Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Nissan leaf i 2016(?) med 400 km rekkevidde

Startet av Avh, fredag 11. september 2015, klokken 12:40

« forrige - neste »

Avh

Hvor bør Elon klinke opp en midlertidig lader Oslo -Bergen? Tunnelen er stengt på ubestemt tid. PS ; vi trenger fler alternative ruter uansett.
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel


krister461

Sitat fra: tkjoerlaug på onsdag 12. august 2015, klokken 10:00
Eidfjord?
Eller sørspissen av Hardangerbroen slik at man kan benytte den på vei mot E134 også.

Philip Marlowe

Burde absolutt ha vært en permanent SC i Eidfjord.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Alfa Bergen

Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Philip Marlowe

Sitat fra: Alfa Bergen på onsdag 12. august 2015, klokken 12:35
...eller Røldal
Gjerne der og, men Eidfjord er bra når man skal kjøre rv 7 over Hardangervidda til og fra Bergen. Synes det har vært mye problemer med E16 de siste årene, tunnelbranner og ras.

Men for all del, jo flere steder med SC jo bedre er det.  :)
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Avh

Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

plvr

Nå åpner jo tunnellen igjen, men spent på å høre om erfaringer andre har gjort seg når de har kjørt bergen - oslo i mellomtiden. Forbruk bergen - gol nå på sommeren, erfaring med semihurtigladestasjon og evt kø på den i eidfjord? Og er det ikke snart på tide med SuC på dette strekket?
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Torpedo Ted

Er det ikke bare å fylle til 90%+ på Haukås og kjøre til Gol?

sturle

Sitat fra: plvr på onsdag 26. august 2015, klokken 11:41
Nå åpner jo tunnellen igjen, men spent på å høre om erfaringer andre har gjort seg når de har kjørt bergen - oslo i mellomtiden. Forbruk bergen - gol nå på sommeren, erfaring med semihurtigladestasjon og evt kø på den i eidfjord? Og er det ikke snart på tide med SuC på dette strekket?
Bergen (Haukås) - Gol via E16 og rv 7 er under 300 km med ca 300 meter netto stigning.  Korleis kan det vere eit problem om sommaren (eller om vinteren)?  Sjølv ein 70 burde klare det heilt fint om sommaren, men kan kanskje få litt problem om vinteren.  Sjølv køyrer eg ofte Florø - Gol over Hemsedal.  Det er litt lenger og aldri noko problem med 85 kWh batteri, sjølv midt på vinteren.  Sist hadde eg ca 30% att på batteriet då eg kom til Florø frå Gol.  Det var på fin sommarføre med nesten fullt batteri frå Gol.

plvr

#10
Nå som jeg har vært på langtur med bilen i sommer og fått et mer avslappet forhold til rekkevidden er jeg jo helt enig i at det ikke burde være noe problem. Synes dog at en superlader på veien ville vært en god ide, også som avlastning av den i aurland og den på gol for den del.  Det var kø på gol i sommer på vei hjem til bergen og jeg endte opp med å kjøre aurland for å slippe å stå for lenge på gol. Har imidlertid ikke kjørt strekket selv og hadde vært interessant å høre hva det faktiske forbruket var.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Bushy

Kjørte tur retur Hamar - Bergen nå i helgen. Kjørte hamar-gol-Bergen til. Forbruk på 152 ell No. Så jeg kunne faktisk kjørt med fullladet batteri helt til Bergen. Hjem igjen dret jeg skikkelig på draget. Hørte noe noe rykter at man kunne snike seg med på kolonnekjøringen gjennom tunellen. Så satset alt påbdet gikk. For orket ikke å kjøre Hardanger vegen tilbake. Syntes den var dårlig....(e16 var vist værre fant jeg ut
S75D sept. 17

plvr

#12
Uff. Litt av en tur  :-\ Men bra forbruk, vet ikke om jeg hadde klart det!
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Bushy

Forbruket var ikke tilsiktet.... Men det lå jo sauer å folk i vegen rundt vær sving. Å der det var fri vei. Var det jaggu 10 bobiler å et par trailere... Eneste jeg gjorde var å ha på rangemode. Tok tok rundt 8,5 time...
S75D sept. 17

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA