Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: (manglende) ladeplasser på Charlottenberg storsenter

Startet av Otkristo, torsdag 10. september 2015, klokken 22:27

« forrige - neste »

Otkristo

Stilte spørsmål vedr. merking av ladeplassene på Horisont:
------
Hei,
Takk for din tilbakemelding. Vi holder på med skilting i garasjen og er enda ikke klar med merkingen av el bil parkering. Dette skal være på plass innen kort tid. Disse plassene skal være forbeholdt biler som skal lade.

Mvh Trine Gunnlaugsson
Markedssjef Horisont

Sirka

Tja ... Skiltene har vært på plass en stund, men det hadde kanskje vært en fordel om de hadde vært litt mer presise ... For det første kaller de dette "hurtigladere" (det er 32A), de presiserer ikke at plassene kun er for elbiler - eller for elbiler som lader. Ser stadig fossilbiler og ikke-ladende elbiler (aka Wattnisser ...) parkert på ladeplassene. Og det er mye nedetid, synes jeg; tror ikke jeg har opplevd at alle punktene virker (heldigvis er det doblet med schuko), én gang jeg var der var det færre enn halvparten som var oppe og gikk. ::)
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

Mazzbot

ladestasjoner.no står det at det er type 2 uttak der , finnes det schuko også ??
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Olee

Sitat fra: Mazzbot på fredag 02. oktober 2015, klokken 22:53
ladestasjoner.no står det at det er type 2 uttak der , finnes det schuko også ??
Ja, hvis jeg ikke husker feil så er det ett schuko i tillegg til type 2 per plass :)

Mazzbot

Noen som vet hvor lenge man kan stå her å lade og når garasjen stenger ??
Tesla model 3 reservert 31/3 .

MEM76

Sitat fra: Mazzbot på mandag 02. november 2015, klokken 19:45
Noen som vet hvor lenge man kan stå her å lade og når garasjen stenger ??

Maks parkering er 3 timer, når du har stått for lenge, så blinker lyset i taket...

Rekner med at garasjen følger åpningstiden til senteret...

Sitat
Åpningstider
Hverdager 10–21, mat 09–22
Lørdager 10–18, mat 09–20
C-zero 2015
Batterihelse: 2017-09:  32k km | 44.3Ah (93.5%)
http://folk.uib.no/mme045/elbil/ (Pris-sammenlikninger m.m.)

Meninger:
Maks 6A lading på schuko
Effektsplitting av hurtig-lading (ned til 25kW).

Mazzbot

Sitat fra: MEM76 på mandag 09. november 2015, klokken 14:57
Sitat fra: Mazzbot på mandag 02. november 2015, klokken 19:45
Noen som vet hvor lenge man kan stå her å lade og når garasjen stenger ??

Maks parkering er 3 timer, når du har stått for lenge, så blinker lyset i taket...

Rekner med at garasjen følger åpningstiden til senteret...

Sitat
Åpningstider
Hverdager 10–21, mat 09–22
Lørdager 10–18, mat 09–20

Har ladet der 4 - 6 timer og ennå ikke fått bot . Lader der nesten hver dag da jeg ikke kan lade hjemme. Men ringte til de og spurte om åpningstider og da sa de at garasjen var åpen hele tiden men bare for utkjøring .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

pudderjagar

Nokon som veit om da kjem fleire ladestasjoner der? Da er ofte fullt på dei plassane som er der.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

klawrenc

Var i Horizont der nylig for første gang. Kjørte sakte gjennom garasjen for lete etter ladepunkter men fant dem aldri. Hvor er de?
blå Nissan Acenta som eneste bil
sykkel

Olee

Rett ved utkjørselen, på høyre side! Bare å kjøre rett frem når du har kommet ned :)

ninjacat

Sitat fra: klawrenc på lørdag 19. desember 2015, klokken 13:27
Var i Horizont der nylig for første gang. Kjørte sakte gjennom garasjen for lete etter ladepunkter men fant dem aldri. Hvor er de?

spørs hvor du kjører inn. det er to innkjørsler, kjører du inn der med uteparkeringen kan du kjøre rett frem - mot utgangen. ladepunktene står da til høyre :)

THE

Var på Horisont fredag, og hadde behov for lading. Hvis jeg hadde fått ladet på 22kW de ca 45 minuttene jeg var og handlet, så kunne jeg nok sluppet en hurtiglading på Trengereid på tur hjem. Selvfølgelig var det fullt på alle plassene, og de samme bilene sto og ladet da jeg var ferdig som da jeg kom. Fint med 22kW, men ikke noe jeg kommer til å regne med at jeg kan benytte meg av. Hvis det hadde vært betaling for 22kW, og de hadde hatt noen gratis 3,6kW punkt i tillegg, så tror jeg nok det hadde vært smart. Ikke så veldig god utnyttelse av 22kW punktene når det står eGolf og eUp og lader på de.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Till

som betalende kunde synes eg det er kjempe kjekt med ladeplasser der du litt futt fra type 2 kabelen min. Gjør at vi legger turen dit og handler oftere. Vis du trenger mer strøm er hurtigladestasjoen til statoil ikke langt unna.

OlavEmil

Hadde òg kunna spart meg for ei hurtiglading om eg hadde fått tilgang på 6,6kW i går, men det var ikkje noko eg rekna med. Var heller ikkje ledig plass. Synst det er flott at dei har gratistilbodet til kundane sine, så er det ein bonus om ein får plass.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Malimba

Dette gjelder ikkje bare Horisont, men også Ikea, flesland og Haukeland...Ser til stadighet folk med EL biler som kaster ifra seg bil``n på ladeplasser og driter i å lade. De kan no umuligt vere så trangsynt at de trur det er spesielle parkeringsplasser for El biler?
Har skjedd flere ganger på Horisont at eg stopper folk som parkerer på EL ladeplasser og ber de flytte bilen sin? Først skjønner de ikkje hva eg snakker om, men når de ser stikkontakter, ladere, ein haug med EL Skilt på hver side så begynner det å synke inn hvor de har parkert :)
Hurtigladingen på Statoil Hylkje stod som aktiv på App``n sist eg var der, men var merka som ødelagt på skjermen(på selve stasjonen). Kjipt å kjøre med hjerte langt utpå tunga heile veien til Knarvik for å så sitte 30 min i hurtigladekø for å deretter hurtiglade 3 min, nok til å komme seg heim :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA