Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

Sjøhyene

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 01. november 2015, klokken 21:58
Veldig flott at Mippen, oblix og kos mfl  med nebb og klør forsvarer tesla men nå er det uten tvil bevist og av tesla innrømmet at de har ført kundene bak lyset og har oppgitt uriktige tall. At dere fremdeles kjør den samme sinnsyke retorikk er jo bare komisk .

Får meg og tenke på komiske Ali i  Irak ...gutter , call it a day nå,det erbare å inrømme  at dere har tapt og at danskene hadde rett  sitt påstand når til og med tesla har innrømmet dette ved å endre tallene på hjemmesiden.. blir for dumt dette ..

Syns vi bare skal la de holde på. Sånn saken står nå er det bikket over til å bli ok underholding.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

o.b.lix

Sitat fra: cirys1 på søndag 01. november 2015, klokken 21:37
Hvorfor tror du Tesla selv har sluttet og reklamere med 700hk og 0-100 på 3,3 er med roolout??

Jeg tror det er for å unngå fremtidige misforståelser.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

hookmaker

Sitat fra: Mippen på søndag 01. november 2015, klokken 21:13
Som sagt er det mange som hadde fått med seg at 700 hk ikke var drivhjuls effekt lenge før bilene ble levert, så det er rart at mange føler seg lurt. Merker meg også at klagingen blomstret mer opp etter L oppgraderingen. Jeg skal ikke påstå at alle har fått det med seg, men jeg ser som sagt at en del som roper høyest nå var med i diskusjonen alt før bilene kom. Litt rart at de hiver seg på for å klage når de før bilen ble levert var med å diskuterte det som ble ble sagt og spekulert rundt faktisk ytelse.

Blir spennende å se hva Tesla svarer og gjør. Personlig mener jeg ikke saken er sterk nok. I følge poll på forumet her er flertallet fornøyd med bilen sin hvis man ser bort fra de som avventer, da blir det omtrent halvt om halvt. Dette er et forum med mange bilfrelste. Det kan kanskje bety at det er større aksept for dette hos Ola og Kari Nordmann.

Dit indlæg fortæller mig at du overhovedet ikke ved hvad du taler om. Ludicrous mode var ikke engang en tanke i Elons hoved før vi startet vores klage til Tesla!

Havebigfun

Sitat fra: Sjøhyene på søndag 01. november 2015, klokken 22:28
Syns vi bare skal la de holde på. Sånn saken står nå er det bikket over til å bli ok underholding.
Jeg synes desverre det bikker mot trolling- for noen kan det seff være ok underholdning ::)

EJ

Tror Poll på forum kan være misvisende, er nok mest entusiaster som surrer rundt her inne.

Hadde ikke vært her selv hvis det ikke var for Tesla sin måte å behandle denne saken på.

Info som var å oppdrive på nettsiden deres levnet liten tvil om 700 hk og 0-100 tider
2 selgere ved SC bekreftet det samme
(Fantes ikke noe info om at de hadde målt P modeller annerledes)

Alt av artikler og tester som kom frem i media hadde samme info.(Gravde ikke på undergrunns elbil sider)

Sjekket også priser på forsikring før jeg bestilte, og alle forsikrings selskaper brukte forklaringen med 700hk som grunn for dobbel forsikring på P

Overhørte selgere som brukte argumentet 700hk og 0-100 tiden ved SC så sent som siste uken i september
for folk som vurderte P modell og ingen info fra dem angående Rollout eller manglende batteri kapasitet.

Men men har ihvertfall lært noe av denne saken (Fins mye rare folk på internett)

Tror det hadde blitt 1/100 del av postene hvis det ikke hadde vært for alle nett trollene

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

P85pluss

Hei,

Jeg var ,som tidligere nevnt, på møte med Tesla og deres advokat i går. Jeg startet møtet med å fortelle om vår rolle som nøytrale meglere og at vi ikke er partsrepresentant for noen av partene, men skal sammen med partene prøve å finne en minnelig løsning som begge kan akseptere. Vi er nå oppe i 80 klagesaker.

Tesla sine representanter sammen med sin advokat gikk gjennom sin forståelse av saken både rettslig og faktisk. De forklarte en del om bilens konstruksjon og hvordan de tester bilene etc. Vi ba dem også om å svare ut påstandene dere har rundt avvik med hestekreftene og akselerasjon, samt hva som utgjør prisforskjellen mellom P85D og modellen under.

Det kom ikke noe konkret løsningsforslag fra Tesla under møtet, men de ønsket å komme tilbake med et forklarende og grundig skriftlig svar i saken, senest innen 1 desember. Svaret vil bli sendt ut til samtlige klagere når vi mottar tilsvaret.

Veien videre i saken vil selvfølgelig være avhengig av om de mener det er grunnlag for å gi et prisavslag eller ikke. Dersom de åpner for en minnelig løsning vil vi gå aktivt inn å prøve og megle frem et forlik. Skulle de derimot mene at bilen ikke lider av en kjøpsrettslig mangel som gir dem noen plikter overfor dere som kjøper, vil vi oversende saken til Forbrukertvistutvalget. Vi i Forbrukerrådet har ikke myndighet til å tvinge verken dere eller Tesla til å bli enig eller akseptere et forslag. Forbrukertvistutvalget vil imidlertid fatte et rettslig bindende vedtak i saken. Vedtaket vil stå seg dersom ikke den « tapende» part anker det inn til Tingretten. Dersom saken går til Forbrukertvistutvalget, vil vi sende en sak som vil bli prioritert hos FTU og vil selvfølgelig være retningsgivende for alle de andre sakene.

Jeg har også fått forespørsel om jeg kan bidra til å opprette en egen facebookgruppe for alle som har klaget saken inn. Det kan jeg dessverre ikke, men vil oppfordre dere som har klaget inn til å gjøre det- slik at dere har et forum dere kan diskutere saken uten at uvedkommende evt « blander seg inn». Det kan særlig være greit når dere mottar svaret fra Tesla, uansett utfall, med tanke på hva dere evt vil gjøre videre, bli enig om krav etc.

Jeg får også henvendelser fra de som enda ikke har mottatt svar fra Tesla, om de likevel kan sende inne klageskjema til oss. Mitt råd til dem er at de nå bør sende saken inn til oss uansett, og heller ettersende et evt svar fra Tesla. Dette må dere gjerne videreformidle via facebookgruppen.

Dere hører fra meg når vi mottar tilsvaret fra Tesla.

Har dere noen spørsmål rundt saken eller informasjon dere mener er av betydning så oversend det til meg pr. epost. Jeg har allerede blitt gjort oppmerksom på endringene på Tesla sine hjemmesider.



Vennlig hilsen
Ingrid Stokkeland
Rådgiver i Forbrukerrådet  Rogaland
T: 23682386

Signatur_mail_1
                                                                                                                 www.forbrukerrådet.no
P85d
P85+ solgt

Te$la

Hvem er det man henvender seg til hos Tesla for å klage?

hookmaker

+1 . Mange takk for informationen Ingrid.

stianmainhalvorsen

hvordan går man frem hvis man skal klage?

EJ

Klage må registreres hos Tesla, kan gjøre det via ditt lokale SC

Så sendes eventuelt klage inn på Forbrukerrådet sin side, er ganske enkelt

weld77

Det står sikkert i tråden et sted, men hva var prisdifferensialet på 85D og P85D da bilene kom? Dvs for oss som bestillte i slutten av 2014?

EJ

Denne er jo ganske fin:

I Opplysningsrådet for Veitrafikkens base med tekniske spesifikasjoner for de nærmere 4000 ulike modellvariantene nye biler som markedsføreres i det norske markedet i dag, er Tesla Model S P85D fortsatt oppgitt med 700 hk i effekt.

Dette er opplysninger som importørene selv legger inn.


Der har de jo selv lagt inn Effekt 700hk, og etter min kunnskap er effekt det som en motor yter
og har ikke noe som helst med motorkraft å gjøre

Tatt med buksene nede igjen :)


Speeder

Nå mangler det snart bare att de klarer å opplyse om 0-100 tid under samme premisser for samtlige modeller!
Zoe 43kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA