Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Administrator og avgjørelser + informasjon.

Startet av Muffinman, tirsdag 08. september 2015, klokken 11:58

« forrige - neste »

Dennis

Kjørt såpass lenge nå at jeg ser jeg ikke har noe bruk for type 2 kabelen jeg kjøpte med bilen (Tesla). Er en blå Mennekes kabel på 7.5 meter. Delenummer: 36247

Edit: Solgt

jkirkebo

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 09. august 2015, klokken 20:03
Kjørt såpass lenge nå at jeg ser jeg ikke har noe bruk for type 2 kabelen jeg kjøpte med bilen (Tesla). Er en blå Mennekes kabel på 7.5 meter. Delenummer: 36247

Usikker på hva disse koster ny så prøver meg på 1500,- /bud

Den er aldri brukt og er enda pakket inn.

Tesla selger vel disse nye for 1650,- tror jeg.

Forøvrig er stort sett alle nye offentlige ladestasjoner som settes opp nå Type 2 så det blir vel større og større sjanse for at du får bruk for den til slutt ;)
Selv tipper jeg at jeg har brukt min på et tyvetalls forskjellige steder.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Dennis

Er de så billige ny? betalte mer for den enn det når jeg kjøpte den med bilen uten moms.

Den billigste til Tesla er vel også bare 4 meter?

Har Chademo adapteret og klarer meg med den og UMC :) Bedre at noen andre får kjøpe den enn at den ligger å støver ned i garasjen for har den ikke med i bilen.

Ser at en kabel med samme delenummer koster 542 euro i Tyskland.
http://www.elektronetshop.de/product/mennekes-ladekabel-36247.2610780.html

Så hvis Tesla selger disse til 1600 har de fått en god deal på kabler :)

Hvis det er riktig går jeg ned på pris.

lunitiks

Det er riktig som Kirkebø skriver. Har kjøpt en selv til ca 1600,-, 7,5 m Mennekes. Den får jeg også god bruk for, nå som jeg har fulgt bransjens råd om å montere en T2-veggboks i heimen. Lader du Schuko hjemme?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Dennis

Lader på 32A blå adapter hjemme med en Tesla UMC som jeg har montert fast på veggen. Har en ekstra Tesla UMC i bilen med Schuko og rødt adapter.

Koster den 1600 hos Tesla må jeg vel ned i 1000,- for den.

Muffinman

Du blir vel lett kvitt denne for tusenlappen, men jeg ville ikke solgt. Den tar ikke plass, og den dagen du trenger den er den gull verdt. Jeg kjøpte min 4-metring for ca. 2000 hos Salto før jeg mottok bilen og har egentlig ikke hatt bruk for den til annet enn kjekt-å-ha-lading, men jeg har kunnet velge å bruke type 2 istedet for schuko ved et par anledninger. Jeg kunne altså klart meg helt fint uten kabelen, men det kunne ikke falle meg inn å dra hjemmefra uten den. Ikke binder den opp mye penger heller :)

Havebigfun

Helt enig med muffinman- for alt jeg vet tar jeg noen turer utenom det vanlige og trenger ledningen. Det blir stadig flere Type2-søyler som frister med deilige 22kW (for oss med dobbellader).
Evt kan du bruke den på din neste hjemmelader med 230V 32 A trefas (som ikke finnes sålangt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA