Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hjørnespjeld

Startet av Toonster, lørdag 12. september 2015, klokken 21:30

« forrige - neste »

Elbil fundamentalist

Sitat fra: esisa på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 15:42
Nå kjørte jeg jo 32 mil med 7 mil igjen når jeg kom igjen i går så det er jo tydligvis mulig. Og det var ikke bare kjøring i 40-60. Ca halvparten 60-80 og ca halvparten over 100. Så da får du tru hva du vil.
Nå er det litt høydeforskjell fra Otta til Drøbak. Merket tydelig forskjell fra Oslo til Dagali vs  Dagali tilbake til Oslo...
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Powerflux

Sitat fra: Elbil fundamentalist på mandag 26. oktober 2015, klokken 20:43
Sitat fra: esisa på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 15:42
Nå kjørte jeg jo 32 mil med 7 mil igjen når jeg kom igjen i går så det er jo tydligvis mulig. Og det var ikke bare kjøring i 40-60. Ca halvparten 60-80 og ca halvparten over 100. Så da får du tru hva du vil.
Nå er det litt høydeforskjell fra Otta til Drøbak. Merket tydelig forskjell fra Oslo til Dagali vs  Dagali tilbake til Oslo...
Hvilket forbruk får på disse to strekningene?
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

MikeLevy

Sitat fra: glenn.sollid på mandag 26. oktober 2015, klokken 19:09
Om noen 70D eiere er interessert i å oppgradere til P85D så er jeg intr i å diskutere. Er nemlig på utkikk etter en 70D.
Kan jeg spørre hvorfor du vurderer byttet?
Hentet min 70D 13/08/15. Alt utstyr minus barneseter bakerst og 21"
En fantastisk bil

glenn.sollid

Sitat fra: MikeLevy på mandag 26. oktober 2015, klokken 21:20
Sitat fra: glenn.sollid på mandag 26. oktober 2015, klokken 19:09
Om noen 70D eiere er interessert i å oppgradere til P85D så er jeg intr i å diskutere. Er nemlig på utkikk etter en 70D.
Kan jeg spørre hvorfor du vurderer byttet?

Solgte en P85+ for litt siden og var primært ute etter en 70D. Da det ikke dukket opp noen særlig utstyrte så ble det en P85D frem til det dukker opp noe interessant.

Elbil fundamentalist

Sitat fra: Powerflux på mandag 26. oktober 2015, klokken 21:09
Sitat fra: Elbil fundamentalist på mandag 26. oktober 2015, klokken 20:43
Sitat fra: esisa på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 15:42
Nå kjørte jeg jo 32 mil med 7 mil igjen når jeg kom igjen i går så det er jo tydligvis mulig. Og det var ikke bare kjøring i 40-60. Ca halvparten 60-80 og ca halvparten over 100. Så da får du tru hva du vil.
Nå er det litt høydeforskjell fra Otta til Drøbak. Merket tydelig forskjell fra Oslo til Dagali vs  Dagali tilbake til Oslo...
Hvilket forbruk får på disse to strekningene?
Dette blir kun på husken, men jeg ned hadde jeg ca 100km (rated) mer vs turen opp.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

esisa

Sitat fra: Elbil fundamentalist på mandag 26. oktober 2015, klokken 20:43
Sitat fra: esisa på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 15:42
Nå kjørte jeg jo 32 mil med 7 mil igjen når jeg kom igjen i går så det er jo tydligvis mulig. Og det var ikke bare kjøring i 40-60. Ca halvparten 60-80 og ca halvparten over 100. Så da får du tru hva du vil.
Nå er det litt høydeforskjell fra Otta til Drøbak. Merket tydelig forskjell fra Oslo til Dagali vs  Dagali tilbake til Oslo...

Ja, det er litt høydeforskjell. Ca 280 meter på startssted og ca 140 meter der jeg bor i Drøbak. Når det er sagt så har jeg ikke noe problem med å få under 170 i gjennomsnitt på lange turer. Har kjørt Gudbrandsdalen, Valdres og Hallingdalen noen ganger nå og det ender som regel på mellom 165 og 170 et sted.

Toonster

Lenge siden noen fra 70D-folket har delt erfaringer nå - hadde vært strålende om noen vil komme med noen oppdateringer ang erfaringer med 70D

:)

lunitiks

Elsker bilen. Artig å sysle med på alle mulige måter.

Etter ca 8 mnds eierskap har jeg:
- Skiftet vindusspylevæske 1 gang (ikke jeg personlig, men servicesenteret)
- Byttet dekk 2 ganger (heller ikke jeg personlig, men dekkhotellet)
- Fått SC til å utbedre kjente, ukritiske feil, slik som dugg i kromlist.

Bilen leverer fortsatt mer enn jeg hadde forventet, både mht komfort og kjøreegenskaper. Det standard lydanlegget virker nå mer innspilt, og jeg har i der siste blitt litt imponert over lydkvaliteten (noe jeg overhodet ikke var i starten).

En fabelaktig vinterbil.

Med mindre det kommer en _enda_ bedre elbil på markedet (noe det sikkert gjør en gang i fremtiden), vil jeg aldri kjøpe noen annen bil. Kanskje en enda heftigere, PxxxD hvis pengene strekker til.

Det som finnes av minus med bilen er kjent stoff. Min H2015-modell har noen av de "gode gamle" feilene, men jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene av feil/mangler som var kjent på 2013- og 2014-utgavene, feks vann i bakluken.

Alt i alt har jeg ingen problem med å kaste seks på terningen, samtidig som jeg innser at prisen for denne versjonen nå er blitt vel stiv, det er litt synd men jeg er veldig glad for at jeg kjøpte da jeg kjøpte
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Toonster

Sitat fra: lunitiks på torsdag 19. mai 2016, klokken 20:25
Elsker bilen. Artig å sysle med på alle mulige måter.

Etter ca 8 mnds eierskap har jeg:
- Skiftet vindusspylevæske 1 gang (ikke jeg personlig, men servicesenteret)
- Byttet dekk 2 ganger (heller ikke jeg personlig, men dekkhotellet)
- Fått SC til å utbedre kjente, ukritiske feil, slik som dugg i kromlist.

Bilen leverer fortsatt mer enn jeg hadde forventet, både mht komfort og kjøreegenskaper. Det standard lydanlegget virker nå mer innspilt, og jeg har i der siste blitt litt imponert over lydkvaliteten (noe jeg overhodet ikke var i starten).

En fabelaktig vinterbil.

Med mindre det kommer en _enda_ bedre elbil på markedet (noe det sikkert gjør en gang i fremtiden), vil jeg aldri kjøpe noen annen bil. Kanskje en enda heftigere, PxxxD hvis pengene strekker til.

Det som finnes av minus med bilen er kjent stoff. Min H2015-modell har noen av de "gode gamle" feilene, men jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene av feil/mangler som var kjent på 2013- og 2014-utgavene, feks vann i bakluken.

Alt i alt har jeg ingen problem med å kaste seks på terningen, samtidig som jeg innser at prisen for denne versjonen nå er blitt vel stiv, det er litt synd men jeg er veldig glad for at jeg kjøpte da jeg kjøpte

Takk for dine tilbakemeldinger, alltid gøy å høre (i hvert fall når det er positivt). Synes også prisen er vel stiv nå om dagen, glad jeg bestilte i august. De klør i fingrene med tanke på levering som nå ikke er før mot slutten av juni... men den som venter på noe godt... osv

Bjoris

Dette med rekkevidde på 70 blir jo meget interessant når facelifte bilene kommer, det er dessverre meget sannsynlig at de har noe kortere rekkevidde pga muligheten for å oppgradere til 75 kwh. Tviler sterkt på at Tesla har lagt inn 5 kwh ekstra i pakken så my guess er at det er ca 1,5-2,0 kwh mindre tilgjenglig på ny 70D, ikke allverden, men feil vei selvsagt. Oppgraderer du til 75D får du antakelig 3,5-40 kwh mer tilgjenglig altså noe mer enn dagens 70D...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Vegard Winther

Jeg har hatt min 70D i ca to måneder nå - og jeg blir bare mer og mer glad i bilen.
Bilen er en drøm å kjøre og imponerer meg bare mer og mer. Tar meg i å titte ut gjennom vinduet og bare se på bilen av og til. Legger stadig merke til nye design-detaljer - synes bilen blir penere og penere.

Har ikke hatt noen feil enda. Eneste er en gummilist i bakre dørkarm på venstre side som virker litt løs - og når jeg vasker bilen så legger såpa seg på innsiden av dørkarmen og er vanskelig å spyle vekk. Litt usikker på om dette er et problem, men noe er det. Ikke slik på de andre dørene. Dette, sammen med feil på en av klaffene i en av air con-lukene foran er det eneste.

Ungene elsker bilen også - det eneste aberet er at jeg nesten alltid kjører med unger i bilen, så får sjeldent testet bilen for det den er god for (som er helt utrolig) - og med Spotify i bilen blir det mye Marcus & Martinus, Aqua og
annen desibel-tortur.

Rekkevidden er i bunn og grunn ikke noe problem, men jeg kjenner det skal bli godt når den ny superchargeren kommer opp mellom Gardermoen og Stange. Det vil fjerne det lille snevet som er med tanke på rekkeviddeangst. (Bor i Brumunddal nord for Hamar og er ofte i Oslo - av og til dagsturer, og da kommer 70D-en litt til kort. Med SC-en er det problemet borte.

Alt i alt, en helt fantastisk bil som jeg ikke engang kunne vurdert å kjøpe i dag, nå som den er ca. 100 000 dyrere.

Toonster

Det høres jo bra ut :)

Hvordan løser du dette med Oslo-turene pr d.d.?

Jeg vil få noe av det samme problemet som deg på slike turer, men ikke veldig ofte jeg er på tur til Oslo - og det løser jo seg når Nebbenes en gang åpner

Vegard Winther

Var litt krise første Oslo-turen, da jeg oppdaget at Oslo kommune har plombert alle (?) schuko-uttakene på offentlige ladeplasser i Oslo. (Hadde ikke fått med meg det, og hadde ikke kjøpt adapter enda.)
Men noen snille naboer av de vi besøkte lot oss lade hos dem. Ellers hadde jeg hatt et problem.

Har ikke hatt mange dagsturene, men lader på offentlig plass når vi kommer fram, og da har vi så vi kommer oss hjem med litt angst for uforutsette forhold. Gleder meg til superchargeren kommer på plass.

Noen som aner når?


Toonster

På Tesla Brumunddal sa de at før sommeren, men det ser heller dårlig ut.

Noen postet noe om et fått avslag på plassering av en trafo eller noe, så da må det vel søkes om på nytt med ny plassering. (for nær av/påkjøring til E6)

jkirkebo

Sitat fra: Vegard Winther på fredag 20. mai 2016, klokken 14:43
Var litt krise første Oslo-turen, da jeg oppdaget at Oslo kommune har plombert alle (?) schuko-uttakene på offentlige ladeplasser i Oslo. (Hadde ikke fått med meg det, og hadde ikke kjøpt adapter enda.)

Langt fra alle, det er massevis av de gamle stolpene med kun schuko i drift ennå. F.eks på Filipstad er det 36 stk.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA