Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hjørnespjeld

Startet av Toonster, lørdag 12. september 2015, klokken 21:30

« forrige - neste »

GeirHM

En positiv erfaring med denne 70D utgaven: Standardutgaven av stereoanlegget er mer enn bra nok. Jeg merket virkelig ikke mye forskjell til min alt for dyre stereopakke.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på søndag 20. november 2016, klokken 16:34
Ville absolutt ikke brukt range mode til daglig over lengre strekninger med mindre det er absolutt nødvendig for å nå frem. Range mode tillater at batteripakka går helt opp til 43 grader, mot 33 normalt.

Det er da normalt aldri noe problem på denne tiden av året, pakka er heller for kald enn for varm.

Unntak: De som trekker henger med TMX eller kjører som en gris ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Tenker naturligvis ikke på korte turer, men er det plussgrader (noe det stort sett har vært så langt i høst hvor jeg har kjørt) går pakka sakte men sikkert opp til 43 grader om man kjører langt med range mode på. Det unngår jeg, spesielt med tanke på at det knapt bidrar noe til forbruket. Bare denne uka har jeg hatt to turer på 7 timer, en på 3 og en på 4.

GeirHM

Sitat fra: Muffinman på søndag 20. november 2016, klokken 18:32
Tenker naturligvis ikke på korte turer, men er det plussgrader (noe det stort sett har vært så langt i høst hvor jeg har kjørt) går pakka sakte men sikkert opp til 43 grader om man kjører langt med range mode på. Det unngår jeg, spesielt med tanke på at det knapt bidrar noe til forbruket. Bare denne uka har jeg hatt to turer på 7 timer, en på 3 og en på 4.

Nyttig opplysninger. Jeg kjører stort sett langturer. Og det stort sett med range mode på. Fra nå av blir det annerledes.

GeirHM

Til Drammen med 70D lånebil. Forbruk 290 wh/km.
Tilbake til Røyken med 85D. Forbruk 208wh/km.

Jeg er glad det er 85D som er min bil.

GOS

Sitat fra: GeirHM på mandag 21. november 2016, klokken 17:18
Til Drammen med 70D lånebil. Forbruk 290 wh/km.
Tilbake til Røyken med 85D. Forbruk 208wh/km.

Jeg er glad det er 85D som er min bil.
Må være noe galt med den 70D'en
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

fonberg

Sitat fra: GeirHM på søndag 20. november 2016, klokken 21:56
Sitat fra: Muffinman på søndag 20. november 2016, klokken 18:32
Tenker naturligvis ikke på korte turer, men er det plussgrader (noe det stort sett har vært så langt i høst hvor jeg har kjørt) går pakka sakte men sikkert opp til 43 grader om man kjører langt med range mode på. Det unngår jeg, spesielt med tanke på at det knapt bidrar noe til forbruket. Bare denne uka har jeg hatt to turer på 7 timer, en på 3 og en på 4.

Nyttig opplysninger. Jeg kjører stort sett langturer. Og det stort sett med range mode på. Fra nå av blir det annerledes.

I mitt hode er Range mode et veldig misvisende navn. Hensiktsmessig å bruke på korte til mellomlange turer, men bør deaktiveres på lange turer - lang "range" er mye mer aktuelt :o
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

turfsurf

Ja faktisk, range mode er mest nyttig på korte turer :)
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA