Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Calling P85D owners world-wide

Startet av P85D, lørdag 12. september 2015, klokken 00:31

« forrige - neste »

Basse

Sitat fra: Harlex på fredag 14. august 2015, klokken 21:55
Sitat fra: Tai på fredag 14. august 2015, klokken 20:52
Man kan ikke disse Model S for at den havner 0,7 sekunder bak en A7 på bane. Det er ikke å bli knust.

Eneste videoen jeg har sett Model S bli knust er her:


Tai
Dette var jo "bare" p85d med insane.....
[/
Sitat fra: Harlex link=topic=22966.msg388854#msg388854 =1439582120
Med SOC på ca 70%
Sitat fra: Tai på fredag 14. august 2015, klokken 20:52
Man kan ikke disse Model S for at den havner 0,7 sekunder bak en A7 på bane. Det er ikke å bli knust.

Eneste videoen jeg har sett Model S bli knust er her:


Tai
Dette var jo "bare" p85d med insane.....

Toonster

#61
Men sannheten er at M5, RS6 og Panamera er heller ikke lansert som noen banebiler for det er de alt for tunge, de er lansert som raske familiebiler som klarer en tur på en bane eller kan ligge i 200km i timen i mange timer uten stopp.. [/quote]

Fullstendig uenig i det poenget du får frem her, det er vesentlig forskjeller på hvordan en M5 og Tesla har tilnærmet seg utviklingen av de respektive bilene. I en BMW M bil har man startet med racing egenskapene og pakket det samme slik at det fungerer utmerket i hverdagen. Tesla har nok aldri hatt de ambisjonene, men Tesla er smarte i markedsføringen og drar frem 0-100 ytelsene for å vise at el-biler ikke må være kjedelig (som før), med ytelse på (0-100) i toppsjiktet og en lekker design..

En BMW M og Audi RS har sportsgener så det holder - og er vel på høyde med en Porsche 911 Turbo, om ikke bedre. - alle disse bilene er bygd for å virkelig kunne yte - og da er banekjøring benchmark. Skal man få noe heftigere for bane, må man ha en ren racing bil og det er vel ingen her som vil sammenligne en gatebil med racingbil?

Jeg mener at Panamera er nok den klassen en Tesla faller nærmest.

Tai

Jeg kan ikke ta diskusjonen helt seriøst. Driter 100-0 i hvordan bilene ter seg på bane, det som teller er hvordan bilen oppfører seg til dagelig bruk. Og den diskusjonen er vel lagt død?

Kjøp deg gjerne en M5 eller RS7 og hvis det er din greie, flott for deg. Min greie er en fantastisk lydløs bil som koster minimalt å drive, gjør 0-100 på 5,6 sekunder og samtidig gjør alt en kan forvente av en familiebil. Nå bilen i tillegg koster halvparten av bilene som den settes opp mot her så forstår jeg ikke hvorfor man diskuterer så hardnakket. Er man uenig, kjøp en annen bil og slutt å involvere seg så voldsomt i hva Tesla gjør!

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Toonster

Sitat fra: Tai på lørdag 15. august 2015, klokken 00:37
Jeg kan ikke ta diskusjonen helt seriøst. Driter 100-0 i hvordan bilene ter seg på bane, det som teller er hvordan bilen oppfører seg til dagelig bruk. Og den diskusjonen er vel lagt død?

Kjøp deg gjerne en M5 eller RS7 og hvis det er din greie, flott for deg. Min greie er en fantastisk lydløs bil som koster minimalt å drive, gjør 0-100 på 5,6 sekunder og samtidig gjør alt en kan forvente av en familiebil. Nå bilen i tillegg koster halvparten av bilene som den settes opp mot her så forstår jeg ikke hvorfor man diskuterer så hardnakket. Er man uenig, kjøp en annen bil og slutt å involvere seg så voldsomt i hva Tesla gjør!

Tai

Amen :)

Tr0047

Ja la oss slutte å diskutere og involvere oss i tms og dens prestanda, forsåvidt også disse elendige fossilbilene!
Dette forumet hadde vært mye mer interessant hvis alle kunne vært tause..eller i det minste enige ;) 
Men nå er klokka mye...må få vanna noen blomster å brette klær før jeg hopper i loppekassa :)
Mars 2015 P85D

dosmont

#65
I forhold til folk som ikke har erfaring med elbil/Tesla så føles noen ganger som at jeg er havnet i middelalderen og prøver og forklare at jorda er rund ::)
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

cirys1

Sitat fra: Tai på lørdag 15. august 2015, klokken 00:37
Jeg kan ikke ta diskusjonen helt seriøst. Driter 100-0 i hvordan bilene ter seg på bane, det som teller er hvordan bilen oppfører seg til dagelig bruk. Og den diskusjonen er vel lagt død?

Litt vanskelig og ta deg seriøst når du legger ut en link der en P85D blir marginalt slått på bane for deretter avsi alt som har med bane og gjøre. "Make up your mind"

På akkurat den banen du linket til var det lite forskjell, men når jeg tar opp to andre baner der den ligger et hav bak da er det en "ikke" diskusjon, noen er så artige.. :)

Tai

Sitat fra: cirys1 på lørdag 15. august 2015, klokken 10:59
Litt vanskelig og ta deg seriøst når du legger ut en link der en P85D blir marginalt slått på bane for deretter avsi alt som har med bane og gjøre. "Make up your mind"

På akkurat den banen du linket til var det lite forskjell, men når jeg tar opp to andre baner der den ligger et hav bak da er det en "ikke" diskusjon, noen er så artige.. :)

Helt greit, jeg bryr meg ikke om du tar meg seriøst.

Strengt tatt linket vel jeg en 0-100-0 men la oss ikke bli opphengt i detaljer. Bane eller drag, om Model S blir smadret i alle grener betyr det ikke noe for meg. Jeg kjører aldri på bane og etter 1,5 år med bilen har jeg ikke opplevd å bli "utfordret" av andre bilister. Ei heller har jeg behov for å hevde meg i trafikken.

Er man opptatt av banekjøring er vel dette forumet ikke noe for deg.  Kjøp deg en turbo super mega multifett bil og smadre rundetider til hjertens lyst. Personlig nyter jeg en flott bil som jeg selv er fornøyd med. Selv om den ikke vinner på rundetid rundt diverse baner.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

TorAtle

Sitat fra: Tai på søndag 16. august 2015, klokken 03:11
Er man opptatt av banekjøring er vel dette forumet ikke noe for deg.
Jeg kan garantere at den dagen Tesla gjør det bra på bane så kommer forumet til å bli bombet av videolinker. Bare vent. Da er det plutselig veldig relevant. I mellomtiden later man som det ikke er en issue.
2014 BMW i3

Øyvind.h

Sitat fra: TorAtle på søndag 16. august 2015, klokken 10:02
Sitat fra: Tai på søndag 16. august 2015, klokken 03:11
Er man opptatt av banekjøring er vel dette forumet ikke noe for deg.
Jeg kan garantere at den dagen Tesla gjør det bra på bane så kommer forumet til å bli bombet av videolinker. Bare vent. Da er det plutselig veldig relevant. I mellomtiden later man som det ikke er en issue.
Jeg kunne fint postet en slik link for moroskyld, uten at det har noe som helst å si for min bruk av bilen. 2 tonn elbil er langt fra noen banebil. Men det er en uslåelig familiebil :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cirys1

Sitat fra: TorAtle på søndag 16. august 2015, klokken 10:02
Sitat fra: Tai på søndag 16. august 2015, klokken 03:11
Er man opptatt av banekjøring er vel dette forumet ikke noe for deg.
Jeg kan garantere at den dagen Tesla gjør det bra på bane så kommer forumet til å bli bombet av videolinker. Bare vent. Da er det plutselig veldig relevant. I mellomtiden later man som det ikke er en issue.

Ha ha.. Just my Point.. Selv 8.50 på Ringen førte til førsteside sak på TV2 nett ganske så lenge..


Amoss

Sitat fra: TorAtle på søndag 16. august 2015, klokken 10:02
Jeg kan garantere at den dagen Tesla gjør det bra på bane så kommer forumet til å bli bombet av videolinker. Bare vent. Da er det plutselig veldig relevant. I mellomtiden later man som det ikke er en issue.

Om en bil en selv har, vurderer å kjøpe eller bare "har lyst på" gjør det bra på ett eller annet felt, så er det gøy. Interessant nok til å kunne legge ut en video og titte på den, kanskje også kommentere. Men det gjør det ikke nødvendigvis relevant dersom dette er på ett område en ellers har null interesse av, eller går på egenskaper man ikke ser behovet for i denne bilen.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Enigami

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 16. august 2015, klokken 10:06
Sitat fra: TorAtle på søndag 16. august 2015, klokken 10:02
Sitat fra: Tai på søndag 16. august 2015, klokken 03:11
Er man opptatt av banekjøring er vel dette forumet ikke noe for deg.
Jeg kan garantere at den dagen Tesla gjør det bra på bane så kommer forumet til å bli bombet av videolinker. Bare vent. Da er det plutselig veldig relevant. I mellomtiden later man som det ikke er en issue.
Jeg kunne fint postet en slik link for moroskyld, uten at det har noe som helst å si for min bruk av bilen. 2 tonn elbil er langt fra noen banebil. Men det er en uslåelig familiebil :)

Det er riktig at den ikke er noen banebil, det er vel heller ikke Tesla Roadster.
Men det er ikke riktig at den er uslåelig som familiebil. Til det har den for liten bagasjeplass, er for stor og uhendig, for lav bakkeklaring og man må planlegge kjøringen mer enn en "fossilbil".

Men Tesla Model S er litt bra på veldig mange ting, noe som gjør den til en ok velkjørende bil, som fungerer til veldig mye.
I tillegg er det litt moro å høre en bil kjøre avgårde lydløst (selv om også hybrider gjør dette).
Det er moro både med lydløst biler, men det betyr ikke at de med grom motorlyd er gammeldagse eller utdaterte. De er gromme på en helt annen måte.

Jeg kan gjerne ha en elbil uten ulempene (må lade med kabel, mangler motorlyd ved pådrag og må planlegge kjøringen), men jeg er nødt til å ha en bensinbil med grom lyd ved siden av som brukes ofte. Det er og blir å få frysninger av å kjøre en bil med skikkelig bensinmotor.
I tillegg synes jeg ikke Tesla Model S er tiltalende nok om jeg skal ha en elbil. Liker ikke kombi-bakluken som minner om gamle Mazda 626 kombi og gamle Mondeoer. Den blir for amerikansk.
Hadde BMW 6-serie gran Coupe vært en elbil med 5 års garanti og rekkevidde på 50 mil skulle jeg nok vurdert denne. Men helst med trådløs lading.

Det eneste minuset er at jeg hele tiden ville tenkt: tenk hvor bra denne bilen hadde vært som 650xi V8...

Øyvind.h

Bagasjeplassen er bedre målt i liter enn E-klasse stasjonsvogn, og skiboksen jeg brukte ofte før har blitt hengende ubrukt i boden :)
For meg med full bil er den mer enn stor nok :) Bilen kunne ikke vært mindre med mindre det skulle vært en stygg kassebil.

Luftunderstell gir tilstrekkelig høyde i alle situasjoner jeg har kommet opp i,  og lading er ikke noe tema lenger. Fylling av fossilbil ville totalt sett vært MER tidkrevende.

Griselekkert design er en bonus  ;D Fossilmotor skal jeg aldri ha igjen. Det tilhører fortiden.

For meg en perfekt familiebil, bortsett fra behovet for ytterligere seter. Noe jeg får i Model X.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cirys1

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 16. august 2015, klokken 11:57
Luftunderstell gir tilstrekkelig høyde i alle situasjoner jeg har kommet opp i

Den kan heves 2 cm mer enn standard..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA