Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Integrert musikk (semi off-topic)

Startet av jallis, mandag 07. september 2015, klokken 16:23

« forrige - neste »

christian1986

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 09. august 2015, klokken 09:16
Sitat fra: Diravi på søndag 09. august 2015, klokken 08:56
30-40000 er ca 3-5 % på en moderat utstyrt 70D. 10 % er en veldig stor prisøkning og jeg tror Tesla taper mange kunder dersom de som nå står og lurer på om de skal bytte fra Passat, må legge på ytterligere 60-65 000 oppå de 100 000 de sannsynligvis allerede har strukket seg.

3% er 20.000 kr på den jeg har bestilt. Det er lite. Men det blir helt sikkert mer ettersom prisingen er veldig skeiv mellom ulike land. Det er mulig de setter ned prisen i USA for å differensiere litt den veien igså. En del av utstyret i TMS er vel importert og dermed blitt billigere i USA. Jeg tipper TMS 70D går opp fra 558 til 595.000.

Og ja. Mange skal ha en romslig bil med greit utstyr og 4wd. Når 70D da passerer 700.000 tar det litt av. Min søster bestilte nylig en Superb stasjonvogn 190 hk 4x4 automat til 480.000. At Teslaen bruker 5,5 og Skodaen 7,7 på 0-100 er av akademisk interesse. Det er plass, komfortutstyr og sikkerhet som er viktig. Der er bilene ganske like.
At Tesla setter ned prisen på Model S på nåværende tidspunkt er absolutt usansynlig. De "tapte" vel rundt 4000$ per bil i siste periode, noe som ikke tyder på at de vil sette ned prisene med det første. Fasen de er inne i er veldig kapitalkrevende.

Mitt tips er at prisene stiger med 7-8% en av dagene.



Stikkkontakt

i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Muffinman

Da ser det ut som prisøkningen er et faktum. Rundt 24" for en ribbet S70, og ca. 30 for en litt oppspekket S85D.

lunitiks

#20
Prisene er øket. Min gikk opp ca. 30.000,- i morges

Edit: 20.000,-.

Edit: 30.000,- var riktig. Ikke fått morgenkaffen ennå.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

Regner med noen er glad de bestilte i går...
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

weld77

P85D opp 39.000 ribbet. Konfigen jeg bestillte for 820k i desember i fjor koster nå 942k, og da er ikke dobbeltlader med i prisen i dag.

Tar vel unna for en stor del av første års verdifall...

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Stikkkontakt

Sitat fra: lunitiks på mandag 10. august 2015, klokken 07:57
Regner med noen er glad de bestilte i går...

Om noen med planer om å kjøpe ikke har reservert en så har de rett og slett ikke fulgt med..
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Muffinman

Glad jeg bestilte i oktober 2014. Den nærmeste konfigurasjonen jeg får til nå ender på 771". Det er 141" opp fra "min" pris. Må riktignok ta med interiørpakka for å få med elektrisk bakluke, lysende dørhåndtak og tåkelysene. Eneste jeg ikke får på min bil i forhold til den konfig``en blir da div nappa og innvendig lys i dørene, samt alcantara på dash. Er vel bare å lene seg tilbake og vente på at bilen produseres :)

o.b.lix

Min (=85D) hadde nok blitt 120' dyrere enn bestilt i 2014, men hadde jeg bestilt i dag, hadde jeg gått for 70D som ender på omtrent samme som jeg ga (for min 85D). Jeg bestilte ikke 60 (mens den kunne bestilles) fordi denne ikke hadde samme garanti som 85/85D, men 70/70D har det.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Ellingsen

Litt av en situasjon å være i. Bestilte en 70D i forrige uke og betalte depositum, mye på grunn av varslet prisoppgang. Endte likevel med å kjøpe en 85D med 3k på telleren til en pris lik det daværende eier betalte i slutten av 2014. Bilen ble levert i slutten av mai.
Av en eller annen grunn så har jeg fremdeles ikke kansellert kontrakten fra forrige uke (fremdeles en uke til den blir spikret). Nå ser jeg at bilen har gått opp 45k OG det virker som jeg fremdeles har tilgang til alle modeller til prisen den var på igår.
Er det noen som har forslag til hva jeg bør gjøre? Kan man selge en kontrakt videre for en liten sum? Antar naturlig nok at ikke navnet på kontrakten kan endres og at jeg må gjennomføre hele kjøpet for å få prisen.
Det føles helt feil å kansellere en kontrakt som er "verdt" 45k.

tonl

Sitat fra: roxsteady på mandag 10. august 2015, klokken 11:59
Litt av en situasjon å være i. Bestilte en 70D i forrige uke og betalte depositum, mye på grunn av varslet prisoppgang. Endte likevel med å kjøpe en 85D med 3k på telleren til en pris lik det daværende eier betalte i slutten av 2014. Bilen ble levert i slutten av mai.
Av en eller annen grunn så har jeg fremdeles ikke kansellert kontrakten fra forrige uke (fremdeles en uke til den blir spikret). Nå ser jeg at bilen har gått opp 45k OG det virker som jeg fremdeles har tilgang til alle modeller til prisen den var på igår.
Er det noen som har forslag til hva jeg bør gjøre? Kan man selge en kontrakt videre for en liten sum? Antar naturlig nok at ikke navnet på kontrakten kan endres og at jeg må gjennomføre hele kjøpet for å få prisen.
Det føles helt feil å kansellere en kontrakt som er "verdt" 45k.

Er redd du må hente ut bilen i ditt navn (og betalt) og selger den videre etter at bilen har kjørt ut døren hos dere. Eller kansellerer hele bestillingen. Det lar seg ikke gjører å la andre ta over bestillingen din.

weld77

Lanseringen av D-modellen og bruktprisene etter det tilsier vel at man ikke kan regne med å tjene noe særlig på dette... Strengt tatt burde det ha ringt opptil flere bjeller når spekulering i elbil i prisklassen 600.000-1.0000.000 ble en folkesport.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA