Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: ELdorado på Akershus festning

Startet av jj44nn, fredag 11. september 2015, klokken 11:18

« forrige - neste »

jj44nn

Betyr det at batteriet i nøkkelen begynner å bli svak?
Bilen er bare litt over 1år gammel.
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

rogersen

lunitiks

Jeg gjorde det samme nettopp. Batteriet finner du f.eks. hos Biltema. Husker ikke batteritype i hodet, men du finner det i bilens intruksjonsmanual
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

xzornixz

CR2025 :) Ryktene vil ha det til at det kan være en fordel å bytte til et "kvalitetsbatteri" (bruker anførselstegn siden jeg ikke aner om dette har noe for seg! :) ), altså Duracell eller lignende, da de visstnok skal holde bedre på langsom utladning (?)... Kjøpte en pakke med to for 50 kr. på en dagligvarebutikk, har bare byttet to ganger siden 2011, så synes ikke at det er ufint dyrt å koste på meg det :)

BE

CR2032 passer også. Disse har litt mer kapasitet, og bør således vare noe lengre :)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Electrix

Jeg har byttet i begge nøklene i år, de varte litt over 2,5 år, men bilen vår har kjørt kortere enn trådstarter så det kan sikkert stemme. Begge nøklene har tydeligvis blitt ca like mye brukt for den andre nøkkelen begynte med varsel ca en måned etter den første.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

lunitiks

Måtte også bytte i år (et par uker siden). Har da vært i bruk siden årsskiftet 2013/2014, altså over halvannet år. Har brukt nøklene regelmessig til å "poppe" ladelokket, men har for det meste låst bilen med knappene på dørhåndtakene
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

3irikur

Sitat fra: lunitiks på onsdag 12. august 2015, klokken 12:08
Måtte også bytte i år (et par uker siden). Har da vært i bruk siden årsskiftet 2013/2014, altså over halvannet år. Har brukt nøklene regelmessig til å "poppe" ladelokket, men har for det meste låst bilen med knappene på dørhåndtakene

Brukes ikke batteri fra nøkkelen til dette også? Så vidt jeg forstår så sjekker bilen om nøkkelen er i nærheten, og nøkkelen sender så et svar til bilen?
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

emil

Sitat fra: xzornixz på onsdag 12. august 2015, klokken 09:55
CR2025 :) Ryktene vil ha det til at det kan være en fordel å bytte til et "kvalitetsbatteri" (bruker anførselstegn siden jeg ikke aner om dette har noe for seg! :) ), altså Duracell eller lignende, da de visstnok skal holde bedre på langsom utladning (?)... Kjøpte en pakke med to for 50 kr. på en dagligvarebutikk, har bare byttet to ganger siden 2011, så synes ikke at det er ufint dyrt å koste på meg det :)

Jeg er en av de som har opplevd at biltema-batteri ikke fungerer, eller bare fungerer av-og-til, mens bytte til Varta eller annet tilsvarende av litt dyrere type ga problemfri bruk. Jeg hadde helt klart lagt de tierne ekstra i et litt dyrere batteri.

emil

Sitat fra: 3irikur på onsdag 12. august 2015, klokken 12:17
Sitat fra: lunitiks på onsdag 12. august 2015, klokken 12:08

Brukes ikke batteri fra nøkkelen til dette også? Så vidt jeg forstår så sjekker bilen om nøkkelen er i nærheten, og nøkkelen sender så et svar til bilen?

Bruker strøm på det også, men sansynligvis ikke like mye som når man trykker åpne-kappen på fjernkontrollen 10m unna bilen.

jj44nn

takker for svar alle sammen.
hva skjer om batteriet blir helt tom, vil ikke bilen starte om batteriet dør helt ut?
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

emil

Sitat fra: jj44nn på torsdag 13. august 2015, klokken 19:56
takker for svar alle sammen.
hva skjer om batteriet blir helt tom, vil ikke bilen starte om batteriet dør helt ut?

Da må du ta frem den fysiske nøkkelen og låse opp døren på gamle måten, og så holder du fjernkontrollen inntil startknappen i noen sekunder og du får mulighet til å starte bilen. Litt mer arbeid, men egentlig ikke noe stress det heller.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA