Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbil-deler/-rester gis bort mot avhenting

Startet av elektrolux, tirsdag 26. januar 2010, klokken 05:56

« forrige - neste »

elektrolux

Vil med dette ønske alle elbilvenner et Godt nytt år og takk for det gamle.

Det har vært et begivenhetsrikt år med mye posetiv utvikling spesielt for oss med classiske Elbiler.

Vi har hatt Elbilrally fra Oslo til Stavanger i Mai, der konklusjonen nok var at Elbiler er veien å gå. Hydrogentilhengerene satset stort, men slik jeg ser det var det entusiaster med Elbiler som vant løpet. Bare se hva Thinderteam oppnådde med en gammel Think med Lifepo batterier og tillegsladere klarte.

Vi har vunnet tilbake gamleforumet, og laget Elbilwiki som tar for seg alt om bilene våre

Ellers har mye nyttig utstyr blitt utviklet.

Arne Magnus har laget et instrument som gir kjøreinformasjon på Think, og som kan sette igang vannservicelading. Jeg har foreslått at dette kalles AM meter.

Nicometeret bruker en Palm til samme funksjoner, og nå helt på tampen av året smeller Nicolay til med mulighet for vannservice også på dette intrumentet.

Robometeret er utviklet for å passe på at alt er og blir OK med batteripakken i alle NiCd biler.

Fra før har vi EVlite som kan bestille vannservice på PSA sine biler.

Bilene våre er nå rundt 10 år gamle, men framtiden ser lysere ut enn på lenge.

Med internett og utstyret som er utviklet er det ingen grunn til å pensjonere bilene våre på lang tid enda.

Kanskje en fordel da det framdeles kun er Think som kan levere nye bilregistrerte Elbiler
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ken

Takk for en oppsummering av elbilåret. Håper inderlig at flere jobber med litium løsninger med gode overvåkningssystemer. Vi kan ikke satse på NiCads i evig tid. Følger litt med Peter Perkins og venner i den Britiske BEV forum. Alt er open source og idealistiske og er like høflig og gjestfrie som forumet her. Et brukbart BMS med slaves er  klar for de med pågangsmot og loddepistol.

Godt Nyttår alle sammen!
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Boogie

Jeg benytter anledningen til å hive meg på, og ønsker alle elbilvenner et riktig godt nytt år.

Jeg tror nok at fokus kommer til å bli mer på Lifepo i 2010, og mindre NiCd, men vi må nok leve med dem en stund til.
Det blir spennende å se hva 2010 vil kunne levere av biler og løsninger.

Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Elmo

Jeg vil også gjerne ønske alle Godt Nytt elbil-år.

For min del blir det nok mest fokus på NiCd i 2010. Har nylig kjøpt nødvendig utstyr og startet rekondisjonering, i første omgang for eget bruk.

Men når Boogies Lifepo prosjekt tar skikkelig av så henger jeg meg nok på der.

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA