Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

Muffinman

Kanskje dere søtnoser kunne finne dere et rom, evt ta det på PM?

kos

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 08. oktober 2015, klokken 21:07
Sitat fra: kos på torsdag 08. oktober 2015, klokken 21:05
Sitat fra: 691 på torsdag 08. oktober 2015, klokken 16:09
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 08. oktober 2015, klokken 14:40
Sitat fra: 691 på torsdag 08. oktober 2015, klokken 14:35
Sitat fra: kos på torsdag 08. oktober 2015, klokken 14:01
I prinsippet kommer du antagelig ikke til retten en gang med saken - tesla tilbyr forlik - hever kjøpet og retten ønsker ikke å ta saken.

Ok - du læste så ikke Teslanewbie's indlæg selvom du siger gratulerer. Tesla KAN IKKE kræve ophævning af købet. Læs det nu ordentligt igen og igen, og hvis du stadig ikke forstår det, så få en som du kender til at forklare det for dig :-)

Tesla kan ikke kreve det, men de kan tilby det som eneste løsning. Så kan kunden akseptere eller ikke.
Ja, og hvis kunden ikke ønsker det, så kan kunden tage sagen i retten med krav om udbedring eller økonomisk kompensation.

Her kan retten vælge at give medhold eller ej, men retten kan heller ikke kræve at bilen skal leveres tilbage.

Den eneste måde Tesla kan kræve at få bilen tilbage er ved at stævne kunden i retten og få medhold - hvilket de aldrig vil få.
I en slik sak så vil den neppe komme til retten om tesla tilbyr at bilen blir levert til bake. det er den sterkeste form for sanksjoner og når tesla tilbyr det er det neppe noen sak for retten. Det er helt utrolig at man skal få en sak der kunden vil ha produktet men aksepterer ikke at man kan oppheve kjøpet og samtidig stevner bilselger. det har neppe hendt i en norsk rett før. - Vi snakker bil og ikke fast eiendom.

Dette er nå sykligt det du driver med ...

Og du tror ikke at en motpart i en rettssak vil spørre om det samme ? - du kan jo prøve å fortelle at de er syke.

691

Sitat fra: kos på torsdag 08. oktober 2015, klokken 21:17
Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 08. oktober 2015, klokken 21:07
Sitat fra: kos på torsdag 08. oktober 2015, klokken 21:05
Sitat fra: 691 på torsdag 08. oktober 2015, klokken 16:09
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 08. oktober 2015, klokken 14:40
Sitat fra: 691 på torsdag 08. oktober 2015, klokken 14:35
Sitat fra: kos på torsdag 08. oktober 2015, klokken 14:01
I prinsippet kommer du antagelig ikke til retten en gang med saken - tesla tilbyr forlik - hever kjøpet og retten ønsker ikke å ta saken.

Ok - du læste så ikke Teslanewbie's indlæg selvom du siger gratulerer. Tesla KAN IKKE kræve ophævning af købet. Læs det nu ordentligt igen og igen, og hvis du stadig ikke forstår det, så få en som du kender til at forklare det for dig :-)

Tesla kan ikke kreve det, men de kan tilby det som eneste løsning. Så kan kunden akseptere eller ikke.
Ja, og hvis kunden ikke ønsker det, så kan kunden tage sagen i retten med krav om udbedring eller økonomisk kompensation.

Her kan retten vælge at give medhold eller ej, men retten kan heller ikke kræve at bilen skal leveres tilbage.

Den eneste måde Tesla kan kræve at få bilen tilbage er ved at stævne kunden i retten og få medhold - hvilket de aldrig vil få.
I en slik sak så vil den neppe komme til retten om tesla tilbyr at bilen blir levert til bake. det er den sterkeste form for sanksjoner og når tesla tilbyr det er det neppe noen sak for retten. Det er helt utrolig at man skal få en sak der kunden vil ha produktet men aksepterer ikke at man kan oppheve kjøpet og samtidig stevner bilselger. det har neppe hendt i en norsk rett før. - Vi snakker bil og ikke fast eiendom.

Dette er nå sykligt det du driver med ...

Og du tror ikke at en motpart i en rettssak vil spørre om det samme ? - du kan jo prøve å fortelle at de er syke.
At tilbyde et tilbagekøb har intet at gøre med om sagen kommer for retten, du er helt forkert på den. Du kan få hvilken som helst sag for retten, bare du betaler retsafgiften. Den vil så køre i byretten og du vil så få medhold eller tabe sagen. Hvis du stævner for udbedring eller kompensation, så er det fuldstændigt underordnet om Tesla tilbyder at købe den tilbage. Et tilbagekøb kan betyde tab for kunden og derfor er det ikke nødvendigvis den bedste mulighed for kunden og heldigvis forstår en dommer det, hvilket du tydeligvis ikke gør.

kos

I Norge er det slik at en sak kan bli avslått av retten - så du får ikke en hvilken som helst sak for retten og i Norge er det ca 2 års ventetid på slike saker som dette. Men det viste du ikke. samtidig har vi noe som heter avtalefrihet i Norge - noe som dere i Danmark ikke har.

kos

Og til en opplysning vi har heller ingen byrett i Norge som i Danmark.

Vi har

Forliksrådet
tingretten
lagmannsretten
Høyesterett.

Og unionen var oppløst Danmark - Norge i 1814

Teslanewbie

Ok ,så VW saken som er kjørt i amerikansk rett må også opp i tysk rett for at tyskerne skall få medhold .... hark hark ...

Trur nok at hvis/når tesla taper i Danmark blir dette all over slik som vw saken og da har norske eiere en sterk sak ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

sigurdi

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 08. oktober 2015, klokken 22:53
Ok ,så VW saken som er kjørt i amerikansk rett må også opp i tysk rett for at tyskerne skall få medhold .... hark hark ...
Det stemmer, men er ikke sikkert VW lar saken gå sin gang i Tyskland, men kommer til et forlik med saksøkerene.

Vi skal være glade for at ikke Amerikanske retts avgjørelser blir gjeldene i andre land, det er mye svært rare saker som har gått gjennom i USA som aldri hadde gått gjennom i Norge.

Samtidig så har vi saker i Norge, der folk er dømt, som ikke hadde blitt dømt i USA.
(Om de hadde hatt råd til gode nok advokater)

Eks så ble jo Toyota dømt til å betale 1.2 milliarder dollar:
http://nypost.com/2014/03/19/toyota-to-pay-1-2b-settlement-in-vehicle-acceleration-lawsuit/

Nå flere bilselskaper saksøkt for keyless ignitions men med start knapp som må aktiveres for å skru bilen av.
Det skal ha ført til 13 dødsfall....
http://www.reuters.com/article/2015/08/26/us-autos-ignition-lawsuit-idUSKCN0QV1PH20150826
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Teslanewbie

Re Kalle Klovn

Kan vise seg at alle P85D biler nå leveres med nye SW sperret 90kwh pakke og ny sikring og kontaktor.
Hvis dette medfører riktighet så er oppgradering til P90D og Ludicrous bare en SW oppdatering på nye P85D biler.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,24214.0.html
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Cookie Monster

Skrev det samme i den andre tråden men kan jo tyde på at flex pack fra delekatalogen da er 90 pakken. Så da som har biler levert fra rundt juni/juli har den pakken som kanskje lar seg oppgradere.
Men har kommet et nytt batteri etter den også så ikke sikker.
2015 P85D

Teslanewbie

Sitat fra: Kalle Klovn på fredag 09. oktober 2015, klokken 11:46
Skrev det samme i den andre tråden men kan jo tyde på at flex pack fra delekatalogen da er 90 pakken. Så da som har biler levert fra rundt juni/juli har den pakken som kanskje lar seg oppgradere.
Men har kommet et nytt batteri etter den også så ikke sikker.

huff, blir litt dyrt med 93000 for bare en softwareoppdatering..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Cookie Monster

Sjekket delenummer og det er ikke likt på de nyere 90 pakkene. De har 1063792-

Så hva flex pack betyr er enda usikkert.

Men ja de tar seg godt betalt bare for en software forskjell slik som er tilfelle på en P90D med og uten Ludicrous siden de er bekreftet har samme batteri.
2015 P85D

SilverArrow

Eg er blandt dei som normalt ikkje skriv på forum, men har følgt saken og blir berre meir og meir frustrert.
Eg bestillte først ein fullspekka P85+, så i slutten av september i fjor så ville eg sette min reservasjon på vent på grunn av rykter om ny hardware for autopilot, bilen gjekk i produksjon 10.oktober, men vart avbestillt og ny reservasjon på fullspekka P85D vart gjort.
Eg hadde ingen behov for 4WD, men 700Hk og annonsert 0-100 tid frista da bil alltid har vært min hobby. Tesla S har plass til min familie, noko min Mercedes SL (som ikkje skal selges) ikkje har.
Eg betalte ein god del ekstra for å få 700Hk. Eg betaler ekstra mykje i forsikring på grunn av at Tesla oppgir at den har 700Hk. Så lenge Tesla ikkje går ut med kor mange hester Tesla P85D faktisk har så vil me desverre fortsette med å betale overpris på forsikringen.
I følge blant anna Autofil, så leverte alle Tesla modeller meir Hk enn Tesla oppgav, så på kjøpstidspunktet så hadde eg heller ikkje noko informasjon som skulle tilseie at dette ikkje skulle gjelde P85D.
Da er ingen tvil på at Tesla bevisst har lurt sine kunder med å oppgi 0-100 tider med rollout, mens dei andre modellene er testa uten rollout. P85D var også einaste bil som vart levert med nextgen seter for å få kunder til å velge denne modellen på bestillingtidspunktet. (Heldigvis så vart dette levert både framme og bak.) Hadde ikkje tatt levering av bil uten nextgen seter bak!
Me har betalt for ei vare som Tesla ikkje har klart å levere!
2015 P85DL+ - Utlevert 03.03.15

moderator 2

Hei

Denne tråden begynner å bli veldig lang, med endel gjentakelser. Jeg tror vi må innse at noen er missfornøyd mens andre synes man diskuterer bagateller.

Jeg tror det meste er sagt i tråden. Dermed er det kanskje på tide å la dette emnet ligge fremover?

Har du noen nye poenger å komme med, så skriv gjerne. Har du ikke noe konstruktivt å tilføye, så er tiden inne til å droppe å legge inn flere innlegg.

Etter å ha slettet 10 nye innlegg prøver jeg en gang til:

Har du noe konstruktivt å bidra med i debatten, i forhold til topic, så kan du skrive et nytt innlegg. Har du ikke noe å komme med, så dropp det!

- og nei, jeg har ikke blitt kontaktet av Tesla.

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Havebigfun

Idag hadde tyske n-tv en reportasje i PS- Das Automagazin hvor de kjørte 380 km med P85D over Alpene (München til Alta Badia)- det var den mest postive reportasjen jeg har sett på tysk TV- desverre kan man ikke se den på nettsiden til n-tv fra Norge men sannsynlig kommer den på Youtube etterhvert.

Det som var interessant i denne ferske reportasjen som er tatt opp 250615 var at man gjentok de samme "sannheter" som vi nå vet ikke stemmer: 700hk og 0-100 på 3,3. Bilen ble også oppfattet som rå mellom 100 og 200 km/h.

Oppsiden var at man inrømmet at P85D utklasser "alle" 4 seters fossilbiler i ytelse og kjøreopplevelse- det var kun noen fossile 2 setere som var bedre. Eneste ulempe som var igjen var prisen. Selv superladingen kom til sin rett...

Her konverteres et "fossilt" tv- team til å bli ihuga Tesla-fans på en biltur...

thilo

S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA