Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading av Renault ZOE

Startet av Bowers, onsdag 09. september 2015, klokken 22:21

« forrige - neste »

Bowers

Jeg lurer på å bygge om min "standard" Wheeler sykkel med Rezer's 1000w kit.

Det jeg lurer på er hva slags erfaring andre har med butikken Rezer.no og kit'ene de selger?

Jeg har sendt de en henvendelse, men ikke fått svar... er butikken i det heletatt i full drift?

Hører gjerne erfaringer med kit'ene de selger og evt andre butikker som kan tilby noenlunde det samme.


kjølholdt

jeg har bestilt og fått kit hos rezer 1000 watt, mulig de har hatt ferie. E post utveksling har fungert godt, kjøper hos de da evt reklamasjoner er lettere å gjøre mot norsk butikk enn kinesisk forhandler.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Tebbe

Jeg har handlet med Rezer tidligere. Har gode erfaringer.

Bowers

Høres bra ut.  Noen av dere som har fått testet 1000w kit'et ennå da? Erfaringer?

kjølholdt

får mitt montert i disse dager sikkert ferdig om en ukes tid har noen som gjør det for meg, kan gi deg en tilbamelding når jeg har prøvd det
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

arnror

Folka er hjelpsomme, med den litt begrensede kunnskapen de har.
Jeg endte opp med å kjøpe batteri fra BMS battery, fordi Rezer ikke kunne oppgi no datablad på de de selger.
Ellers bare godt å si om 1000w settet de selger.
Jeg gjør 45km/t på sletta uten å trø, med mine 75kg+25kg.

Obs! Det er en girløs motor, så ikke vent deg no stort drag på lavt turtall.

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Nickelilltroll

Denna cykel har jag byggt med ett kit fra Rezer. Noll problem, ringte dem når jeg hade spørsmål, fikk svar och bara god stemning.

Fra bestilling på nettsiden til leverering tog det ca 2 uker.

Detta är cykeln färdigbygget :

Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

arnror

Sitat fra: kjølholdt på mandag 17. august 2015, klokken 11:17
men det fungerer bra i oppoverbakke???
Vel, vi har en 1,6km skogsvei med nesten 30 graders stigninger, og jeg har ikke vært under 20km/t uten å trø(#senebetennelse-i-kneét-el-sykkel-er-konge)
I følge watt-måleren/lcd har jeg ikke "sugd" over 550w.
Skulle jeg brukt sykkelen i terreng, hadde jeg kjøpt et el-sett med planet gir. http://www.aliexpress.com/store/product/Free-shipping-60kph-speed-electric-bike-kit-48v-1200w-THD-electric-bicycle-conversion-kit-ebike-motor/637802_1687360442.html

Sitat fra: kjølholdt på mandag 17. august 2015, klokken 11:17
men det fungerer bra i oppoverbakke???

kjølholdt

For meg skal dette være en ren til og fra jobb sykkel på asfalt , men med en god del høydemeter på slutten av turen
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

kjølholdt

 Ikke bruk oppgitt mobil nr til rezer.no sender du sms der får du aldri svar.Litt  merkelig at de oppgir et mobilnr som de ikke bryr seg om. Forøvrig har jeg kommunisert med de på e post og det fungerer bedre. Kun noe irriterende at de har et mobil nr som ikke betjenes.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

kjølholdt

Da har jeg hatt min første tur med dette ombyggingskittet. Helt sinnsykt 50 km/h på flatmark hvis man trør en del sjøl . 30 km/h lett uten å bli svett. Må bare finne en løsning på lednings floka . Må bygge en boks eller få tak i et futteral. Noen med gode ideer. Men økonomisk er jo dette en grei løsning . 8600 for motor og batteri . Jeg fikk noen profesjonelle til å montere 2300 kr . Men dette betyr at man kan komme i mål med 1/3 av butikk pris.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Nickelilltroll

Ledningskit får plats i medfølgende bag, du må bara mekke litt. Er igang med å bygge en fukttett boks isteden for denna dåliga bag. Detta klarer du selv :)

Har köpt vinylplater från biltema, silikon och elektriker-plugger til in/utgang. Mangler bara et fest på selve sykkeln :)
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Nickelilltroll

Sitat fra: kjølholdt på onsdag 26. august 2015, klokken 08:29
Ikke bruk oppgitt mobil nr til rezer.no sender du sms der får du aldri svar.Litt  merkelig at de oppgir et mobilnr som de ikke bryr seg om. Forøvrig har jeg kommunisert med de på e post og det fungerer bedre. Kun noe irriterende at de har et mobil nr som ikke betjenes.

Detta ställer jag mig helt oförståendes till :o Nu var det 6 månaders sedan jag köpte mitt kit från Rezer, men dom både tog mobilen, ringde upp mig och skickade sms som svar på min frågor.

Nej, jag har ingen annan relation till Rezer annat än att jag är en förnöjd kund :)

Kanske dom har expanderat på salg utan att utveckla kundservice) ;)
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

kjølholdt

Da har jeg prøvd det noen dager. Er det noen som vet om det er mulig å montere større krans på det tyngste giret foran. Ved topphastighet på flat bakke får jeg ikke nok kraft i tråkket
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA