Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av xderia, fredag 11. september 2015, klokken 09:13

« forrige - neste »

nortrahof

Sitat fra: cirys1 på torsdag 13. august 2015, klokken 19:49
Sitat fra: nortrahof på torsdag 13. august 2015, klokken 19:36
T-en i TA mener jeg kommer fra "traffic" og dessverre ikke skiltgjenkjenning (som elles ville ha justert setpunkt for fartspiloten til lovlig hastighet?). Jeg kan ellers ikke se på hvilken måte "skiltgjenkjenning" skulle påvirke dette systemet?

Skiltgjenkjenning er implementert med TACC, med og dra spaken til deg i 1-2 sek så setter cruise seg til hastigheten som kameraet har lest. I tillegg så ser du det blå feltet alltid justerer seg til fartsgrensen, men dette kan du selvfølgelig justere.

- Ser at disse symbolene dukker opp på speedometerringen - og er for meg en del av skiltgjenkjenningen. Derimot har de ingen innvirkning på trafikkstyrt fartspilot - uten at man selv gjør manuelle håndgrep.
Om du velger å la skiltgjenkjenningen styre innstilling av ønsket fart (setpunkt) ved å holde spaken mot rattet 1-2 sekunder, er dette for meg en alternativ måte å endre setpunkt. Hadde den trafikkstyrte fartspiloten endret dette automatisk etter fartsgrenser, så hadde det vært anderledes. - Først da kan man snakke om automatikk.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

cirys1

Sitat fra: nortrahof på fredag 14. august 2015, klokken 10:54

- Ser at disse symbolene dukker opp på speedometerringen - og er for meg en del av skiltgjenkjenningen. Derimot har de ingen innvirkning på trafikkstyrt fartspilot - uten at man selv gjør manuelle håndgrep.
Om du velger å la skiltgjenkjenningen styre innstilling av ønsket fart (setpunkt) ved å holde spaken mot rattet 1-2 sekunder, er dette for meg en alternativ måte å endre setpunkt. Hadde den trafikkstyrte fartspiloten endret dette automatisk etter fartsgrenser, så hadde det vært anderledes. - Først da kan man snakke om automatikk.

Din påstand var at disse ikke var implementert mot hverandre noe de er.

Jeg kjører nesten alltid litt over for meg hadde det vært en forferdelig funksjon, nå har du valget.

nortrahof

Jeg oppfatter at dette ikke er en del av den automatiske fartspiloten.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

cirys1

Sitat fra: nortrahof på fredag 14. august 2015, klokken 11:11
Jeg oppfatter at dette ikke er en del av den automatiske fartspiloten.

Hvordan du oppfatter det er vell ikke så veldig relevant, den er det, de er implementert med hverandre.
"Automatisk fartspilot" slik som du vill ha den er det vell bare Ford som har foreløbig..

Dennis

Blir mulighet for å velge at den automatisk kan følge fartgrensen når filholder osv kommer. Man kan spesifisere om man ønsker å ligge +- 10km/t over (slik man også kan idag men må dra spak mot seg for å endre til lest fartsgrense)

Trustno1

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 14. august 2015, klokken 11:32
Blir mulighet for å velge at den automatisk kan følge fartgrensen når filholder osv kommer. Man kan spesifisere om man ønsker å ligge +- 10km/t over (slik man også kan idag men må dra spak mot seg for å endre til lest fartsgrense)

Hadde vært mye bedre om man kunne spesifisert off-set basert på fartsgrensene.  Personlig så ser jeg ikke noe problem i å ligge noen km/h over i 100-sona, men jeg holder konsekvent farta i  30/40/50/60 soner

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA