Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading

Startet av asgeirn, fredag 11. september 2015, klokken 21:01

« forrige - neste »

asgeirn

Jeg vurderer 2016 PHEV, men blir ikke enig med meg selv om jeg bør velge Invite eller Intense+.  Etter det jeg har forstått skiller det 29.000 mellom disse utstyrsnivåene.

Blant annet har jeg hørt at navigasjonen i MMCS er rimelig dårlig.  Jeg har brukt Tomtom og Waze på iPhone før, og er redd MMCS vil føles som et steg i feil retning?

Om LDW i eksisterende modell har jeg hørt at det er mye piping -- hvordan funker adaptiv cruise control?

Så det eneste som kunne vært kjekt er 360-graders kamera og sensorer, men jeg er sannelig ikke sikker på om det er verdt det heller. ???
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

Fiffik78

MMCS har sine sider, mye av infoen er nyttig og den touchbaserte delen er greie. Mulig knappene er oppgradert nå, men på 2014 er de helt elendige. Navigasjonen er tett på ubrukelig, så bruker konsekvent telefonen de ekstremt få gangen jeg trenger navigasjon. Kartet i seg selv er dog bra med mye informasjon.

Det er vel en del andre ting som skiller på modellene også? Kamera er meget praktisk på bilen. Usikker på hvordan det er med justering av setene nå, men før var det svært begrenset justeringsmulighet i stoffsetene ihvertfall.
Outlander PHEV 2014

aaa3

#2
Jeg har Intense 2014. Det er modellen med "lavt" utstyrsnivå. Jeg vet ikke hvordan MMCS funker, men savner navigasjon, det blir mye "greier" med navi på mobilen.
Ellers er jeg godt fornøyd med valget av Intense, savner ingen ting av det andre utstyret som følger med Instyle+.
Jeg syns setene er gode. Når flere benytter bilen (hos oss er vi 3), går det mye raskere å regulere førersetet manuelt enn elektrisk.
Det er LDW både på Intense og på Instyle+. Den slår jeg ofte av, det blir, som du sier, mye piping.
Det er i det hele tatt mye piping i denne bilen. For øvrig er den helt strålende.
PS. På listeprisen skiller det 48.800 mellom Intense og Instyle+.

Fiffik78

Mye av pipingen er håndterbar, jeg demonterte både piping for åpning av bakluke, samt piping for nøkkel i bilen, det reduserte pipehelvete massivt. Egentlig bare setebelte som er problemet nå, det burde være greit å kjøre ti meter eller opptil 15 kmt uten.

Edit, uansett mobiltelefon er navigasjon garantert enklere der MMSC.

Outlander PHEV 2014

aaa3

Sitat fra: Fiffik78 på fredag 14. august 2015, klokken 12:02
Mye av pipingen er håndterbar, jeg demonterte både piping for åpning av bakluke, samt piping for nøkkel i bilen, det reduserte pipehelvete massivt. Egentlig bare setebelte som er problemet nå, det burde være greit å kjøre ti meter eller opptil 15 kmt uten.

Har du klart å slå av piping hver gang du justerer klima?

Finfyr

Sitat fra: asbaas på fredag 14. august 2015, klokken 12:42
Sitat fra: Fiffik78 på fredag 14. august 2015, klokken 12:02
Mye av pipingen er håndterbar, jeg demonterte både piping for åpning av bakluke, samt piping for nøkkel i bilen, det reduserte pipehelvete massivt. Egentlig bare setebelte som er problemet nå, det burde være greit å kjøre ti meter eller opptil 15 kmt uten.

Har du klart å slå av piping hver gang du justerer klima?

Og hvordan får en bord piping på bakluke og nøkkelen? Demontere og finne høyttaleren?

Fiffik78

De to piperne som styrer glemt nøkkel i bilen og den hersens bakluka er ganske enkle å ordne. Klimaanlegg har jeg ikke prøvd på, mistenker at den er integrert i selve lydanlegget i bilen. På forrige Outlander var det en egen boks man kunne plukke ut av dashbordet.

Ihvertfall, har du bil uten hengerfeste finner du nøkkelpiperen under bakskjermen. Legger du deg midt under bilen og kikker opp finner du et relé, finnes flere gode oppskrifter på hvordan man demonterer på andre forum, men det er ikke verre enn at du rett og slett trekker ut ledningen på høyre side som går inn i releet. Med hengerfeste, som på min, er det en meget knotete jobb, men fullt mulig. Måtte da legge opp nye lys og ta bilder (finner de dessverre ikke igjen i farten) og så gjøre jobben i blinde. Pakket så releet og ledningen inn i hver sin lille ziplockpose, fylte posen med fluidfilm (annen antistatisk oljer funker sikkert også fint, stripset alt fast til diverse løse deler og voila.


Og for bakluka er det bare å følge denne:
http://insideoutlander.boards.net/thread/422/tailgate-warning-soud

Her også, bruk en flat og myk sak til å dra av plasten i luka, på min var det litt glippe så man må bare tørre å dra ut plastklipsene. Når så var gjort og greiene demontert stripset jeg alt godt fast og pakket ledningene og reeleet godt inn slik at de ikke lager noen lyder. Fylte også hele luka med fluidfilm da denne er totalt ubehandlet i utgangspunktet.
Outlander PHEV 2014

PhevVest

#7
Navigasjonen i MMCS hadde jeg ikke betalt mange kronene for - men displayet er større og du kan gjøre endel innstillinger og valg som jeg forstår ikke er mulig på den rimeligere utgaven.
LDW skrur jeg stort sett av - bare piping på norske svingete veier.

Adaptiv cruise control funker glimrende - den er verdt pengene!
Sett farten på eks. 90 - så følger bilen køen og du kan overlate til bilene foran å passe fartsgrensen.
Er bare i skarpe svinger og rundkjøringer du trenger overta selv.

Har ryggekamera på 2015 modellen - greit nok men bruker det ikke mye, er vant til å bruke speil.
Greit å se når du er nesten helt inntil noe eller at hengerfeste treffer riktig.

aaa3

Det er både Adaptiv cruise control og ryggekamera på begge utsyrsversjoner.
Det er bare MMCS og seter som skiller.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA