Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla offentleggjer pris for batteriskifte på Roadster.

Startet av pwb, onsdag 09. september 2015, klokken 12:37

« forrige - neste »

pwb

Siden Tesla fjerner montert abax (http://abax.no/elektronisk-kjorebok/) og sier den tuller til bilen og at garantien ryker, hva da med kamera og ekstralys? Vet ikke Tesla at det må være en sammenheng mellom montert utstyr og det som evt. ryker og hva kan gå galt med ettermontert GPS? De vil til og med ikke si hvor man kan hente strøm til denne boksen. Hva med kamera og slikt som blir montert, ryker garantien da også?

Muffinman

Du må ha terget på deg noen hvis du du har opplevd dette med din Model S. De fleste av oss møter stor velvilje når det gjelder montering av ekstrautstyr.

pwb

Jeg har ikke Tesla, prøver bare å hjelpe en som er så uheldig å ha det ;-) Han fikk tilbake bilen fra service med abaxen frakoblet med beskjed om at den tulla med bilen og at garantien vil ryke. Han finner seg i det aller meste og mener fortsatt Tesla er en kjempebil etter flere garantiservicer. Men nå sliter han litt siden jobben krever abax og Tesla nekter.

aness

Sitat fra: pwb på mandag 10. august 2015, klokken 19:19
Jeg har ikke Tesla, prøver bare å hjelpe en som er så uheldig å ha det ;-) Han fikk tilbake bilen fra service med abaxen frakoblet med beskjed om at den tulla med bilen og at garantien vil ryke. Han finner seg i det aller meste og mener fortsatt Tesla er en kjempebil etter flere garantiservicer. Men nå sliter han litt siden jobben krever abax og Tesla nekter.

Kikket såvidt på monteringsanvisningen for den Abax-greia og de sier at den skal kobles rett på batteriet, jeg har ihvertfall full forståelse for at Tesla er skeptisk til slik tilkobling.

Jeg hadde tatt en prat med Tesla og hørt hva som er Rett Måte å koble slike ting til, hvis den ikke trenger strøm 24/7 burde det f.eks være mulig å hekte den på 12V-uttak inne i bilen. (det er f.eks ett ekstra uttak i midtkonsollen på nyere biler)

Trenger den strøm 24/7 er det sikkert en annen kurs som kan brukes.

pwb

hva gjøres med kamera som trenger strøm 24/7 hvis det skal fungere ved parkering også?

aness

Sitat fra: pwb på mandag 10. august 2015, klokken 19:35
hva gjøres med kamera som trenger strøm 24/7 hvis det skal fungere ved parkering også?

Der virker det som det er to hovedmåter å hente strøm, oppe i taket (bak dekselet med lys/mikrofon/alarm) og bak hanskerommet (lyset).

pwb

Så da kan jeg be han ta strøm fra lyset i hanskerommet og at det da vil gå bra siden det ikke er direkte fra batteriet?

aness

Sitat fra: pwb på mandag 10. august 2015, klokken 19:54
Så da kan jeg be han ta strøm fra lyset i hanskerommet og at det da vil gå bra siden det ikke er direkte fra batteriet?

Jeg vil ihvertfall tro at sannsynligheten for at Tesla klager på en slik løsning er mye mindre enn om det er koblet noe direkte til batteriet  ;)

cairnz

Jeg ville koblet Abax-en på OBD2-porten. Da har du 12Volt hele tiden og trenger ikke modifisere noe i bilen, og det kan ikke påvirke garantien. Sjekk med de som gjør dashcam-monteringer om de kan fikse dette for kompisen din for en veldig rimelig sum.
Elbilist

pwb

Sitat fra: cairnz på mandag 10. august 2015, klokken 21:01
Jeg ville koblet Abax-en på OBD2-porten. Da har du 12Volt hele tiden og trenger ikke modifisere noe i bilen, og det kan ikke påvirke garantien. Sjekk med de som gjør dashcam-monteringer om de kan fikse dette for kompisen din for en veldig rimelig sum.

Takk.

o.b.lix

Men hvorfor trenger han abax?

Tesla har jo dette innebygget - vil du hente ut kjørebok han du gjøre det på LinkMyTesla http://212.10.148.20/user/homepage.html
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

pwb

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 11. august 2015, klokken 07:25
Men hvorfor trenger han abax?

Tesla har jo dette innebygget - vil du hente ut kjørebok han du gjøre det på LinkMyTesla http://212.10.148.20/user/homepage.html

jobben krever abax, det er ikke diskuterbart (ja vet det er ko-ko)

FU73

Er det flere som har fått erfaring med bruk av kjørebok i Tesla?
Jeg bruker i dag kjørebok i fra Viatracks. og ønsker å koble denne i Model S når jeg får den i januar. Denne er veldig fin å bruke, kan lett merke av hva som er private turer og hva som er arbeidsrelaterte turer. Den har også en App som fungerer fint. enkelt å sjekke og merke av turer hver dag, uten å måtte logge seg på nettet.Samt enkelt å legge inn formål for turen.
Bompasseringer blir også tatt med. men man velger om disse skal taes med. Enn så lenge, så trenger man ikke tenke på bompasseringene med elbil. men det er vel bare snakk om tid før at vi må betale også.
Viatrack er en liten boks med ledninger for oppkobling mot direkte strøm. egentlig direkte på batteriet. men har også en ledning bort til GPS enheten som skal stå litt synlig for å få best mulig signal. usikker på hvordan dette skal settes opp, og ikke ha ledninger slenge rundt.
jeg leste akkurat om en annen type, Autogear. denne virker også ok, uten at jeg har sett den i bruk. det som virker lettere med den, er at den er veldig liten, og skal bare plugges rett inn i OBD2-porten. hvor er den på Model S. har noen vært bort i problemer med å få lov til å koble seg på denne?

jeg ser at det står skrevet litt her om å kunne bruke LinkMyTesla. Men vil denne ha alle mulighetene som Viatrack.??
2016 Model S 70D

krl

Jeg har også fått streng beskjed om at garantien ryker hvis man kobler til ekstralys, dashkamera eller kjørebok.

Det var nytteløst å diskutere med den service-ansvarlige, og de ville knapt nok ta i bilen hvis jeg monterte noe slikt.

Tesla avdeling Kristiansand. Forøvrig, så er det et par av de ansatte der som er gjennomgående negative. For eksempel risikerer man å bli møtt med "hva skal du her" når man kommer inn i butikken. Mulig jeg ikke går i pen nok dress, men..

Synd, da jeg fikk et veldig godt inntrykk av de ansatte som var tilstede mens Tesla Kristiansand holdt til hos Riis Bilglass.

RaBalder

Sitat fra: krl på søndag 08. november 2015, klokken 10:33
Jeg har også fått streng beskjed om at garantien ryker hvis man kobler til ekstralys, dashkamera eller kjørebok.
:

Det er like seriøst som å påstå at bilen vil eksplodere hvis man har et grønt pledd liggende i baksetet  :o

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA