Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilket ladeutstyr passer for meg? – Råd og tips

Startet av Deaddoll, torsdag 10. september 2015, klokken 01:21

« forrige - neste »

Deaddoll

Hei, jeg lurte på å ta meg en tur til Ombo med Leafen og lurer derfor om noen som vet om det er noen muligheter for å lade på Ombo.
Jeg reiser fra Stavanger, ser det er 66km inn ifølge Google, men jeg vet at tunnellene tar endel strøm. 

zbk

Jeg antar du dra drar via Finnøy. Der finnes det en KIWI Hurtiglader rett før Judaberg som du kan bruke til å toppe opp en eller begge veier. Alternativt kan du sjekke der du skal besøke om de har en tilgjengelig stikk-kontakt.

Min erfaring med tunnellene er at det ikke går så mye ekstra strøm som du skulle tro :). Regenereringen ned tunnellen kompenserer for mye av tapet opp (om da ikke batteriet er veldig fullt på vei inn i tunnelen). Med min Zoe ender jeg opp med snitt ca 150Wh/km gjennom Rennfast om jeg tar det litt pent oppover.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Deaddoll

Sh3xCod

Bruk linken min http://ts.la/eduard9609  tar levering, skriv til meg og får sendt egen CHADEMO adapter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA