Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er utvendig stikkontakt like bra som ladestasjon?

Startet av kaierie, torsdag 10. september 2015, klokken 08:11

« forrige - neste »

kaierie

Heisann,
noen som vet om 2016 modellen fortsatt leveres med 3.6 kW lader på Type 2 eller om de også her har 7.2 kW lader som i USA?

Har prøvd å lese meg opp men synes informasjonen er litt forvirrende. Det står fortsatt 3.6kW på nettsidene til Volkswagen, men med en notis om at data ikke nødvendigvis er oppdaterte. 7.2kW lader har vært en mulighet i USA en stund nå, og jeg ser fra div nettsider tidligere i vår at det var en skuffelse at den Europeiske versjonen ikke ble levert med denne muligheten. Men dette er altså artikler fra en stund siden, og jeg tenkte at kanskje VW hadde tatt til vett nå som 2016 modellen kommer å putta en 7.2kW i Europeiske biler også.

elektro

Det er 3.6 kW lader også på 2016 modellen i EU. Eneste endringen fra 2015 så vidt jeg vet er MIB II infotainment systemet med bla. Carplay støtte. At vi ikke har 7.2 kW lader her også er kanskje litt rart, når alt teknisk ligger til rette for det, men det har nok noe med at bilen da ville blitt dyrere å gjøre - og solgt mindre. Eventuelt at VW ville tjent mindre på den.

Personlig har jeg aldri savnet 7.2 kW når bilen lader om natten eller mens jeg sitter på kontoret. 8 timer er uansett rikelig til å lade fullt med mindre man har 10-15 mil til jobben og kun har tilgang til 10A kurs. Det viktigste er at man på e-Golf har mulighet for 50 kW DC hurtiglading. Det er ikke tilfellet på for eksempel Mercedes B Electric.
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

jensjacob

Jeg kunne også godt tænke mig 7,2 kW lader. Men jeg er ikke sikker på at jeg kunne bruge den hjemme alligevel.
Problemet er at den mig bekendt stadig kun udnytter een fase. Dvs. jeg skal kunne trække 32 amp hvilket er udelukket derhjemme. Hvis den kunne udnytte 2 eller 3 faser og have behov for tilsvarende mindre strøm, så havde det været perfekt.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA