fra dere bilen eller dens ytelse- det er ingen grunn til å bruke så mye energi til å lage dårlig stemning her.

Jeg er vel et av "trollene" her.
Motivasjonen er enkel - jeg forstår dere (dvs sinte P85D-eiere) ikke. Jeg forstår ikke hvorfor 0,3 sekunder er kritisk.
Og det er derfor du købte en 85D og vi andre brugte 170.000 kr ekstra på en P85D, fordi 0,3 sekunder er kritisk for os :-) That simple

Rart det er så mange S85D eiere som ikke vil forholde seg til fakta og Teslas fremferd i denne saken.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA