Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Calling P85D owners world-wide

Startet av P85D, lørdag 12. september 2015, klokken 00:31

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: cirys1 på søndag 16. august 2015, klokken 15:33
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 16. august 2015, klokken 11:57
Luftunderstell gir tilstrekkelig høyde i alle situasjoner jeg har kommet opp i

Den kan heves 2 cm mer enn standard..
Aner ikke nøyaktig hvor høy den blir, men bilen ser veldig høy ut. Og betydelig høyere enn low som jeg normalt kjører i.
Very High har vært mer enn nok for selv de verste situasjoner jeg har vært borti i løpet av to år. Har vært perfekt for meg :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

petersv

Sitat fra: cirys1 på søndag 16. august 2015, klokken 15:33
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 16. august 2015, klokken 11:57
Luftunderstell gir tilstrekkelig høyde i alle situasjoner jeg har kommet opp i

Den kan heves 2 cm mer enn standard..

Er mer enn det, tror det er 3,5.

krl

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 16. august 2015, klokken 11:57
Bagasjeplassen er bedre målt i liter enn E-klasse stasjonsvogn, og skiboksen jeg brukte ofte før har blitt hengende ubrukt i boden :)
For meg med full bil er den mer enn stor nok :) Bilen kunne ikke vært mindre med mindre det skulle vært en stygg kassebil.
Det eneste problemet er at du ikke bør legge så mye i bagasjerommet.

Det er praktisk talt umulig å sikre bagasjen. Jeg har ikke funnet et eneste festepunkt for sikringsstropper, noe som har vært standard i alle andre biler vi har hatt. Og roll-up-netting for bagasjerommet finnes heller ikke.

Så jeg tør påstå at E-klasse er overlegen med tanke på lastekapasitet.

mj

OT men det er noen fester i seteryggen. Har festet hundeburene i disse
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Flaago

Det er ganske fascinerende å se hvordan disse trådene lever sitt eget liv, etter side 2 er topic bare et glemt minne :)

Muffinman

Sitat fra: mj på søndag 16. august 2015, klokken 20:28
OT men det er noen fester i seteryggen. Har festet hundeburene i disse
I tillegg er det slike i begge sider (lånt bildet fra en annen tråd):



Kallisman

Sitat fra: Muffinman på søndag 16. august 2015, klokken 21:04
Sitat fra: mj på søndag 16. august 2015, klokken 20:28
OT men det er noen fester i seteryggen. Har festet hundeburene i disse
I tillegg er det slike i begge sider (lånt bildet fra en annen tråd):




Kun hvis man har ekstra seter bak.
Har kjørt rød Model S P85, P15059, siden september 2013.
Venter P85D i juni.

Toonster

Hehe, fra dragrace til sikring av last - grei spinoff :)

Muffinman

#83
Ser ut som du har rett, men det gir jo ingen mening. Ekstrasetene festes vel ikke i disse?

EDIT: Vil man feste lastestropper kan man tre rundt vangene på siden av rommet ekstrasetene ligger når de er sammenfoldet. De er garantert solide nok, og alle biler har disse.

Muffinman

Sitat fra: Toonster på søndag 16. august 2015, klokken 21:53
Hehe, fra dragrace til sikring av last - grei spinoff :)
Jepp. Og jeg lar meg lure utpå glattisen rett som det er  :P

Amoss

Sitat fra: Toonster på søndag 16. august 2015, klokken 21:53
Hehe, fra dragrace til sikring av last - grei spinoff :)

Så klart, man må sikre lasten ekstra godt når man er disponert til å la seg provosere til ett "lyskryssrace" ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

cairnz

Sitat fra: Muffinman på søndag 16. august 2015, klokken 21:55
Ser ut som du har rett, men det gir jo ingen mening. Ekstrasetene festes vel ikke i disse?

Jo, når setet vippes opp så er det "haker" som går inn i festet der. I tillegg er det festet i bakryggen på baksetet som det "klikker" inn i når de er satt opp.
Elbilist

cirys1

Sitat fra: petersv på søndag 16. august 2015, klokken 19:13
Sitat fra: cirys1 på søndag 16. august 2015, klokken 15:33
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 16. august 2015, klokken 11:57
Luftunderstell gir tilstrekkelig høyde i alle situasjoner jeg har kommet opp i

Den kan heves 2 cm mer enn standard..

Er mer enn det, tror det er 3,5.

Hentet ifra Tesla sin side
Klaring144 mm
Luftfjæring
120 mm – 163 mm

Nesten 3,5 cm ifra low til very high, men under 2 cm ifra standard bil uten luft til very high, for de som "høyde" som argumentasjon på luft fjæring er jeg ikke imponert over 19mm..

Muffinman

#88
 ;D

163-120=?

Enigami

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 16. august 2015, klokken 11:57
Bagasjeplassen er bedre målt i liter enn E-klasse stasjonsvogn, og skiboksen jeg brukte ofte før har blitt hengende ubrukt i boden :)

Griselekkert design er en bonus  ;D Fossilmotor skal jeg aldri ha igjen. Det tilhører fortiden.

For meg en perfekt familiebil, bortsett fra behovet for ytterligere seter. Noe jeg får i Model X.

Familiebil uten tilhengerfeste? Og familiebil uten adaptive LED hovedlys?

Griselekker design? Kan diskuteres. Bilen er ikke stygg, men den ser ikke bra ut med kombibakluken. Synes dessuten den allerede begynner å se litt gammel og utdatert ut. Men så er den jo også 2-3 år gammel på markedet og designet for mange år siden.

Er så moro hver gang elbileiere sier "fossilmotor skal jeg aldri ha igjen, det tilhører fortiden". Det betyr ikke at det er slik at det tilhører fortiden til bare fordi du ønsker å lide deg gjennom livet med et snevert syn på bil.

Det beste er å kunne ha det beste fra hver verden. Å bare kjøre elbil betyr veldig dårlig utvalg. Er ingen elbiler jeg kunne tenke meg pr i dag, em ol jeg måtte ha en ville det kanskje blitt en I3 eller EGolf om jeg ikke ville gjøre poeng ut av elbilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA